Tarkoitus olisi löytää lähinnä tärkeimpiä tarkastuskohtia, jotka pystyy tsekkaamaan ilman nosturia, työntämällä kuula helman liepeille, lampulla tarkastellen, välttäen suurimmat karikot.
Entisöin joku aika sitten vanhan coupe-mersun ja siihen meni 4 kertainen määrä rahaa, mitä itse auto maksoi. Olisi tarkoitus etsiä parempi yksilö tällä kertaa. Tosin mersun kanssa ollaan jo hitusen plussalla Classic Data -arvion mukaan, mikä ei ole tärkeintä, mutta lämmittää tietysti mieltä.
Tarkoitus olisi löytää lähinnä tärkeimpiä tarkastuskohtia, jotka pystyy tsekkaamaan ilman nosturia, työntämällä kuula helman liepeille, lampulla tarkastellen, välttäen suurimmat karikot.
Entisöin joku aika sitten vanhan coupe-mersun ja siihen meni 4 kertainen määrä rahaa, mitä itse auto maksoi. Olisi tarkoitus etsiä parempi yksilö tällä kertaa. Tosin mersun kanssa ollaan jo hitusen plussalla Classic Data -arvion mukaan, mikä ei ole tärkeintä, mutta lämmittää tietysti mieltä.
Kaipa tuo ruoste on ihan autokohtainen ongelma. Joskus vuonna 2009 hankin ensimmäisen e21 tais olla 83 vuotinen? Niin siinä oli helmat, molemmat etulattiat, takajalkatilat, takapyöräkotelot reijillä. Taas 5v sitten ostin 83 vuotisen niin siinä ei ollutkaan kun helmoissa pienet reijät mutta takakaari mätä ja takahiekkapelti läpimätä, jalkatiloista vaan reunat mädät. Nyt vuosi sitten ostin 82 210tkm ajetun seissyt 2017 vuodesta nii tässä oli jo mittavat ruostevauriot molemmat helmat ulkoa/sisää, takakaari, bensantäyttöputken ympärys, takapuskurin alle ne pussukat (molemmat) takakontista vasen/oikee reuna + kilven kiinnitys kohta/kilvenvalon läpivienti, kaabiinista oli hävinny 3/4 osaa kuskin lattiasta (reunat ja kaasupolkimen ympäriltä) apparilta sama 3/4 osaa oli mätää, takaata ne isot korkit mädäntyny, apilareiden alapäät sai myös hitsata, tuulilasin raami alareunasta kadonnut, takalasin raami myös alanurkista kadonnu. Etupäästä runkoaisat a pilareiden kohdilta reijittyny, maskipelti lokareiden puolelta myös mädät. Eli aika kattavasti saa noita kattoa jos meinaa että ruoste määrittää ostopäätöstä. Osan pelleistä saa suomestakin ja ei kovin kalliitakaan ole ja tietysti valascarageko? Se oli josta saa melkeen kaikki korjauspellit. Itse ostin sillä menttaliteetiltä että joutuu kolvaamaan kovastikkin mutta osittain ostopäätökseen vaikutti halpahinta.
Kaipa tuo ruoste on ihan autokohtainen ongelma. Joskus vuonna 2009 hankin ensimmäisen e21 tais olla 83 vuotinen? Niin siinä oli helmat, molemmat etulattiat, takajalkatilat, takapyöräkotelot reijillä. Taas 5v sitten ostin 83 vuotisen niin siinä ei ollutkaan kun helmoissa pienet reijät mutta takakaari mätä ja takahiekkapelti läpimätä, jalkatiloista vaan reunat mädät. Nyt vuosi sitten ostin 82 210tkm ajetun seissyt 2017 vuodesta nii tässä oli jo mittavat ruostevauriot molemmat helmat ulkoa/sisää, takakaari, bensantäyttöputken ympärys, takapuskurin alle ne pussukat (molemmat) takakontista vasen/oikee reuna + kilven kiinnitys kohta/kilvenvalon läpivienti, kaabiinista oli hävinny 3/4 osaa kuskin lattiasta (reunat ja kaasupolkimen ympäriltä) apparilta sama 3/4 osaa oli mätää, takaata ne isot korkit mädäntyny, apilareiden alapäät sai myös hitsata, tuulilasin raami alareunasta kadonnut, takalasin raami myös alanurkista kadonnu. Etupäästä runkoaisat a pilareiden kohdilta reijittyny, maskipelti lokareiden puolelta myös mädät. Eli aika kattavasti saa noita kattoa jos meinaa että ruoste määrittää ostopäätöstä. Osan pelleistä saa suomestakin ja ei kovin kalliitakaan ole ja tietysti valascarageko? Se oli josta saa melkeen kaikki korjauspellit. Itse ostin sillä menttaliteetiltä että joutuu kolvaamaan kovastikkin mutta osittain ostopäätökseen vaikutti halpahinta.
Moi Kettu!
Hyvin kuuluu ja tulta tuntuu. Varsinkin mädät iskaritornit takana sylettää muun muassa
Siten että paikallaan on jotkut ihan oudot vieterit. Tai silleen että käytetyt 40-vuotta vanhat jouset on jo sen verran väsyneet että keula tippuu verrattuna uuteen vastaavaan jouseen.
Kellään jäänyt nurkkiin kummittelemaan 323i:n alkuperäisiä hyväkuntoisia etujousia?
Jos kokeilis ensihätään semmosilla saada keulaa alas tai sitten pitää vaan kylmästi tilaten HR:n 30mm madaltavat.
Noin se toimi kasarilla. Suojasen Tappi möi suurlavalta valssit ja kumekset, vieterit ostettiin muistaakseni jostain. Hr vieterit toimii oikein hyvin näissä
Noin se toimi kasarilla. Suojasen Tappi möi suurlavalta valssit ja kumekset, vieterit ostettiin muistaakseni jostain. Hr vieterit toimii oikein hyvin näissä
Paljos se keula tippuu niillä? Pitäisi saada semmonen lookki että menis vielä suurinpiirtein alkuperäisestä.
Lisäksi jos jollain olis purkuautoa niin viskelkää yvtä. Tarttis ainakin yhden kromilistan.
Paljos se keula tippuu niillä? Pitäisi saada semmonen lookki että menis vielä suurinpiirtein alkuperäisestä.
Lisäksi jos jollain olis purkuautoa niin viskelkää yvtä. Tarttis ainakin yhden kromilistan.
Etupää laski osimoilleen kolmisen senttiä ja se oli oikeinkin sopivasti. Vaikka -87 mullakin oli lippis vielä väärin päin, niin mahdollisimman alkuperäistä luukkia tavoittelin silloinkin. Takavieteritkin vaihdoin kokeeksi, mutta perä jäi liian matalaksi joten vaihdoin alkuperäiset takajouset paikoilleen. E30 korisiin olen myös vaihtanut Hr:n jousia ja niissä sama juttu, eli takuset laskee ainakin mun silmään liikaa.
Lisäksi jos jollain olis purkuautoa niin viskelkää yvtä. Tarttis ainakin yhden kromilistan.
Kirjota ny ihan rohkeasti mikä lista hakusessa. Ei kokonaista autoa enää purussa, mutta joitakin listoja saattaisi löytyä. Jos kerrot mitä vailla niin voin itekin tarkistaa löytyykö hyllystä ja minkä kuntoisena. Ja varmaan muutkin voi rohkaistua tarjoamaan omiansa
Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Onko kukaan asentanut minkäänlaisia coilover settejä e21seen? MTS techikiltä löytyy n800€ ja BC päälle tonnilla mut onko muita/sovellettavissa muusta mallista "helposti"?
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment