Announcement

Collapse
No announcement yet.

M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JNIJNI
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1482

Originally posted by PekkaSavolainen View Post
    Ja sit kun laitetaan vanhaankin splitteriä ja madallusta sekä käytetään samaa kuvakulmaa, niin ero ei olekaan niin dramaattinen...

Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

Makuasioita.

Ja tuossa linkkaamassasi taitaa olla 2-sarjalaisen keula...
    Väärä kuvavalinta. Siinä oli M135 muutettu M235 keulaiseksi. My bad.

Tätä hain takaa (LCI tosin ei ole kuvassa M135 mutta F20 ja kertoo oleellisen)

G21 LCI 330e xDrive 2022
    E93 M3

Comment

• jori
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1010
      • Vantaa

Etenkin takaapäin LCI näyttää huomattavasti paremmalta.
      Tuo M135 kiehtoisi mutta LCI:in ei ole varaa ja tuo pre-LCI näyttää vaan omaan silmään vähän tönköltä. Joten matka jatkukoon E60 M5:llä toistaiseksi
      Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
      Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

Comment

• PekkaSavolainen
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 195
        • Uusimaa

Originally posted by JNIJNI View Post
        Tätä hain takaa (LCI tosin ei ole kuvassa M135 mutta F20 ja kertoo oleellisen)
        Tuosta puuttuu M135:n 'kauniit' hopeiset tingeltangelit.

Originally posted by jori View Post
        Etenkin takaapäin LCI näyttää huomattavasti paremmalta.
        Tuo M135 kiehtoisi mutta LCI:in ei ole varaa ja tuo pre-LCI näyttää vaan omaan silmään vähän tönköltä. Joten matka jatkukoon E60 M5:llä toistaiseksi

Tulihan noitakin katseltua. LCI:n perä näyttää mun mielestäni typerältä, kun valojen väliin jää kapea kaistale. Tekee autosta paljon kapeamman näköisen.

Comment

• peeämwee
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1822
          • I sink hell

Ykkönen ei kyllä kaunis ole mutta itse hyppään autoon aina silmät kiinni ja avaan ne vasta auton sisällä. Auto kun on kuitenkin hyvä ajaa. Näin vältyn siltä että päivä menee pilalle.
          Kakskasia ja kolikakkosta ja muita vanhempia kyllä katselee mielellään. Uudet autot ovat poikeuksetta helvetin rumia. Jopa penaritkin.
          Hyh, tuli paha olo jo kuvien näkemisestä.
          Last edited by peeämwee; 07-08-2016, 11:43. Reason: yök
          Käyttis 2022 330e xDrive M sport
          Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
          A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
          http://velkakello.fi/

Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
          https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

Comment

• BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

Originally posted by Mikaatm View Post
            Joo ämmäläisessä pysyttiin
            Numerot sigussa kertoo että F80 tai F82 tuli sulle tilalle
            Kuvia tänne/showroomiin... Please
            G26 i4 M50 Black Sapphire

Comment

• uusis
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2016
              • 192
              • finland

hei kaikki M135/M235 omistajat ja kaikki N55 moottorin omaavat auton kuljettajat.
              kuuluuko muilla sport tai sport+ moodilla mitään sirinän tyylistä ääntä kabiiniin
              turbon lähettyviltä?ääni kuuluu parhaiten melkein moottori jarrutuksen aikana..
              minun mielestä kumma ääni ja ei ole normaali ominais ääni mutta bmw huolto ei löytänyt mitään vikaan viittaavaa tai vuotoa mutta eipä ole verrokki autoa mihin edes voisi verrata..
              itse en ole vastaavaa kuullut missään ex turbo autoissani ja epäilen äänen tulevan sähköisesti ohjatusta hukkaportista:think

Comment

• Johto
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 378
                • Finnland

Onko jollakin kokemusta M135i:stä sekä M140i:stä? M140i xDriveä pääsin itse kokeilemaan viime talven xDrive-tourilla ja yllätti sekä vakuutti kyllä positiivisesti. Nyt on tuollainen M135i xDrive alkanut kiinnostamaan kakkosautoksi. Eroaako M135i ja M140i käytännössä kuinka paljon toisistaan? Selkein erohan taitaa olla moottori, joka tuossa välissä on vaihtunut. M140i:ssä päällimmäisenä jäi mieleen upea voimalinja, moottori, vaihteisto ja neliveto (oli jopa lunta maassa silloin) ja ajon sekä fiiliksen hauskuus yleisesti. Voimaa ja kulkua tuntui olevan tavallisiin ajotilanteisiin nähden niin pirusti. Tuossa kiertueen M140i:ssä oli vielä M Performance putkisto, niin äänetkin oli todella mukavat. Röpellys moottorijarrulla ja ylös- sekä alasvaihtessa saattaa monen mielestä olla ehkä lapsellista, mutta itse kyllä tykkäsin kovasti.

Oletan, että M135i xDrive on käytännössä samanlainen näiltä osin, eikä suurempia eroja ole? M140i xDrivet ovat niin korkeissa hinnoissa vielä, etten näe järkeväksi sellaista hankkia M135i:n sijaan.
                Mercedes-AMG C63 T-Modell.

EX:F80 M3 Mineral Weiss
                EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

Comment

• BFI18
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1456
                  • Turku

Originally posted by Johto View Post
                  Onko jollakin kokemusta M135i:stä sekä M140i:stä? M140i xDriveä pääsin itse kokeilemaan viime talven xDrive-tourilla ja yllätti sekä vakuutti kyllä positiivisesti. Nyt on tuollainen M135i xDrive alkanut kiinnostamaan kakkosautoksi. Eroaako M135i ja M140i käytännössä kuinka paljon toisistaan? Selkein erohan taitaa olla moottori, joka tuossa välissä on vaihtunut. M140i:ssä päällimmäisenä jäi mieleen upea voimalinja, moottori, vaihteisto ja neliveto (oli jopa lunta maassa silloin) ja ajon sekä fiiliksen hauskuus yleisesti. Voimaa ja kulkua tuntui olevan tavallisiin ajotilanteisiin nähden niin pirusti. Tuossa kiertueen M140i:ssä oli vielä M Performance putkisto, niin äänetkin oli todella mukavat. Röpellys moottorijarrulla ja ylös- sekä alasvaihtessa saattaa monen mielestä olla ehkä lapsellista, mutta itse kyllä tykkäsin kovasti.

Oletan, että M135i xDrive on käytännössä samanlainen näiltä osin, eikä suurempia eroja ole? M140i xDrivet ovat niin korkeissa hinnoissa vielä, etten näe järkeväksi sellaista hankkia M135i:n sijaan.
                  Suurimpana erona N55 moottori 35i:ssä ja uudempi B58 moottori 40i:ssä.
                  Lisäksi alustassa eroja uudemman hyväksi (kuulemma, ei varmuutta)?

Samat röpellykset ja paukahdukset tulee 35i:stä, väittäisin että erot on ylipäänsä ajossa melko pienet. N55 vetää mukavasti ylös asti taas B58 hyytyy alempana vaikka tehoa ja varsinkin vääntöä on enemmän (olen ajanut vain 340xia b58 koneella), joka kyllä oli hitaampi perstuntumalta kun oma sigun auto.
                  Hintaero näiden 35i/40i välillä on kyllä merkittävä vielä.

Comment

• uusis
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2016
                    • 192
                    • finland

Burgertuning porukka tais kehua tätä uutta B58 todella hyväksi moottoriksi."viritys ystävällisempi mitä N55"
                    Mutta niin uusi tuo on että tuskin hirveästi kokemuksia on.
                    Kaverilla on 140 xDrive ja kovasti on tykännyt.verrata ei voi kunnolla mun autoon kun mulla M135 2014 takaveto.

Comment

• Tiik
                      BTCF Member
                      • Apr 2012
                      • 497
                      • Vantaa

Mistä yhtiöstä olette muuten saaneet halvimmat vakuutukset M1xx autoihin? Jossain välissä olin lukevinani, että m135 -> m140 tapahtui merkittävä nousu vaukuutusmaksuissa?

Itse löysin nyt halvimmalla Fenniasta.

Comment

• uusis
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2016
                        • 192
                        • finland

Fennia myös

Comment

• BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

Originally posted by Tiik View Post
                          Mistä yhtiöstä olette muuten saaneet halvimmat vakuutukset M1xx autoihin? Jossain välissä olin lukevinani, että m135 -> m140 tapahtui merkittävä nousu vaukuutusmaksuissa?

Itse löysin nyt halvimmalla Fenniasta.
                          Originally posted by uusis View Post
                          Fennia myös
                          Tuttuun tapaan Fenniasta, kuten kaikki edellisetkin 6 Bemaria
                          Last edited by BFI18; 14-11-2017, 20:18.

Comment

• 33d
                            BTCF Member
                            • Sep 2013
                            • 458
                            • Finland

Originally posted by BFI18 View Post
                            Tuttuun tapaan Fenniasta, kuten kaikki edellisetkin 6 Bemaria
                            Lievä OT: vaikuttaako malli vai mikä niin paljon kun minulle soitti viime kesänä Fenniasta myyjä ja sanoi että heillä kova hintakilpailu menossa ja oikeastaan lupasi että heiltä saan halvimman vakuutuksen. Kovasti siinä viilasi tarjousta mutta ei yltänyt IFin hintaan mitä maksan nyt e90 330i:stä.

Pyysin samalla IFiltä uuden tarjouksen ja tipautti vielä pikkasen nykyisestä. Pientä keskittämis- ja työetua on mukana mutta ei pitäisi niin paljoa vaikuttaa. Pankkihommien ohessa halusi Pohjola myös tehdä tarjouksen mutta keskustelu meni about että mallin kuultuaan tokaisi vaan "tässä on varmaan suht paljon tehoa vai mitä, että pidä vaan se vanha vakuutukses" Osakasko siis kyseessä

Comment

• uusis
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2016
                              • 192
                              • finland

Mun mielestä ifissä on aina ollut suht kallista pitää bemaria

Kun taas Fennia ei olis edes myöntänyt vakuutusta mun ex audi rs6 V10.
                              Nauroin katketakseni sillon koska asiakaspalvelija halusi väkisin tehdä mulle tarjousta mikä ei sitten Fennian puolelta onnistunut koko autoon.

Comment

• aimoo
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2007
                                • 102
                                • Rauma

onko forumlaisilla tietoa M135/M235 tyyppivioista?
                                Halvimmat rupee olemaan siinä 35ke hujakoilla ja saattais venyä nippanappa.
                                Raision autokeskuksessa tuli jo hieman tutustuttua M135. Tuntuu että jotenkin jakaa mielipiteitä paljon tämä ykkössarja, mutta itseä miellytti, ja menee perheellisen käytössä paremmin kuin E46 / 92 coupet.
                                530da m-sport touring 2015

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎