Originally posted by Juspa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostHelpoimmalla pääsee kun katsoo esim. rekkarilla suomiautosta ja muista sitten runkonumerolla mikä kone siellä on.
Eli kysyn edelleen, onko kaikki 140kW b47? Onko 135kW myös b47 Olemassa?E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Morjesta vielä! Tuossa aikaisemmin postailin, että tuli hankittua E87 LCI 123d -08. Mietin ennen ostoa juurikin tätä jakoketjuongelmaa, mutta päädyin tuon ostamaan, koska oli ketju uusittu suhteellisen vähän aikaa sitten.
Tuossa on kuvaa siis Laakkosen kuitista, josta käy ilmi vaihdetut osat. Tässäkin autossa oli siis havaittu venymää 145tkm kohdalla.
Eli autoon vaihdettu ketju ja muutakin osaa samalla, kun purettu konetta. Autossa oli kilometrejä siis 145tkm, kun huolto suoritettiin, pvm oli 30.6.2015. Nyt autossa 213tkm mittarissa ja mietin vain, että uskoltaako huolettomia kilometrejä olettaa vai vaihtaa ketju jossain kohtaa esim. 250tkm ?
Ketju ei pidä mitään laahaavaa ääntä yms, normaalia dieselin traktorimaista käyntiä vaan (entinen M54 koneen omistaja).
Autoa on huollettu säännöllisesti, omassa käytössä vaihdan öljyt n. 8tkm välein, mikä lienee ihan hyvä ketjulle ?
Jotain puhuttiin, että jo tuohon 2015 vuoden puolivälin aikoihihin mennessä olisi uudistettu suunnittelua ketjun osien osalta, pitääkö paikkaansa ? Mutta kysymys siis, että onko kuinka suuri pelko ketjun katkeamisen osalta olemassa ?Last edited by Sisäänajettu; 20-02-2019, 16:31.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Juspa View PostEli kysyn edelleen, onko kaikki 140kW b47? Onko 135kW myös b47 Olemassa?
B47-moottoreita on toistaiseksi valmistettu tehoalueille 85-170 kW ja vastaavasti N47-moottoreita 70-160 kW.Last edited by JaniLap; 20-02-2019, 19:20.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Nettiautosta katsellut 120d coupe bemareita ja ihmetellyt tuota jakopää hommaa.
Siellä on +200000km ajettuja mihin ei ole tehty jakopäätä , myyjät liikkeet/yksityiset väittää ettei mitään ongelmia ole ja sitten on alle 200000km kilsoilla tehtyjä jakopää remppoja.
Onko nuo enemmän ajetut viety liikkeeseen ettei tarvitse tehdä remonttia? Onko liikkeellä vastuuta jos hajoaa lyhyen ajan sisällä?
Autot eivät näytä menevän kaupaksi, osa ollut myynnissä jo viime sysksystä, mutta hinnat ei laske kunnolla.
Minkälainen homma ketjun vaihto on autotalliasentajalle?
Last edited by escort; 12-05-2019, 22:47.
Comment
-
-
Kai näitä koskee nuo jakopää ongelmat ihan samalla tavalla kuin muitakin malleja. Ehkä tuo coupe pitää hieman paremmin hintansa lähinnä tyylikkäämmän muotoilunsa takia.
Eikö näissä kuitenkin jossain 2010 tietämillä hieman parantunut tuo jakopää? Ainakin tiedän useamman x20d joilla on ajettu ongelmitta yli 200tkm.
Itse en ainakaan ole huolissani tuon oman kanssa. Jos menee, niin sitten korjataan ja ajetaan lisää. Moottorina kuitenkin ihan miellyttävä ja riittävä tuohon koriin.
Oma softattu 200hp/430nm ja ajettu n.70tkmG26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
F20 118i MsportValenciaOrange
E82 118dA TitanSilber
Comment
-
-
Turussa olisi tuo 7200 pyynti ja 6800€ myynti 260000km ajettu.
Seinäjoen kamuxilla 260000km ajettu, 8800€ lupasivat tuoda kotiin 8000€, yksillä vanteilla kaksilla renkailla.
Kumpaankaan ei ole tehty jakopäätä, sitten olisi tuusulassa 205000 km ajettu, jakopää tehty, olisiko myynyt 8700€, kesärenkaat pitäisi ostaa, mutta jakopää laitettu, on vaan hirveät musta/pun penkit eikä tuo kuparioranssi tai mikä tuo väri onkin oikein miellytä silmää.
Kaikki nuo ovat 2008 mallisia.
120d:stä ilmeisesti saa sen 230hv irti.
Comment
-
-
Yep, tuosta 120d saa enemmän ulos kuin 118d. Kesto lienee kuitenkin sama jos jakopäätä miettii? Ilmeisesti näissä on vähän sitä että menee kohtuu kilometreillä tai sitten kestää loppuun saakka. Pitää toivoa että itsellä on tuo jälkimmäinen.
Eihän tuollaisella 8 vuotta vanhalla pikku-autolla enää kovin suurta rahallista arvoa ole, mutta käyttöarvoa sitäkin enemmän varsinkin jos pysyy kasassa.G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
F20 118i MsportValenciaOrange
E82 118dA TitanSilber
Comment
-
-
Huhhuh. On ollut itelle aikamoinen yllätys miten monta katselukertaa vuosien saatossa tää threadi on saanut ja omasta puolestani toivon että joku on tän ansiosta säästäny muutaman euron ennen sitä viimestä päräystä.
Allekirjoittaneen auto on jo 300+tkm ja kulkee hyvin. Alunperin 145tkm vaihtui kampura ja muut osat äänen perusteella.
Minkä hintainen ton ketjun mittaus tsekkaus on ollu ja missä olette käyttäneet?
Comment
-
-
Originally posted by artsip View PostOnko noissa 2010-2011 vuosimallin koneissa vielä mitään parannuksia tehty vai tarvitseeko kiinnittää erityistä huolta jakopäähän edelleen?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Vasta tehtiin taas yks N47 jakopää 225tkm ajettuun 120 dieseliin, ja siinä kuului pientä ääntä. Öljyt vaihdettu 10 tkm välein ja ketjut toki kuluneet jonkin verran, mutta huolestuttavinta se, että alaketjussa YKSI lenkki reilusti kuluneempi, kuin muut.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostVasta tehtiin taas yks N47 jakopää 225tkm ajettuun 120 dieseliin, ja siinä kuului pientä ääntä.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostVasta tehtiin taas yks N47 jakopää 225tkm ajettuun 120 dieseliin, ja siinä kuului pientä ääntä. Öljyt vaihdettu 10 tkm välein ja ketjut toki kuluneet jonkin verran, mutta huolestuttavinta se, että alaketjussa YKSI lenkki reilusti kuluneempi, kuin muut.
Ei tuosta satu olemaan kuvaa, olisi ihan mielenkiintoista nähdä miltä tuo näyttää?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment