Announcement

Collapse
No announcement yet.

dsc ongelmat e90/e87

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Caddis
    Newbiemmer
    • Jun 2010
    • 13
    • Oulu

    #61
    Originally posted by Caddis View Post
    Palaahan ne valot. Tosin ABS valon sijaan täällä herjataan rengasrikkovaroittimesta startin yhteydessä. Ajossa sitten palaa "vain" DSC ja käsijarruvalo (E87, -07). Sen verran marmoritiskillä nyt selvisi, että vika ei olekaan tässä ketjussa mainitussa jarrupaineanturissa vaan ratin kääntökulmatunnistimessa. Ovat ilmeisesti samassa väylässä. Netistä lyötyy juttua ko. tunnistimen resetointiin ratin kääntelyllä vaan eipä tuntunut auttavan. Tuohon ilmeisesti löytyy jotain repair kittiä (51e/kpl), joka kuvien perusteella näyttäisi lähinnä uudelta optiselta kiekolta. Jotkut ovat noita näemmä puhdistelleet itsekin. Itse anturi "paketti" taisi olla luokkaa 600e. Saapa nähdä.
    Ja problem solved. Vika katosi itsekseen (ilmeisesti soratien aiheuttama tärinä poisti lian?)mutta, varalta kuitenkin vaihdatutin tuon kitin eli puhtaat osat kääntökulmatunnistimeen. Vajova 2h työtä ja rapsakka 50e osista.

    Comment

    • blitzi
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 79
      • Kemi

      #62
      Nyt kun ketjussa on moneen kertaan mainittu että hydro unitin saa marmoritiskiltä alle 200€ hintaan, niin olisiko antaa suoraan sellaisen marmoritiskin tietoja josta tosiaan saa alta 200€?

      Tänään kävin paikallisessa (kemi) marmoritiskillä ja siellä sanoivat että hinta on 800€ ja alle ei irtoa, kerroin että netissä on melko varmaa tietoa että ihan suomen bemarilta saa alta 200€ ja PELKKÄ hydro unit ei elektroniikkaa, alkoi selittää vaan jotain että ei voi mitään jossaki on eri hinta että tätä eri osien hintaeroa on kuulemma selvitetty aikasemminki ja heillä on kuulemma oikeat hinnat.

      Jepjep on todellakin oikeaet kusetus hinnat...
      Nyt alla:
      f10 530xd m-sport -11

      Entisen biilit:
      e36 316i -91
      e39 M5 -99
      e30 325ix -89
      e34 540ia -93
      e87 120d -05
      e32 750il -90

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #63
        Eipä tuo nyt hirveästi yllätä, että siellä säädetään. Käy hakemassa osa Ford-liikkeestä aiemmin mainitulla osanumerolla. Pitäisi olla täysin identtinen.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2195
          • kaustinen

          #64
          Originally posted by blitzi View Post
          Nyt kun ketjussa on moneen kertaan mainittu että hydro unitin saa marmoritiskiltä alle 200€ hintaan, niin olisiko antaa suoraan sellaisen marmoritiskin tietoja josta tosiaan saa alta 200€?

          Tänään kävin paikallisessa (kemi) marmoritiskillä ja siellä sanoivat että hinta on 800€ ja alle ei irtoa, kerroin että netissä on melko varmaa tietoa että ihan suomen bemarilta saa alta 200€ ja PELKKÄ hydro unit ei elektroniikkaa, alkoi selittää vaan jotain että ei voi mitään jossaki on eri hinta että tätä eri osien hintaeroa on kuulemma selvitetty aikasemminki ja heillä on kuulemma oikeat hinnat.

          Jepjep on todellakin oikeaet kusetus hinnat...
          34516797896 ovh 193eur. KustCar Kokkola.
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • TeRm0z
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 96
            • Seinäjoki

            #65
            Originally posted by sirkus View Post
            34516797896 ovh 193eur. KustCar Kokkola.
            Samainen hydro unit laitettiin Seinäjoen Auto-Kaarella (merkkihuolto) ja hintaa asennuksineen koko operaatiolle tuli vähän reilut 300€. Autona -07 116i.

            Mainittakoon vielä, että ensin vikaa käytiin ihmettelemässä paikallisessa autosähköliikkeessä, kun kuvittelin pääseväni merkkiliikevierailua halvemmalla. Asentaja oli jo tilailemassa yli tonnin palikkaa, joten päätin sittenkin hakea vielä toisen tuomion. Pisteet siis merkkihuollolle tässä tapauksessa!
            Last edited by TeRm0z; 03-08-2012, 11:06.
            Tallissa: F48 X1 20D XDrive (-16),
            Ex list:
            F34 320iA GT (-13), F20 118DA M-Sport (-14), F30 320DA M-Sport (-12), E60 530DA M-Sport (-09), E91 330D M-Sport (-06), X1 20D Xdrive (-10), E91 330iA, E61 525ia, E91 320dA, E46 318i, e39 525tds, e46 320i, e36 316i, e30 316

            Comment

            • blitzi
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 79
              • Kemi

              #66
              Laitetaampa vielä tännekkin että itse vaihdoin e87:skaan unitin ja inpalla sitten fellow btcf kansalaisen avustuksella sitten ilmaus ja done.
              Helppo homma toi vaihto ja ei todellakaan kannata maksaa vaihdosta jos vain inpa jostain löytyy.
              Nyt alla:
              f10 530xd m-sport -11

              Entisen biilit:
              e36 316i -91
              e39 M5 -99
              e30 325ix -89
              e34 540ia -93
              e87 120d -05
              e32 750il -90

              Comment

              • seventy7
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 60
                • Helsinki

                #67
                Liitytääs joukkoon iloiseen tän vian kanssa. Missä pk-seutulaiset on kyseisen vian käyny korjaamassa? Oisko heittää jotain suositusta tietystä korjaamosta?

                Comment

                • seventy7
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 60
                  • Helsinki

                  #68
                  Hydro unitti vaihdettu ja taas pelittää E90:n

                  Comment

                  • -illo
                    Newbiemmer
                    • May 2010
                    • 10
                    • imatra

                    #69
                    hydro unit

                    Itelläki meni jarrupaineen säädin, niin lappeenrannan autokillasta töineen korjaus 440€ (osa 212€).

                    Comment

                    • jani87
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2012
                      • 82
                      • Finland

                      #70
                      E90 320i vm05, 129 000km. Tänään alkoi palaa tuo dsc valo ittellä, abs toimii normaalisti kokeiltu ihan ajossa eikä muuta huomaa kun että auto sutii... Elikkä mulla ilmeiseti kans tuo pumppu kysessä. Valo syttyi kun käynnistin auton, 30min ennen tätä oli auto toiminu normaalisti.
                      Autolle varattu aika kekiviikoki... toivottavasti päästään tuolla muutamalla satasella.
                      ------------
                      Ajossa: 2006, 325i e91

                      Ex:
                      2005, 320i e90

                      Comment

                      • pyorahullu
                        Newbiemmer
                        • Aug 2011
                        • 20
                        • loviisa

                        #71
                        Hei
                        Auto: E87 118d 2004 ajettu n. 130 tkm
                        Lienee sama perusyy. Ongelma alkoi niin, että moottoripesun (kevyt) jälkeen käynnistettäessä syttyi iso keltainen varoituskolmio joka hetken kuluttua vaihtui ylempänä näytössä olevaan pienempään keltaiseen kolmioon. Sama toistuu aina käynnistettäessä.
                        Valo ei poistu ja luistonesto ei toimi mutta ABS toimii (räpättää kun iskee jarrut puhjaan hiljaisessa vauhdissa)
                        Auton oma "vikanäyttö" paineltaessa nupikkaa antaa koodin CC-ID 35.
                        Lieneekö kysessä sama vika? Millainen lkaite tarvitaan oikean vikakoodin etsimiseen? Onko sellainen joka nyrkkipajassa? Yritin pikkupajaa lähistöllä ja he sanoivat, että heillä ei ole moottorin ohjainyksikköön sopivaan diagnostiikklaitteistoa ja että on mentävä merkkikorjaamoon!!
                        Katsdastuksessa ei huomatusta mutta nyt näin liukkaalla tuntuisi , että tarttis saada kuntoon mutta yllämainittu 2 Kegua ei oikein innosta.

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          #72
                          Originally posted by pyorahullu View Post
                          Hei
                          Auto: E87 118d 2004 ajettu n. 130 tkm
                          Lienee sama perusyy. Ongelma alkoi niin, että moottoripesun (kevyt) jälkeen käynnistettäessä syttyi iso keltainen varoituskolmio joka hetken kuluttua vaihtui ylempänä näytössä olevaan pienempään keltaiseen kolmioon. Sama toistuu aina käynnistettäessä.
                          Valo ei poistu ja luistonesto ei toimi mutta ABS toimii (räpättää kun iskee jarrut puhjaan hiljaisessa vauhdissa)
                          Auton oma "vikanäyttö" paineltaessa nupikkaa antaa koodin CC-ID 35.
                          Lieneekö kysessä sama vika? Millainen lkaite tarvitaan oikean vikakoodin etsimiseen? Onko sellainen joka nyrkkipajassa? Yritin pikkupajaa lähistöllä ja he sanoivat, että heillä ei ole moottorin ohjainyksikköön sopivaan diagnostiikklaitteistoa ja että on mentävä merkkikorjaamoon!!
                          Katsdastuksessa ei huomatusta mutta nyt näin liukkaalla tuntuisi , että tarttis saada kuntoon mutta yllämainittu 2 Kegua ei oikein innosta.
                          ID 35 on DSC modulin vikakoodi, mutta tarvis varmaan laittaa kiinni testeriin jotta selviää varsinainen vika.

                          Mutta: ekana kannattaa kokeilla vikakoodin nollaamista, ja jos ongelma palaa niin vasta sitten seuraavaan vaiheeseen.
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • pyorahullu
                            Newbiemmer
                            • Aug 2011
                            • 20
                            • loviisa

                            #73
                            Originally posted by BeamR View Post
                            ID 35 on DSC modulin vikakoodi, mutta tarvis varmaan laittaa kiinni testeriin jotta selviää varsinainen vika.

                            Mutta: ekana kannattaa kokeilla vikakoodin nollaamista, ja jos ongelma palaa niin vasta sitten seuraavaan vaiheeseen.
                            Miten tehdään? Akun napa irti?

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              #74
                              Originally posted by pyorahullu View Post
                              Miten tehdään? Akun napa irti?
                              Voihan sitä kait kokeilla (joku viisaampi kertokoon), mä pistäisin auton ihan tietokoneen päähän jotta näkee sen lopullisen, tarkemman vikakoodin. Jos tuo on vaan kosteudesta johtuvaa (kuten tarinastasi voi päätellä), niin on aina mahdollista että vikaa ei ole, mutta mä en ole varma pitääkö tuo auto tuon vikakoodin päällä joka tapauksessa kun kerran liittyy turvallisuusvarusteisiin.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • pyorahullu
                                Newbiemmer
                                • Aug 2011
                                • 20
                                • loviisa

                                #75
                                Originally posted by jasse View Post
                                Kuulemma suomen bemarilla ei ole tiedossa kuin pari tapausta että e90/e87:n dsc olisi vikaantunut e87 ja e90 malleissa. Maailmalla tuo näyttää olevan ihan tuttu ongelma. Marmorillahan tuon korjaus maksaa maltaita, kuten arvata saattoi.

                                Kysymys kuuluukin e90 ja e87 käyttäjille että palaako mittaristossasi käsijarruvalo keltaisena ja dsc:n varoitusvalo keltaisena( mahdollisesti höystettynä abs valoilla)?

                                Tai oletteko nähneet / kuulleet vastaavasta ongelmasta?

                                Siis treadhin tarkoitus vaan hiukan selvittää että kuinka yleinen vika tämä on e90 / e87 malleissa...
                                Onko kukaan miettinyt sitä, että kun vika näyttäisi olevan melko yleinen. Jonkin saksalaisen kirjoituksen mukaan vika ilmenee ennemmin tai myöhemmin kaikissa v. 2004-2008 välillä valmistetuissa ja vika lienee aina sama paineanturin rikkoutumiunen.
                                Kun ko. vika aiheuttaa sen , että luistonesto ei toimi =turvallisuusriski. Edellisen pohjalta olisi kuvitellut, että maahantuoja kutsuu kaikki ne autot joissa on käytetty viallista komponenttia korjattavaiksi maahantuojan piikkiin ilman käyttäjälle aiheutuvia kuluja. Näin on jokin japanilainen autovalmistaja menetellyt jokin aika sitten (eri vika). Mitäs tuumaatte? Olisko joukkokanteen paikka??!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎