Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi M2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BFI18
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1456
    • Turku

    M2 comp

    Weltissä oli M2C näytillä, kuvia liitteenä.

    Hockenheim silver hieno väri livenä, vaikken hopean ystävä yleensä olekaan - Tämä väri oli hieno.
    M-penkit ja keula ilma-aukkoineen todella hieno. Lisäksi nuo Compin vanteet todella hienot omaan makuun!
    S55 moottori täytyy olla makea combo tuon korin kanssa ja kieltämättä Motorsport S-moottorin kanssa on se oikea yhdistelmä, vaikkei N55:kään huono ole.

    Hintaero M2 ja M2C jäi aika pieneksi (ainakin Saksassa) kuitenkin ottaen tekniset- ja ulkonäköerot huomioon.
    Arvailua, mutta veikkaisin että M2 ja M2C ajaisi peräkkäin niin eroa varmasti olisi kuitenkin.

    Molemmat hienoja autoja toki
    Last edited by BFI18; 08-04-2023, 18:16.
    G26 i4 M50 Black Sapphire

    Comment

    • Piimerfriik
      Newbiemmer
      • Aug 2018
      • 18
      • Finland

      Originally posted by BFI18 View Post
      Weltissä oli M2C näytillä, kuvia liitteenä.

      Hockenheim silver hieno väri livenä, vaikken hopean ystävä yleensä olekaan - Tämä väri oli hieno.
      M-penkit ja keula ilma-aukkoineen todella hieno. Lisäksi nuo Compin vanteet todella hienot omaan makuun!
      S55 moottori täytyy olla makea combo tuon korin kanssa ja kieltämättä Motorsport S-moottorin kanssa on se oikea yhdistelmä, vaikkei N55:kään huono ole.

      Hintaero M2 ja M2C jäi aika pieneksi (ainakin Saksassa) kuitenkin ottaen tekniset- ja ulkonäköerot huomioon.
      Arvailua, mutta veikkaisin että M2 ja M2C ajaisi peräkkäin niin eroa varmasti olisi kuitenkin.

      Molemmat hienoja autoja toki
      Oikeastaan ainut missä M2 voittaa (makuasia) M2C:n on äänet. Kaikessa muussa M2C tekee juuri sen, mikä M2:sta jäi tekemättä.
      Jos katsoo kuvia missä M2 ja M2C ovat vierekkäin niin on tuo Competition vaan hieno!
      S55 moottorin omistavat voivat myös nauraa kun ajavat kierros kierroksen perään, kun samalle tasolle viritetty N55 kärsii lämpöhalvauksesta kun ajetaan kauan. M2C:n jarrut ovat kanssa aivan eri tasoa.
      Kaikesta tästä huolimatta olen täysin tyytyväinen "OG" M2:een, saapahan syyn päivittää kulkupuolta lisää, ettei competition hypi silmille.
      F87 M2 Competition Hockenheim silver

      Comment

      • Chris Sharma
        Bimmer Rookie
        • Nov 2013
        • 43
        • Espoo

        Originally posted by Piimerfriik View Post
        Oikeastaan ainut missä M2 voittaa (makuasia) M2C:n on äänet. Kaikessa muussa M2C tekee juuri sen, mikä M2:sta jäi tekemättä.
        Jos katsoo kuvia missä M2 ja M2C ovat vierekkäin niin on tuo Competition vaan hieno!
        S55 moottorin omistavat voivat myös nauraa kun ajavat kierros kierroksen perään, kun samalle tasolle viritetty N55 kärsii lämpöhalvauksesta kun ajetaan kauan. M2C:n jarrut ovat kanssa aivan eri tasoa.
        Kaikesta tästä huolimatta olen täysin tyytyväinen "OG" M2:een, saapahan syyn päivittää kulkupuolta lisää, ettei competition hypi silmille.
        Boldattuun sama. On tullut luettua arvosteluja viimeiset 2 kuukautta ja käytännössä noin ovat useimmat kommentoineet. Itselleni kyllä ääni tärkeä ja jotenkin hämmästyttävää, että niitä ei saada paremmaksi. Toki päästövaatimukset ja OPF vaikuttavat tuohon paljon ja lisäpainokin on pitkälti tullut noista uusista vaatimuksista.

        Jos oma seuraava auto on uusi, niin se on melko varmasti tuo M2 Competition.

        Comment

        • Whatnot
          Bimmer Rookie
          • May 2009
          • 51
          • Hki

          Eilen näin tämmöisen uuden M2:n (ehkä LSB tai LBB.. oli pimeä) Mäkelänkadulla (HKI).

          On kyllä pieni kippo vrt. muihin nykyisiin suurempiin M-sarjalaisiin. Oma pieni F31 tuntui lähes valtamerilaivalta vieressä.
          Last edited by Whatnot; 27-09-2018, 08:57.

          Comment

          • Bullitt
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 2786
            • Turku

            Moni puolustelee N55-moottoria, eikä siinä varmaan mitään vikaa olekaan, mutta kyllä mua ainakin karvastelis maksaa 75k€ M2:sta, kun 20k€ saa auton samalla moottorilla. Pari tonnia lisää, niin saa vielä kaksoiskytkinlaatikonkin. Kesäautoksi 335i DCT avo tai coupe 25k€, niin talviautoon jää vielä 45k€. Pari tonnia voi vaihtaa viitosiksi ja kylvää vaikka Showtimen lavalle. Onhan autossa paljon muutakin, kuin pelkkä moottori, mutta silti. Omasta mielestä M2 ei ole alun perinkään ollut oikea M-malli juurikin tuon moottorin takia.


            Comment

            • Chris Sharma
              Bimmer Rookie
              • Nov 2013
              • 43
              • Espoo

              Originally posted by Bullitt View Post
              Moni puolustelee N55-moottoria, eikä siinä varmaan mitään vikaa olekaan, mutta kyllä mua ainakin karvastelis maksaa 75k€ M2:sta, kun 20k€ saa auton samalla moottorilla. Pari tonnia lisää, niin saa vielä kaksoiskytkinlaatikonkin. Kesäautoksi 335i DCT avo tai coupe 25k€, niin talviautoon jää vielä 45k€. Pari tonnia voi vaihtaa viitosiksi ja kylvää vaikka Showtimen lavalle. Onhan autossa paljon muutakin, kuin pelkkä moottori, mutta silti. Omasta mielestä M2 ei ole alun perinkään ollut oikea M-malli juurikin tuon moottorin takia.

              Kannattaa ajaa M2 ennen kuin tuomitsee. Mielestäni paras kaikista uusista M-sarjalaisista. Tosin viime viikolla pääsin ajamaan M5 F90 ja se taitaa olla vielä parempi

              Comment

              • Bullitt
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 2786
                • Turku

                Olen ajanut, ja hieno autohan se on, mutta silti mun on mahdoton perustella itselleni, miksi maksaisin 70 - 80k€ autosta, missä on sama moottori kuin 20k€ autossa. Kaikille se moottori ei varmaan ole niin tärkeä. Toiset arvostaa sitä, että on uusi auto ja myös sen näköinen ja jotkut arvostaa kaiken maailman teknovempeleitä, joille mä taas en laske juuri mitään arvoa. Nykyautojen mukana sellaisia vain tulee, haluaa tai ei.

                Kaksi vuotta sitten ostin E82 135i:n. Menin liikkeeseen katsomaan ja pyysin koeajolle. Tiesin jo nettiauton perusteella, että auto oli musta, punaisilla nahkoilla ja manuaali. Koeajolla totesin, että kivasti liikkuu, vaihteet loksahtelee vakuuttavasti päälle ja auto on tukevan tuntuinen, mutta ei ihan kivireki sentään. Jo takaisin päin liikkeeseen ajaessani tiesin, että ostan sen auton. Moottorin ja auton toiminta teki sen vaikutuksen. Vasta auton ostettuani ja kotiin ajaessani naureskelin itselleni, että mitä sitä oikein tuli ostettua. Autossa ei ollut sumuvaloja, ei parkkitutkaa, ei automaatti-ilmastointia, ei navia, ei iDriveä, mutta en oikeastaan niitä kaivannutkaan. Mulle aivan turhia varusteita, mutta jollekin muulle ehdottomasti pakollisia.


                Comment

                • BFI18
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1456
                  • Turku

                  Originally posted by Bullitt View Post
                  Moni puolustelee N55-moottoria, eikä siinä varmaan mitään vikaa olekaan, mutta kyllä mua ainakin karvastelis maksaa 75k€ M2:sta, kun 20k€ saa auton samalla moottorilla.
                  Samoilla linjoilla. M2 ulkonäkö ja ajettavuus varmasti kunnossa, ei epäilystä.
                  N55 on mainio moottori. Mutta alkaen 75k€ käytetystä M2:sta on liikaa, sillä rahalla tarttis olla jo jotain speciaalia, kuten S-moottori. M3/M4 S55 moottorilla houkuttaa minua aivan eri lailla ja hinnatkin alkaa olla lähellä toisiaan.
                  G26 i4 M50 Black Sapphire

                  Comment

                  • Chris Sharma
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2013
                    • 43
                    • Espoo

                    Originally posted by BFI18 View Post
                    Samoilla linjoilla. M2 ulkonäkö ja ajettavuus varmasti kunnossa, ei epäilystä.
                    N55 on mainio moottori. Mutta alkaen 75k€ käytetystä M2:sta on liikaa, sillä rahalla tarttis olla jo jotain speciaalia, kuten S-moottori. M3/M4 S55 moottorilla houkuttaa minua aivan eri lailla ja hinnatkin alkaa olla lähellä toisiaan.
                    Niin, nythän jatkossa kaikki M2:set on S55 koneella, joten tuo asia on kunnossa.

                    Omasta mielestä M2 on aivan eri planeetalla ajettavuudeltaan kuin M135i tai 335i. Sitä paitsi nuo 70+k maksavat autot ovat hyvin vähän ajettua ja autojen hinnat tuppaavat putoamaan kun niillä ajetaan. En ihan ymmärrä, miten voi verrata 20tkm ja 200tkm ajettuja autoja ja sanoa, että miksi toinen maksaa vain 20keur.

                    Comment

                    • BFI18
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1456
                      • Turku

                      Originally posted by Chris Sharma View Post
                      Niin, nythän jatkossa kaikki M2:set on S55 koneella, joten tuo asia on kunnossa.

                      Omasta mielestä M2 on aivan eri planeetalla ajettavuudeltaan kuin M135i tai 335i. Sitä paitsi nuo 70+k maksavat autot ovat hyvin vähän ajettua ja autojen hinnat tuppaavat putoamaan kun niillä ajetaan. En ihan ymmärrä, miten voi verrata 20tkm ja 200tkm ajettuja autoja ja sanoa, että miksi toinen maksaa vain 20keur.
                      Kaikki M2:t on nykyään S55- koneella, se oli tiedossa.

                      On varmasti erilainen ajaa siitä ei ollutkaan epäilystä, että ajettavudessa olisi vikaa, päinvastoin. Lähinnä siitä oli kyse, kun käytetty M2 makssa sen 75 k€ alkaen, joka on lähellä silloisen uuden M2:n hintaa ja se on liikaa, koska S-moottoristen F8x hinnat alkaa olla samalla tontilla.
                      En tiedä mihin mun viestissä viittaat vertailua 20tkm ja 200tkm autoista.
                      Last edited by BFI18; 05-10-2018, 07:44.
                      G26 i4 M50 Black Sapphire

                      Comment

                      • BFI18
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 1456
                        • Turku

                        tupla...
                        G26 i4 M50 Black Sapphire

                        Comment

                        • juxo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 301
                          • Jyväskylä

                          Kauheeta vatulointia, ostaa jos tykkää ja jättää ostamatta jos ei tykkää
                          G05 X5 45e Msport
                          E70 X5 35d
                          E36 Compact VR6T
                          E60 M5 VR6T
                          E92 VR6T Build

                          Comment

                          • Piimerfriik
                            Newbiemmer
                            • Aug 2018
                            • 18
                            • Finland

                            Originally posted by juxo View Post
                            Kauheeta vatulointia, ostaa jos tykkää ja jättää ostamatta jos ei tykkää
                            F87 M2 Competition Hockenheim silver

                            Comment

                            • Chris Sharma
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2013
                              • 43
                              • Espoo

                              Originally posted by juxo View Post
                              Kauheeta vatulointia, ostaa jos tykkää ja jättää ostamatta jos ei tykkää

                              eikö nää foorumit oo sitä varten, että vatuloidaan, häh?

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17415
                                • Turku

                                Originally posted by Chris Sharma View Post
                                eikö nää foorumit oo sitä varten, että vatuloidaan, häh?
                                On juurikin näin .
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎