Selvä peli. Saa nyt ensin sen koneen parempaan talteen niin kattellaan sitten lisää näitä juttuja. Joku osaa varmaan selventää mitä papereita tarvin sinne konttorille kun se tulee ajankohtaseks?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by Kwame; 23-03-2008, 21:37.e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
-
-
Originally posted by Kwame View PostSelvä peli. Saa nyt ensin sen koneen parempaan talteen niin kattellaan sitten lisää näitä juttuja. Joku osaa varmaan selventää mitä papereita vaadin sinne konttorille kun se tulee ajankohtaseks?sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postkai sit hönäsit ostaa sen apulaitteineen??e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
-
Originally posted by Kwame View PostSelvä peli. Saa nyt ensin sen koneen parempaan talteen niin kattellaan sitten lisää näitä juttuja. Joku osaa varmaan selventää mitä papereita vaadin sinne konttorille kun se tulee ajankohtaseks?MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
+Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet
Comment
-
-
Originally posted by zJark View PostViime keväänä tehtiin ja katsastettiin e30 325 touring -> m52b28. Kone siinä oli peräisin e36 328ia. Eli se asennus meni pitemmän kaavan mukaan. Kun tässä samoilla kylillä ollaan niin vinkkejä on hyvin saatavilla joten otahan rohkeasti yhteyttä. Mutta miksi muovi? eikös sulla ollu hetki sitten suunnitelmana se b27?e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
-
Originally posted by Kwame View PostToi m52b28 olis todella mielenkiintonen vaihtoehto, mutta ainakaan vielä ei tullut myynnissä olevia tekniikoita vastaan. On mulla vieläkin se b27 suunnitelmissa, mutta ei välttämättä tohon koriin. Menis ton b27 rakentamiseen niin paljon enemmän rahaa kun m50 hankkimiseen, että onko se n.20hv sitten sen rahan väärti minkä siitä hyötyis.. Jos siihen b27:aan puhaltimen laittais kylkeen ja ettis korin mikä ei oo vähänpäästönen.MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
+Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet
Comment
-
-
Originally posted by zJark View PostKyllähän se on kohtuullinen vaihtoehto. Taitaapi vaan olla pääsääntösesti kaikki m52 koneiset autot varustettu ajonestolla. Aiheuttaa melkosesti päänvaivaa ja ylimäärästä romun asennusta autoon. Tarvii jo vähän muutakin ku moottorinjohtosarjan.
Ja topikin aloittajalle, vinkkinä voin sanoa ettei sitten ihan halpaa lystiä ole sen M50:senkään laittaminen jos homman tekee kunnolla..Esim, juurikin jakopään osien vaihtoa ja sen sellaista..Tulee maksamaan nopeasti sen M20:sen laiton verran ja enemmänkin.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View Post
Ja topikin aloittajalle, vinkkinä voin sanoa ettei sitten ihan halpaa lystiä ole sen M50:senkään laittaminen jos homman tekee kunnolla..Esim, juurikin jakopään osien vaihtoa ja sen sellaista..Tulee maksamaan nopeasti sen M20:sen laiton verran ja enemmänkin.
Vaikka tuleehan niitä prosentteja nykyään aivan älyttömistä hommista kuten vanteista jne...
M20 kone on kallis rakentaa, täyteen läpikäyntiin ja vaparivirittämiseen HYVÄSTÄ aihiostakin saa menemään 3000€ niin että ei edes huomaa eikä sillä kummoisia palikoita vielä laitella,sylintereitä kun on 6 niin kaikkia osia pitää olla 1,5 kertainen määrä kun neloskoneeseen. Onhan sitä toki kiva kuunnella sen jälkeen nätisti kehräävää konetta ja ajella huolettomia kilometrejä,eikä miettiä koskahan se 300tkm tms ajettu kovalla vaivalla konehuoneeseen tungettu muovimoottori jostakin antautuu...E30 ja E46 ///M
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostNo mutta eikös sen saa pelamaan esim. juurikin squirtilla? Ei kai se ajonesto itsessään moottorin johtosarjassa ole vaan enemmänkin siellä kabiinin puolella..? Toki tietysti DME on osa ajonestoa.MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
+Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostNo mutta eikös sen saa pelamaan esim. juurikin squirtilla? Ei kai se ajonesto itsessään moottorin johtosarjassa ole vaan enemmänkin siellä kabiinin puolella..? Toki tietysti DME on osa ajonestoa.
Ja topikin aloittajalle, vinkkinä voin sanoa ettei sitten ihan halpaa lystiä ole sen M50:senkään laittaminen jos homman tekee kunnolla..Esim, juurikin jakopään osien vaihtoa ja sen sellaista..Tulee maksamaan nopeasti sen M20:sen laiton verran ja enemmänkin.e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
-
Originally posted by zJark View PostNimennomaan. Tätä tarkoitin sillä että vähän muutakin kuin pelkän moottorinjohtosarjan. Se mitä aikanaan sitä e36 johtosarjaa olin mukana parsimassa niin se määrä mitä siitä tarvii piuhaa ja muutaman purkin + avaimen ym tilbehöörit niin mennään jo sen sortin sekamelskaan että esim. megan värkkääminen on ehdottomasti kannattavaa. Mutta ei sekään ihan ehtoossakuntoon-hommia ole.
Originally posted by Kwame View PostMun tapauksessa ollaan vaan sen jakopään kunto tarkastamassa ja laitetaan kone keulalle. Eli ei ihan sitä 2500-3000euroa tule menemään, mitä m20:seen menis. Tosiaan niistä papereista.. Mitä sinne konttorille sitten tarvii mukanaan viedä, kellään tietoa?
Karkeasti sanottuna tarvitset sinne konttorille laput joilla verrata jarruja sun muita siihen tehokkaimpaan malliin.
Niitä dokumenttejä löydät täältä ja täältäSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostTotta juu..Onko mikään megan kanssa ehtoossakuntoon
Joo, eli halvimman kaavan kautta..Suosittelen unohtamaan..Ei mitenkään negatiivisesti mutta jotain kokemusta noista on jo kertynyt laitellessa jne. jolloin aina huomannu että näiden kanssa pelatessa se halvimman kautta kostautuu varmasti jossain vaiheessa. Toki, jos koneella on todistetusti vähän ajettu jne, voi jopa olla kohtuu toimiva jonkun aikaa.
Karkeasti sanottuna tarvitset sinne konttorille laput joilla verrata jarruja sun muita siihen tehokkaimpaan malliin.
Niitä dokumenttejä löydät täältä ja täältä
Kiitos linkeistä, pitää ruveta noita katteleen.Last edited by Kwame; 24-03-2008, 22:34.e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
-
Jos auto on kerta alkuperäinen 325i eli se mihin verrataan kuten tässä tapauksessa niin miksi pitäisi olla vertailulaput yms jarruista jne?
Mielestäni riittää kunhan on tieto auton rek/valmistenumero josta moottori on peräisin ja moottorin painot uudesta ja vanhasta tässä tapauksessa,lisäksi täyttää osaluettelolappu mitä osia olet autoon vaihtanut,moottori on uudempi kuten tämä auto niin sekään ei tuota ongelmaa. Jos auto on vähäpäästöinen mihin kone asennetaan niin myös asennettava moottori tulee olla vähäpäästöisestä autosta.E30 ja E46 ///M
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostJa topikin aloittajalle, vinkkinä voin sanoa ettei sitten ihan halpaa lystiä ole sen M50:senkään laittaminen jos homman tekee kunnolla..Esim, juurikin jakopään osien vaihtoa ja sen sellaista..Tulee maksamaan nopeasti sen M20:sen laiton verran ja enemmänkin.Nykyiset
-63 Pontiac Catalina convertible
-05 E53 X5 3.0d
Comment
-
-
Originally posted by visa e36 View PostJuu.. mulla on tuo tekniikka valmiina tuosta E36:sta. Eli lähden tähän savottaan vain jos alan laittamaan M60 tekniikkaa ensin tohon E36:seen. Sen takia asiaa rupesin alun perin selvittämään kun jos tulee tuo M60 tekniikka ajankohtaiseksi niin olisi valmiina E30:seen tuo M50 mikä on jo rempattu ja ei tulisi lisä kustannuksia käytännössä juurikaan.
Joo näistä M60-jutuistasi olenkin foorumilta lueskellut, onko homma miten edennyt?
Kirjottele vaikka privaattiin..Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Comment