Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 m50b25 motti e30.seen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    ja multa löytyy korotetut korkeammat koneen tyynyt jos joku tarvii..menee varmaan m50+m20 getragin kans aika mukavasti,itelle liika korkeat..:(zf kans.
    Last edited by afafaf; 05-12-2008, 00:28.

    Comment

    • afafaf
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1144
      • Tornio

      Originally posted by jmp2002 View Post
      Kannattaako alkaa tekniikan vaihtoon jos on hommat noin hyvin hallussa..

      Tarttet kaikki apulaitteet, johtosarjan, ecun, riippuen setupista startti, ja jos tulee ilmastointi, niin sitten senkin kompura...
      muistaks oliko se taempi koneen eestä katottuna se lämpötila anturi mikä piti mittarille vaihtaa..oli niin paskasia ja piilossa et en saa selvää kumpi on ruskea ja kumpi sininen..ja tarviiko tehä amp liittimelle mitään ku siin on 2-napaa...pukkaanko vain paikoilleen??

      Comment

      • Mörökölli
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 1735
        • Turku

        Originally posted by afafaf View Post
        muistaks oliko se taempi koneen eestä katottuna se lämpötila anturi mikä piti mittarille vaihtaa..oli niin paskasia ja piilossa et en saa selvää kumpi on ruskea ja kumpi sininen..ja tarviiko tehä amp liittimelle mitään ku siin on 2-napaa...pukkaanko vain paikoilleen??
        Itsellä sama tuska, pitäis auto startata ekan kerran mutta olis kiva jos lämpömittari toimisi viimeistään sitten kun rupean ilmaamaan. Yhden anturin irrotin, juuri sen taaemman ja siihen ei m20 anturi sopinut koska m20 anturin kierre oli m12x1.5 ja tuon m50 vastaava oli m14x1.5 ilmeisesti. Vai sovitanko väärää anturia väärään paikkaan. M20 "alempaa" anturia sovitan M50 koneen "taaempaan" paikkaan. Mites muilla? Miten kuuluu tehdä?
        www.nenifab.com

        Comment

        • Pornis SP edition
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2002
          • 870
          • Kemi kity

          Originally posted by Mörökölli View Post
          Itsellä sama tuska, pitäis auto startata ekan kerran mutta olis kiva jos lämpömittari toimisi viimeistään sitten kun rupean ilmaamaan. Yhden anturin irrotin, juuri sen taaemman ja siihen ei m20 anturi sopinut koska m20 anturin kierre oli m12x1.5 ja tuon m50 vastaava oli m14x1.5 ilmeisesti. Vai sovitanko väärää anturia väärään paikkaan. M20 "alempaa" anturia sovitan M50 koneen "taaempaan" paikkaan. Mites muilla? Miten kuuluu tehdä?
          M50 kannes se toinen reikä on pienempi, varmaan just toi 12 tai sit 10. en vain muista kumpi. käytä se etummainenki irti ni selviää.
          We Race You Win?
          328 -85, Lynx RC 600 -07, Fiat Ducato JTD -02......
          Official Member of BTCF-SaunaTeam
          Official Member of Team RWD

          Comment

          • afafaf
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1144
            • Tornio

            se sininen on motronicin tarvima lämpötila anturi,ja ruskea on mittarin anturi,ku vain näkis nuo värit...mut kai ne voi kummakki sieltä pois käyttää..

            Comment

            • Mörökölli
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 1735
              • Turku

              Ok,

              eli saanko kaikki tarvittavat anturit kiinni sinne ilman adaptereita tai kierteiden vääntelyä?
              www.nenifab.com

              Comment

              • cricke
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 1976
                • espoo

                Originally posted by Mörökölli View Post
                Ok,

                eli saanko kaikki tarvittavat anturit kiinni sinne ilman adaptereita tai kierteiden vääntelyä?
                saat.ainakin mulla vanoksettomassa koneessa niin etummainen on sininen anturi joka menee vissii boksille ja taaempi on ruskea joka on lämpöanturille mittaristoon.
                mulla ainakin anturissa luki VDO ja siihen tilalle laitoin e30:sen anturin ja piuha kiinni ja hyvin on toiminut.ihan samoilla kierteillä olivat.
                E38 740ia -94
                E46 316 -00
                Volvo S60
                EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
                E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

                Comment

                • -Dobermann-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1021
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by -Dobermann- View Post
                  hmm.. selvyyden vuoksi vielä varmistan.

                  Eli moottorina juurikin samainen e34:sen m50b25 pata. Tulee e30:n laatikkoon.

                  m20b25:sta käy vauhtipyörä koneen perään suoraan (mahdollisesti joutuu sorvaamaan millin pois, riippuu vauhtiksen vuosimallista)? Eli mitään patentteja ei tarvita jos käytän vielä m20:sen starttiakin?
                  Originally posted by jmp2002 View Post
                  ei tarvitse, ja jos ei halua valuvauhtista sorvata (hajoamis riski) niin siitä öljypohjasta saa kans helposti turhaa alumiinia pois.. jolloin vauhtis pyörii vapaasti...
                  Originally posted by zJark View Post
                  Ja lisäten että jokaisella BMW harrastajalla on ainakin 1 m20 kotona osina niin siitä saa pulttien alle kätevästi osan nro 10 (SPACER RING)


                  Näin ei ainakaan tarvi jännittää
                  No niin, nyt on kone taas pajalla ja kasaus menossa. Tuttujen juttujen ympärillä tuli pyörittyä.

                  Eli m20 vauhtis ja laatikko menossa kiinni. Vauhtipyörä tuntui ottavan kiinni siihen koppaan mikä tulee kampiakselin ympärille missä se stefakin on. Ei siis lähelläkään öljypohjaa... Auttaisiko tuo zJArkin laittama Spacer ringi sinne väliin, ei tuntunut kovin paljoa vaativan että pääsisi pyörimään vapaasti? Ja näin ollen myös m20 vakio vp pultitkin olisivat ok tuonne laittaa?

                  M20 strattikin tuntui ahdistavan jonkin verran, nopealla katsomisella tuntui että lohkon kyljestä pitäisi semmosta kohumaa vähän ajaa rälläkällä että saisi startin suoraan. Tai siis ylipäätään asettumaan. Onko normaalia vai mulla asennuksesa joku pahasti pielessä?

                  Ja kummasta koneesta ootte käyttäny sitä koppaa mikä tulee koneen ja laatikon väliin/alle?

                  Comment

                  • afafaf
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1144
                    • Tornio

                    Originally posted by -Dobermann- View Post
                    No niin, nyt on kone taas pajalla ja kasaus menossa. Tuttujen juttujen ympärillä tuli pyörittyä.

                    Eli m20 vauhtis ja laatikko menossa kiinni. Vauhtipyörä tuntui ottavan kiinni siihen koppaan mikä tulee kampiakselin ympärille missä se stefakin on. Ei siis lähelläkään öljypohjaa... Auttaisiko tuo zJArkin laittama Spacer ringi sinne väliin, ei tuntunut kovin paljoa vaativan että pääsisi pyörimään vapaasti? Ja näin ollen myös m20 vakio vp pultitkin olisivat ok tuonne laittaa?

                    M20 strattikin tuntui ahdistavan jonkin verran, nopealla katsomisella tuntui että lohkon kyljestä pitäisi semmosta kohumaa vähän ajaa rälläkällä että saisi startin suoraan. Tai siis ylipäätään asettumaan. Onko normaalia vai mulla asennuksesa joku pahasti pielessä?

                    Ja kummasta koneesta ootte käyttäny sitä koppaa mikä tulee koneen ja laatikon väliin/alle?

                    mikäli oikein ymmärsin,oli siitä puhe et spacer ringiä käytetään pulttien ja vauhtipyörän välissä jos pultit on liian pitkät,ja valuvauhtipyörä tarvii muutenki ne ku on niin pehmeä ettei pultin kannat uppoa vauhtikseen...en ite ehkä menis sitä spacer ringiä sinne kampiakselin ja vauhtipyörän väliin pistämään...

                    Comment

                    • -Dobermann-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1021
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by afafaf View Post
                      mikäli oikein ymmärsin,oli siitä puhe et spacer ringiä käytetään pulttien ja vauhtipyörän välissä jos pultit on liian pitkät,ja valuvauhtipyörä tarvii muutenki ne ku on niin pehmeä ettei pultin kannat uppoa vauhtikseen...en ite ehkä menis sitä spacer ringiä sinne kampiakselin ja vauhtipyörän väliin pistämään...
                      Juu, tullu taas illalla vähän vähemmän mietittyä . Eihän se vauhtipyöräkään enää istuisi siihen kampiakselin päähän kunnolla jos sinne väliin jotain työntäisi. Eli sorviin vietävä.

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        Originally posted by -Dobermann- View Post
                        Juu, tullu taas illalla vähän vähemmän mietittyä . Eihän se vauhtipyöräkään enää istuisi siihen kampiakselin päähän kunnolla jos sinne väliin jotain työntäisi. Eli sorviin vietävä.
                        Mikä vauhtis sulla on?? :think kun itellä m20b20 vm.89 ja ei kyllä ole mitään ongelmia... ja starttikin on m20b20 ja ei silläkään mitään ongelmia..
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • Mörökölli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 1735
                          • Turku

                          Originally posted by jmp2002 View Post
                          Mikä vauhtis sulla on?? :think kun itellä m20b20 vm.89 ja ei kyllä ole mitään ongelmia... ja starttikin on m20b20 ja ei silläkään mitään ongelmia..

                          Kyllä mulla otti öljypohjaan kiinni, ---> kyse oli parista millistä joten hioin pohjasta pari milliä tavaraa pois, paikasta joka ei ole lähelläkään öljytilaa.

                          Kokeiltiin -88 M20B25 ja jotakuinkin samanikäistä 2-litrasen pyörää, meni toki paikalleen mutta pohjasi takapuolelta öljypohjan takareunaan.
                          www.nenifab.com

                          Comment

                          • Mörökölli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 1735
                            • Turku

                            nyt kun luin tarkemmin niin doopermannilla onkin näemmä ottanut muualle kiinni, tollasta ongelmaa ei mullakaan ollut, eikä ongelmia myöskään startin kanssa...?
                            www.nenifab.com

                            Comment

                            • -Dobermann-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 1021
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by jmp2002 View Post
                              Mikä vauhtis sulla on?? :think kun itellä m20b20 vm.89 ja ei kyllä ole mitään ongelmia... ja starttikin on m20b20 ja ei silläkään mitään ongelmia..
                              Tää on siis koneesta joka kasattiin vuonna kivi paperi sakset, mutta todennäköisesti ihan m20b25:sen vauhtiksesta kyse. Pitääpä illalla käydä ottamassa muutama otos tuolla digitaalisella kuvankaappaimella .

                              Comment

                              • jmp2002
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 5727
                                • Rovaniemi

                                Originally posted by Mörökölli View Post
                                Kyllä mulla otti öljypohjaan kiinni, ---> kyse oli parista millistä joten hioin pohjasta pari milliä tavaraa pois, paikasta joka ei ole lähelläkään öljytilaa.

                                Kokeiltiin -88 M20B25 ja jotakuinkin samanikäistä 2-litrasen pyörää, meni toki paikalleen mutta pohjasi takapuolelta öljypohjan takareunaan.
                                juu tuonhan olin maininnu jo tuolla aikasemmin, mutta -Dobermann- tekstissä oli että ottaa kiini siihen koppaan missä taka stefakin on kiinni.

                                edit.. jaa pojat kerkes kaikkee kirjottaa...
                                tuo tuntuu kyllä oudolta..
                                E30 325i Touring -89
                                E30 325i touring -88 m50tbo
                                G20 330e M-Sport -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎