Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jannmann
    replied
    Originally posted by Tuukkaw View Post
    No jos kunnolla laitat ne a-pilarin putket niin eipä ne kovin vaaralliset ole.

    Jos semmosen mällin ajat että tohon pään lyöt niin etköhän sen yhtälailla löisi tuulilasiin tai a-pilariin

    +1

    Toki jos ne kaaret "roikkuu" 5cm katosta ja pilareista niin pitkälle kuskille voi olla pää kiinni niissä jo valmiina.
    Niihin voi myös liimata FIA turvakaari pehmusteet. Näin pään iskeminen niihin on jo turvallisempaa kuin auton omiin metalli rakenteisiin. Puhumattakaan että kovassa niitissä kaarettomalla e30:llä on muutenkin jo melko lähellä hengenlähtöä.!

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Originally posted by Miku View Post
    Tuommoinen petrol mallin tuki ois varmasti jees mutta en tiedä miten sinne tulee tilaa kyseiselle tuelle jäämään. Vannekoko tulee olemaan 16-17" ja korkeus kohtuu matala mutta kuitenkin vielä ajettava sekä pyörien kääntyvyys tulee kasvamaan ainakin jonkinverran.

    Pitipä ihan kaivella kuvia oman avon alkutaipaleelta että näki sitä rakennetta hieman. Laitan tähänkin kuvat 2d(valkoinen) ja cabrio(violetti ) pyöräkoteloista jos joku muukin haluaa rakennetta katsoa.

    2d:n kuvaan tein noi pari punasta viivaa mihin kohti ajattelin jonkinlaista vahviketta tehdä jostakin putkesta tai paksummasta pellistä kanttaamalla jonkinlaista koteloa. Mietteitä?



    Tästäpä syystä ei itsellekään ole ainakaan täyshäkki suunnitelmissa. Ja toki tuleehan siitä hieman painoakin
    No jos kunnolla laitat ne a-pilarin putket niin eipä ne kovin vaaralliset ole.

    Jos semmosen mällin ajat että tohon pään lyöt niin etköhän sen yhtälailla löisi tuulilasiin tai a-pilariin

    Leave a comment:


  • Mohko
    replied
    Osaako joku viisas kertoa, onko etulamppujen halkaisijoissa eroa?

    Ja toinen, Realoem näyttä neljää eri numeroa lamppujen kromikehyksille, onko oikeasti niin paljon eroja vai meneekö ne ristiin?

    Pitää kysyä näin, kun auto on toisella paikkakunnalla tallissa.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Miku View Post
    2d:n kuvaan tein noi pari punasta viivaa mihin kohti ajattelin jonkinlaista vahviketta tehdä jostakin putkesta tai paksummasta pellistä kanttaamalla jonkinlaista koteloa. Mietteitä?
    Jos sen voi toteuttaa yhdestä palasta niin aina parempi. Pyöreä teräsputki on aika jäykkä rakenne painoonsa nähden. Mulla oli aatoksena putkessa se että kun se on ylöspäin ja sisäänpäin viisto niin se pystyy toimimaan sekä sivuttais-että pystysuuntasten voimien tukena. Sitten mun tekele menee ton rintapellin kulman läpi ja on hitsattu tietenkin kiinni siihenkin. Tämä lyhentää taivutetun putken jänneväliä. Vahvikkeen ei ole pakko tulla konehuoneen puolelle. Iskaritornin ylin osa jatkuu vaakatasoisena jonkinmatkaa erisuuntiin joten kiinnityskohdalle on vaihtoehtoja.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Tilan määrää hahmotellessa kokosin eturipustuksen ja tolpan ilman jousta ja tietenkin oikean kokoinen pyörä aiotulla ET:llä. Sit kääntää maks sisäänjoustossa fillaria lock to lock. Jos ei just oo olemassa niitä tulevia vanteita ja kumeja niin saahan siitä 185/65 R14:stakin mallia kun vähän laskee.
    Fillariahan voi siirtää sen pari senttiä eteenpäin niin saa lisätilaa vähän. Ja kaikkea muuta hyvää ajettavuuteen.
    Last edited by petrolhead; 10-04-2018, 21:40.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Miku View Post
    Tuommoinen petrol mallin tuki ois varmasti jees mutta en tiedä miten sinne tulee tilaa kyseiselle tuelle jäämään. Vannekoko tulee olemaan 16-17" ja korkeus kohtuu matala mutta kuitenkin vielä ajettava sekä pyörien kääntyvyys tulee kasvamaan ainakin jonkinverran.

    Pitipä ihan kaivella kuvia oman avon alkutaipaleelta että näki sitä rakennetta hieman. Laitan tähänkin kuvat 2d(valkoinen) ja cabrio(violetti ) pyöräkoteloista jos joku muukin haluaa rakennetta katsoa.

    2d:n kuvaan tein noi pari punasta viivaa mihin kohti ajattelin jonkinlaista vahviketta tehdä jostakin putkesta tai paksummasta pellistä kanttaamalla jonkinlaista koteloa. Mietteitä?



    Tästäpä syystä ei itsellekään ole ainakaan täyshäkki suunnitelmissa. Ja toki tuleehan siitä hieman painoakin
    Saahan sinne sen putken niin ettei se vie tilaa renkailta.

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Tuommoinen petrol mallin tuki ois varmasti jees mutta en tiedä miten sinne tulee tilaa kyseiselle tuelle jäämään. Vannekoko tulee olemaan 16-17" ja korkeus kohtuu matala mutta kuitenkin vielä ajettava sekä pyörien kääntyvyys tulee kasvamaan ainakin jonkinverran.

    Pitipä ihan kaivella kuvia oman avon alkutaipaleelta että näki sitä rakennetta hieman. Laitan tähänkin kuvat 2d(valkoinen) ja cabrio(violetti ) pyöräkoteloista jos joku muukin haluaa rakennetta katsoa.

    2d:n kuvaan tein noi pari punasta viivaa mihin kohti ajattelin jonkinlaista vahviketta tehdä jostakin putkesta tai paksummasta pellistä kanttaamalla jonkinlaista koteloa. Mietteitä?

    Originally posted by petrolhead View Post
    Toki kun olis häkki niin ei tarttis tollasten kanssa leikkiä. Ite en halunnu häkkiä koska autossa on kolmipistevyöt ja ajellaan ilman kypärääkin. En haluu että jossain harmittomassa kolarissa lyön pään kaariputkeen ja kallo halki.
    Tästäpä syystä ei itsellekään ole ainakaan täyshäkki suunnitelmissa. Ja toki tuleehan siitä hieman painoakin
    Last edited by Miku; 27-12-2020, 21:32.

    Leave a comment:


  • Iemel
    replied
    Ei muakaan epäsymmetrisyys häiritsisi jos jäisi tuonne pyöränkoteloon piiloon, mutta kun se hyppää aina itselle silmään kun aukasee konepellin ja voi perk* että se risoo

    Skarpan yksilöitä odotellessa, epäilemättä tulee hienommat kuin itsellä.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Itse ajattelin tehdä ensiyrittämällä täydelliset
    Mä kyllä oletin heti kun kommentoit noita, että teet melko hyvät vahvikputket ja ajatuksella, jos teet. Nyt jos olis sama homma työnalla niin alottasin mallaamisen kahdessa pätkässä olevalla putkella.
    Vaikka se ei olis visuaalisesti ihan 100/100 niin jäykistäähän se piruna, varsinkin jos on hitsattuna kaikkiin rakenteisiin joihin on kontaktissa.
    Last edited by petrolhead; 10-04-2018, 17:36.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Itse ajattelin tehdä ensiyrittämällä täydelliset

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Niissä on kyllä melkonen leipominen. Minullakin lopputulos oli "tämmönen tästä nyt sitten tuli" ja EI ole samanlaiset keskenään.

    Leave a comment:


  • Iemel
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Hyvän näkönen ratkasu. Näyttää teknisesti lukjalta ja toimivalta. Aattelin, että nää putket voisin toteuttaa itsellekin. Oisko kuvaa vielä konehuoneen puolelta?


    Tuossa on vänkärin puolelta, oli kori auki enemmän tuosta niin onnistui paremmin. Eli eivät ole ihan symmetriset kummaltakin puolen ja sekös miestä harmittaa.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Iemel View Post
    Tuossa oma versio, putki tulee kummallakin puolen konehuoneen puolelle iskaritornin kylkeen.
    Tuotakin putkea on saanut jälkikäteen leipoa uuteen uskoon että tuonne kaareen mahtuu myös rengas
    Hyvän näkönen ratkasu. Näyttää teknisesti lujalta ja toimivalta. Aattelin, että nää putket voisin toteuttaa itsellekin. Oisko kuvaa vielä konehuoneen puolelta?
    Last edited by Skarpa; 09-04-2018, 07:53.

    Leave a comment:


  • Iemel
    replied


    Tuossa oma versio, putki tulee kummallakin puolen konehuoneen puolelle iskaritornin kylkeen.
    Tuotakin putkea on saanut jälkikäteen leipoa uuteen uskoon että tuonne kaareen mahtuu myös rengas

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    No hyh hyh minkä näkönen. Tuossa kun oli puhetta ettei Miku halua turhaa painoa autoon, niin mä laskeskelin että mun tötterössä on yhteensä viitisen kiloa ylimääräistä rautaa vaihvikkeissa. Tarkkasilmänen näkee kuvasta reiän johon helmavahvikeputki päättyy etupyörän takana. "Ei se ainakaa löysemmäksi muutu!"
    Toki kun olis häkki niin ei tarttis tollasten kanssa leikkiä. Ite en halunnu häkkiä koska autossa on kolmipistevyöt ja ajellaan ilman kypärääkin. En haluu että jossain harmittomassa kolarissa lyön pään kaariputkeen ja kallo halki.
    Last edited by petrolhead; 08-04-2018, 20:38.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎