Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korin vahvistaminen e30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #31
    Askarrellessa havaittua.

    Helmapelti kun on laikattuna pois, huomaa miten lattiapelti pääsee elämään sivusuunnassa tosi helposti. Lattian ulkosyrjähän on taitettuna ylöspäin ja pistellä sisähelmassa. Kokeilin ratkaisuksi laittaa katkoa sisähelman ja lattian saumaan ulko/alapuolelle, tuntuisi toimivan.

    Tuskin on kovin tieteellinen tämä tapa että heiluttelee osia kun on ympäröivät rakenteet purettu, mutta hitsaamalla ja kokeilemalla saa heti kuitenkin osviittaa väheneekö se heiluminen.
    EDIT, 10/2009: Kolmekympin lattia on todella todella harvakseltaan kiinni sisähelmoissa , tuli huomattua kun perkasin vähän lisää. Varmaan tulppahitsien tekokin ihan sisäpuolelta auttaisi asiaa..
    Edelleen mietin miten varmistaisi eturunkoaisojen ja taka-aisojen pysymisen liikkumatta toisiinsa nähden. Tällöin voisi olettaa että etu-, ja taka-akseli pysyy toistensa kyydissä .. ?
    Last edited by petrolhead; 24-10-2009, 13:55.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #32
      Löytyykö keltään / mistään e30 korin mittoja?
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • basso72
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 1837
        • Ylä-Pinsiö

        #33
        Jotain ainakin.
        Last edited by basso72; 09-02-2011, 20:25.
        sigpic
        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
        320i -77

        Comment

        • Jantunen
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2002
          • 251
          • Mustasaari

          #34
          Löytyy aika kattava tiedosto jossa on mittoja, voin laittaa mailaten.

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #35
            Originally posted by basso72 View Post
            Jotain ainakin.
            Kyllähän noillakin jo jotain alustamittauksen tapaista voi tehdä

            Originally posted by Jantunen View Post
            Löytyy aika kattava tiedosto jossa on mittoja, voin laittaa mailaten.
            Sait privalla s-postiosoitteeni.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Micce///M
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2008
              • 3552
              • Hämeenlinna

              #36
              Omaan autoon tulee nyt nähtävästi rollbar taakse, jokaisen kotelon kulmaan 2mm pellistä kulmapalat tukemaan rakennetta, lähinnä ovikotelot ja takapenkin sivukoteloiden kulmaan.

              Eteen ja taakse poikkituet, iskaritolppiin. Varapyöräkotelo pois ja suora pelti tilalle. Pellin päälle neliömaisesta huonekaluputkesta 2kpl tuet jotka tulevat päistä kiinni koriin ja saumat pienin välein koko matkalta.

              Saa nyt sitten nähdä väänteleekö lisääntyneiden tehojen johdosta :think

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #37
                Heitetäänpä ihan speksaamisen ilosta tällainen ajatus : Kontin lattian tekeminen hiilikuitulevystä. Putkesta risti vahvikkeeksi katsastusmiehen iloksi ja koko höskälle maali niskaan niin kukaan ei tiedä mistä materiaalista lattia on tehty. Mielipiteitä?
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #38
                  Muutama kuva yhden "harrastus tutun" projektista.
                  Kyseessä siis alkuperäinen 92 Bigazzi DM auto.
                  Ei siis mikään wannabe DTM häkkyrä esson baarissa keksityillä ratkaisuilla.
                  Tässä autossa on tehtaan viimeisin versio e30 M3:n kaarista.
                  Tarkkasilmäiset varmasti huomaavat muutaman merkittävän eron vakioon koriin nähden
                  Auto painaa muuten alle 1000kg ajokunnossa, vaikka siinä on peltiovet..










                  Last edited by jannmann; 24-11-2009, 14:10.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #39









                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • slowrider
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2007
                      • 254
                      • Salo

                      #40
                      Kiitos hyvistä kuvista! näistä saa hyviä vinkkejä
                      BMW S1000RR
                      Nordic Superbike #2

                      Comment

                      • Mikazu
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 265
                        • -

                        #41
                        Asialliset kaaret e30ssä

                        tuossa olis kuva e36 coupen kaarista
                        Last edited by Mikazu; 29-09-2013, 20:59.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #42
                          Originally posted by jannmann View Post
                          Tarkkasilmäiset varmasti huomaavat muutaman merkittävän eron vakioon koriin nähden
                          En äkkiä havainnut muuta kuin että etusisälokarin päällä menevä aisan pää lähes puuttuu. Valaisetko mitä kaikkea missaamme tässä?

                          -Noin muuten , tossa on jo sellanen viidakko että orkkiskorin voisi leikellä veks , auto on käytännössä muuttunut putkirunkoiseksi.. Olkoon tehtaan viimeinen evotus tosta häkistä mutta veikkaan että keskiverto kolmekympissä ei mutkatiellä enää ole iloa ihan noin pitkälle viedystä häkistä. Hyviä kuvia kuitenkin , ja noista saa jotain ideoita

                          EDIT : No vedenpoistotulppia on vissiin tukittu , rintapellista on lämppärin kohdalta tukittu aukko ja takasisälokareiden yläosan ja kyljen väliin jäävään reikään on laitettu peltiä

                          Valaise toki lisää..
                          Last edited by petrolhead; 26-02-2011, 21:34.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #43
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            En äkkiä havainnut muuta kuin että etusisälokarin päällä menevä aisan pää lähes puuttuu. Valaisetko mitä kaikkea missaamme tässä?

                            -Noin muuten , tossa on jo sellanen viidakko että orkkiskorin voisi leikellä veks , auto on käytännössä muuttunut putkirunkoiseksi.. Olkoon tehtaan viimeinen evotus tosta häkistä mutta veikkaan että keskiverto kolmekympissä ei mutkatiellä enää ole iloa ihan noin pitkälle viedystä häkistä. Hyviä kuvia kuitenkin , ja noista saa jotain ideoita :jwp:

                            EDIT : No vedenpoistotulppia on vissiin tukittu , rintapellista on lämppärin kohdalta tukittu aukko ja takasisälokareiden yläosan ja kyljen väliin jäävään reikään on laitettu peltiä

                            Valaise toki lisää..
                            -Etufillarin aukko on "hivenen" vakiota isompi. Eli koko pyöränkaarta on nostettu ylemmäs lähes 5cm. katso esim. paisarin/akun paikkaa.
                            -Takapenkin selkänojan kaikki tuplapellit puuttuu.
                            -Etuiskarin yläpään "hattu" vaihdettu toisenlaiseen, jotta noi yläpuoliset laakerit pelittää.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • Mikazu
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 265
                              • -

                              #44
                              ......
                              Last edited by Mikazu; 18-04-2011, 21:49.

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                #45
                                e30 M3:ssa on käsittääkseni paljon enemmän casteria kuin kansalaismallissa. Onko iskaritorneissa ero vai tukivarsissa/niiden kiinnityksissä/ heloissa? Jos joltakulta löytyy ämmän korimittoja niin saa laittaa. [email protected]
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎