Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 cabriolet tutisee ajossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sami77
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 155
    • Kempele

    #31
    Itse alan epäileen renkaita tai vanteita pitää testata toisilla renkailla
    edessä nyt 7" ja 205 jotaki 16"
    takan 9" 215 jotaki 16"
    alkaa nyt kun tänään ajelin niin tärryyttään kevyesti 60 km/h ja siitä pahenee kun nopeutta tule lisää, ja tärryyttää tosiaan "aaltoina"
    BMW 320i Touring 2004
    Porsche 911/930 2.7
    VW 1303S 1.7 USB 2.0 Special Edition -72
    VW GOLF Comfortline VII 1.4TSI DSG 2014
    sigpic



    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8257
      • Järvikylä (Nakkila)

      #32
      Originally posted by Sami77 View Post
      Itse alan epäileen renkaita tai vanteita pitää testata toisilla renkailla
      edessä nyt 7" ja 205 jotaki 16"
      takan 9" 215 jotaki 16"
      alkaa nyt kun tänään ajelin niin tärryyttään kevyesti 60 km/h ja siitä pahenee kun nopeutta tule lisää, ja tärryyttää tosiaan "aaltoina"
      ainakin tuossa seiskassa aiheutti viime kesänä tasaista tahtia aaltoilevaa tärinää 90-110km/h nopeuksissa takavanteessa ollut vekki.. sisäsyrjästä oli n. sentin painauma 15cm matkalla mutta värinä ei ollut mitään mahdottoman voimakasta.. rengaskoko oli 265/40/17 samaten vastaavaa on aiheuttanu emännän e36:ssa talven jäljiltä n. 1,5cm paskakerros vanteiden sisäkehällä ja joskus muinoin omistamassani sierrassa kudosvikainen rengas
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Fremen
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 127
        • Lappeenranta

        #33
        itellä oli koko kardaanin tukilaakeri irronnu kokonaan ja vähän se kolisti. Eipä tuo mitään tärinöitä aiheuttanut!

        Soviterenkaat hommasin e34seen ni heti lähti se tutina miltei kokonaan pois. Loput lähti vaihtamalla reaktiotangot.
        kannattaa niillä alottaa kun ~10e maksavat

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4645
          • Tuusula

          #34
          Originally posted by Sami77 View Post
          Onko paino ihan rautaa vai sisältääkö jotain muuta.

          Mistäs oletta muuten täällä rättikattoja tilailleet kun semmosen tarvin, eli jos jollain sattuu löytymään niin olen kiinnostunut ja myös kovakatto kiinnostaa
          Originally posted by Oltsu View Post
          Missäs se kontin paino majailee? Itse en ole auton äärellä, niin ei pääse tutkimaan.
          En tiedä mitä on mutta painaa paljon. Paino on takakontin oikeassa takakulmassa, verhoilupalan alla. Neljällä pultilla kiinni, eipä sitä pois kannata ottaa, jos haluaa painojakaumaa tasoittaa niin heittää akun sen paikalle.

          Uusia kattoja saa ebaysta, "verdeckexpress" on hyväksi todettu diileri. Uusi katto asennussarjoineen, ohjeineen, toimituskuluineen 450-500€


          Originally posted by tuumas View Post
          edellisen omistajan suuntaukset vain oli aika sekasin ja renkaat on kulunu sisäreunoista aika kovasti ja muualta kunnossa, olisko tuosta kyse...? olisi vain aika kova panostus alkaa ostamaan uusia kumeja. :think
          Kokeilepa toisella rengas- / vannesarjalla josko lähtisi tärinät

          Originally posted by erkkap View Post
          Olisin varovaisesti sitä mieltä, että katto auki ajettaessa lähes kaikki autot vapisevat jonkin verran, merkistä riippumatta. Jopa tasaisella betonilla ajettaessa. Ilmavirta pyörteillessään tönii autoa sinne tänne, keveissä autoissa huomaa herkemmin. Tosin Suomen kesässä ei taida olla monta avopäivää, joten haitta ei liene kohtuuton
          Tottahan toki, vaikea kuitenkin mitata tuota "tärinää" kun jokainen sen hieman erilailla tuntee.

          Suomen kesähän on täynnä avopäiviä, tänäkin kesänä tullut jo 2000km "katto auki" - kilometriä

          Tosin täytyy myöntää että avoilu on omimmillaan vasta kun lämpötila on +25c->
          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • JD
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1195
            • Espoo

            #35
            Originally posted by Jonsku View Post
            En tiedä mitä on mutta painaa paljon. Paino on takakontin oikeassa takakulmassa, verhoilupalan alla. Neljällä pultilla kiinni,
            Muistaakseni noin 23 kg näytti puntari ja täyttä rautaa on koko möykky.
            Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
            https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

            Comment

            • [Rueful]
              Bimmer Rookie
              • Jun 2008
              • 71
              • Peräseinäjoki

              #36
              Jos ei vikaa tahdo löytyä niin kannattaa kattoa vanteet kunnolla. Ei välttämättä näy vekit jos on kummit päällä, jos vielä on niin hyvin asiat että löytyy oma tasapainotuskone niin liitu käteen ja vanne koneeseen pyörimään ja hiljaa painaa liitua niin jää liiduttomat kohat vekkeihin. Toyotan tunkki toimii hyvin oikaisussa Monen monta vannetta on todettu kieroiksi vain tällä tavalla. Ei toki pitääsi vipattaa koko auto ellei oo TOSI ISO vekki vantees, ja sen pitäis huomata jo ihan silmällä. Ei toki aina näy päälle päin. Ja tosiaan ne sovite renkaat kannattaa kattoa kuntoon Kummit uudet ja ehjät? Ei kudosvikoja sun muuta vastaavaa? Siinä ny oli omat ehdotukset täryytykseen jos vanteita ja kummia epäälette
              sigpic

              1. auto: BMW E30 316 - Käyttis
              2. auto: Skoda 135Gli - Harrasteauto

              Comment

              • Oltsu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 380
                • Paimio

                #37
                Omassa siirretty takana olleet renkaat eteen, joista sisäreuna kulunut. Tänään katselin kyseessä olleita kumeja, ja huomasin kuskinpuoleisen kumin sisäreunassa pienen halkeaman koko sisäreunan ympäri, ja on myöskin kupera reunalta. Hanttarinpuoli ei ole vielä halki, mutta pykälää havaittavissa sisäreunassa. Tarvii koittaa uusilla kumeilla, jos vaikka vemputus häviäisi..
                Ex Bmw's: e30 316i/325i 89', e34 535i 92', e30 325i Cabriolet 87', e46 320dAT 02', e39 530dAT M-sport 02',
                E46 330dT M-sport 03', E91 320dA 06', E91 320dA LCI 08', F11 520dA 11', F31 318dA 16', E39 523iA 98'

                Comment

                • tuumas
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2564
                  • Lapland, Finland

                  #38
                  No nyt on laitettu uudet etugummit ja kaikki renkaat tasapainotettu mutta eipä näyttäny auttavan... tosin yhdessä takarenkaassa on "kupru" seinämässä... :think Ratti tärrää 70 km/h jälkeen aivan helvetisti. Eteen rengas-setä laitto myös uudet soviterenkaat.

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4645
                    • Tuusula

                    #39
                    No sit on kyllä jo alustassa jotain vikaa jos "ratti tärrää ihan helvetisti"

                    Vähän noi voi aaltoilla mut ei ne ny kuitenkaan suuresti täristä jos kunnossa ovat...
                    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • Sami77
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2007
                      • 155
                      • Kempele

                      #40
                      Takana uudet kummit, edelliset kankailla sisäpuolelta eli sieltä missä ilma on.
                      Täryytys väheni huomattavasti, vielä eteen uudet kummit niin luulen että paranee ajot.
                      BMW 320i Touring 2004
                      Porsche 911/930 2.7
                      VW 1303S 1.7 USB 2.0 Special Edition -72
                      VW GOLF Comfortline VII 1.4TSI DSG 2014
                      sigpic



                      Comment

                      • tuumas
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2564
                        • Lapland, Finland

                        #41
                        Originally posted by Jonsku View Post
                        No sit on kyllä jo alustassa jotain vikaa jos "ratti tärrää ihan helvetisti"

                        Vähän noi voi aaltoilla mut ei ne ny kuitenkaan suuresti täristä jos kunnossa ovat...
                        No sehän on tässä vaiheessa selvää mutta nyt mietityttääki että mistä kannattais ongelmaa hakea.
                        Alustaa on kyllä jo katteltu mutta ei löyhää löytynyt... Auto meni kyllä nyt ammattilaisille, toivottavasti löytävät ongelman.

                        Comment

                        • Oltsu
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 380
                          • Paimio

                          #42
                          Originally posted by tuumas View Post
                          No sehän on tässä vaiheessa selvää mutta nyt mietityttääki että mistä kannattais ongelmaa hakea.
                          Alustaa on kyllä jo katteltu mutta ei löyhää löytynyt... Auto meni kyllä nyt ammattilaisille, toivottavasti löytävät ongelman.

                          Jokos ongelmaan on tullu selvyyttä? Ite vaihdatan sisäreunoista kuluneet etukumit tässä piakkoin, ja toivon vipatuksen vähenemistä.
                          Ex Bmw's: e30 316i/325i 89', e34 535i 92', e30 325i Cabriolet 87', e46 320dAT 02', e39 530dAT M-sport 02',
                          E46 330dT M-sport 03', E91 320dA 06', E91 320dA LCI 08', F11 520dA 11', F31 318dA 16', E39 523iA 98'

                          Comment

                          • tuumas
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2564
                            • Lapland, Finland

                            #43
                            Originally posted by Oltsu View Post
                            Jokos ongelmaan on tullu selvyyttä? Ite vaihdatan sisäreunoista kuluneet etukumit tässä piakkoin, ja toivon vipatuksen vähenemistä.
                            Ei kyllä auttanut - nyt on vaihdettu koko alustasarjaki mutta vielä täristää... mitä helvettiä nyt keksisin tarkistaa?

                            Comment

                            • Jonsku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 4645
                              • Tuusula

                              #44
                              No perkale. Mitenkäs on moottorin ja laatikon tukikumien laita? Perän pusla, kardaanin keskinivel? Eihän tuossa nyt mahdottomasti kuluvia osia ole.. kumma juttu..
                              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                              ex. Alpina D10 Touring #33/94
                              ... and many more

                              Comment

                              • tuumas
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2007
                                • 2564
                                • Lapland, Finland

                                #45
                                Eilen tunkkasin auton ylös ja varmaan tunnin hain vikaa - semmosen huomasin että kun semmosella tietyllä tavalla ravistaa rengasta niin kuuluu vaimea kolahdus jostaki konehuoneesta tai etuakselin yläpuolelta... :think ajattelin hammastankoa seuraavaksi näyttää jollekin joka tietää näistä asioista paremmin kuin itse. turun seudulla joku e30 tietäjä??

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎