En ole ihan varma että ymmärrän kysymyksen. Sinullako ON levyjarrulliset takakynkät tällä hetkellä? Mitä olet rakentamassa? Geometriaerot kynkkien välillä on minimaalisia, ero hukkuu jo siihen että jokainen käytetty kynkkä ja käytetty takapalkki on vähän vinksallaan johonkin suuntaan. Laittaa millaisen kombinaation vaan, niin kulmiensäätöön kerran jos toisenkin saa varautua jos hyvän haluaa. Epäkeskoja puslia ja/tai säätölätkiä saa käyttää jos haluaa kulmat vihreelle. Etenkin kun kaikki nää lintat on 7cm matalampia kuin vakiona.
Voin muistaa väärinkin mutta olikohan rumpujarrullisessa pienempi pyöränlaakeri.
Levyjarrulisissa olikohna vm85 asti pieni laakeri ja siitä eteenpäin isommalla.
Rumpujarrullisista ei hajua.
Kiitoksia, otetaan vaikka esimerkiksi rumpujarrulliset vs. levyjarrulliset abseilla. Onko kynkän muodoissa kuinka paljon eroavaisuuksia? Löytyi tosiaan tollaset levylliset ja absilliset kynkät, mutta kun googlessa vertaa muihin niin mistään ei löydy samanlaista.
En ole ihan varma että ymmärrän kysymyksen. Sinullako ON levyjarrulliset takakynkät tällä hetkellä? Mitä olet rakentamassa? Geometriaerot kynkkien välillä on minimaalisia, ero hukkuu jo siihen että jokainen käytetty kynkkä ja käytetty takapalkki on vähän vinksallaan johonkin suuntaan. Laittaa millaisen kombinaation vaan, niin kulmiensäätöön kerran jos toisenkin saa varautua jos hyvän haluaa. Epäkeskoja puslia ja/tai säätölätkiä saa käyttää jos haluaa kulmat vihreelle. Etenkin kun kaikki nää lintat on 7cm matalampia kuin vakiona.
Voin muistaa väärinkin mutta olikohan rumpujarrullisessa pienempi pyöränlaakeri.
- Rumpujarrulliset
- Levyjarrulliset
- Levyjarrulliset, joissa abs anturin paikat porattuna
- M3 (erilainen geometria) + M3 eri versiot
- iX (eri raideleveys)
Kiitoksia, otetaan vaikka esimerkiksi rumpujarrulliset vs. levyjarrulliset abseilla. Onko kynkän muodoissa kuinka paljon eroavaisuuksia? Löytyi tosiaan tollaset levylliset ja absilliset kynkät, mutta kun googlessa vertaa muihin niin mistään ei löydy samanlaista.
Eli sellainen epäselvyys asiaa koskien, että onko kyseisessä kopassa montaakin eri mallin takakynkkää? (Tai tukivartta, miksikä ikinä sitä kutsuu.)
Nopeella googlella ei löytyny kun yhtä, varaosanumerotkin melkein kaikissa samat. Jossain täällä vaan eilen pisti silmään kun joku mainitsi että "karvalakeissa" olis erimalliset kun muissa?
- Rumpujarrulliset
- Levyjarrulliset
- Levyjarrulliset, joissa abs anturin paikat porattuna
- M3 (erilainen geometria) + M3 eri versiot
- iX (eri raideleveys)
Eli sellainen epäselvyys asiaa koskien, että onko kyseisessä kopassa montaakin eri mallin takakynkkää? (Tai tukivartta, miksikä ikinä sitä kutsuu.)
Nopeella googlella ei löytyny kun yhtä, varaosanumerotkin melkein kaikissa samat. Jossain täällä vaan eilen pisti silmään kun joku mainitsi että "karvalakeissa" olis erimalliset kun muissa?
E30 -85 2d konehuone työn alla. Mistä kannattaa vahvikehitsata ja kannattaako johonkin kohti tehdä vahvikkeita?
Mulla menee kabiinissa sisähelman vieressä putket, menee sisäloksusta sisäloksuun edestä taakse. Putken paksuus ja sijoitus on niin että cabrioletin kynnysverhous sopii päälle just naheasti. Putkessa on 5kpl U-profiilista rautaa joiden kautta se liittyy sisähelmaan ja lattiaan. Ja tietenkin sisälokareihin hitsattu kiinni siihen missä menee päät läpi. Taka-akselipalkin vaarnapultin ympärys on myös vahvikeputkessa kiinni. Mun ajattelu oli että kun eturunkoaisa loppuu kuskinpenkin etureunaan, ja taka-aisat on vain takapalkista taaksepäin, niin tuo putkikyhäelmä vahvistaa tätä väliä jossa ei oo muuta kuin lattia- ja kattopelti.
Ensimmäisenä tulee mieleen:
-Etuiskaritornien vahvikehitsaus. Hyötyä?
-jonkinlaiset kolmiovahvikkeet tulipellin ja runkoaisojen väliin. Hyötyä?
Etuapurunko melkolailla jäykistää keulan ja pitää runkoaisojen välin paikallaan mielestäni.
-Etuiskaritornin ja etulokarin yläkiinnitystason väliin cabrio malliset vahvikkeet. Hyötyä?
No mä huomasin että sivuttaisvoimissa se tornien väli leviää saman verran kuin niitten sivuaisojen väli, johon ne vinoneliöt menee. Joten mun järjen mukaan ne ei kovakattoisen korissa oikein tee mitään.
-Muuta?
Mulla on tuulilasin karmia (tai sitä karmin vekkiä) levitetty 10mm ympäriinsä, mikä sinällään jo jäykistää tuulilasin aukkoa. Tämä on tehty siksi että M3:n lasin sai liisteröityä autoon. Liimalasi jäykistää koria tiivisteellä olevaan verrattuna.
Takaiskaritolpissa on jäykisteet. Vasemmalla on kolmiotuki, oikealla tankin huohotusten putki on reititetty uudelleen, niin että se sitoo iskarikotelon kiinni muihin osiin. Vanhimmissa kolmekympeissä on takaiskaritorni vain pistehitsattu sisäloksuun, muissa on lisäksi katkohitsit (4? kpl).
Korin korjauksissa suosin liimaamista limisaumoissa tulppahitsien sijaan. Lopputulos on jäykempi +korroosionkestävämpi.
Pilareiden sisäpeltejä kun kattelee niin huomaa että niitä on hitsattu just sen verran että pysyvät paikallaan. Ja vierekkäiset osat ei välttämättä ole toisissaan kiinni lainkaan. Pilarien ylä-ja alaosan peltien välissä on vain rako. Jotkut hitsatut osat on vain osan matkaa kiinni, hitsit loppuu paljon ennen pellin reunaa tai päätyä. Kaipa niitä paremmin liittämällä voi joku muuttua jäykemmäksi.
Autosta tulossa "lightweight" katuauto ja pienesti muokkaillaan luisunajoa ajatellen. Ei tule ainakaan täysiä turvakaaria. Mitään turhaa ylimääräistä painoa/vaivaa en halua autoon mutta hyödylliset modit kyllä haluan tehdä tässä vaiheessa.
Mulla lienee kaikkiaan joku viitisen kiloa ylimääräistä rautaa autossa vaihvikkeiden takia. Toisaalta kaikki pellinreunat, hitsatut ruuvit ja korvakot joilla ei ole enää funktiota, on leikelty samalla pois. Ja tosi nihilisti (minä) hioo samalla tehtaan tekemät saumat myös mataliksi ja säästää grammoja .
Näin sen pitäis mennä. Bensan paluu ei liity siihen toiseen säiliön kanteen mitenkään. Siihen tulee vain toinen polttoaineen tasoanturi. Bensan paluun pitäis tulla mun mielestä siihen tankin kupeeseen kuskin puolella, jos muistan oikein. Tässä vielä periaatekuva systeemistä:
noniii tuota oksaa mietinkin mikä sen funktio on. nyt tiedän
tankkia muokattu sen verran jotta se kuljettajan puoleinen aukko lyöty umpeen, kun ei tuossa omassa ollut luukkua penkin allakaan, ei osannut ajatella loppuun asti kun tuon tankin sinne laitoin
edit: eli jos saan paluuletkun muutettua vain oikeaan kohtaan tuolle toiselle puolelle, niin sen pitäisi toimia oikein?
Näin sen pitäis mennä. Bensan paluu ei liity siihen toiseen säiliön kanteen mitenkään. Siihen tulee vain toinen polttoaineen tasoanturi. Bensan paluun pitäis tulla mun mielestä siihen tankin kupeeseen kuskin puolella, jos muistan oikein. Tässä vielä periaatekuva systeemistä:
Periaatteessa se ei oo kovin suuri vaiva panna toimimaan niinkuin kuuluu. Ejektoriputki on tankin sisäinen rakenne, eli kunhan sulla tulee bensanpaluu oikeaan kohtaan, niin pitäis pelata. Jos putkissa on tukoksia, ne saa rassattua auki poralla ja polkupyörän vaijerilla, joka purettu tupsupäiseksi. Sitten tietysti eri juttu, jos käytössä on bensan keruutankki ja bensanpaluu sinne.
tankkia muokattu sen verran jotta se kuljettajan puoleinen aukko lyöty umpeen, kun ei tuossa omassa ollut luukkua penkin allakaan, ei osannut ajatella loppuun asti kun tuon tankin sinne laitoin
edit: eli jos saan paluuletkun muutettua vain oikeaan kohtaan tuolle toiselle puolelle, niin sen pitäisi toimia oikein?
kiitos, tämä selvensi asiaa. teen siis yhdysputken
Periaatteessa se ei oo kovin suuri vaiva panna toimimaan niinkuin kuuluu. Ejektoriputki on tankin sisäinen rakenne, eli kunhan sulla tulee bensanpaluu oikeaan kohtaan, niin pitäis pelata. Jos putkissa on tukoksia, ne saa rassattua auki poralla ja polkupyörän vaijerilla, joka purettu tupsupäiseksi. Sitten tietysti eri juttu, jos käytössä on bensan keruutankki ja bensanpaluu sinne.
Bensan paluulinjassa on ejektori, eli paluulinjan bensan virtaus synnyttää imun, joka imee imuputkella bensaa sieltä toiselta puolelta. Imuputkiston ja bensan paluun pitää mennä niinkuin siinä tankissa kuuluu, että systeemi toimii. Samaa tankkia löytyy monesta muustakin vehkeestä kuin touringeissa.
kiitos, tämä selvensi asiaa. teen siis yhdysputken
miten e30 touring tankki toimii? laitoin toukan tankin 2d sedaniin ja polttoaine ei tule toiselta puolelta pumpun puolelle, täyttyi kyllä, mutta ei tyhjene. tällaisessa tankissahan ei siis ole siellä tankkien välissä sitä yhdysputkea.
Bensan paluulinjassa on ejektori, eli paluulinjan bensan virtaus synnyttää imun, joka imee imuputkella bensaa sieltä toiselta puolelta. Imuputkiston ja bensan paluun pitää mennä niinkuin siinä tankissa kuuluu, että systeemi toimii. Samaa tankkia löytyy monesta muustakin vehkeestä kuin touringeissa.
miten e30 touring tankki toimii? laitoin toukan tankin 2d sedaniin ja polttoaine ei tule toiselta puolelta pumpun puolelle, täyttyi kyllä, mutta ei tyhjene. tällaisessa tankissahan ei siis ole siellä tankkien välissä sitä yhdysputkea.
Noniin, kiitoksia asiallisesta vastauksesta. Oppirahat on siis taas maksettu
No eipä nuo onneksi oo järjettömän kalliita tai harvinaisia oo. Osta nyt vaikka suoraan e46 ohjausvaihde siihen, niin on vielä nopeempi. Ebaystä löyttyy alle satasella helpostikkin. Muista vaan ettet co.uk puolelta eti
Leave a comment: