S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _NitrO_
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 49
    • Rovaniemi

    S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

    Kannattaako vaihtaa "kansipahvi" samalla kun imusarjan ja venakopan käytän irti, ei ois periaatteessa iso homma. Mitä suunnilleen maksaa ja joutuuko vaihtaan pultit? Samallahan tietty näkis mäntien kunnon ym.. Onko millä kilometreillä menny kannentiivisteitä?

    Ja tuo syyläri näyttäis aika pieneltä.. onko kukaan vaihtanu isompaan vai kannattaako laittaa visko toiseksi flektiksi?
    Luulis että kovassa ajossa ei kovin hyvin jäähytä ton kokosta konetta

    Ja onko mitä muita kuluvia osia mitä kannattais uusia samalla ku kiirettä ei ajoon ole?

    Uuden auton omistajalle vinkkejä
    Last edited by petrolhead; 05-02-2012, 09:29. Reason: otsikko muutettu pyynnöstä
    Bemari ja mersu ei oo autoja ja saksa on paska maa
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    enpä nyt ihan heti menis mielenkiinnosta sitä kantta irrottamaan jos se kunnossa on, jos kannen irrotat niin samalla tee kansi-remppa, uudet tiivisteet+pultit sekä hihna,kiristin ja vesipumppu, kyllä ne insinöörit on laskenu sen syylärin riittävän ko. tekniikalle, pidät vaan huolen ettei pääse keittämään ja halkaisemaan kantta :(
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #3
      Originally posted by _NitrO_
      Kannattaako vaihtaa "kansipahvi" samalla kun imusarjan ja venakopan käytän irti, ei ois periaatteessa iso homma. Mitä suunnilleen maksaa ja joutuuko vaihtaan pultit? Samallahan tietty näkis mäntien kunnon ym.. Onko millä kilometreillä menny kannentiivisteitä?

      Ja tuo syyläri näyttäis aika pieneltä.. onko kukaan vaihtanu isompaan vai kannattaako laittaa visko toiseksi flektiksi?
      Luulis että kovassa ajossa ei kovin hyvin jäähytä ton kokosta konetta

      Ja onko mitä muita kuluvia osia mitä kannattais uusia samalla ku kiirettä ei ajoon ole?

      Uuden auton omistajalle vinkkejä
      Täh!

      Eihän tossa nyt oo mitään järkeä. Jos ei siinä kansipahvissa oo mitään vikaa, niin suotta sitä vaihtamaan.
      Mä en nyt oikein tajua miks ihmeessä se pitäis mennä vaihtamaan.

      No jos kuitenkin aiot pitää pääsi, niin vaihda vaan se pahvi. Samalla menee tietty kannenpultitkin uusiksi ja samalla kannattaa vaihtaa uusi nokkahihna ja kiristin.
      Periaatteessa kannesta pitäisi aina vetää ryhmän taso suoraksi, kun sen käyttää pois. Tuossakin tulisi turhaan lisäkuluja.
      Etkä sä mitään mäntien kuntoa pysty selvittämään pelkän kannen irroituksella. Ethän sä nää niistä pytyistä muuta kuin mäntien laet. Helmat, renkaat, rengasurat jne jää tarkistamatta.

      En mä kyllä vieläkään käsitä miks sä sen pahvin haluat vaihtaa, vaikkei siinä oo mitään vikaa.
      PAHVI!
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • _NitrO_
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 49
        • Rovaniemi

        #4
        Ihan mielenkiinnosta kysyin ei tarvi ottaa niin tosissaan kaikkea.. empä sitä vakavissani ollu vaihtamassa. Syylärii nselviski jo ratkasu, se oli kai 4koneisen ku on niin pieni.
        Bemari ja mersu ei oo autoja ja saksa on paska maa

        Comment

        • Maza
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 4321
          • Kannus/Kokkola

          #5
          "if it's not broken, don't fix it"

          Pätee usein valitettavankin hyvin.. varmuuden vuoksi ku vaihdat ehjän osan niin kohta saat olla uudestaan ruuvaamassa samaa paikkaa... eli tuplavaiva.

          Comment

          • BMW 325I avo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 832
            • Tampere

            #6
            Originally posted by _NitrO_
            Ja tuo syyläri näyttäis aika pieneltä.. onko kukaan vaihtanu isompaan vai kannattaako laittaa visko toiseksi flektiksi?
            Luulis että kovassa ajossa ei kovin hyvin jäähytä ton kokosta konetta
            Um, mitä tarkoitat? Tarkoitatko, että kannattaako visko vaihtaa flektiksi? Jos lämmöt ei nouse, niin ne ei nouse ja mitään ei tarvitse/kannata vaihtaa/tehdä.

            Mutta mitä kannattaa tehdä.

            Jos et tiedä koneen historiaa, niin kannattaa tehdä jakohihnaremontti ja samalla vaihtaa vesipumppu? Halpa remppa ja tuottaa paljon turvallisia kilometrejä. Jos venttiilikopan otat irti, niin voihan siinä välykset säätää.
            // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

            Comment

            • _NitrO_
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 49
              • Rovaniemi

              #7
              No nyt tulee asiallista kommenttia vesipumppua oon miettiny joo.. ei varmaan oo kallis.. ainakaan siihen että mitä maksaa jos hajoo ja pääsee lämpeemään.. siinä kai tiiviste vähä kusee niin sama vaihtaa koko ryskä

              Se syyläri on kai 1.6tai jotain.. siihen löyty ratkasu.. aattelin vaihtaa kutoskoneen jäähyttimen
              Aattelin että kannattaisko laittaa visko sähköflektin lisäksi? mutta eiköhän ne pysy kurissa lämmöt ku vaihtaa oikea jäähyttimen.

              Hihna pitäis olla vaihettu 30tkm sitte. ajattelin vaihtaa joskus 10-20tkm päästä sen.

              Onko muuta mitä kannattais laittaa vaihtoon?
              Bemari ja mersu ei oo autoja ja saksa on paska maa

              Comment

              • L.H
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 2479
                • Lohja

                #8
                Originally posted by _NitrO_
                No nyt tulee asiallista kommenttia vesipumppua oon miettiny joo.. ei varmaan oo kallis.. ainakaan siihen että mitä maksaa jos hajoo ja pääsee lämpeemään.. siinä kai tiiviste vähä kusee niin sama vaihtaa koko ryskä

                Se syyläri on kai 1.6tai jotain.. siihen löyty ratkasu.. aattelin vaihtaa kutoskoneen jäähyttimen
                Aattelin että kannattaisko laittaa visko sähköflektin lisäksi? mutta eiköhän ne pysy kurissa lämmöt ku vaihtaa oikea jäähyttimen.

                Hihna pitäis olla vaihettu 30tkm sitte. ajattelin vaihtaa joskus 10-20tkm päästä sen.

                Onko muuta mitä kannattais laittaa vaihtoon?
                Niin siis sulla on nyt siellä sähköflekti paikallaan mikä on vaihdettu viskon tilalle, vai häh?
                “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                Comment

                • _NitrO_
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 49
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Niinkai.. ei tietoa sen historiasta. TV:n ihanuuksia pitää laitta iso jäähy ja visko niin
                  Bemari ja mersu ei oo autoja ja saksa on paska maa

                  Comment

                  • L.H
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2479
                    • Lohja

                    #10
                    Originally posted by _NitrO_
                    Niinkai.. ei tietoa sen historiasta. TV:n ihanuuksia pitää laitta iso jäähy ja visko niin
                    Turha sitä viskoa on sinne työntää, jos se sähköflekti toimii kunnolla, eikä uuden oikean kokoisen syylärin kanssa ole mitään ongelmia.
                    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                    Comment

                    • KingOnTheRoad
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 573
                      • Kemijärvi

                      #11
                      jaa miten projekti on edenny? se syyläri on 316 -85 ja aivan liian pieni tuohon vehkeeseen.. laita 325 tai 88-90 320 syyläri ku ne on samankokosia ja lämmöt ei enää nouse.. ja flektille 85asteisen lämpöanturin termostaattikoteloon niin ei tarvi napilla sitä säädellä.. ajoin viime kesänä yhden e36 325sen kanssa kilpaa 5km lämä lattiassa niin lämmöt nous niin paljon että melkeen keitti... kulki muuten loivaan alamäkeen 235km/h.. mutta oli marteliuksen putki loppuun asti ja catcamsin 272asteinen nokka.. vaihda jakohihna ja kiristin hässäkkä ku ei ole varmaa tietoa että onko vaihdettu millon?!? millon meinasit leimalle viedä??
                      E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                      E36 328i coupe -95 "UXI"
                      Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                      Yamaha yz250 -02

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5728
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Originally posted by KingOnTheRoad
                        jaa miten projekti on edenny? se syyläri on 316 -85 ja aivan liian pieni tuohon vehkeeseen.. laita 325 tai 88-90 320 syyläri ku ne on samankokosia ja lämmöt ei enää nouse.. ja flektille 85asteisen lämpöanturin termostaattikoteloon niin ei tarvi napilla sitä säädellä.. ajoin viime kesänä yhden e36 325sen kanssa kilpaa 5km lämä lattiassa niin lämmöt nous niin paljon että melkeen keitti... kulki muuten loivaan alamäkeen 235km/h.. mutta oli marteliuksen putki loppuun asti ja catcamsin 272asteinen nokka.. vaihda jakohihna ja kiristin hässäkkä ku ei ole varmaa tietoa että onko vaihdettu millon?!? millon meinasit leimalle viedä??
                        onko se sun rakentama?? tunnen omistajan??
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • KingOnTheRoad
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 573
                          • Kemijärvi

                          #13
                          on ja ei... mutta oli mulla ennen tuota hannua... en ole ite tuota tv.tehny ja sen kyllä huomaa ku on tehty aika vituralleen.. mutta ku jaksaa niin kyllä tuosta peli tulee
                          E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                          E36 328i coupe -95 "UXI"
                          Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                          Yamaha yz250 -02

                          Comment

                          • _NitrO_
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2005
                            • 49
                            • Rovaniemi

                            #14
                            tsyyläri

                            Tuohon syylärin vaihtoon semmosta että kannattaako m50b25 syylärin laittaminen tuohon, onko se vaan tehä kiinnikkeet ja heittää paikalleen?
                            Vai onko järkevämpää ettiä m20 syyläri?
                            Bemari ja mersu ei oo autoja ja saksa on paska maa

                            Comment

                            • jmp2002
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 5728
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Originally posted by _NitrO_
                              Tuohon syylärin vaihtoon semmosta että kannattaako m50b25 syylärin laittaminen tuohon, onko se vaan tehä kiinnikkeet ja heittää paikalleen?
                              Vai onko järkevämpää ettiä m20 syyläri?
                              Olisit vaan tehny uuden topikin... ja Kyseessähän sitten on syylärin sovitus e30, että tietää vastaajat..
                              E30 325i Touring -89
                              E30 325i touring -88 m50tbo
                              G20 330e M-Sport -20

                              Comment

                              Working...
                              X