Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ^Sleeper^
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Sen ohjausvaihteen toiminnan kannalta on kriittistä, että se ulko ja sisäosa akselista ei oo hitsattu yhteen. Sen sisäosan pitää pikkasen kääntyillä siellä, koska se on se varsinainen hydrauliventtiili mikä ohjaa öljyn kulkua.

    Mut kuten edellä jo tulikin. Se on pilalla. Osta uus.
    Noniin, kiitoksia asiallisesta vastauksesta. Oppirahat on siis taas maksettu

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by ^Sleeper^ View Post
    Joo, epähuomiossa tuli kyllä katkastua se tapin alapuolelta, mutta ne akselit on kyllä hitsattu yhteen kunnolla. Voiko silti johtua siitä?
    Sen ohjausvaihteen toiminnan kannalta on kriittistä, että se ulko ja sisäosa akselista ei oo hitsattu yhteen. Sen sisäosan pitää pikkasen kääntyillä siellä, koska se on se varsinainen hydrauliventtiili mikä ohjaa öljyn kulkua.

    Mut kuten edellä jo tulikin. Se on pilalla. Osta uus.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    mietippä nyt uudelleen miten fiksu ratkaisu on hitsata ohjauksen osia.

    osta uus tanko

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by ^Sleeper^ View Post
    Joo, epähuomiossa tuli kyllä katkastua se tapin alapuolelta, mutta ne akselit on kyllä hitsattu yhteen kunnolla. Voiko silti johtua siitä?
    Voi. Sulla on joko jäänyt akselit keskenään väärään asentoon, jolloin tehostimen ohjausventtiilissä on jatkuva ohjaus toiselle puolelle tai sitten venttiili on ottanut itseensä hitsauksen lämmöstä ja vuotaa sisäisesti.
    Last edited by Skarpa; 27-04-2018, 20:04.

    Leave a comment:


  • ^Sleeper^
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    oot katkaissut akselin lukitus tapin alapuolelta niin rihlat ja itse ratti aksel pyörii irrallaan toisistaan.
    osta uus hammastankoa ja jätä sokka paikalleen
    Joo, epähuomiossa tuli kyllä katkastua se tapin alapuolelta, mutta ne akselit on kyllä hitsattu yhteen kunnolla. Voiko silti johtua siitä?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by ^Sleeper^ View Post
    E30 m52 swap mihin laitettu e36 hammastanko. Auton kun lyö käyntiin, niin ohjaus kääntyy itsestään oikealle ja jää huutamaan "rajotinta" vasten. Pumppu vaihdettu jo toiseen ja ilmattu on. Mistähän vikaa osais seuraavaksi lähteä etsimään?
    oot katkaissut akselin lukitus tapin alapuolelta niin rihlat ja itse ratti aksel pyörii irrallaan toisistaan.
    osta uus hammastankoa ja jätä sokka paikalleen

    Leave a comment:


  • ^Sleeper^
    replied
    E30 m52 swap mihin laitettu e36 hammastanko. Auton kun lyö käyntiin, niin ohjaus kääntyy itsestään oikealle ja jää huutamaan "rajotinta" vasten. Pumppu vaihdettu jo toiseen ja ilmattu on. Mistähän vikaa osais seuraavaksi lähteä etsimään?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Minkä ikinä ruuvaattekin kampuran perään, niin tasapainottaisin sen asetelman kanssa. Olkoot moten kalliit ja kiiltävät osat tahansa.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Juu ei todellakaan ole kaksoismassa niinkuin Skarppa jo totesikin ja lukeehan siinä ihan selvästi, että KAKSOISMASSAN KORVAAVA....

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Just sitä hain, kun vertaa sinkku massa ja tätä, että mikä olisi hyöty. Ihmettelen että kuka tuollaisen laittaisi, törkeen hintainen ja usein kuullut yleisesti tupla massa vauhtipyörät huonoja
    Ei kait toi kaksoimassapyörä oo, vaan alumiininen kiinteä. Muuten samaa mieltä jo esitettyjen kommenttien kanssa. Uudempien koneiden kanssa noissa alumiinisissa vauhtiksissa on enemmän järkeä. Vauhtiksen paksuuden voi joutua pitämään samana kuin kaksoismassapyörässä, jos kytkinakseli on liian lyhyt litteälle vauhtikselle. Silloin voi teräksestä olla hankalan tehdä kovin kevyttä pyörää.
    Last edited by Skarpa; 21-04-2018, 20:12.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Ei sitten niin mitään vitun hyötyä. Ja jos haluaa kevyemmän kovan pyörän niin Ruotsista DLI technik olis mun valinta.

    Löytääkö kukaan enää netistä muualta tavaraa kun ameriikan joen ylihintaista markkina paskaa, jossa useimmiten myydään osa ongelmaan jota ei edes ole, ei ainakaan eurooppalaisilla auton rakentajilla.
    Just sitä hain, kun vertaa sinkku massa ja tätä, että mikä olisi hyöty. Ihmettelen että kuka tuollaisen laittaisi, törkeen hintainen ja usein kuullut yleisesti tupla massa vauhtipyörät huonoja

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Onko e30:sessä ollut tupla massa vauhtipyöriä vakiona...
    Kun tuli vaan mieleen, mitä hyötyä tästä olisi esim vakioon verrattuna jos on sinkku massa vauhtis, tietysti keveys varmaankin..mutta eikö nää tupla massa vauhtipyörät oo huonoa:think

    Ei sitten niin mitään vitun hyötyä. Ja jos haluaa kevyemmän kovan pyörän niin Ruotsista DLI technik olis mun valinta.

    Löytääkö kukaan enää netistä muualta tavaraa kun ameriikan joen ylihintaista markkina paskaa, jossa useimmiten myydään osa ongelmaan jota ei edes ole, ei ainakaan eurooppalaisilla auton rakentajilla.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Onko e30:sessä ollut tupla massa vauhtipyöriä vakiona...
    Kun tuli vaan mieleen, mitä hyötyä tästä olisi esim vakioon verrattuna jos on sinkku massa vauhtis, tietysti keveys varmaankin..mutta eikö nää tupla massa vauhtipyörät oo huonoa:think

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Nussiminenkin on juovuksissa hankalaa.
    Joo mutta kesto on paljon pidempi:think

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by AnttiR View Post
    Onko ohjeita missään miten e30 sporttipenkki purkautuu? Juovuksissa tuossa hetken ihmettelin ja vaikutti hankalalta
    Nussiminenkin on juovuksissa hankalaa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎