Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jannmann
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Tuossa avossa on joku mikrokytkin tmv tuolla takapenkin sivussa, niiden kattorautojen alla siellä poterossa. Mikä virka sillä on? Vai onko se joku mistä sähkönen katto osaa tietää milloin on tapissaan?
    Toinen: sähköantennin moottori. Pitäiskö sen liikkua syöttämällä suoraan liittimestä virtaa? Eihän siinä ole kun maa, virta ja varmaankin sitten heräte/ohjaus. No ei liiku, mutta moottoriin suoraan syöttämällä kyllä toimii. Purkasin ja tutkin tuon sielunelämää jotain tunteja, turhaan vielä pitäis purkaa taka"lasin" puhallin pois ja kattoa mikä sitä vaivaa ja fiksata kuntoon jos ite osaan. Jos en, niin vien paikalliselle sähköroopelle mikä varmasti osaa vaikka tehä uuden. Kaikkea sitä löytää kun tarpeeks tonkii
    Jos katto ei ole puhaltimen mielestä kiinni, se ei myösjään puhalla. Onko autossa kovakatto valmius?
    Kovakaton jalkojen ollessaa paikoillaan "b-pilarin" kiinnityksessä sammuttaa myös puhaltimen, koska kovassa katossa vastuslangat. Eli myös sillä seudulla voi olla ongelma jonka takia puhallin ei pelitä.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Tuossa avossa on joku mikrokytkin tmv tuolla takapenkin sivussa, niiden kattorautojen alla siellä poterossa. Mikä virka sillä on? Vai onko se joku mistä sähkönen katto osaa tietää milloin on tapissaan?
    Toinen: sähköantennin moottori. Pitäiskö sen liikkua syöttämällä suoraan liittimestä virtaa? Eihän siinä ole kun maa, virta ja varmaankin sitten heräte/ohjaus. No ei liiku, mutta moottoriin suoraan syöttämällä kyllä toimii. Purkasin ja tutkin tuon sielunelämää jotain tunteja, turhaan vielä pitäis purkaa taka"lasin" puhallin pois ja kattoa mikä sitä vaivaa ja fiksata kuntoon jos ite osaan. Jos en, niin vien paikalliselle sähköroopelle mikä varmasti osaa vaikka tehä uuden. Kaikkea sitä löytää kun tarpeeks tonkii

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by pattis View Post
    Mistähän lähtisi vikaa etsimään, tyhjäkäynti humppailee varsinkin jos esim kytkinpoljinta kopsauttaa?
    Myöskään kulutusmittari ei mene nollaan konejarrulla kun vasta 2500rpm jälkeen.
    Tyhjäkäynti tasoittuu kun auto pyörii tarpeeksi pitkään ja ei koske kaasuun.
    Tosiaan m10b18 l jetillä kyseessä.
    Taitaa olla tämän premium-merkin perussynti mikä kiusaa.

    Leave a comment:


  • pattis
    replied
    Tyhjäkäynti probleemaa

    Mistähän lähtisi vikaa etsimään, tyhjäkäynti humppailee varsinkin jos esim kytkinpoljinta kopsauttaa?
    Myöskään kulutusmittari ei mene nollaan konejarrulla kun vasta 2500rpm jälkeen.
    Tyhjäkäynti tasoittuu kun auto pyörii tarpeeksi pitkään ja ei koske kaasuun.
    Tosiaan m10b18 l jetillä kyseessä.

    Leave a comment:


  • Jauhaja
    replied
    Originally posted by Inhuman View Post
    Kellään ollut ongelmaa, että raidetangonpään vaihtamisen jälkeen ei enää vanne mahdu pyörimään tiukalla se on vaihtamattomallakin puolella, mutta ei koske.

    Ilmeisesti väärät vanteet? eikai tuossa muutakaan voi vaihdossa kämmätä, kun mutterikin on väännetty niin tiukkaan kun menee.

    Sinänsä yllättää, kun vanteet ovat olleet paikallaan 6vuotta

    Nuo vanteet siis....
    http://www.btcf.fi/forum/picture.php...pictureid=7127
    Täällä ainakin lemförderin päät otti orkkis pullonkorkkeihin kiinni. Ei välttämättä paras ratkaisu, mutta rälläkällä hiomalla päätä etupuolelta sai mahtumaan

    Leave a comment:


  • Inhuman
    replied
    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    Vai tarvike raidepää..? Niissäkin voi olla eroja. Tai sit vanteet väärällä et-luvulla.
    Tarvikepää juu, mutta taitaa olla väärät vanteet, kun näyttää hipovan uusilla jarrupaloilla myös kenkää ja kun kontista heitin vararenkaan paikoilleen, jää pari senttiä raidepään ja vanteen väliin

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Vai tarvike raidepää..? Niissäkin voi olla eroja. Tai sit vanteet väärällä et-luvulla.

    Leave a comment:


  • Inhuman
    replied
    Kellään ollut ongelmaa, että raidetangonpään vaihtamisen jälkeen ei enää vanne mahdu pyörimään tiukalla se on vaihtamattomallakin puolella, mutta ei koske.

    Ilmeisesti väärät vanteet? eikai tuossa muutakaan voi vaihdossa kämmätä, kun mutterikin on väännetty niin tiukkaan kun menee.

    Sinänsä yllättää, kun vanteet ovat olleet paikallaan 6vuotta

    Nuo vanteet siis....

    Leave a comment:


  • Jauhaja
    replied
    Originally posted by ReiluReiska View Post
    E30 318i automaatti -90 touring

    Yritin etsiä searchilla, mutta en löytänyt joten avasin uuden.

    Auto on siitä kumma että pitää ajaa ensin varmaan noin 5km niin alkaa sitten vasta kuulumaan selvää terävää naputusta keskivaiheilta tai takaosasta. Ihankuin pienellä vasaralla lyötäisiin pohjaan. Ääni on keskikorkea terävä selvä naputus, ei rohina/kahina, taajuus pienemmillä nopeuksilla noin puolen sekunnin välein ja seuraa nopeuden mukaan. Vaihteen laittaessa neutraalille ääni saattaa hävitä/vaimeta hetkeksi. Kun ääni alkaa kuulumaan niin kiihdyttäessä (liikkeelle lähtö) ja moottorijarrutuksessa kuuluu parhaiten. Siitä päättelen että liittyisi voimansiirtoon.

    Lämpeneekö tai rasittuuko jokin ensin jolloin sen jälkeen alkaa vasta kuulumaan? Vai mikä on ettei HETI ääni kuulu? Voiko kardaanin ristikkonivel olla silti rikki vaikka ääni kuuluu vasta myöhemmin? Jos on perävaurio (yksi hammas poikki?) niin kannattaako edes alkaa kunnostamaan noin vanhaan autoon suhteessa työhön/osiin kun auto pitää kuitenkin viedä korjaamolle? Voiko perän jompikumpi vetoakselin nivel olla rikki ja hieman lämmetessään/rasittuessaan aiheuttaa naputusta? Jos kardaanin tukilaakeri on menossa, niin luulisi äänen olevan enemmänkin rahisevaa/kohisevaa/ujellusta? Tuskin pyöränlaakerikaan pitää selvää naputtavaa ääntä vasta myöhemmin? Vaihdelaatikon ulostuloakselin (kardaani) laakeri menossa? Perärakennelman tuenta jotenkin pettänyt?

    Palstalta poimin erään tapauksen että käsijarrun jarrukengän tuenta pettänyt ja saattaa osua pyöränpultteihin?

    Auton alle kun ei oikein kunnolla näe parkkipaikalla ja ei nyt mahdollisuutta päästä sujuvasti auton alle.
    Täällä on kaksi vetaria alkanut pitämään juurikin kuvailemaasi ääntä.

    Leave a comment:


  • asdteme
    replied
    Originally posted by ReiluReiska View Post
    E30 318i automaatti -90 touring

    Yritin etsiä searchilla, mutta en löytänyt joten avasin uuden.

    Auto on siitä kumma että pitää ajaa ensin varmaan noin 5km niin alkaa sitten vasta kuulumaan selvää terävää naputusta keskivaiheilta tai takaosasta. Ihankuin pienellä vasaralla lyötäisiin pohjaan. Ääni on keskikorkea terävä selvä naputus, ei rohina/kahina, taajuus pienemmillä nopeuksilla noin puolen sekunnin välein ja seuraa nopeuden mukaan. Vaihteen laittaessa neutraalille ääni saattaa hävitä/vaimeta hetkeksi. Kun ääni alkaa kuulumaan niin kiihdyttäessä (liikkeelle lähtö) ja moottorijarrutuksessa kuuluu parhaiten. Siitä päättelen että liittyisi voimansiirtoon.

    Lämpeneekö tai rasittuuko jokin ensin jolloin sen jälkeen alkaa vasta kuulumaan? Vai mikä on ettei HETI ääni kuulu? Voiko kardaanin ristikkonivel olla silti rikki vaikka ääni kuuluu vasta myöhemmin? Jos on perävaurio (yksi hammas poikki?) niin kannattaako edes alkaa kunnostamaan noin vanhaan autoon suhteessa työhön/osiin kun auto pitää kuitenkin viedä korjaamolle? Voiko perän jompikumpi vetoakselin nivel olla rikki ja hieman lämmetessään/rasittuessaan aiheuttaa naputusta? Jos kardaanin tukilaakeri on menossa, niin luulisi äänen olevan enemmänkin rahisevaa/kohisevaa/ujellusta? Tuskin pyöränlaakerikaan pitää selvää naputtavaa ääntä vasta myöhemmin? Vaihdelaatikon ulostuloakselin (kardaani) laakeri menossa? Perärakennelman tuenta jotenkin pettänyt?

    Palstalta poimin erään tapauksen että käsijarrun jarrukengän tuenta pettänyt ja saattaa osua pyöränpultteihin?

    Auton alle kun ei oikein kunnolla näe parkkipaikalla ja ei nyt mahdollisuutta päästä sujuvasti auton alle.

    Mulla oli samanlaista ääntä, keskivaimentimen takareuna osui lämpöpeltiin ja kuullosti justiinsa tuommoselta pikku vasaran naputukselta. Onko putki osunu jossainvaiheessa johonkin että olisi pikkusen taittunut? :think

    Leave a comment:


  • ReiluReiska
    replied
    E30 voimansiirrosta kuuluva naputus

    E30 318i automaatti -90 touring

    Yritin etsiä searchilla, mutta en löytänyt joten avasin uuden.

    Auto on siitä kumma että pitää ajaa ensin varmaan noin 5km niin alkaa sitten vasta kuulumaan selvää terävää naputusta keskivaiheilta tai takaosasta. Ihankuin pienellä vasaralla lyötäisiin pohjaan. Ääni on keskikorkea terävä selvä naputus, ei rohina/kahina, taajuus pienemmillä nopeuksilla noin puolen sekunnin välein ja seuraa nopeuden mukaan. Vaihteen laittaessa neutraalille ääni saattaa hävitä/vaimeta hetkeksi. Kun ääni alkaa kuulumaan niin kiihdyttäessä (liikkeelle lähtö) ja moottorijarrutuksessa kuuluu parhaiten. Siitä päättelen että liittyisi voimansiirtoon.

    Lämpeneekö tai rasittuuko jokin ensin jolloin sen jälkeen alkaa vasta kuulumaan? Vai mikä on ettei HETI ääni kuulu? Voiko kardaanin ristikkonivel olla silti rikki vaikka ääni kuuluu vasta myöhemmin? Jos on perävaurio (yksi hammas poikki?) niin kannattaako edes alkaa kunnostamaan noin vanhaan autoon suhteessa työhön/osiin kun auto pitää kuitenkin viedä korjaamolle? Voiko perän jompikumpi vetoakselin nivel olla rikki ja hieman lämmetessään/rasittuessaan aiheuttaa naputusta? Jos kardaanin tukilaakeri on menossa, niin luulisi äänen olevan enemmänkin rahisevaa/kohisevaa/ujellusta? Tuskin pyöränlaakerikaan pitää selvää naputtavaa ääntä vasta myöhemmin? Vaihdelaatikon ulostuloakselin (kardaani) laakeri menossa? Perärakennelman tuenta jotenkin pettänyt?

    Palstalta poimin erään tapauksen että käsijarrun jarrukengän tuenta pettänyt ja saattaa osua pyöränpultteihin?

    Auton alle kun ei oikein kunnolla näe parkkipaikalla ja ei nyt mahdollisuutta päästä sujuvasti auton alle.
    Last edited by ReiluReiska; 28-03-2018, 04:18.

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Jep. Mut nostimen vaihtamalla pitäis kummat vaan lasitnsopia oveen. Sen varaan oon ainakin itse laskenut, mutta en oo vielä kokeillut.
    Sopii ristiin. Pitää vaihtaa vaan myös nostimia vastaavat kiskot laseihin.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Tarkotus olis pulverimaalauttaa ajovalojen rungot (prefacelift) Miten pitkien umpioiden muoviset säätönupit irtoaa rungoista?

    Vastaus: Säätönupista varovasti kampeamalla ja nitkuttelemalla sen etupuoli ja takapuoli irtoavat toisistaan.
    Last edited by Skarpa; 25-03-2018, 21:27.

    Leave a comment:


  • andhu
    replied
    Originally posted by jonzze View Post
    https://nettiauto.com/bmw/325/935920...nt=11&vifNav=Y
    kyseine peli kiinnostaisi. joten onkos joku käynyt katsomassa että osaisi kertoa jotain? itsellä vähän matkaa että ei viitsisi turhaan lähteä katsomaan. hinta tuntuu aika kovalta mutts mitäs muut on mieltä?
    Kerran olen livenä tutkinut. Kaipaa todellakin maalauksen. mm. etuloksut suihkittu paukulla. Takapuskurista leikelty paloja irti ja reikiä paikattu pellin paloilla ja poppareilla ym.

    Tekemällä saa varmasti hyvän pelin, mutta nyt ei kyllä hinta ja kunto kohtaa.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by jonzze View Post
    https://nettiauto.com/bmw/325/935920...nt=11&vifNav=Y
    kyseine peli kiinnostaisi. joten onkos joku käynyt katsomassa että osaisi kertoa jotain? itsellä vähän matkaa että ei viitsisi turhaan lähteä katsomaan. hinta tuntuu aika kovalta mutts mitäs muut on mieltä?
    10000€ budjetilla en hosuisi hankinnassa vaan katselisin myös Ruotsin, Saksan ja japanin tarjontaa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎