Originally posted by petrolhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Korin vahvistaminen e30
Collapse
X
-
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
Raktechfin@gmail.com
-
-
Originally posted by kansipahvi View PostHaet honkkarista 20 euron kuumailmapuhaltimen ja 50 - 80mm TERÄSkittilastan. Lämmitä parin kämmenen ala kerrallaan ja kaavi vanha massa pois. Kun massaa ei enää lastalla irtoa, rälläkkään kiinnitettävällä teräslankakiekolla loput pois.
Amen
Can I get a Hallelujah?
Pätemisen halusta voi sen verta tarkentaa vielä että se keltainen massa (kaikki muukin kyllä) irtoaa paremmin ja vähemmällä savulla , jos pääsee lämmittämään taustapuolelta. Silloin ei kärytä massan pintaa vaan pellin ja "massan" rajapinta lämpee.
Pellin loppuputsaukseen toimii koneteräsharja hyvin. Oman kokemuksen mukaan messingöity kuppiharja on isolle pinnalle paras. Sellannen palmikoitu kuppiharja jossa langat näyttää kuin olisi mustaa rautaa on vähän ihmeellinen , jää ihme (rautapöly?) paskakerros pintaan. Viimeksimainittu harja on kyllä paljon pitkäikäisempi käytössä.
Originally posted by Jigsaw View Postmiksi pois leikkasit? ainevahvuus kyllä riittää alkup.palkissa. Itse taiteilin 2kpl sivu tukia ja vielä hitsaan kaksi aines putken pätkää, selittää en kyllä jaksa kun ei kukaan sitä ymmärrä. en tiiä onko tuosta sitten hyötyä mutta kokeillaan piruuttaan
Originally posted by GOOFY View Postlaidoilta se on kyllä kiinni täys saumoilla jo tehtaan jäljiltä mut päältä sitä vois vielä hieman hitsailla lisää.
Päällipuoleen (eli lattiapeltiin) kiinnittäminen nyt ei varmaan auta , aika letku se kontin lattia on. Varsinkin jos joku sattuisi vaihtamaan 0,75 pelliksi , 2 kg säästön toivossa.
Tehäänkö sillälailla että tuutte kaikki tonne kolmekymppimiittiin. Pistetään miehissä joku e30 kylelleen ja sumplitaan siinä sitten livenäLast edited by petrolhead; 26-02-2011, 10:22.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Post
En sitä mihinkään vaihdakkaan. Oli ikävän näköinen (suom MÄTÄ) murikanriipukkeen kohdalta joten korjaamme. Ja toi uusi murikanripustuslenkku onkin jo suunniteltu.
Tehäänkö sillälailla että tuutte kaikki tonne kolmekymppimiittiin. Pistetään miehissä joku e30 kylelleen ja sumplitaan siinä sitten livenä
niin voihan eri vuosimalleissa olla tosiaan eroja nuissa hitsauksissa.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View Postkuvia murikanripustuslenkistä?) . Taaempi lenkki alkamaan palkin pohjasta ja etummainen lähtisi lattian korkeudelta kuten aiemmin. Molemmista jos tekisi yläpäästään leveämmän kuin orkkis. Varmaan otan kuviakin sitten. Projekti-, ym kuvat on tuolla vanhassa osotteessa edelleen vaikka projektitopikki lähti.
Originally posted by GOOFY
BTW näkee että tohon sisäloksuosastoon on saattanu työntynteja kenties mennäLast edited by petrolhead; 26-02-2011, 10:31.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostJust sen oloinen kotelo jonka itse tekisin jos olisi coilover-satsi suunnitelmissa. Eli alkaa runkopalkista. Muuten , tuossa näkyy just se "huono liitos" runkoaisassa josta kirjoitin aiemmin.
BTW näkee että tohon sisäloksuosastoon on saattanu työntynteja kenties mennä10:stä eri palasesta kasasin koko lokasuojan... järjellä ei oo mitään tekemistä ton asian kans
tossa pari kuvaa vielä siitä perämurikka kiinnitys poikkipalkin ja pitkittäis palkkien orkkis hitsauksista. tarkoitus olis hitsata vielä nuo kaikki saumat/liitokset kokonaan tönkköön. ihan päin vittua tuo on suunniteltu, kai se on vain ollu helppo nuin tehdä. taka vakaajan kiinnikkeet oon jo leikelly pois...Last edited by GOOFY; 07-10-2013, 16:02.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by MrBubbles View Postvai onko jollain tiedossa aine jolla tuo alkuperäinen massa lähtisi lentoon pelliä myöten? Hirvittävä työ raaputtaa sitä jollain moralla..Hullu saa olla muttei tyhmä.
e61 530xd LCI
Comment
-
-
Originally posted by kansipahvi View PostHaet honkkarista 20 euron kuumailmapuhaltimen ja 50 - 80mm TERÄSkittilastan. Lämmitä parin kämmenen ala kerrallaan ja kaavi vanha massa pois. Kun massaa ei enää lastalla irtoa, rälläkkään kiinnitettävällä teräslankakiekolla loput pois.
Hommasta saa miehekästä, kun varaat viereen kylmiä Sandels/Karhutölkkejä nestehukkaa torjumaan. Näillä olosuhteilla tuosta hommasta saattaa jopa tykätä
Originally posted by Jigsaw View Posttämä on kans hyvä, MUTTA kun se sandelssi menee päähän ja tulee juotua niin kiireellä niin kohta ei lasta pysy enää kädessä
Originally posted by miq View PostAuto vartaaseen ja painepesuun. Lähtee massat, ravat ja pehmeät paikatkin paljastuu samalla. Ja on puhdas
Originally posted by StreetA View PostKäytä vaan siellä soodapuhalluksessa,ompahan sitten täysin puhdasta peltipintaa mitä laitella.. Eikös siellä seinäjoellakin ole joku puhaltaja? Tai tuo meilleSoodapuhallus kun alkaa pikkuhiljaa olla ainut vaihtoehto koska se pinta todellakin on puhdas sen jälkeen.
No life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
Comment
-
-
Originally posted by MrBubbles View PostVaatii niin saatanan kovan paineen ja kuumaa vettä että lähtee.. maali oli ainut mikä lähti
Pitää käyttää jossain paikassa missä on kamat kohdallaan niin puhdistuu!On kai noita painepesufirmoja vähän siellä täällä jotka tuon tekis..? Me käytettiin torniossa silloin aikanaan, nimeä en tietysti muista. Tosin silloin asumuskin oli pohjoisessa..
Hullu saa olla muttei tyhmä.
e61 530xd LCI
Comment
-
-
Originally posted by miq View PostJoo, ei se perus kärsserillä lähekkään
Pitää käyttää jossain paikassa missä on kamat kohdallaan niin puhdistuu!On kai noita painepesufirmoja vähän siellä täällä jotka tuon tekis..? Me käytettiin torniossa silloin aikanaan, nimeä en tietysti muista. Tosin silloin asumuskin oli pohjoisessa..
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostOmaan vehkeeseen meinasin apinoida nuo [cabrion]korkeammat kynnykset. Eniten aina mietin miten etu ja takakelkan kiinnityspisteet pysyy toisiinsa nähden elämättä, kynnyksen vahvistaminen voisi auttaa siihen.
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostEi ainakaan omasta lähtenyt, käytin ruostesuojaamossa korin korkeapainepesussa. Ainoat paikat mistä lähti oli ruostepaikat, missä massa ei enään kunnolla ollut kiinni. Toki kaikki paska ja ylimääräinen maali lähti todella hienosti.Vedellä piikataan betoniakin niin kyllä sillä joku alustamassa lähtee, pikemminkin saa varoa ettet ala leikkaamaan tervettä peltiä...
Hullu saa olla muttei tyhmä.
e61 530xd LCI
Comment
-
-
Originally posted by miq View PostSe on ollut vehkeitten heikkoutta.Vedellä piikataan betoniakin niin kyllä sillä joku alustamassa lähtee, pikemminkin saa varoa ettet ala leikkaamaan tervettä peltiä...
E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic
Comment
-
-
Originally posted by Jigsaw View Post[ATTACH]89813[/ATTACH]
perkele tuolla lähtee kaikki paska pellistä irti
itse tein ja säästin ja kaikkea pitää kokeilla
Kyllähän 800Bar vesipaine menee betoniin että heiluu.. mutta silti kiihottaa ajatus soodapuhalluksesta koska sooda jättää pintaan hienoisen ruostesuojauksen toisin kuin kuivajää saati sitten vesipesu ja sitä vettä tulee sitten viikkojenkin päästä joka kolosta ja se vituttaa..No life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostNiin , näillä saa sitten putkiviritelmät piiloon:
No life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
Comment
-
Comment