Originally posted by Tiik
View Post
M135i / M235i -kokemuksia
Collapse
X
-
Hifi-kaiutinjärjestelmä (676) on käsittääkseni kaikissa Mx35i/Mx40i autoissa ollut vakiovaruste, jos sitä tarkoitit.
-
Mietin itsekin tässä hankkimista suunnitellessa, että olisiko parempi etsiä yksilö jossa on Hifi-optio, johon voisi sitten helposti heittää esim. Audisonin DSP-vahvistimen. :think
Tuossa vakiossa HK:ssahan ei ole edes DSP:tä ja keskikaiutin on ihmeellinen kahden kanavan summa.
Nykyisessä A3:ssa olevan B&O:n sointi on ainakin aivan eri planeetalta.
Leave a comment:
-
1 sarjassa tuo H/K on kyllä vaisu. 3:ssa jo hieman parempi mutta oikeasti hyvä vasta 5:ssa ja 7:ssa. Ei ole itsellä enää "must" varuste 1:ssä.
Leave a comment:
-
No niin, tulipa tänään testattua koeajolla M140i -17, takaveto-automaatti (jota myytiin nelivetona ilmoituksessa alunperin, kunnes ystävällisesti myyjälle kerroin, että ilmossa virhe...).
Kokemusta itsellä kahdesta omasta M135ix:stä ja M235ix on ajettu myös. Potkua B58:ssa on vakiona hivenen enemmän, mutta ero ei ole merkittävä N55 EWG koneeseen, jotenkin herkemmän tuntuinen. Vakioputkilla B58 äänet ovat hieman vaimeammat ja vaisummat kuin M135i.
Muuten auto oli, niinkuin odotinkin, hyvin samanlainen kuin oma M135i LCI, paitsi karvalakimpi. Adaptiivinen alusta vs normialusta en kyllä paljoa eroa huomannut?
Tämä on kai tottumis- ja makuasia, mutta 5-ovista en mielelläni ottaisi, etuovi on pieni ja b-pilari on just siinä pään kohalla kun penkki omissa säädöissä. Edellinen mulla oli F20. Ulkonäköero on katsojan silmässä ja käytännöllisyysasiat jokainen katsoo tarpeen mukaan.
Eli F21 tai F22 x40ix metallimusta coral nahoilla ja xDrivenä, jos tällaisen vielä hommaa. H/K, ehdottomasti nahat, kattoluukku ehkä adaptiivinen alusta, siinä kaava.Last edited by BFI18; 08-04-2023, 18:16.
Leave a comment:
-
Ei ole M135i juurikaan tämä ongelmaa, sillä M135 on tosiaan välijäähdytin siinä edessä joka on tietääkseni jämerämpää tekoa, nämä M140i:t ovat vesi/ilma jäähyllä, elikkä välijäähdytin on integroitu imusarjaan. Tämä mistä Jussi puhuu on siis syyläri mikä hänellä on hajonnut ja pulppuaa vettä, ja on tosiaankin valitettavan yleinen vaiva B58 moottorillisissa, itsekkin miettinyt tuon suojan hankkimista kyllä..Originally posted by msalojaa View PostHarmi juttu ja onpa kyllä taas tuuri osunut kohdalle! Onko sulla tietoa, että onko tää vain M140i ongelma vai onko vanhemmissa M135i:ssa samaa? Ja varmasti muuten on sun päivitykset tehnyt autoon paljon.
Leave a comment:
-
Originally posted by msalojaa View PostHarmi juttu ja onpa kyllä taas tuuri osunut kohdalle! Onko sulla tietoa, että onko tää vain M140i ongelma vai onko vanhemmissa M135i:ssa samaa? Ja varmasti muuten on sun päivitykset tehnyt autoon paljon.
Ei ole varmaa tietoa M135i välijäähdyttimen suojauksesta. Mutta uskoisin että sen kyllä näkee onko siinä kennoston edessä mitään. (ritilää ym). Mulla se ainakin on ihan avoin, kennoston edessä ei ole mitään, muuta kuin alapuskurin ritilöinti ... Kundi sanoi huollossa, että lähti heti tilaukseen myös omaan autoon. Hän myös sanoi että tietävänsä samanlaisesta vauriosta F90 koppasessa 5-sarjalaisessa. --> KORJAUS F30 koppanen 3-sarjalainen, eikä siis F90Last edited by Jussi140i; 28-03-2020, 10:47.
Leave a comment:
-
Harmi juttu ja onpa kyllä taas tuuri osunut kohdalle! Onko sulla tietoa, että onko tää vain M140i ongelma vai onko vanhemmissa M135i:ssa samaa? Ja varmasti muuten on sun päivitykset tehnyt autoon paljon.Originally posted by Jussi140i View PostLaitan vinkkinä asian tänne, jos tämä vaikka säästäisi jonkun murheelta ja rahan menolta. Itselläni meni välijäähdytin rikki M140i:stä, kunnon reikä kennossa, nesteet suihkuaa pois. Joko nasta tai kivi on lävistänyt sen, ja kun osa saapuu ensiviikolla päästään tutkimann vielä
Leave a comment:
-
Mulla on 405M 19" ja näyttäs noissa olevan samat speksit, ET ym. Edessä 225/35 ja takana just toi 255/30 - ehkä ihan vähän pullottaa, mutta ei ole ollut mitään ongelmia. Renkaana on Hankook joka ilmeisesti vähän kapoisempi profiililtaan (?).Originally posted by ///THe View PostOnkos kellään noita 624M 19" vanteita f20/21:ssä? Omassa kikkareessa tuli mukana ja tässä pohdin menisikö takavanteelle 255/30/19 rengas OEM 245/30 renkaan sijaan? Vanteethan on omaan makuun hieman ujon levyset...
Etuvanteet 7,5x19 ja niillä 225/35/19 ja takaset 8x19... ja spacereita tarvii kanssa sovitella...
Tossa pari kuvaa https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...1&postcount=99. Auto on xDrive, H&R -25mm jouset ja lätyt edessä 10mm, takana 13mm.
Leave a comment:
-
Aika paskaa tuuria: itekkin ajan aika perseessä kiinni aina.Originally posted by Jussi140i View PostLaitan vinkkinä asian tänne, jos tämä vaikka säästäisi jonkun murheelta ja rahan menolta. Itselläni meni välijäähdytin rikki M140i:stä, kunnon reikä kennossa, nesteet suihkuaa pois. Joko nasta tai kivi on lävistänyt sen, ja kun osa saapuu ensiviikolla päästään tutkimann vielä tarkemmin mahdolliset muut vauriot. Kuten moottorinjäähdytin ym.
Itselleni tulee päivitetty versio M140:en välijäähdyttimestä, ja siihen tulee myös kivisuoja. Koko homma tulee kustantaan sen verran paljon, että jos mahdollista kannattaa heti laittaa tilaukseen sellainen kivisuoja. Tai ainakin alkaa itse tuunaamaan jotain sellaista.
Harmittaa ihan eläimellisesti !
Hyvänä uutisena pitää kehua Mosselmann, Wagner Tuning, ja BMS intaken toimintaa. Sen mitä viikon aikana kerkisin ajaa olen erittäin tyytyväinen
Leave a comment:
-
Kivisuoja - välijäähdyttimeen
Laitan vinkkinä asian tänne, jos tämä vaikka säästäisi jonkun murheelta ja rahan menolta. Itselläni meni välijäähdytin rikki M140i:stä, kunnon reikä kennossa, nesteet suihkuaa pois. Joko nasta tai kivi on lävistänyt sen, ja kun osa saapuu ensiviikolla päästään tutkimann vielä tarkemmin mahdolliset muut vauriot. Kuten moottorinjäähdytin ym.
Itselleni tulee päivitetty versio M140:en välijäähdyttimestä, ja siihen tulee myös kivisuoja. Koko homma tulee kustantaan sen verran paljon, että jos mahdollista kannattaa heti laittaa tilaukseen sellainen kivisuoja. Tai ainakin alkaa itse tuunaamaan jotain sellaista.
Harmittaa ihan eläimellisesti !
Hyvänä uutisena pitää kehua Mosselmann, Wagner Tuning, ja BMS intaken toimintaa. Sen mitä viikon aikana kerkisin ajaa olen erittäin tyytyväinen
Leave a comment:
-
245/30 19, ja nyt 9 vanteilla sama kumi.Originally posted by Tiik View PostOmassa oli muistaakseni takana juurikin tuo 255/30/19 ja ihan hyvin pelitti, eikä pullottanut yhtään. Virallisestihan tuo 245 on se suositeltu maksimi, mutta tässäkin kohtaa esim. renkaalla on suuri merkitys, koska leveydessä suuriakin eroja. Itselläni oli Michelinin pilot sportit.
Leave a comment:
-
255/30 ei saa edes asentaa 8” vanteelle. Toki renkaissa on äkkiä jo sentti leveyseroa mutta..Originally posted by Mikaatm View PostMulla oli aikoinaan vakio 8x19" vanteella 255/30/19 Nankang NS-20, istui täydellisesti, ei pullottanut.
Samoin aikoinaan talvirenkaina oli Nokian kitkat 235/35/19 kauttaalta ja nekin istui kapealla 7.5 etuvanteella ok.
Jos auto ei ole nelikko niin mielestäni 235/35 ei olisi huono vaihtoehto.
245/30 on matalampi kuin 225/35, näyttää fiksummalta kun takanen oisi hiukan korkeampi kuin etukumi. Itse olen käyttänyt kaikissa f22 225/35 ja 235/35 yhdistelmää.
Takaatapäin katsoessa tai pidossa ei ole eroa niin että sillä olisi mitään merkitystä.(235/35 vs 245/30)
Spacereiden kanssa kannattaa olla edessä varsinkin tarkka, alkaa ottamaan herkästi kiinni>pullauttaa kaaren pihalle. Yli 12mm en itse pistäisi eteen.
Tuon kuvan perusteella omaan silmään kumi näyttää yli leveältä 8” vanteelle.Last edited by arben; 25-03-2020, 13:15.
Leave a comment:
-
Mulla oli aikoinaan vakio 8x19" vanteella 255/30/19 Nankang NS-20, istui täydellisesti, ei pullottanut.
Samoin aikoinaan talvirenkaina oli Nokian kitkat 235/35/19 kauttaalta ja nekin istui kapealla 7.5 etuvanteella ok.
Leave a comment:
-
Niin mä tuossa katselin taulukoita, että 8.5" ois minimi 255/30/19 renkaalle... renkaiksi aattelin Hankook s1 evo3, koska etuvanteillakin on lähes uuden veroiset Hankookit. Loppuun ajetut 245/30/19 ei nyt ainakaan mitenkään pullalta näytä noilla takavanteilla... :thinkOriginally posted by Tiik View PostOmassa oli muistaakseni takana juurikin tuo 255/30/19 ja ihan hyvin pelitti, eikä pullottanut yhtään. Virallisestihan tuo 245 on se suositeltu maksimi, mutta tässäkin kohtaa esim. renkaalla on suuri merkitys, koska leveydessä suuriakin eroja. Itselläni oli Michelinin pilot sportit.
Leave a comment:
-
Omassa oli muistaakseni takana juurikin tuo 255/30/19 ja ihan hyvin pelitti, eikä pullottanut yhtään. Virallisestihan tuo 245 on se suositeltu maksimi, mutta tässäkin kohtaa esim. renkaalla on suuri merkitys, koska leveydessä suuriakin eroja. Itselläni oli Michelinin pilot sportit.
Leave a comment:
Leave a comment: