Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1193
    • Muhos

    Originally posted by e36coupe View Post
    Mittarinvaijeri menee vaihdelaatikkoon eikä perään. En usko eri perävälityksen vaikuttavan siis trippimittariin / matkamittariin. Ei liene vaihtomittarin löytäminen kovin hankalaa, mutta olis noita varaosiakin myynnissä:

    https://www.ebay.de/itm/175228776492...3ABFBMsKzps7di
    Hyvä löytö, tuon perusteella on purettavissa ja varaosa voisi löytyä omasta varastosta. Lieneekö sitten eroa, onko mittarin valmistaja Motometer vaiko VDO. Selvinnee, kunhan pääsen tutkimaan.

    Mittarivaijeri tosiaan menee vaihdelaatikkoon, lienee siis vaihteiston ulostuloakselissa, jonka takia sitten nopeusmittari on eri varaosanumerolla riippuen perävälityksestä. Nopeusmittarissa on joko pysyvä merkintä, tai tarra siitä, että mille perävälitykselle kysyinen mittari kuuluu. Esim merkintä W=0911 on joko 315 tai 1,6litrasen 316:sen mittari, joissa molemmissa on 4,1 välitteinen perä. Jos laittaa eri perävälitykselle kuuluvan mittarin, niin nopeusmittari näyttää väärin. Todennäköisesti sitten matkamittarikin mittaa matkan väärin. Jos tuo välitys mittariin on kuitenkin rakennettu siten, että trippimittarin voi vaihtaa päittäin, niin hyvä.

    Tuolta löytyi vanhaa keskustelua noista mittari/perävälitys riippuvuuksista: https://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?t=1629

    Comment

    • Jykex
      Newbiemmer
      • Feb 2019
      • 21
      • Sotkamo

      Originally posted by jr66 View Post
      Tarkentava kysymys: onko jakajassa 1-osainen alipainekello ? Näitä on myös 2-osaisia eli 2 letkunippaa.
      Yksi letkun paikka jakajassa ja sen verran hapan koko laitos, että voisi olla alkuperänen. :think

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16465
        • Asikkala

        Originally posted by Jykex View Post
        Yksi letkun paikka jakajassa ja sen verran hapan koko laitos, että voisi olla alkuperänen. :think
        Asia kunnossa, ei tarvitse miettiä toisen letkun paikkaa.

        Comment

        • Jykex
          Newbiemmer
          • Feb 2019
          • 21
          • Sotkamo

          Hajonnut anturi?

          Huomasin että piuha poikki, mitä tää tekee?
          lohkossa vaan näyttäs kiinni olevan vesipumpun päällä melkee.

          Voisko olla tuo :think
          Temperature sensor water - 12631279719, 12 63 1 279 719, 1279719, 12-63-1-279-719 - Sopii malleihin: E21

          auto siis bmw e21 318i -82

          Comment

          • MPV
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1193
            • Muhos

            Originally posted by Jykex View Post
            Huomasin että piuha poikki, mitä tää tekee?
            lohkossa vaan näyttäs kiinni olevan vesipumpun päällä melkee.

            Voisko olla tuo :think
            Temperature sensor water - 12631279719, 12 63 1 279 719, 1279719, 12-63-1-279-719 - Sopii malleihin: E21

            auto siis bmw e21 318i -82
            Tästä kuvasta numero 18, eli 12 63 1 279 720.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16465
              • Asikkala

              Originally posted by MPV View Post
              Tästä kuvasta numero 18, eli 12 63 1 279 720.
              Laitetaan kuvakin eli http://bmwfans.info/parts-catalog/E2...g_case/#pos_18

              Comment

              • MPV
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1193
                • Muhos

                Originally posted by jr66 View Post
                Joo, hyvä. Auttaa kummasti.

                Comment

                • Jykex
                  Newbiemmer
                  • Feb 2019
                  • 21
                  • Sotkamo

                  Kiitosta, tilasin uuden anturin

                  Comment

                  • juice777
                    BTCF Member
                    • May 2004
                    • 230
                    • E-P

                    Nopeus mittari

                    Nopeus mittari väpäjää 30-60 kmh välissä 60 jälkeen rauhoittuu?? Uusi vaijeri vaihdettu, ei auttanu??
                    -E21-

                    Comment

                    • Jykex
                      Newbiemmer
                      • Feb 2019
                      • 21
                      • Sotkamo

                      Ruiskusta kaasariin m10 318i

                      Mitä pitää ostaa/ottaa huomioon jos vaihdan ruiskun tilalle tuplakaasarit:think

                      Tiedä mikä tos on kun kylmänä ja lämpösenäkin joutuu sahaamaan käymään ja lähtee kuin kolmella aluksi räpättää ja sit herää tasasesti käymään mutta tyhjäkäy ja toimiikin ihan ok sit.

                      seos nyt aika laihalla kun satasen vauhdis joku 17-18 hujakoilla ja 60 noin 14,5-15,5, säädetty nyt niin rikkaalle että toimii tyhjäkäynti normaalisti, joku 12 pintaan tyhjäkäynnillä, nuo siis kuumalla koneella

                      Mietin et kaasari nyt ois ainaki varma toimisempi ku ei ois sankollista noita perhana antureita piinaamaas.:think

                      Osaisko joku sanoo mite iso savotta ois muuttaa kaasari vehkeeksi,

                      Onko kansi eri? imusarja ja tuplat ostaa, entäs jakaja.
                      Onko järkevämpi vaa ostaa koko kone ja vaihtaa ku ei nekään nyt hirvee kalliita ois ja jättää tuo osiksi.

                      tuo anturi mikä ylempänä kuvas vielä kiinni, uusi tulossa..
                      Last edited by Jykex; 05-09-2023, 08:11. Reason: add

                      Comment

                      • Tomppa94
                        Newbiemmer
                        • Oct 2024
                        • 1
                        • Kotka

                        Hellurei. Tuli haalittua tuommonen e21 315, ja nyt kysymys kuuluisikin, käykö mitkään muut levyjarrulliset kynkät taakse suht bolt on tyylillä kuin 323:sen omat? Tarkoitus olis sitten joskus kopan hitsuuttelun jälkeen naittaa m50 moottori tuonne. Isot tolpat isoilla laakereilla voi myös olla aika kiven alla, mutta ketustako se katsuri tietää mitkä laakerit siellä on jos laittaa vaan tuuletetut jarrut ja coiloverit.

                        Comment

                        • e36coupe
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 721
                          • Nokia

                          Originally posted by Tomppa94 View Post
                          Hellurei. Tuli haalittua tuommonen e21 315, ja nyt kysymys kuuluisikin, käykö mitkään muut levyjarrulliset kynkät taakse suht bolt on tyylillä kuin 323:sen omat? Tarkoitus olis sitten joskus kopan hitsuuttelun jälkeen naittaa m50 moottori tuonne. Isot tolpat isoilla laakereilla voi myös olla aika kiven alla, mutta ketustako se katsuri tietää mitkä laakerit siellä on jos laittaa vaan tuuletetut jarrut ja coiloverit.
                          Helposti ei mee muut kuin E21 323i malliset.

                          Kyllähän kavennettuja E28, E34, E30, Z3 voi asentaa, mutta raideleveys kasvaa, jousen paikka muuttuu, vararenkaan kotelo ja pensatankit voi tulla tielle jne. On tehtävissä, mutta kyllä rälläkässä saa olla uus laikka ja Kempissa reilusti kaasua jäljellä.

                          Yksi vaihtoehto väkästellä levyjarrut orkkis tukivarsiin. Mullakin oli joskus niin.

                          Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                          Työn alla: E21 320/6
                          Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎