Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    Originally posted by JaniLap View Post
    Minkävuotinen moottori oli kyseessä?
    2007, N47D20A

    Originally posted by fraatti View Post
    Tuolla koneessa käynee joku resonassi ilmeisesti. Mahtoiko joku sanoa että ketju hakkaa ohjuria vasten itseänsä?

    Ei tuosta satu olemaan kuvaa, olisi ihan mielenkiintoista nähdä miltä tuo näyttää?
    Joo väkisin nämä yksittäisten silmukoiden väljistymiset johtuu jostain resonanssista/sykkeestä, joka rasittaa eniten jotain tiettyä silmukkaa. Oisko se yksimäntäinen korkeapainepumppu se syypää pulssimaiseen rasitukseen.

    Ei tullu otettua kuvaa valitettavasti.
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

    Comment

    • naukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1222
      • Jyväskylä

      Originally posted by O-Peksi View Post
      2007, N47D20A

      Joo väkisin nämä yksittäisten silmukoiden väljistymiset johtuu jostain resonanssista/sykkeestä, joka rasittaa eniten jotain tiettyä silmukkaa. Oisko se yksimäntäinen korkeapainepumppu se syypää pulssimaiseen rasitukseen.

      Ei tullu otettua kuvaa valitettavasti.
      Sen takia ketjun pituus ei ole jaollinen ketjupyörien hampaiden luvulla jotta ketjun asento muuttuisi joka kierros. Saksalaiset eivät yleensä tee noin perustavanlaatuisia virheitä että ketju olisi ketjupyörään nähden jaollinen - epäilisin että ketjun valmistuksessa on ollut karkaisuvirhe yhden lenkin kohdalla.

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        Originally posted by naukkis View Post
        Sen takia ketjun pituus ei ole jaollinen ketjupyörien hampaiden luvulla jotta ketjun asento muuttuisi joka kierros. Saksalaiset eivät yleensä tee noin perustavanlaatuisia virheitä että ketju olisi ketjupyörään nähden jaollinen - epäilisin että ketjun valmistuksessa on ollut karkaisuvirhe yhden lenkin kohdalla.
        Tuolla lienee ollut jotain vastaavaa...

        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          Näitä remppoja tehdään paljon myös turhaan. 40tkm ääntävällä ketjulla ajoin, tuttu sen jälkeen toiset mokoman..ei katkennut tms..auto meni lopulta kolarin myötä lunastukseen ja näyttää nykyisin olevan takaisin käytössä, tuskin jakopäähän kajottu. Kaverilla menee myös n47 jakopää kohti 300tkm ilman ongelmia (muutamaa tonnia vajaa)

          Jokusen valohoidolla tehdyn jakopään olen myös nähnyt, ihan vain näin ohi huomautuksena tätäkin foorumia lukeville sekä täällä kirjoittaville korjaamoille / työntekijöille, hyi hyi !
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2717
            • Tampere

            Originally posted by Janzki View Post
            Näitä remppoja tehdään paljon myös turhaan. 40tkm ääntävällä ketjulla ajoin, tuttu sen jälkeen toiset mokoman..ei katkennut tms..
            Minkävuotinen moottori oli kyseessä?
            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              Originally posted by JaniLap View Post
              Minkävuotinen moottori oli kyseessä?
              2008 loppuvuosi, 10/08 tms.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 1996
                • Tampere/kainuu

                Siinäpä se selvnnäkijän paikka olisikin kuka kertoisi millä sävelellä kohiseva/rallattava ketju porsii pian tai vasta 200tkm päästä.

                Noita E90 puhallin kamppiksia, kun tässä puolisen vuota painettu aika tiheää tahtia niin hyvin päässyt kuulostelemaan 320d malleja. Kovin on tyyppillisen kuuloisia 80% autoista ja remontin tekemällä äänen sieltä pois saisi. Sitä onko kuinka akuutissa tilantessa äänien perusteella menossa aina niin ei liene tahoa sitä fakta ja vastuu pohjalta sanomaan.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  Originally posted by zakspeed View Post
                  Siinäpä se selvnnäkijän paikka olisikin kuka kertoisi millä sävelellä kohiseva/rallattava ketju porsii pian tai vasta 200tkm päästä.

                  Noita E90 puhallin kamppiksia, kun tässä puolisen vuota painettu aika tiheää tahtia niin hyvin päässyt kuulostelemaan 320d malleja. Kovin on tyyppillisen kuuloisia 80% autoista ja remontin tekemällä äänen sieltä pois saisi. Sitä onko kuinka akuutissa tilantessa äänien perusteella menossa aina niin ei liene tahoa sitä fakta ja vastuu pohjalta sanomaan.
                  Otan osaa ja ymmärrän. Tsemppiä sinne ja huoltoruutuihin ympäri maailman
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • tuningki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1205
                    • $ievi

                    Tuossa hieman hieronut kauppaa N47-D20C koneisesta vm2010 niin näkeeköhän jostain et onko käytetty takaisinkutsussa..:think kun auton tiedoissa ei löytynyt tietoa et onko jakopäälle tehty mitään :think
                    Bmw 320d -10
                    Volvo s40 2.4 -05
                    ex:bmw 316 e46 1.9 -02
                    ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
                    ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

                    Comment

                    • -BMW-
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 179
                      • Klaukkala

                      Originally posted by tuningki View Post
                      Tuossa hieman hieronut kauppaa N47-D20C koneisesta vm2010 niin näkeeköhän jostain et onko käytetty takaisinkutsussa..:think kun auton tiedoissa ei löytynyt tietoa et onko jakopäälle tehty mitään :think
                      Omaani 2010 vuosimallin D20C:hen kyselin joskus takaisinkutsua, niin taisi ainakin autokeskus mainita, että koskee vain osaa niistä alkupään N47 moottoreista. Tuohon C tyyppiin on tullut jo "parannuksia".
                      BMW 328 Ci -00

                      Comment

                      • alspe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 3402
                        • Tre

                        Ehkä kyselin tätä jo jossain ketjussa aiemmin, mutta toistetaan.

                        Onko N47D20C koneessa mahdollista kurkata yläketjun kuntoa ja venymään jostain luukusta kuten lukemistani topiceista ymmärsin? Paljonko maksaa ja onko joku Pirkanmaalla tehnyt tarkisteluita? Entä mikä taho osaisi sanoa kokemuksella käyntiäänestä jotain? Jos yläketju todetaan venyneeksi niin siltikään ei ole mikään aktio auki, vissiin?

                        Riskillä mennään, omassa nyt lukemaa 250k eikä merkkarilla ainakaan merkintää jakopään korjauksesta ja Suomi-auto on. Varmaan fiksu mies teettäisi jakopään varuiksi koska saatan ajella autolla 400k lukemille. Toisaalta korjaus on aika kallis homma, että voisihan nekin rahat säästää varuiksi vaihtomotin tulevaan hankintaan. Hullua hommaa pitää 250k ajettuna näitä jos aikoo jakopääremppaa pelätä.
                        G30 520d xDrive
                        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3402
                          • Tre

                          Originally posted by alspe View Post
                          Ehkä kyselin tätä jo jossain ketjussa aiemmin, mutta toistetaan.

                          Onko N47D20C koneessa mahdollista kurkata yläketjun kuntoa ja venymään jostain luukusta kuten lukemistani topiceista ymmärsin? Paljonko maksaa ja onko joku Pirkanmaalla tehnyt tarkisteluita? Entä mikä taho osaisi sanoa kokemuksella käyntiäänestä jotain? Jos yläketju todetaan venyneeksi niin siltikään ei ole mikään aktio auki, vissiin?

                          Riskillä mennään, omassa nyt lukemaa 250k eikä merkkarilla ainakaan merkintää jakopään korjauksesta ja Suomi-auto on. Varmaan fiksu mies teettäisi jakopään varuiksi koska saatan ajella autolla 400k lukemille. Toisaalta korjaus on aika kallis homma, että voisihan nekin rahat säästää varuiksi vaihtomotin tulevaan hankintaan. Hullua hommaa pitää 250k ajettuna näitä jos aikoo jakopääremppaa pelätä.
                          Tähän ei kenelläkään (pirkanmaalaisella) kommenttia?
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • ooopeee
                            BTCF Member
                            • Dec 2011
                            • 2110
                            • Kouvola

                            Nimimerkki Urpo_rotta sielläpäin noita kai ihmetellyt enemmänkin.
                            VW passat 1.9tdi 4motion
                            E36 "328" cabrio

                            Comment

                            • Bimmer145
                              BTCF Member
                              • Jul 2014
                              • 343
                              • https://t.me/pump_upp

                              Kokemuksella voin käyntiäänestä kuunnella ylöjärvellä pitääkö ketju ääntä. Myös mahdollinen remontti onnistuu samassa osoitteessa
                              https://t.me/pump_upp

                              Comment

                              • jermu82
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2008
                                • 151

                                Originally posted by Bimmer145 View Post
                                Kokemuksella voin käyntiäänestä kuunnella ylöjärvellä pitääkö ketju ääntä. Myös mahdollinen remontti onnistuu samassa osoitteessa
                                Missä tämä on ja mitä maksaa? Autolla ajettu 170000 ja itseäni huolettaa kun näitä ongelmia on netistä lukenu

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎