M135i / M235i -kokemuksia
Collapse
X
-
Brembohan valmistaa M135/M235 alkuperäiset jarrulevyt ja väitän että nämä ovat melkolailla samanlaiset levyt ilman BMW leimaa.
-
Ompa hyvän hintaset! Just kävi tänään auto huollossa ja seuraavassa saisi sitten tehdä jarrut myös. Tilaan kyllä ehdottomasti nuo levyt, laakkosen hintaa en viitti ees sanoa ääneenOriginally posted by miyli View PostEi kestä Zimmermanit radalla yhtään, menee kieroiksi tosi helpolla.
Tästä Brembot https://www.autodoc.fi/brembo/8714344 eikä maksa paljoa.
Mulla zetassa ollut nyt nämä tämän kesän ja ei ongelmia vaikka ratakierroksia takan todella paljon. Jarrupaloina käytän alkuperäisiä msport paloja.
10 tkm takana tänä kesänä ja ei ravista eikä jarrupalat vielä loppu.
Leave a comment:
-
Ei kestä Zimmermanit radalla yhtään, menee kieroiksi tosi helpolla.Originally posted by msalojaa View PostMä vaihdatin just eteen Zimmermannin levyt ja palat. Orkkis levyt- ja palat kului loppuun kesän kymmenen Nürburgring-kiekan avustamana. En ole Suomessa radoilla käynyt joten, jos ei ens kesänä tähän tule muutosta eikä Nurre taas kutsu, niin toivottavasti ihan perus katuajossa toi setti ois ok.
Tästä Brembot https://www.autodoc.fi/brembo/8714344 eikä maksa paljoa.
Mulla zetassa ollut nyt nämä tämän kesän ja ei ongelmia vaikka ratakierroksia takan todella paljon. Jarrupaloina käytän alkuperäisiä msport paloja.
10 tkm takana tänä kesänä ja ei ravista eikä jarrupalat vielä loppu.
Leave a comment:
-
Kadulla toimii hyvin. E92:ssa 2 kierrosta Alastarolla ja sit alko vatkaa. Mutta tosiaan kadulla toimii hyvin. Paloista ei kokemusta mutta jos ei vanteita kovasti likasta niinOriginally posted by msalojaa View PostMä vaihdatin just eteen Zimmermannin levyt ja palat. Orkkis levyt- ja palat kului loppuun kesän kymmenen Nürburgring-kiekan avustamana. En ole Suomessa radoilla käynyt joten, jos ei ens kesänä tähän tule muutosta eikä Nurre taas kutsu, niin toivottavasti ihan perus katuajossa toi setti ois ok.
.
Leave a comment:
-
Mä vaihdatin just eteen Zimmermannin levyt ja palat. Orkkis levyt- ja palat kului loppuun kesän kymmenen Nürburgring-kiekan avustamana. En ole Suomessa radoilla käynyt joten, jos ei ens kesänä tähän tule muutosta eikä Nurre taas kutsu, niin toivottavasti ihan perus katuajossa toi setti ois ok.Originally posted by JHe View PostMinkälaisia kokemuksia jarrupaloista näissä ihan perusjarruissa? Viime syksynä ajelin tietääkseni orggis-paloilla radalla ilman mitään ongelmia. Ratapäivien jälkeen vaihdoin Zimmermanin palat eteen ja tänään oli isoja ongelmia Alastarossa jarrujen kanssa. Poljin meinasi painua pohjaan ja ei oikein ollut luottoa autoon. Nesteet vaihdettu tasan vuosi ~30 tkm sitten, ei pitäisi kai siitäkään olla kiinni.Last edited by msalojaa; 19-09-2019, 21:10.
Leave a comment:
-
Originally posted by tommi69 View PostPojat kesällä dynotti ilman kitti ja kiltin kanssa, ero tais olla yli 20hp. Korjaa Tommix jos oon väärässä.Originally posted by 4llu- View PostTämä riippuu kyllä ihan intakesta ja miten se on rakennettu, enkä kyllä usko että pelkkä putsari toisi 20hp eroa vakioon, vakioputsari & putsarikotelo on monesti todettu jopa antavan paremman tuloksen penkissä kun virisuodattimet, koska vakiokotelo on tehty imemään kylmää ilmaa auton keulalta kun taas vapaavirtaussuodatin tökättynä vain konehuoneeseen imee kuumaa ilmaa pellin alta, itseasissa laskien tehoa. Itse mietin agency poweria koska siinä on hyvä lämpösuoja putsarille joka estää kaikkeista kuumempien käryjen kulkeutuvan koneen kyljestä putsariin..Ensinnäkin pitää muistaa että kyllä se ilma siellä konehuoneessa vaihtuu aika kiivaaseen tahtiin auton ollessa liikkeesssä. Ja sitä tulee sinne edelleen samasta paikasta kuin orkkikseenkin. Ja toiseksi nyt pitää muistaa missä se ilma oikeasti lämpenee?Originally posted by Jussi140i View PostJoo samaa mieltä tosta pelkästä vapaavirtaus suodattimen asentamisesta - siinä pitää olla jonkinlainen lämpökilpi tai muu ratkaisu. Ja mielellään kanava viileämmän ilman saamiselle suodattimelle.
MHD esimerkki autossa (470hv/660nm) on BMS:n Intake, ja se on laitettu ikäänkuin alkuperäisen ilmanotonkotelon pohjalle.
Velipojan EVO 9:ssä tuodaan alkuperäisellä intakella ilmaa vappavirtaus suodattimmelle, ja se on muutenkin kohtuullisen hyvin suojassa, Specsit ovat 490hv/+500nm
Vastaus on: turbossa, ja sen jälkeen kuuman ilman jäähdyttää välijäähdytin. Vakiomoottorissa tuolla vakio vs. vaparisuodatin ei eroa varmasti paljoa tule.
Sitten faktaan, kun viime kesänä tuo vapari suodatin antoi penkissä 19 hv (444 hv/650 Nm vs. 425 hv/645 Nm) enemmän kun vakioilmansuodatin kun kahta muuten identtistä autoa penkitettiin peräkanaa. Ja tuo tehoero kartiofiltterin eroksi perustuu siihen, että turbolle menee enemmän ilmaa helpommin ei siihen että ilma on kuumempaa tai kylmempää.
Ja N54:ssa kun silikoni inleteillä ilma turboille imetään kuumien turbojen yläpuolelta, niin miten niistä sitten voidaan tehoja ottaa ulos enemmän kuin vakioputsarista?
Ja sitten N54tech.com sivulla on faktaa (logia) imulämmöistä kun N54 kartiofiltterillä käy tyhjäkäyntiä 10min. Miten IAT käyttäytyy? Kannattaa käydä katsomassa.Last edited by Tommix; 11-09-2019, 19:57.
Leave a comment:
-
Originally posted by 4llu- View PostTämä riippuu kyllä ihan intakesta ja miten se on rakennettu, enkä kyllä usko että pelkkä putsari toisi 20hp eroa vakioon, vakioputsari & putsarikotelo on monesti todettu jopa antavan paremman tuloksen penkissä kun virisuodattimet, koska vakiokotelo on tehty imemään kylmää ilmaa auton keulalta kun taas vapaavirtaussuodatin tökättynä vain konehuoneeseen imee kuumaa ilmaa pellin alta, itseasissa laskien tehoa. Itse mietin agency poweria koska siinä on hyvä lämpösuoja putsarille joka estää kaikkeista kuumempien käryjen kulkeutuvan koneen kyljestä putsariin..
Joo samaa mieltä tosta pelkästä vapaavirtaus suodattimen asentamisesta - siinä pitää olla jonkinlainen lämpökilpi tai muu ratkaisu. Ja mielellään kanava viileämmän ilman saamiselle suodattimelle.
MHD esimerkki autossa (470hv/660nm) on BMS:n Intake, ja se on laitettu ikäänkuin alkuperäisen ilmanotonkotelon pohjalle.
Velipojan EVO 9:ssä tuodaan alkuperäisellä intakella ilmaa vappavirtaus suodattimmelle, ja se on muutenkin kohtuullisen hyvin suojassa, Specsit ovat 490hv/+500nm
Linkki MHD autoon
Leave a comment:
-
Tämä riippuu kyllä ihan intakesta ja miten se on rakennettu, enkä kyllä usko että pelkkä putsari toisi 20hp eroa vakioon, vakioputsari & putsarikotelo on monesti todettu jopa antavan paremman tuloksen penkissä kun virisuodattimet, koska vakiokotelo on tehty imemään kylmää ilmaa auton keulalta kun taas vapaavirtaussuodatin tökättynä vain konehuoneeseen imee kuumaa ilmaa pellin alta, itseasissa laskien tehoa. Itse mietin agency poweria koska siinä on hyvä lämpösuoja putsarille joka estää kaikkeista kuumempien käryjen kulkeutuvan koneen kyljestä putsariin..Originally posted by tommi69 View PostPojat kesällä dynotti ilman kitti ja kiltin kanssa, ero tais olla yli 20hp. Korjaa Tommix jos oon väärässä.
Leave a comment:
-
Pojat kesällä dynotti ilman kitti ja kiltin kanssa, ero tais olla yli 20hp. Korjaa Tommix jos oon väärässä.Originally posted by 4llu- View PostJeps
Agency powerin intake kitti ollut itsellä mielessä. Lähinnä äänien takia, en usko että tuo suodatin vielä näillä teholukemilla mikän pullonkaula on 
Ihan vaan ebaysta valitsin mieluisan
Leave a comment:
-
Kyllä tulinOriginally posted by Jussi140i View PostTulitko 12.45 aikoihin vastaan Matinkylän suunnalla. Ei kerinnyt moikkaamaan kun oli toi M140i niin poikkeuksellisen värinen. Piti oikein tuijottaa autoa että onko se M140i vai ei 😂
Näin teikäläisenkin kärryn, oli muuten siisti laitos!
Olin testailemassa autoa kun tuli eilen asennettua DP ja softa, sysää nyt ihan mukavasti..
Leave a comment:
-
Tulitko 12.45 aikoihin vastaan Matinkylän suunnalla. Ei kerinnyt moikkaamaan kun oli toi M140i niin poikkeuksellisen värinen. Piti oikein tuijottaa autoa että onko se M140i vai ei 😂Originally posted by 4llu- View PostJeps
Agency powerin intake kitti ollut itsellä mielessä. Lähinnä äänien takia, en usko että tuo suodatin vielä näillä teholukemilla mikän pullonkaula on 
Ihan vaan ebaysta valitsin mieluisan
Leave a comment:
-
JepsOriginally posted by Jussi140i View PostSiinä MHD:n julkaisemassa esimerkki autossa, jossa on 470hv/660nm, on HJS Downpipe vapaammin virtaavalla Catilla. Käsitykseni mukaan se on vastaava kuin tämä linkistä löytyvä tuote.
Autossa on myös vapaavirtaussuodatimella toteutettu ilmanotto.
Itsellä toi Tuning on vielä toteutunut vain ulkonäkö + alkuperäisellä M.Performancen pakioputkiston takavaimennin ym. kohdalla. Mutta omasta M140i loppuu tehdastakuu 10/19, joten suunnitelmissa on ensi vuonna hommatta lisää Löylyä Koneeseen
Agency powerin intake kitti ollut itsellä mielessä. Lähinnä äänien takia, en usko että tuo suodatin vielä näillä teholukemilla mikän pullonkaula on 
Ihan vaan ebaysta valitsin mieluisanOriginally posted by Käyrä View PostMistä tilasit Dp.n? Pitäisi itsekin tilata..
Leave a comment:
-
Originally posted by 4llu- View PostTuli vaihdettua itsekkin taas M-liten pariin ja 4 päivää sillä jaksoi ajella ennenkuin piti laitella downpipeä tilaukseen
Onkos täällä kenelläkään vielä 140i:ssä MHD:n softaa? Itse laitan sen "tuttuna ja turvallisena" voimaa lupaillaan Stage2 softalla ja downpipellä 470hv :think Pitää sitten kyllä käydä penkittämässä. Samalla saa koodailtua ton rasittavan cold startin pois, aluksi oli ihan kiva mutta enää ei jaksa sitä mökää kuunnella joka startissa 
Siinä MHD:n julkaisemassa esimerkki autossa, jossa on 470hv/660nm, on HJS Downpipe vapaammin virtaavalla Catilla. Käsitykseni mukaan se on vastaava kuin tämä linkistä löytyvä tuote.
Autossa on myös vapaavirtaussuodatimella toteutettu ilmanotto.
Itsellä toi Tuning on vielä toteutunut vain ulkonäkö + alkuperäisellä M.Performancen pakioputkiston takavaimennin ym. kohdalla. Mutta omasta M140i loppuu tehdastakuu 10/19, joten suunnitelmissa on ensi vuonna hommatta lisää Löylyä KoneeseenLast edited by Jussi140i; 03-09-2019, 20:22.
Leave a comment:

Leave a comment: