Askarrellessa havaittua.
Helmapelti kun on laikattuna pois, huomaa miten lattiapelti pääsee elämään sivusuunnassa tosi helposti. Lattian ulkosyrjähän on taitettuna ylöspäin ja pistellä sisähelmassa. Kokeilin ratkaisuksi laittaa katkoa sisähelman ja lattian saumaan ulko/alapuolelle, tuntuisi toimivan.
Tuskin on kovin tieteellinen tämä tapa että heiluttelee osia kun on ympäröivät rakenteet purettu, mutta hitsaamalla ja kokeilemalla saa heti kuitenkin osviittaa väheneekö se heiluminen.
EDIT, 10/2009: Kolmekympin lattia on todella todella harvakseltaan kiinni sisähelmoissa , tuli huomattua kun perkasin vähän lisää. Varmaan tulppahitsien tekokin ihan sisäpuolelta auttaisi asiaa..
Edelleen mietin miten varmistaisi eturunkoaisojen ja taka-aisojen pysymisen liikkumatta toisiinsa nähden. Tällöin voisi olettaa että etu-, ja taka-akseli pysyy toistensa kyydissä .. ?
Helmapelti kun on laikattuna pois, huomaa miten lattiapelti pääsee elämään sivusuunnassa tosi helposti. Lattian ulkosyrjähän on taitettuna ylöspäin ja pistellä sisähelmassa. Kokeilin ratkaisuksi laittaa katkoa sisähelman ja lattian saumaan ulko/alapuolelle, tuntuisi toimivan.
Tuskin on kovin tieteellinen tämä tapa että heiluttelee osia kun on ympäröivät rakenteet purettu, mutta hitsaamalla ja kokeilemalla saa heti kuitenkin osviittaa väheneekö se heiluminen.
EDIT, 10/2009: Kolmekympin lattia on todella todella harvakseltaan kiinni sisähelmoissa , tuli huomattua kun perkasin vähän lisää. Varmaan tulppahitsien tekokin ihan sisäpuolelta auttaisi asiaa..
Edelleen mietin miten varmistaisi eturunkoaisojen ja taka-aisojen pysymisen liikkumatta toisiinsa nähden. Tällöin voisi olettaa että etu-, ja taka-akseli pysyy toistensa kyydissä .. ?
Comment