Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korin vahvistaminen e30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #16
    Mihin cabriossa on kiinnitetty se kynnyksen vahvike-putki , eli mistä mihin ulottuu?
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • S4Driver
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 571
      • Kaukana

      #17
      -

      Täällä jotain.

      Comment

      • Guest's Avatar

        #18
        Originally posted by jannmann View Post
        Kova netti surffaaja löytää netistä e30 M3 A-ryhmän korin muutos ohjeen, jossa merkittynä kaikki vahvistushitsaukset koriin.
        Tuon hinäkin haluaisin löyää, ei ainakaan pikaisella kuukletuksella osunut silmään (tosin paremmin ymmärän solexsien sielunelämää, kun näiden helvetin koneiden)

        Paljonkos tommoisista cabrion iskarin tolpaan hitsatuis vahvikkeistä on iloa? Pelti ois 2mm. Ja kaaret suurimmalla todenäköisyydellä päättyvät iskarintolppiin ja poikkituki väliin. Tietenkin jos kaaret on vaan häkki auton sisällä suojelmassa kuskia, niin silloin noista ei ole muuta kun iloa... Kunhan mietin, viikonloppuna rupeaa kemppi laulamaan...

        Comment

        • S4Driver
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 571
          • Kaukana

          #19
          -




          Entwicklung Dreißig Zen BMW e30 Sub-Frame X Brace

          R&D sivuilla hyviä kuvia. Kukahan alkais tekeen täällä. Vois muutamalle olla menekkiäkin.
          Last edited by S4Driver; 23-06-2009, 08:32.

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #20
            sivuilta napattu:

            Mitähän sivuvoimia iskarit ottaa muka vastaan että poikkituen taakse tarvii ?
            Auton paino lepää runkoaisoilla missä jousilautaset on , ja sivuvoimat ottaa vastaan takapalkki tukivarsineen.. Kun iskarin alapäässä on lenkkikiinnitys niin en käsitä miten se voi sivuvoimia välittääkään.
            Olen valmis uskomaan että tosta on hyötyä jos joku mulle sen toimintaperiaatteen selittää , siihen asti sanon että turhaa painoa.

            Originally posted by S4Driver View Post
            Entwicklung Dreißig Zen BMW e30 Sub-Frame X Brace
            R&D sivuilla hyviä kuvia. Kukahan alkais tekeen täällä. Vois muutamalle olla menekkiäkin.
            En ole yhtään tehnyt mutta X-bracen teko ei luulisi ydinfysiikkaa olevan. Itselle meinasin koittaa tehdä kun sen aika tulee.
            Last edited by petrolhead; 24-06-2009, 22:17.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • larzu85
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 821
              • Mustasaari

              #21
              Originally posted by petrolhead View Post
              sivuilta napattu:

              Mitähän sivuvoimia iskarit ottaa muka vastaan että poikkituen taakse tarvii ?
              Auton paino lepää runkoaisoilla missä jousilautaset on , ja sivuvoimat ottaa vastaan takapalkki tukivarsineen..


              En ole yhtään tehnyt mutta X-bracen teko ei luulisi ydinfysiikkaa olevan. Itselle meinasin koittaa tehdä kun sen aika tulee.
              Itelle hitsailin tuommosen kapistuksen ihan ajan kuluks ei ole mitenkään huomannut eroa,ei nopeassa ajossa eikä kaupungissa
              BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz

              BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic

              EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber

              EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber

              EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot

              EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic

              EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen

              Comment

              • conna
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 324

                #22
                Originally posted by petrolhead View Post
                sivuilta napattu:

                Mitähän sivuvoimia iskarit ottaa muka vastaan että poikkituen taakse tarvii ?
                Auton paino lepää runkoaisoilla missä jousilautaset on , ja sivuvoimat ottaa vastaan takapalkki tukivarsineen.. Kun iskarin alapäässä on lenkkikiinnitys niin en käsitä miten se voi sivuvoimia välittääkään.


                .
                entäs jos takana on coilover tai vastaavat tolpat? eli jousi ja iskari samas paketissa?
                %

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16500
                  • Asikkala

                  #23
                  Originally posted by conna View Post
                  entäs jos takana on coilover tai vastaavat tolpat? eli jousi ja iskari samas paketissa?
                  Vaikka olis mitä niin silti takapalkki ja sen kiinnitys ottaa vastaan kaikki pitkittäis- ja sivuttaisvoimat, coiloverin jousivoiman tuomaan rasitukseen tuo ei pystysuunnassa auta mitään, saattaa vähän tukea mutta vääntää sitten toista puolta jos/kun kuormitus tulee epätasaisesti v. ja o.

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #24
                    Originally posted by conna View Post
                    entäs jos takana on coilover tai vastaavat tolpat? eli jousi ja iskari samas paketissa?
                    Kun kattoo noita koteloita kolmekympissä niin huomaa ettei ne ole paljon muuta kuin pullistus sisäloksussa. Ei todellakaan suunniteltu kantamaan kuormaa. Coilover satsia varten tekisin kotelon paksummasta tavarasta ja kiinnitys kontin lattian alla runkoaisaan.
                    Mutta eihän iskari tietenkään aivan pystysuoraan työnnä että kai siinä jotain sivuliikettä syntyy, coiloverilla varsinkin.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #25
                      Jos toi X Brace edessä tulee kiinni niihin ohjausvaihteen pultteihin, niin sepäs varmaan auttaakin E36:ssa sen ymmärtääkin kun tulee kiinni etupalkkiin.
                      Mutta e30:sen ohjausvaihteen peltiläpysköjen pultteihin, jotka nyt muutenkin on jo lakritsia. No saa noita ostaa ja tukea valmistajaa.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • miq
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2008
                        • 352
                        • Hyvinkää

                        #26
                        Tehdäänhän noihin kilpureihikin poikkituki taakse, kaippa siitä jokin hyöty on... :think
                        Hullu saa olla muttei tyhmä.

                        e61 530xd LCI

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #27
                          Onko e30 etupalkit ("apurungot") kaikissa samanlaiset? Taka-akselipalkit lienee ainakin..
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Jonsku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 4647
                            • Tuusula

                            #28
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Onko e30 etupalkit ("apurungot") kaikissa samanlaiset? Taka-akselipalkit lienee ainakin..
                            Joitain pieniä eroja niissä on (heilahduksenvaimentimelle kiinnike jne mutta ei käsittääkseni sen kummempaa .. ?

                            Anyways, kannattaa vahvistaa etupalkkiakin (ohjausvaihteen, kallistuksenvakaajan ja koneenkorvien lärpäkkeet).
                            ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                            ex. Alpina D10 Touring #33/94
                            ... and many more

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #29
                              Originally posted by miq View Post
                              Tehdäänhän noihin kilpureihikin poikkituki taakse, kaippa siitä jokin hyöty on... :think
                              Ehkäpä hivenen eri juttu....
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                #30
                                Originally posted by miq View Post
                                Tehdäänhän noihin kilpureihikin poikkituki taakse, kaippa siitä jokin hyöty on... :think
                                Onko se sitten joku tae autonrakentajan taidosta tai asiantuntemuksesta että auto tulee kilpakäyttöön.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎