M3 E30 mallisarjaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheLate
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 418

    Noh kirjotellaas tänne taas lissää. Muutamalle konttorille soittanut ja tilanne 1-1. Eli toinen ei hyväksy, toinen sanoi suoraan, että hyväksyvät M3:sen mallisarjaan. Sitten toisen konttorin kanssa oli puhe E36 osien käytöstä ja vastaus oli: Saa käyttää. Kun ovat jarruiltaa tehokkaammat ja akselimassoiltaan suuremmat kuin M3 E30:sen. Eli E36 osien käytölle ei ole estettä ja käyvät M3:een verrattaessa.

    Mitenkäs, soitin AKE:en mutta eivät enään hoida noita tekniikka asioita vaan ohjasivat suoraan soittamaan katsastuskonttorille... Onko jotain muuta numeroa tonne AKE:en kuin se "vaihde" numero... Olisi ihan mukava päästä jonkun kanssa siellä höpöttämään ja vähän saada selkoa niiden puolelta asiasta... Nimen omaan 333i asiasta.

    Comment

    • mukko
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 5965
      • Uleåborg

      .........
      Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:02.
      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

      Save the World, Fuck The Fuel Economy
      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

      Comment

      • TheLate
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 418

        Originally posted by muggo View Post
        "Mitä minä sanoin", voisin tokasta vaan pitääkö tuota
        Niinpä Eipä kyseinen inssi mitään sovellusohjetta lukenut vaan lakikirjasta katteli kun luki niitä pätkiä, jotka kyllä jo tiesin.

        Eikö AKE:lla todella ole mitään paikkaa jonne soittaa, kun tuosta sposti taistelusta ei tule mitään. Äijä vääntää samaa p*skaa, kuin automaattinen vastaaja. Vai ollaanko siellä niin "edistyksellisiä", että ei enään puhelimen välityksellä mitään hoideta...

        ...Täytyy koittaa huomenna tuolta joku saada kiinni...

        Comment

        • kalle7876
          Bimmer Fanatic
          • May 2005
          • 493

          www.kkdmotorsport.com
          www.pirkanmaanturbo.fi

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by TheLate View Post
            Sitten toisen konttorin kanssa oli puhe E36 osien käytöstä ja vastaus oli: Saa käyttää. Kun ovat jarruiltaa tehokkaammat ja akselimassoiltaan suuremmat kuin M3 E30:sen. Eli E36 osien käytölle ei ole estettä ja käyvät M3:een verrattaessa.
            Etujarrut helposti, mutta mites takajarrut?

            Jos konttorilla ruvetaan nussimaan pilkkua ja kyselleen kynäjousitolppien hyväksyntiä?
            (Kynäjousethan siellä pitää olla yhdistettynä niihin 3,2 alatukivarsiin ja säädettäviin yläpäihin jotta voidaan käyttää alkuperäisiä kiinnityksiä.)
            Käykö siellä lappu jossa kerrotaan tolppien hyväksytyn e36 korimalliin?

            Kysyitkö vaativatko eri akselien yhteydessä paperit nelipyöräsuuntauksesta?
            Vai kerroitko että kaikki e36 osat käyvät 100% suoraan e30 koriin?
            Aprilia RSV4

            Comment

            • jani1632
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 2243
              • Etelä-pohjanmaa

              100% varmuudella vaativat kaikista akselisto muutoksista nelipyöräsuuntaus mittaus todistuksen!
              Näin ainakin täällä konttereilla on toimittu jo monet vuodet!
              Tallin täytteet:
              E70 3.0d -09
              E34 540ia -94
              E39 520d -00
              E39 528i M-sport -00
              E60 520i -04
              E30 -86
              E61 520da -09

              Comment

              • mukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 5965
                • Uleåborg

                .........
                Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:02.
                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  Originally posted by muggo View Post
                  Ja tämä todistuksen saaminen (saamattomuus jos ei ole 50e:tä sijoittaa) kaataa koko projektin, voi tsiisus.
                  Tuskin on tosta 50e sijoituksesta kiinni.
                  Mutta miten tarkkaan kulmat pitää olla tehtaan arvoissa e30 koriin?
                  Onnistuuko helposti e36 osilla ilman patentteja jotka ei leimalla kelpaa?

                  Jos olet lukenut Donin aloittaman keskustelun e36 tolpista e30 korissa.


                  Aiheuttaa e36 tolpat pientä päänvaivaa saada kulmat kohdilleen:think
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • TheLate
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 418

                    Originally posted by jannmann View Post
                    Tuskin on tosta 50e sijoituksesta kiinni.
                    Mutta miten tarkkaan kulmat pitää olla tehtaan arvoissa e30 koriin?
                    Onnistuuko helposti e36 osilla ilman patentteja jotka ei leimalla kelpaa?

                    Jos olet lukenut Donin aloittaman keskustelun e36 tolpista e30 korissa.


                    Aiheuttaa e36 tolpat pientä päänvaivaa saada kulmat kohdilleen:think
                    Saan kulmat ihan itse säädettyä. Mitäs patentteja ajattelit laittaa? Kyllä ne aika lailla bolt-on näyttää olevan, kun mitään akselin kiinnitys kohtia ei tarvitse muuttaa. Suuntauksesta täytyy ottaa puhe kun soittaa seuraavalle konttorille. Kuten muggo laittoi:

                    "Ja tämä todistuksen saaminen (saamattomuus jos ei ole 50e:tä sijoittaa) kaataa koko projektin, voi tsiisus."

                    Eli ei varmasti tule mistään renkaiden kulmista jäämään kiinni.

                    Ja taakse tulee M3 E30 navat, joten se ongelma hoidettu.

                    Tuo topic loppuu "vähän" kesken, kun ei nyt saa selvyyttä miten loppujen lopuksi kävi. Mutta eikös auto ole ajossa(?) niin epäilen, että kulmat olisi ihan lepässä.

                    Comment

                    • mortimer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 1079
                      • Satulinna kaukomaan

                      Originally posted by TheLate View Post
                      Saan kulmat ihan itse säädettyä.
                      Eli ei varmasti tule mistään renkaiden kulmista jäämään kiinni.
                      Tuskin ongelma saada kohdilleen renkaat suorassa, mutta entä linkussa ? Löytyykö tästä faktaa, kiinnostaa itseäkin ?
                      Originally posted by TheLate View Post
                      Tuo topic loppuu "vähän" kesken, kun ei nyt saa selvyyttä miten loppujen lopuksi kävi. Mutta eikös auto ole ajossa(?) niin epäilen, että kulmat olisi ihan lepässä.
                      Kysyvälle varmaan vastataan.

                      i3S -20
                      E30M3 slotcar 1:32
                      XKE FHC 1971
                      Mgb Gt -66
                      T6 -19
                      E91 -08

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        Originally posted by TheLate View Post
                        Mitäs patentteja ajattelit laittaa? Kyllä ne aika lailla bolt-on näyttää olevan, kun mitään akselin kiinnitys kohtia ei tarvitse muuttaa.
                        Takimmainen kiinnitys pitää muuttaa, vakio epäkesko ei riitä, säädettävät yläpäät ja kynäjouset...
                        Jokaisesta noista yllämainituista seikoista voi ylitarkka pykäliä tuijottava katsastus inssi valittaa jos hyväksynnät ei ole kunnossa.
                        -Itsetehdyillä kynäjousilla ei ole hyväksyntää ja tuskin e36 korin hyväksyntä kelpaa e30 koriin??


                        Myös jarrupääsylinterin joutuu vaihtamaan ja tehostajan, ne kun on M3:ssa omansa.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • mukko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 5965
                          • Uleåborg

                          .........
                          Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:02.
                          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                          Save the World, Fuck The Fuel Economy
                          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Tässähän jo hartaasti toivon että M3 ja 333i kelpuutetaan e30 mallisarjaan.

                            Samalla loppuu minulta sen 333i ETK:n ruinaaminen, koska sillä ei tee enää mitään.
                            Ottaa kaikki osat vain e36 mallisarjasta ja leimaa auton niillä.
                            Vetoaa vain että e36 osat ovat:
                            -uudempia
                            -parempia/vahvempia

                            Tämä mahdollistaa aivan uudenlaisen rakentelun e30 harrastajille.

                            Vielä kun tehorajat saadaan kumottua, joku tienaa omaisuuden ostamalla Saksan purkaamot tyhjäksi s38/s50 moottoreista ja myymällä niitä täällä
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              Originally posted by jannmann View Post
                              Tässähän jo hartaasti toivon että M3 ja 333i kelpuutetaan e30 mallisarjaan.

                              Samalla loppuu minulta sen 333i ETK:n ruinaaminen, koska sillä ei tee enää mitään.
                              Toivottavasti ainakaan M3:a ei ikinä kelpuuteta E30-mallisarjaan

                              Minulla on ollut jo vuosia se vanha ETK, jossa on myös 333i. Pysyy muuten visusti MINUN hallussani.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • mukko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2003
                                • 5965
                                • Uleåborg

                                Originally posted by jannmann View Post
                                Tässähän jo hartaasti toivon että M3 ja 333i kelpuutetaan e30 mallisarjaan.

                                Samalla loppuu minulta sen 333i ETK:n ruinaaminen, koska sillä ei tee enää mitään.
                                Ottaa kaikki osat vain e36 mallisarjasta ja leimaa auton niillä.
                                Vetoaa vain että e36 osat ovat:
                                -uudempia
                                -parempia/vahvempia

                                Tämä mahdollistaa aivan uudenlaisen rakentelun e30 harrastajille.

                                Vielä kun tehorajat saadaan kumottua, joku tienaa omaisuuden ostamalla Saksan purkaamot tyhjäksi s38/s50 moottoreista ja myymällä niitä täällä
                                Muahmuahmuah.
                                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                                Comment

                                Working...
                                X