Originally posted by tigu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E21 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
-
-
Tuolta löytyi hyvää keskustelua aiheesta,mutta montaa eri mittaa ovat laittaneet.
Varmaan se pitää itsekkin tilata muutama eripituinen jos ei kokemuksia löydy:think
http://http://www.r3vlimited.com/boa...power+steering-e21 m50-
Comment
-
-
Originally posted by tigu View PostTuolta löytyi hyvää keskustelua aiheesta,mutta montaa eri mittaa ovat laittaneet.
Varmaan se pitää itsekkin tilata muutama eripituinen jos ei kokemuksia löydy:think
http://http://www.r3vlimited.com/boa...power+steering
Edit.
Ja tarkemmin katsottuna mulla puuttuu tuo laturin ja vp välissä oleva ohjainrulla,joten sen kanssa varmaan tuo 6pk1400 onkin käypänen.Last edited by [Snowboarder]; 12-04-2021, 21:33.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Comment
-
-
Originally posted by tigu View PostTuolta löytyi hyvää keskustelua aiheesta,mutta montaa eri mittaa ovat laittaneet.
http://http://www.r3vlimited.com/boa...power+steeringOriginally posted by [Snowboarder] View PostNäköjään tuossa 1400 laitettu. Sen mitan sain ekalla mittauksella,mutta näytti että voi jäädä löysälle. Toki en narulla kovin tarkkaan saanut mitattua.
Edit.
Ja tarkemmin katsottuna mulla puuttuu tuo laturin ja vp välissä oleva ohjainrulla,joten sen kanssa varmaan tuo 6pk1400 onkin käypänen.
E21 projekteja on kovin vähän tuolla projektiosiossa. Päivitelkääs sinne rakenteluitanne. Eiköhän siellä muitakin kiinnostuneita ole kuin vain minä.Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
-
Originally posted by [Snowboarder] View PostNäköjään tuossa 1400 laitettu. Sen mitan sain ekalla mittauksella,mutta näytti että voi jäädä löysälle. Toki en narulla kovin tarkkaan saanut mitattua.
Edit.
Ja tarkemmin katsottuna mulla puuttuu tuo laturin ja vp välissä oleva ohjainrulla,joten sen kanssa varmaan tuo 6pk1400 onkin käypänen..Ja meikällä tuo ohjainrulla on paikoillaan.
Originally posted by e36coupe View PostE21 projekteja on kovin vähän tuolla projektiosiossa. Päivitelkääs sinne rakenteluitanne. Eiköhän siellä muitakin kiinnostuneita ole kuin vain minä.-e21 m50-
Comment
-
-
Laittele ihmeessä oikea mittaItsellä tuo kori tällä hetkellä sen verran karu eikä ole toistaiseksi tarkotus tehä leima peliä niin taida viittiä projekti topiccia tehä
Kaverin kanssa sopinut kaupat parista muusta e21,joista toinen kori pitäs olla suhkot hyvä kuntoinen niin siitä vois sit joskus topicin tehäkkin.
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Comment
-
-
Originally posted by tigu View PostLaitoin 1400 ja 1413 hihnan tilaukseen.Täytyy tähän päivittää kumpi on parempi.Ja meikällä tuo ohjainrulla on paikoillaan.
Miten muuten m50/m52 swapin suorittaneet on ratkaissut jarrunestesäiliön siirron?-e21 m50-
Comment
-
-
Originally posted by tigu View PostNonii..viimein sain remmin paikoilleen ja ohjainrullan kanssa tuo1413 oli sopiva.Ja niinkuin todettu ilman rullaa tuo 1400 on varmasti hyvä
Miten muuten m50/m52 swapin suorittaneet on ratkaissut jarrutehostajan nestesäiliön siirron?
Comment
-
-
Originally posted by tigu View PostNonii..viimein sain remmin paikoilleen ja ohjainrullan kanssa tuo1413 oli sopiva.Ja niinkuin todettu ilman rullaa tuo 1400 on varmasti hyvä
Miten muuten m50/m52 swapin suorittaneet on ratkaissut jarrutehostajan nestesäiliön siirron?
Mulla on ollut E21 orkkis pääsylinteri sen alkuperäisen jarrunestesäiliön kanssa.
Nyt on vanhan 500-sarjalaisen pääsylinteri alkuperäisen jarrunestesäiliön kanssa (isompi halkaisija, tuplana lähdöt etujarruille kun 4-mäntäiset tuplasyötön puristimet).
On siis mahtunut olemaan säiliö paikallaan M52 imusarjan kanssa. Imusarjan ja MAF:n välissä mulla ei ole sitä orkkis kumiputkea vaan mulla on 90 asteen silikoonimutka. Ellen väärin muista niin tyhjäkäyntimoottorin haara oli aiheuttamssa ongelmia ja sen ratkaisin tuolla silikoonimutkan käytöllä.
M50 imusarja ei minulla olisi mahtunut E21 jarrutehostajan kanssa ja itseasiassa mulla on muutenkin tehostaja vaihdettu jo pienempään 1 koppaisesta Golffista. Nyt on turvallisen tuntuinen väli imusarjan ja tehostajan välissä.
Jos jarrunestesäiliön haluaa erottaa pääsylkästä niin siihen saanee 02:sta otettua sen erillisen säiliön + letkut + ne pääsylkkään tulevat "liitokset".
Tai sitten laittaa sen Teslan tehostimen niin ku itse olen laittamassa. Sähköt sille jo tehtynä ja tehostimen tanko jatkettuna E21 poljinasetelmaan sopivaksi. Kiinnityksen pulttijako on bolt-on.Last edited by e36coupe; 26-04-2021, 09:26.Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Comment
-
-
Originally posted by e36coupe View PostMulla on ollut E21 orkkis pääsylinteri sen alkuperäisen jarrunestesäiliön kanssa.
Nyt on vanhan 500-sarjalaisen pääsylinteri alkuperäisen jarrunestesäiliön kanssa (isompi halkaisija, tuplana lähdöt etujarruille kun 4-mäntäiset tuplasyötön puristimet).
On siis mahtunut olemaan säiliö paikallaan M52 imusarjan kanssa. Imusarjan ja MAF:n välissä mulla ei ole sitä orkkis kumiputkea vaan mulla on 90 asteen silikoonimutka. Ellen väärin muista niin tyhjäkäyntimoottorin haara oli aiheuttamssa ongelmia ja sen ratkaisin tuolla silikoonimutkan käytöllä.
M50 imusarja ei minulla olisi mahtunut E21 jarrutehostajan kanssa ja itseasiassa mulla on muutenkin tehostaja vaihdettu jo pienempään 1 koppaisesta Golffista. Nyt on turvallisen tuntuinen väli imusarjan ja tehostajan välissä.
Jos jarrunestesäiliön haluaa erottaa pääsylkästä niin siihen saanee 02:sta otettua sen erillisen säiliön + letkut + ne pääsylkkään tulevat "liitokset".
Tai sitten laittaa sen Teslan tehostimen niin ku itse olen laittamassa. Sähköt sille jo tehtynä ja tehostimen tanko jatkettuna E21 poljinasetelmaan sopivaksi. Kiinnityksen pulttijako on bolt-on.
M50:pissä kaasuläpän liitin tulee vaakaan ja juuri nestesäiliön etureunan kohdille. Täytynee tutkia nuo 02:sen osat jos niillä saisi säiliön eripaikkaan.
Ja tosiaan tyhjäkäyntimoottorin lähtö jää haitariputkella itselläkin hieman pääsylinterin eteen.-e21 m50-
Comment
-
-
Originally posted by tigu View PostItsellä mahtuu m50 imusarja paikoilleen vakio tehostajalla,mutta ahdas väli on.
Uteliaana kyselen, että mitkä moottorin korvakkeet ja mitkä tukikumit niiden alla sulla on käytössä? Onko itse tehdyt vai jotkut BMW:n tuotokset?Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Comment
-
-
Originally posted by e36coupe View PostUteliaana kyselen, että mitkä moottorin korvakkeet ja mitkä tukikumit niiden alla sulla on käytössä? Onko itse tehdyt vai jotkut BMW:n tuotokset?
Kumit on Volkkarin valikoimasta 80sha strongflexit.
Last edited by tigu; 26-04-2021, 12:25.-e21 m50-
Comment
-
-
Nyt en parempaa paikkaa oikein keksinyt niin laitetaan tänne. Pitäis hakea yksi e21 raato ja se menee lihoiksi. Seuraaville osille ois uusi omistaja etsinnässä:kierrosluvullinen mittaristo, siistit cromipuskurit eteen ja taakse, nelivalomaski ja siistinä säilyneet umpiot ainakin. Paksinkansi suora mutta jotain kukkaa siinäkin vähän oli. Korihan on suorapeltinen ja kaaret ja kyljet vielä kunnossa, joskin pohja aivan läpimätä kun yli 20v seissyt heinikossa. Kaikki lasit paikallaan ja ovet kiinni.
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostNyt en parempaa paikkaa oikein keksinyt niin laitetaan tänne. Pitäis hakea yksi e21 raato ja se menee lihoiksi. Seuraaville osille ois uusi omistaja etsinnässä:kierrosluvullinen mittaristo, siistit cromipuskurit eteen ja taakse, nelivalomaski ja siistinä säilyneet umpiot ainakin. Paksinkansi suora mutta jotain kukkaa siinäkin vähän oli. Korihan on suorapeltinen ja kaaret ja kyljet vielä kunnossa, joskin pohja aivan läpimätä kun yli 20v seissyt heinikossa. Kaikki lasit paikallaan ja ovet kiinni.-e21 m50-
Comment
-
Comment