Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korin vahvistaminen e30

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #76
    Originally posted by petrolhead View Post
    Ajoin poikki ton palkin jossa perämurikan kiinnityskorvakko roikkuu. Kovasti mietin millainen siihen kannattas suunnitella tilalle. ruuvinreiän paikan mittasin toki talteen lev/pit/kork suunnassa
    olisiko mitään jos tekisit sen e36:n takakannelle sopivaksi:think
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    Raktechfin@gmail.com

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #77
      Originally posted by kansipahvi View Post
      Haet honkkarista 20 euron kuumailmapuhaltimen ja 50 - 80mm TERÄSkittilastan. Lämmitä parin kämmenen ala kerrallaan ja kaavi vanha massa pois. Kun massaa ei enää lastalla irtoa, rälläkkään kiinnitettävällä teräslankakiekolla loput pois.
      +1
      Amen
      Can I get a Hallelujah?

      Pätemisen halusta voi sen verta tarkentaa vielä että se keltainen massa (kaikki muukin kyllä) irtoaa paremmin ja vähemmällä savulla , jos pääsee lämmittämään taustapuolelta. Silloin ei kärytä massan pintaa vaan pellin ja "massan" rajapinta lämpee.

      Pellin loppuputsaukseen toimii koneteräsharja hyvin. Oman kokemuksen mukaan messingöity kuppiharja on isolle pinnalle paras. Sellannen palmikoitu kuppiharja jossa langat näyttää kuin olisi mustaa rautaa on vähän ihmeellinen , jää ihme (rautapöly?) paskakerros pintaan. Viimeksimainittu harja on kyllä paljon pitkäikäisempi käytössä.

      Originally posted by Jigsaw View Post
      miksi pois leikkasit? ainevahvuus kyllä riittää alkup.palkissa. Itse taiteilin 2kpl sivu tukia ja vielä hitsaan kaksi aines putken pätkää, selittää en kyllä jaksa kun ei kukaan sitä ymmärrä. en tiiä onko tuosta sitten hyötyä mutta kokeillaan piruuttaan
      En sitä mihinkään vaihdakkaan. Oli ikävän näköinen (suom MÄTÄ) murikanriipukkeen kohdalta joten korjaamme. Ja toi uusi murikanripustuslenkku onkin jo suunniteltu.
      Originally posted by GOOFY View Post
      laidoilta se on kyllä kiinni täys saumoilla jo tehtaan jäljiltä mut päältä sitä vois vielä hieman hitsailla lisää.
      Eiii mun mielestä ole..:think Pitääpä kattoo.
      Päällipuoleen (eli lattiapeltiin) kiinnittäminen nyt ei varmaan auta , aika letku se kontin lattia on. Varsinkin jos joku sattuisi vaihtamaan 0,75 pelliksi , 2 kg säästön toivossa.

      Tehäänkö sillälailla että tuutte kaikki tonne kolmekymppimiittiin. Pistetään miehissä joku e30 kylelleen ja sumplitaan siinä sitten livenä
      Last edited by petrolhead; 26-02-2011, 10:22.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        #78
        Originally posted by petrolhead View Post

        En sitä mihinkään vaihdakkaan. Oli ikävän näköinen (suom MÄTÄ) murikanriipukkeen kohdalta joten korjaamme. Ja toi uusi murikanripustuslenkku onkin jo suunniteltu.


        Tehäänkö sillälailla että tuutte kaikki tonne kolmekymppimiittiin. Pistetään miehissä joku e30 kylelleen ja sumplitaan siinä sitten livenä
        kuvia murikanripustuslenkistä?

        niin voihan eri vuosimalleissa olla tosiaan eroja nuissa hitsauksissa.
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #79
          Originally posted by GOOFY View Post
          kuvia murikanripustuslenkistä?
          Kuvat on mulla päässä ( ja paintissa ) . Taaempi lenkki alkamaan palkin pohjasta ja etummainen lähtisi lattian korkeudelta kuten aiemmin. Molemmista jos tekisi yläpäästään leveämmän kuin orkkis. Varmaan otan kuviakin sitten. Projekti-, ym kuvat on tuolla vanhassa osotteessa edelleen vaikka projektitopikki lähti.

          Originally posted by GOOFY
          Just sen oloinen kotelo jonka itse tekisin jos olisi coilover-satsi suunnitelmissa. Eli alkaa runkopalkista. Muuten , tuossa näkyy just se "huono liitos" runkoaisassa josta kirjoitin aiemmin.
          BTW näkee että tohon sisäloksuosastoon on saattanu työntynteja kenties mennä
          Last edited by petrolhead; 26-02-2011, 10:31.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            #80
            Originally posted by petrolhead View Post
            Just sen oloinen kotelo jonka itse tekisin jos olisi coilover-satsi suunnitelmissa. Eli alkaa runkopalkista. Muuten , tuossa näkyy just se "huono liitos" runkoaisassa josta kirjoitin aiemmin.
            BTW näkee että tohon sisäloksuosastoon on saattanu työntynteja kenties mennä
            taishan tohon pari tuntia mennä 10:stä eri palasesta kasasin koko lokasuojan... järjellä ei oo mitään tekemistä ton asian kans

            tossa pari kuvaa vielä siitä perämurikka kiinnitys poikkipalkin ja pitkittäis palkkien orkkis hitsauksista. tarkoitus olis hitsata vielä nuo kaikki saumat/liitokset kokonaan tönkköön. ihan päin vittua tuo on suunniteltu, kai se on vain ollu helppo nuin tehdä. taka vakaajan kiinnikkeet oon jo leikelly pois...
            Last edited by GOOFY; 07-10-2013, 16:02.
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • miq
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2008
              • 352
              • Hyvinkää

              #81
              Originally posted by MrBubbles View Post
              vai onko jollain tiedossa aine jolla tuo alkuperäinen massa lähtisi lentoon pelliä myöten? Hirvittävä työ raaputtaa sitä jollain moralla..
              Auto vartaaseen ja painepesuun. Lähtee massat, ravat ja pehmeät paikatkin paljastuu samalla. Ja on puhdas
              Hullu saa olla muttei tyhmä.

              e61 530xd LCI

              Comment

              • MrBubbles
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2009
                • 799
                • Seinäjoki

                #82
                Originally posted by kansipahvi View Post
                Haet honkkarista 20 euron kuumailmapuhaltimen ja 50 - 80mm TERÄSkittilastan. Lämmitä parin kämmenen ala kerrallaan ja kaavi vanha massa pois. Kun massaa ei enää lastalla irtoa, rälläkkään kiinnitettävällä teräslankakiekolla loput pois.

                Hommasta saa miehekästä, kun varaat viereen kylmiä Sandels/Karhutölkkejä nestehukkaa torjumaan. Näillä olosuhteilla tuosta hommasta saattaa jopa tykätä
                Helvetillinen työmaa.. kokeiltu on.

                Originally posted by Jigsaw View Post
                tämä on kans hyvä, MUTTA kun se sandelssi menee päähän ja tulee juotua niin kiireellä niin kohta ei lasta pysy enää kädessä
                Erittäin totta.

                Originally posted by miq View Post
                Auto vartaaseen ja painepesuun. Lähtee massat, ravat ja pehmeät paikatkin paljastuu samalla. Ja on puhdas
                Vaatii niin saatanan kovan paineen ja kuumaa vettä että lähtee.. maali oli ainut mikä lähti

                Originally posted by StreetA View Post
                Käytä vaan siellä soodapuhalluksessa,ompahan sitten täysin puhdasta peltipintaa mitä laitella.. Eikös siellä seinäjoellakin ole joku puhaltaja? Tai tuo meille
                En oo ainakaan kuullut että olis seinäjoen suunnalla puhaltajaa.. mutta mitäs tälläsen kopan puhaltaminen sitten maksais jos kantaisin sen sinne? tietenkin rajulla BTCF alennuksella Soodapuhallus kun alkaa pikkuhiljaa olla ainut vaihtoehto koska se pinta todellakin on puhdas sen jälkeen.
                No life, no friends, just motorsport!

                -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                -jokunen e30.
                -e28

                Comment

                • miq
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2008
                  • 352
                  • Hyvinkää

                  #83
                  Originally posted by MrBubbles View Post
                  Vaatii niin saatanan kovan paineen ja kuumaa vettä että lähtee.. maali oli ainut mikä lähti
                  Joo, ei se perus kärsserillä lähekkään

                  Pitää käyttää jossain paikassa missä on kamat kohdallaan niin puhdistuu! On kai noita painepesufirmoja vähän siellä täällä jotka tuon tekis..? Me käytettiin torniossa silloin aikanaan, nimeä en tietysti muista. Tosin silloin asumuskin oli pohjoisessa..
                  Hullu saa olla muttei tyhmä.

                  e61 530xd LCI

                  Comment

                  • Micce///M
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2008
                    • 3552
                    • Hämeenlinna

                    #84
                    Originally posted by miq View Post
                    Joo, ei se perus kärsserillä lähekkään

                    Pitää käyttää jossain paikassa missä on kamat kohdallaan niin puhdistuu! On kai noita painepesufirmoja vähän siellä täällä jotka tuon tekis..? Me käytettiin torniossa silloin aikanaan, nimeä en tietysti muista. Tosin silloin asumuskin oli pohjoisessa..
                    Ei ainakaan omasta lähtenyt, käytin ruostesuojaamossa korin korkeapainepesussa. Ainoat paikat mistä lähti oli ruostepaikat, missä massa ei enään kunnolla ollut kiinni. Toki kaikki paska ja ylimääräinen maali lähti todella hienosti.

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #85
                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Omaan vehkeeseen meinasin apinoida nuo [cabrion]korkeammat kynnykset. Eniten aina mietin miten etu ja takakelkan kiinnityspisteet pysyy toisiinsa nähden elämättä, kynnyksen vahvistaminen voisi auttaa siihen.
                      Niin , näillä saa sitten putkiviritelmät piiloon:




                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Jigsaw
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 420
                        • Haapajärvi

                        #86


                        perkele tuolla lähtee kaikki paska pellistä irti

                        itse tein ja säästin ja kaikkea pitää kokeilla
                        Last edited by Jigsaw; 28-04-2015, 11:20.
                        E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

                        Comment

                        • miq
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2008
                          • 352
                          • Hyvinkää

                          #87
                          Originally posted by Micce///M View Post
                          Ei ainakaan omasta lähtenyt, käytin ruostesuojaamossa korin korkeapainepesussa. Ainoat paikat mistä lähti oli ruostepaikat, missä massa ei enään kunnolla ollut kiinni. Toki kaikki paska ja ylimääräinen maali lähti todella hienosti.
                          Se on ollut vehkeitten heikkoutta. Vedellä piikataan betoniakin niin kyllä sillä joku alustamassa lähtee, pikemminkin saa varoa ettet ala leikkaamaan tervettä peltiä...
                          Hullu saa olla muttei tyhmä.

                          e61 530xd LCI

                          Comment

                          • Jigsaw
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 420
                            • Haapajärvi

                            #88
                            Originally posted by miq View Post
                            Se on ollut vehkeitten heikkoutta. Vedellä piikataan betoniakin niin kyllä sillä joku alustamassa lähtee, pikemminkin saa varoa ettet ala leikkaamaan tervettä peltiä...
                            hiilihappojääpuhallus ois paras mutta kallis, ei jää märäksi ja lähtee mm. kaikki
                            E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

                            Comment

                            • MrBubbles
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2009
                              • 799
                              • Seinäjoki

                              #89
                              Originally posted by Jigsaw View Post
                              [ATTACH]89813[/ATTACH]

                              perkele tuolla lähtee kaikki paska pellistä irti

                              itse tein ja säästin ja kaikkea pitää kokeilla
                              mitä sisältää kyseisen laitteen säiliö?

                              Kyllähän 800Bar vesipaine menee betoniin että heiluu.. mutta silti kiihottaa ajatus soodapuhalluksesta koska sooda jättää pintaan hienoisen ruostesuojauksen toisin kuin kuivajää saati sitten vesipesu ja sitä vettä tulee sitten viikkojenkin päästä joka kolosta ja se vituttaa..
                              No life, no friends, just motorsport!

                              -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                              -jokunen e30.
                              -e28

                              Comment

                              • MrBubbles
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2009
                                • 799
                                • Seinäjoki

                                #90
                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Niin , näillä saa sitten putkiviritelmät piiloon:

                                laske toki rattiakselia alemmas.. kiinnityskohdasta kun pudottaa parikin senttiä niin ajotuntuma paranee aivan vitusti kun ratin saa paremmin "syliin"
                                No life, no friends, just motorsport!

                                -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                                -jokunen e30.
                                -e28

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎