Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16295
    • Leppävirta

    E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

    Jatketaan tänne uuteen topikkiin samalla linjalla mitä vanha. Eli kysy ja vastaa tarpeen mukaan liittyen E21 mallisarjaan.

    Tässä vielä vanha http://www.btcf.fi/forum/showthread....48090&page=103
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 Talvehtimassa
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96 Talvehtimassa
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Talviliukuri

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
  • jegge
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 121
    • suomi

    #2
    kardaani

    olisiko ideoita, miten saisi sopivan mittaisen kardaanin m10 ja e30 5v laatikko yhdistelmälle 5 vaihteisesta tietysti sopisi muttei taida paljon olla liikkeellä kohtuu hintaisia ja alkuperäisen lyhennys vähän arveluttaa kun siinä on nuo kapenevat päät.
    e21 315, e46 330ci, f33 420

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5128
      • Pirkkala

      #3
      Kysytäänpä täällä ohimennen että saako mitään muuta e21 leimattua kolmenlitran koneelle kun alkuperästä alpinaa? Vai saako sitäkään kun pikkukasissa on 211hv? Äkkiä laskien n. 2.8l ja reilu 170 hv on maksimi 323 vertailtaessa? "Omavalmistekone" jne. Vois onnistua... ehkä. Sitten mikähän mahtas olla trafin kanta jos hakis poikkeuslupaa veekasille ja alustan yms. Laittas vastaamaan alpinaa.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • katiska
        Bimmer Rookie
        • Feb 2012
        • 102
        • Kemi

        #4
        Onnistuuko m10b18 moottoriin kampiakselin etu stefan vaihto moottori paikoillaan? Lähinnä kiinnostaa että mahtuuko öljypohja tulemaan pois ja onko se kohta pulteilla kiinni mihin stefa tulee? Aikaisempia kokemuksia stefan vaihdosta moottori paikoillaan vaan toyotan k-moottorista josta lähtee lohkosta pulteilla pois se pala mihin stefa tulee.

        Edit. Ja väärään topickkiinhan tää meni. Kyseessä siis e30.
        Last edited by katiska; 18-11-2014, 01:09.
        Nyt:
        -Bmw e46 320ci -00

        Ex:
        -Bmw e36 328 -95
        -Bmw e30 316 -88

        Comment

        • MPV
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1189
          • Muhos

          #5
          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Äkkiä laskien n. 2.8l ja reilu 170 hv on maksimi 323 vertailtaessa?
          Tämäpä se taitaa olla mikä rajoittaa E21:sen koneenpäivitystä. Alpinoista en tiedä mitään.

          Comment

          • tunturi84
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 311
            • Vihanti

            #6
            Mahtuuko 8x15" vanne 195/50 renkaalla madalletun e21 vakiokaariin? Et 15 tai 20 joten spacerit tarvii jokatapauksessa?
            f10 520da -12
            e46 320ci -00

            Comment

            • Peksu_M20
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 2119
              • Lahti

              #7
              Originally posted by tunturi84 View Post
              Mahtuuko 8x15" vanne 195/50 renkaalla madalletun e21 vakiokaariin? Et 15 tai 20 joten spacerit tarvii jokatapauksessa?
              Taakse menee helposti. Edestä saattaa renkaat käännyksissä ottaa töyssyssä kaareen pokkaukseen.
              Mahtiala kustom - No connection
              Bmw E21 320A -81 "330i"
              Bmw e30 318is

              Comment

              • tunturi84
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 311
                • Vihanti

                #8
                Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                Taakse menee helposti. Edestä saattaa renkaat käännyksissä ottaa töyssyssä kaareen pokkaukseen.
                Eiköhän nuo sitten uskalla tilata, 10mm spacerillä tulee tuon et15 vanteen sisäreuna samalle tasolle kuin et18 7x15" jos oikein laskin. Löytyykö näihin mistään kohtuu hintaista alustasarjaa? Tuolla rallyracefinillä maksaa yli 700e ja ebaystä en ainakaan pikaisesti onnistunut löytämään kuin pelkkiä jousia.
                f10 520da -12
                e46 320ci -00

                Comment

                • Tenttu
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2007
                  • 86
                  • Joensuu

                  #9
                  Löytyykö jostain ohjeita m50b25 swappiin? e30 ois tietoa näköjään vaikka kuinka ja paljon tarjolla, mutta tähän e21 aika heikosti. Tekniikan luovuttajaksi on hommattuna -91 525i.
                  e70 x5 sd -08
                  e21 323i m50 turbo -79
                  kp60 4a-gte -78

                  Comment

                  • Peksu_M20
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 2119
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by Tenttu View Post
                    Löytyykö jostain ohjeita m50b25 swappiin? e30 ois tietoa näköjään vaikka kuinka ja paljon tarjolla, mutta tähän e21 aika heikosti. Tekniikan luovuttajaksi on hommattuna -91 525i.
                    E34 ö pohja ja omavalmiste moottorin jalat? Jos uudempaa lootaa laittelet niin ei toimi nopeusmittari.
                    Mahtiala kustom - No connection
                    Bmw E21 320A -81 "330i"
                    Bmw e30 318is

                    Comment

                    • Agua
                      BTCF Member
                      • Jan 2013
                      • 310
                      • Kainuu/Oulu

                      #11
                      Originally posted by Tenttu View Post
                      Löytyykö jostain ohjeita m50b25 swappiin? e30 ois tietoa näköjään vaikka kuinka ja paljon tarjolla, mutta tähän e21 aika heikosti. Tekniikan luovuttajaksi on hommattuna -91 525i.
                      Jos ahdettua teet niin suosittelen hommaamaan myös jostakin toisen imusarjan..
                      Ainakin itsellä on niin et 1cm on jarrutehostajaan matkaa ja pakosarjan puoli on sillon todella ahdas. Melko ilkeätä hommaa saada ahdin ja downpipe menemään ilman että osuu mihinkään.

                      Vaparina jos mennään niin vakio pakosarja sopii aika hyvin menemään.
                      Now: E21 315 3.0l turbo
                      Ex: E21 315 m50b25 turbo
                      Ex: E30 316 turbo. Paloi..

                      Comment

                      • Tenttu
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2007
                        • 86
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Agua View Post
                        Jos ahdettua teet niin suosittelen hommaamaan myös jostakin toisen imusarjan..
                        Ainakin itsellä on niin et 1cm on jarrutehostajaan matkaa ja pakosarjan puoli on sillon todella ahdas. Melko ilkeätä hommaa saada ahdin ja downpipe menemään ilman että osuu mihinkään.

                        Vaparina jos mennään niin vakio pakosarja sopii aika hyvin menemään.
                        Alkuun meininki saada toimimaan ihan vakiona vaparina, joskus tulevaisuudessa sitten ahtaa tuo tai hommata 1jz pellin alle. Onko sähköihin vinkkejä/linkkejä?
                        e70 x5 sd -08
                        e21 323i m50 turbo -79
                        kp60 4a-gte -78

                        Comment

                        • Agua
                          BTCF Member
                          • Jan 2013
                          • 310
                          • Kainuu/Oulu

                          #13
                          Originally posted by Tenttu View Post
                          Alkuun meininki saada toimimaan ihan vakiona vaparina, joskus tulevaisuudessa sitten ahtaa tuo tai hommata 1jz pellin alle. Onko sähköihin vinkkejä/linkkejä?
                          Mulla megasquirt hoitaa moottorin ohjauksen.. Eli sille puolelle en juurikaan osaa kantaa ottaa.
                          Tuo 525 laatikko sopii juuri ja juuri tunneliin menemään, sitä ei kylläkään pysty irroittamaan ellei nosta eka moottoria pois.
                          Hommaa helpottaa myös se jos tekee "etu rungosta" irrotettavan. Auttaa nimittäin aika paljonkin moottorin paikalleen laitossa

                          Onko sulla minkälainen taka-akselisto rakenne mielessä?
                          Now: E21 315 3.0l turbo
                          Ex: E21 315 m50b25 turbo
                          Ex: E30 316 turbo. Paloi..

                          Comment

                          • Tenttu
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2007
                            • 86
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by Agua View Post
                            Mulla megasquirt hoitaa moottorin ohjauksen.. Eli sille puolelle en juurikaan osaa kantaa ottaa.
                            Tuo 525 laatikko sopii juuri ja juuri tunneliin menemään, sitä ei kylläkään pysty irroittamaan ellei nosta eka moottoria pois.
                            Hommaa helpottaa myös se jos tekee "etu rungosta" irrotettavan. Auttaa nimittäin aika paljonkin moottorin paikalleen laitossa

                            Onko sulla minkälainen taka-akselisto rakenne mielessä?
                            Sinne on lukko laitatettu joskus, niin ei ole ainakaan alkuun tarkoitus tehdä mitään. Edellinen omistaja on auton hitsaillut, niin itse pitää tehdä pohjat ja vetää väri, ja sit saada vielä liikkumaan. Mukana tuossa tuli 2.55 porattu m20 mistä on männät rikki (ilmeisesti fiatin männät), niin ajattelin helpoimmaksi vaihtaa koneen kokonaan.
                            e70 x5 sd -08
                            e21 323i m50 turbo -79
                            kp60 4a-gte -78

                            Comment

                            • Agua
                              BTCF Member
                              • Jan 2013
                              • 310
                              • Kainuu/Oulu

                              #15
                              Originally posted by Tenttu View Post
                              Sinne on lukko laitatettu joskus, niin ei ole ainakaan alkuun tarkoitus tehdä mitään. Edellinen omistaja on auton hitsaillut, niin itse pitää tehdä pohjat ja vetää väri, ja sit saada vielä liikkumaan. Mukana tuossa tuli 2.55 porattu m20 mistä on männät rikki (ilmeisesti fiatin männät), niin ajattelin helpoimmaksi vaihtaa koneen kokonaan.
                              Joo kun tuossa 525i laatikossa 5 vaihde on suora eli välitys on 1:1
                              Elikkä jos peränvälitys on noin 3.9 niin kuin voisi olettaa sinulla olevan..
                              Renkaan koko joku 195/55/15
                              Ja kun koneessa on 3500kierrosta niin nopeutta on vasta noin 100...
                              6500kierrosta ja vauhtia on 185..

                              Elikkä kannataa visioida mieluiten jostakin ylivaihde laatikko
                              Now: E21 315 3.0l turbo
                              Ex: E21 315 m50b25 turbo
                              Ex: E30 316 turbo. Paloi..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎