Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • basso72
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 1837
    • Ylä-Pinsiö

    Onneks ei oo koskaan ollu ruosteista e21:stä..
    sigpic
    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
    320i -77

    Comment

    • kt10734
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 370
      • Uusimaa

      Tarkoitus olisi löytää lähinnä tärkeimpiä tarkastuskohtia, jotka pystyy tsekkaamaan ilman nosturia, työntämällä kuula helman liepeille, lampulla tarkastellen, välttäen suurimmat karikot.

      Entisöin joku aika sitten vanhan coupe-mersun ja siihen meni 4 kertainen määrä rahaa, mitä itse auto maksoi. Olisi tarkoitus etsiä parempi yksilö tällä kertaa. Tosin mersun kanssa ollaan jo hitusen plussalla Classic Data -arvion mukaan, mikä ei ole tärkeintä, mutta lämmittää tietysti mieltä.
      Last edited by kt10734; 15-10-2021, 18:52.


      Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        Originally posted by kt10734 View Post

        Entisöin joku aika sitten vanhan coupe-mersun ja siihen meni 4 kertainen määrä rahaa, mitä itse auto maksoi

        Todella vähällä olet päässy
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • kt10734
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 370
          • Uusimaa

          Originally posted by GOOFY View Post
          Todella vähällä olet päässy
          No se voi olla. Silti pitkälti yli 20k palkkatyön sivusta hieman kirpasoo, mutta rakkaudesta lajiin jne...


          Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

          Comment

          • Kettu_e21
            Bimmer Rookie
            • Feb 2009
            • 66
            • Vantaa

            Originally posted by kt10734 View Post
            Tarkoitus olisi löytää lähinnä tärkeimpiä tarkastuskohtia, jotka pystyy tsekkaamaan ilman nosturia, työntämällä kuula helman liepeille, lampulla tarkastellen, välttäen suurimmat karikot.

            Entisöin joku aika sitten vanhan coupe-mersun ja siihen meni 4 kertainen määrä rahaa, mitä itse auto maksoi. Olisi tarkoitus etsiä parempi yksilö tällä kertaa. Tosin mersun kanssa ollaan jo hitusen plussalla Classic Data -arvion mukaan, mikä ei ole tärkeintä, mutta lämmittää tietysti mieltä.


            Kaipa tuo ruoste on ihan autokohtainen ongelma. Joskus vuonna 2009 hankin ensimmäisen e21 tais olla 83 vuotinen? Niin siinä oli helmat, molemmat etulattiat, takajalkatilat, takapyöräkotelot reijillä. Taas 5v sitten ostin 83 vuotisen niin siinä ei ollutkaan kun helmoissa pienet reijät mutta takakaari mätä ja takahiekkapelti läpimätä, jalkatiloista vaan reunat mädät. Nyt vuosi sitten ostin 82 210tkm ajetun seissyt 2017 vuodesta nii tässä oli jo mittavat ruostevauriot molemmat helmat ulkoa/sisää, takakaari, bensantäyttöputken ympärys, takapuskurin alle ne pussukat (molemmat) takakontista vasen/oikee reuna + kilven kiinnitys kohta/kilvenvalon läpivienti, kaabiinista oli hävinny 3/4 osaa kuskin lattiasta (reunat ja kaasupolkimen ympäriltä) apparilta sama 3/4 osaa oli mätää, takaata ne isot korkit mädäntyny, apilareiden alapäät sai myös hitsata, tuulilasin raami alareunasta kadonnut, takalasin raami myös alanurkista kadonnu. Etupäästä runkoaisat a pilareiden kohdilta reijittyny, maskipelti lokareiden puolelta myös mädät. Eli aika kattavasti saa noita kattoa jos meinaa että ruoste määrittää ostopäätöstä. Osan pelleistä saa suomestakin ja ei kovin kalliitakaan ole ja tietysti valascarageko? Se oli josta saa melkeen kaikki korjauspellit. Itse ostin sillä menttaliteetiltä että joutuu kolvaamaan kovastikkin mutta osittain ostopäätökseen vaikutti halpahinta.

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2017
              • Kangasala

              Originally posted by Kettu_e21 View Post
              Kaipa tuo ruoste on ihan autokohtainen ongelma. Joskus vuonna 2009 hankin ensimmäisen e21 tais olla 83 vuotinen? Niin siinä oli helmat, molemmat etulattiat, takajalkatilat, takapyöräkotelot reijillä. Taas 5v sitten ostin 83 vuotisen niin siinä ei ollutkaan kun helmoissa pienet reijät mutta takakaari mätä ja takahiekkapelti läpimätä, jalkatiloista vaan reunat mädät. Nyt vuosi sitten ostin 82 210tkm ajetun seissyt 2017 vuodesta nii tässä oli jo mittavat ruostevauriot molemmat helmat ulkoa/sisää, takakaari, bensantäyttöputken ympärys, takapuskurin alle ne pussukat (molemmat) takakontista vasen/oikee reuna + kilven kiinnitys kohta/kilvenvalon läpivienti, kaabiinista oli hävinny 3/4 osaa kuskin lattiasta (reunat ja kaasupolkimen ympäriltä) apparilta sama 3/4 osaa oli mätää, takaata ne isot korkit mädäntyny, apilareiden alapäät sai myös hitsata, tuulilasin raami alareunasta kadonnut, takalasin raami myös alanurkista kadonnu. Etupäästä runkoaisat a pilareiden kohdilta reijittyny, maskipelti lokareiden puolelta myös mädät. Eli aika kattavasti saa noita kattoa jos meinaa että ruoste määrittää ostopäätöstä. Osan pelleistä saa suomestakin ja ei kovin kalliitakaan ole ja tietysti valascarageko? Se oli josta saa melkeen kaikki korjauspellit. Itse ostin sillä menttaliteetiltä että joutuu kolvaamaan kovastikkin mutta osittain ostopäätökseen vaikutti halpahinta.
              Moi Kettu!
              Hyvin kuuluu ja tulta tuntuu. Varsinkin mädät iskaritornit takana sylettää muun muassa
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              • Kettu_e21
                Bimmer Rookie
                • Feb 2009
                • 66
                • Vantaa

                Originally posted by schwarze View Post
                Moi Kettu!
                Hyvin kuuluu ja tulta tuntuu. Varsinkin mädät iskaritornit takana sylettää muun muassa
                Onneks itelle ei oo tullu mätiä iskaritorneja vastaan. Muutamia skenaarioita olen kuullut niiden korjaamisesta.

                Comment

                • FinCode
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 470
                  • Savo

                  Kellään jäänyt nurkkiin kummittelemaan 323i:n alkuperäisiä hyväkuntoisia etujousia?


                  Jos kokeilis ensihätään semmosilla saada keulaa alas tai sitten pitää vaan kylmästi tilaten HR:n 30mm madaltavat.
                  E21, E30, E36, E84
                  ½ R89/146, G20

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16493
                    • Asikkala

                    Originally posted by FinCode View Post
                    Kellään jäänyt nurkkiin kummittelemaan 323i:n alkuperäisiä hyväkuntoisia etujousia?


                    Jos kokeilis ensihätään semmosilla saada keulaa alas tai sitten pitää vaan kylmästi tilaten HR:n 30mm madaltavat.
                    Miten alkup. osilla voi madaltaa ?

                    Comment

                    • FinCode
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 470
                      • Savo

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Miten alkup. osilla voi madaltaa ?

                      Siten että paikallaan on jotkut ihan oudot vieterit. Tai silleen että käytetyt 40-vuotta vanhat jouset on jo sen verran väsyneet että keula tippuu verrattuna uuteen vastaavaan jouseen.
                      E21, E30, E36, E84
                      ½ R89/146, G20

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2017
                        • Kangasala

                        Originally posted by FinCode View Post
                        Kellään jäänyt nurkkiin kummittelemaan 323i:n alkuperäisiä hyväkuntoisia etujousia?


                        Jos kokeilis ensihätään semmosilla saada keulaa alas tai sitten pitää vaan kylmästi tilaten HR:n 30mm madaltavat.
                        Noin se toimi kasarilla. Suojasen Tappi möi suurlavalta valssit ja kumekset, vieterit ostettiin muistaakseni jostain. Hr vieterit toimii oikein hyvin näissä
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • FinCode
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 470
                          • Savo

                          Originally posted by schwarze View Post
                          Noin se toimi kasarilla. Suojasen Tappi möi suurlavalta valssit ja kumekset, vieterit ostettiin muistaakseni jostain. Hr vieterit toimii oikein hyvin näissä

                          Paljos se keula tippuu niillä? Pitäisi saada semmonen lookki että menis vielä suurinpiirtein alkuperäisestä.


                          Lisäksi jos jollain olis purkuautoa niin viskelkää yvtä. Tarttis ainakin yhden kromilistan.
                          E21, E30, E36, E84
                          ½ R89/146, G20

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2017
                            • Kangasala

                            Originally posted by FinCode View Post
                            Paljos se keula tippuu niillä? Pitäisi saada semmonen lookki että menis vielä suurinpiirtein alkuperäisestä.


                            Lisäksi jos jollain olis purkuautoa niin viskelkää yvtä. Tarttis ainakin yhden kromilistan.
                            Etupää laski osimoilleen kolmisen senttiä ja se oli oikeinkin sopivasti. Vaikka -87 mullakin oli lippis vielä väärin päin, niin mahdollisimman alkuperäistä luukkia tavoittelin silloinkin. Takavieteritkin vaihdoin kokeeksi, mutta perä jäi liian matalaksi joten vaihdoin alkuperäiset takajouset paikoilleen. E30 korisiin olen myös vaihtanut Hr:n jousia ja niissä sama juttu, eli takuset laskee ainakin mun silmään liikaa.
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • e36coupe
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 722
                              • Nokia

                              Originally posted by FinCode View Post

                              Lisäksi jos jollain olis purkuautoa niin viskelkää yvtä. Tarttis ainakin yhden kromilistan.
                              Kirjota ny ihan rohkeasti mikä lista hakusessa. Ei kokonaista autoa enää purussa, mutta joitakin listoja saattaisi löytyä. Jos kerrot mitä vailla niin voin itekin tarkistaa löytyykö hyllystä ja minkä kuntoisena. Ja varmaan muutkin voi rohkaistua tarjoamaan omiansa
                              Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                              Työn alla: E21 320/6
                              Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                              Comment

                              • [Snowboarder]
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 2193
                                • Karstula

                                Onko kukaan asentanut minkäänlaisia coilover settejä e21seen? MTS techikiltä löytyy n800€ ja BC päälle tonnilla mut onko muita/sovellettavissa muusta mallista "helposti"?
                                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                                Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎