Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kwame
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 322
    • Ylöjärvi

    Selvä peli. Saa nyt ensin sen koneen parempaan talteen niin kattellaan sitten lisää näitä juttuja. Joku osaa varmaan selventää mitä papereita tarvin sinne konttorille kun se tulee ajankohtaseks?
    Last edited by Kwame; 23-03-2008, 21:37.
    e60 530d -04

    e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
    e36 320i coupe M-sport -94,
    e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
    e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      Originally posted by Kwame View Post
      Selvä peli. Saa nyt ensin sen koneen parempaan talteen niin kattellaan sitten lisää näitä juttuja. Joku osaa varmaan selventää mitä papereita vaadin sinne konttorille kun se tulee ajankohtaseks?
      kai sit hönäsit ostaa sen apulaitteineen??
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • Kwame
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 322
        • Ylöjärvi

        Originally posted by Tonton View Post
        kai sit hönäsit ostaa sen apulaitteineen??
        Tottakai.
        e60 530d -04

        e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
        e36 320i coupe M-sport -94,
        e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
        e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

        Comment

        • zJark
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 740
          • Ylöjärvi

          Originally posted by Kwame View Post
          Selvä peli. Saa nyt ensin sen koneen parempaan talteen niin kattellaan sitten lisää näitä juttuja. Joku osaa varmaan selventää mitä papereita vaadin sinne konttorille kun se tulee ajankohtaseks?
          Viime keväänä tehtiin ja katsastettiin e30 325 touring -> m52b28. Kone siinä oli peräisin e36 328ia. Eli se asennus meni pitemmän kaavan mukaan. Kun tässä samoilla kylillä ollaan niin vinkkejä on hyvin saatavilla joten otahan rohkeasti yhteyttä. Mutta miksi muovi? eikös sulla ollu hetki sitten suunnitelmana se b27?
          MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
          +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

          Comment

          • Kwame
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 322
            • Ylöjärvi

            Originally posted by zJark View Post
            Viime keväänä tehtiin ja katsastettiin e30 325 touring -> m52b28. Kone siinä oli peräisin e36 328ia. Eli se asennus meni pitemmän kaavan mukaan. Kun tässä samoilla kylillä ollaan niin vinkkejä on hyvin saatavilla joten otahan rohkeasti yhteyttä. Mutta miksi muovi? eikös sulla ollu hetki sitten suunnitelmana se b27?
            Toi m52b28 olis todella mielenkiintonen vaihtoehto, mutta ainakaan vielä ei tullut myynnissä olevia tekniikoita vastaan. On mulla vieläkin se b27 suunnitelmissa, mutta ei välttämättä tohon koriin. Menis ton b27 rakentamiseen niin paljon enemmän rahaa kun m50 hankkimiseen, että onko se n.20hv sitten sen rahan väärti minkä siitä hyötyis.. Jos siihen b27:aan puhaltimen laittais kylkeen ja ettis korin mikä ei oo vähänpäästönen.
            e60 530d -04

            e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
            e36 320i coupe M-sport -94,
            e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
            e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

            Comment

            • zJark
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 740
              • Ylöjärvi

              Originally posted by Kwame View Post
              Toi m52b28 olis todella mielenkiintonen vaihtoehto, mutta ainakaan vielä ei tullut myynnissä olevia tekniikoita vastaan. On mulla vieläkin se b27 suunnitelmissa, mutta ei välttämättä tohon koriin. Menis ton b27 rakentamiseen niin paljon enemmän rahaa kun m50 hankkimiseen, että onko se n.20hv sitten sen rahan väärti minkä siitä hyötyis.. Jos siihen b27:aan puhaltimen laittais kylkeen ja ettis korin mikä ei oo vähänpäästönen.
              Kyllähän se on kohtuullinen vaihtoehto. Taitaapi vaan olla pääsääntösesti kaikki m52 koneiset autot varustettu ajonestolla. Aiheuttaa melkosesti päänvaivaa ja ylimäärästä romun asennusta autoon. Tarvii jo vähän muutakin ku moottorinjohtosarjan.
              MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
              +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                Originally posted by zJark View Post
                Kyllähän se on kohtuullinen vaihtoehto. Taitaapi vaan olla pääsääntösesti kaikki m52 koneiset autot varustettu ajonestolla. Aiheuttaa melkosesti päänvaivaa ja ylimäärästä romun asennusta autoon. Tarvii jo vähän muutakin ku moottorinjohtosarjan.
                No mutta eikös sen saa pelamaan esim. juurikin squirtilla? Ei kai se ajonesto itsessään moottorin johtosarjassa ole vaan enemmänkin siellä kabiinin puolella..? Toki tietysti DME on osa ajonestoa.

                Ja topikin aloittajalle, vinkkinä voin sanoa ettei sitten ihan halpaa lystiä ole sen M50:senkään laittaminen jos homman tekee kunnolla..Esim, juurikin jakopään osien vaihtoa ja sen sellaista..Tulee maksamaan nopeasti sen M20:sen laiton verran ja enemmänkin.
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • M325i
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 1529
                  • Etelä-pohjanmaa

                  Originally posted by Janzki View Post

                  Ja topikin aloittajalle, vinkkinä voin sanoa ettei sitten ihan halpaa lystiä ole sen M50:senkään laittaminen jos homman tekee kunnolla..Esim, juurikin jakopään osien vaihtoa ja sen sellaista..Tulee maksamaan nopeasti sen M20:sen laiton verran ja enemmänkin.
                  Ja sen jälkeen auto on TEKNIIKANVAIHTOPROSENTTIPOMMI!
                  Vaikka tuleehan niitä prosentteja nykyään aivan älyttömistä hommista kuten vanteista jne...
                  M20 kone on kallis rakentaa, täyteen läpikäyntiin ja vaparivirittämiseen HYVÄSTÄ aihiostakin saa menemään 3000€ niin että ei edes huomaa eikä sillä kummoisia palikoita vielä laitella,sylintereitä kun on 6 niin kaikkia osia pitää olla 1,5 kertainen määrä kun neloskoneeseen. Onhan sitä toki kiva kuunnella sen jälkeen nätisti kehräävää konetta ja ajella huolettomia kilometrejä,eikä miettiä koskahan se 300tkm tms ajettu kovalla vaivalla konehuoneeseen tungettu muovimoottori jostakin antautuu...
                  E30 ja E46 ///M

                  Comment

                  • zJark
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 740
                    • Ylöjärvi

                    Originally posted by Janzki View Post
                    No mutta eikös sen saa pelamaan esim. juurikin squirtilla? Ei kai se ajonesto itsessään moottorin johtosarjassa ole vaan enemmänkin siellä kabiinin puolella..? Toki tietysti DME on osa ajonestoa.
                    Nimennomaan. Tätä tarkoitin sillä että vähän muutakin kuin pelkän moottorinjohtosarjan. Se mitä aikanaan sitä e36 johtosarjaa olin mukana parsimassa niin se määrä mitä siitä tarvii piuhaa ja muutaman purkin + avaimen ym tilbehöörit niin mennään jo sen sortin sekamelskaan että esim. megan värkkääminen on ehdottomasti kannattavaa. Mutta ei sekään ihan ehtoossakuntoon-hommia ole.
                    MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                    +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                    Comment

                    • Kwame
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 322
                      • Ylöjärvi

                      Originally posted by Janzki View Post
                      No mutta eikös sen saa pelamaan esim. juurikin squirtilla? Ei kai se ajonesto itsessään moottorin johtosarjassa ole vaan enemmänkin siellä kabiinin puolella..? Toki tietysti DME on osa ajonestoa.

                      Ja topikin aloittajalle, vinkkinä voin sanoa ettei sitten ihan halpaa lystiä ole sen M50:senkään laittaminen jos homman tekee kunnolla..Esim, juurikin jakopään osien vaihtoa ja sen sellaista..Tulee maksamaan nopeasti sen M20:sen laiton verran ja enemmänkin.
                      Mun tapauksessa ollaan vaan sen jakopään kunto tarkastamassa ja laitetaan kone keulalle. Eli ei ihan sitä 2500-3000euroa tule menemään, mitä m20:seen menis. Tosiaan niistä papereista.. Mitä sinne konttorille sitten tarvii mukanaan viedä, kellään tietoa?
                      e60 530d -04

                      e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                      e36 320i coupe M-sport -94,
                      e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                      e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        Originally posted by zJark View Post
                        Nimennomaan. Tätä tarkoitin sillä että vähän muutakin kuin pelkän moottorinjohtosarjan. Se mitä aikanaan sitä e36 johtosarjaa olin mukana parsimassa niin se määrä mitä siitä tarvii piuhaa ja muutaman purkin + avaimen ym tilbehöörit niin mennään jo sen sortin sekamelskaan että esim. megan värkkääminen on ehdottomasti kannattavaa. Mutta ei sekään ihan ehtoossakuntoon-hommia ole.
                        Totta juu..Onko mikään megan kanssa ehtoossakuntoon
                        Originally posted by Kwame View Post
                        Mun tapauksessa ollaan vaan sen jakopään kunto tarkastamassa ja laitetaan kone keulalle. Eli ei ihan sitä 2500-3000euroa tule menemään, mitä m20:seen menis. Tosiaan niistä papereista.. Mitä sinne konttorille sitten tarvii mukanaan viedä, kellään tietoa?
                        Joo, eli halvimman kaavan kautta..Suosittelen unohtamaan..Ei mitenkään negatiivisesti mutta jotain kokemusta noista on jo kertynyt laitellessa jne. jolloin aina huomannu että näiden kanssa pelatessa se halvimman kautta kostautuu varmasti jossain vaiheessa. Toki, jos koneella on todistetusti vähän ajettu jne, voi jopa olla kohtuu toimiva jonkun aikaa.

                        Karkeasti sanottuna tarvitset sinne konttorille laput joilla verrata jarruja sun muita siihen tehokkaimpaan malliin.
                        Niitä dokumenttejä löydät täältä ja täältä
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • Kwame
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 322
                          • Ylöjärvi

                          Originally posted by Janzki View Post
                          Totta juu..Onko mikään megan kanssa ehtoossakuntoon

                          Joo, eli halvimman kaavan kautta..Suosittelen unohtamaan..Ei mitenkään negatiivisesti mutta jotain kokemusta noista on jo kertynyt laitellessa jne. jolloin aina huomannu että näiden kanssa pelatessa se halvimman kautta kostautuu varmasti jossain vaiheessa. Toki, jos koneella on todistetusti vähän ajettu jne, voi jopa olla kohtuu toimiva jonkun aikaa.

                          Karkeasti sanottuna tarvitset sinne konttorille laput joilla verrata jarruja sun muita siihen tehokkaimpaan malliin.
                          Niitä dokumenttejä löydät täältä ja täältä
                          Voihan sitä niinkin kutsua. Kävin tänään sen E34:sen koeajamassa/kuuntelemassa. Hienosti se kävi ja hyvin tuntu vedotkin olevan tallella. Jos myyjä sen sieltä ehtii hyvissä ajoin nostaan ylös, niin eiköhän siitä kaupat mennä tekemään.

                          Kiitos linkeistä, pitää ruveta noita katteleen.
                          Last edited by Kwame; 24-03-2008, 22:34.
                          e60 530d -04

                          e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                          e36 320i coupe M-sport -94,
                          e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                          e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                          Comment

                          • M325i
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 1529
                            • Etelä-pohjanmaa

                            Jos auto on kerta alkuperäinen 325i eli se mihin verrataan kuten tässä tapauksessa niin miksi pitäisi olla vertailulaput yms jarruista jne?
                            Mielestäni riittää kunhan on tieto auton rek/valmistenumero josta moottori on peräisin ja moottorin painot uudesta ja vanhasta tässä tapauksessa,lisäksi täyttää osaluettelolappu mitä osia olet autoon vaihtanut,moottori on uudempi kuten tämä auto niin sekään ei tuota ongelmaa. Jos auto on vähäpäästöinen mihin kone asennetaan niin myös asennettava moottori tulee olla vähäpäästöisestä autosta.
                            E30 ja E46 ///M

                            Comment

                            • visa e36
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 753
                              • Järvenpää

                              Originally posted by Janzki View Post
                              Ja topikin aloittajalle, vinkkinä voin sanoa ettei sitten ihan halpaa lystiä ole sen M50:senkään laittaminen jos homman tekee kunnolla..Esim, juurikin jakopään osien vaihtoa ja sen sellaista..Tulee maksamaan nopeasti sen M20:sen laiton verran ja enemmänkin.
                              Juu.. mulla on tuo tekniikka valmiina tuosta E36:sta. Eli lähden tähän savottaan vain jos alan laittamaan M60 tekniikkaa ensin tohon E36:seen. Sen takia asiaa rupesin alun perin selvittämään kun jos tulee tuo M60 tekniikka ajankohtaiseksi niin olisi valmiina E30:seen tuo M50 mikä on jo rempattu ja ei tulisi lisä kustannuksia käytännössä juurikaan.
                              Nykyiset
                              -63 Pontiac Catalina convertible
                              -05 E53 X5 3.0d

                              Comment

                              • Janzki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 4947
                                • Lohja

                                Originally posted by visa e36 View Post
                                Juu.. mulla on tuo tekniikka valmiina tuosta E36:sta. Eli lähden tähän savottaan vain jos alan laittamaan M60 tekniikkaa ensin tohon E36:seen. Sen takia asiaa rupesin alun perin selvittämään kun jos tulee tuo M60 tekniikka ajankohtaiseksi niin olisi valmiina E30:seen tuo M50 mikä on jo rempattu ja ei tulisi lisä kustannuksia käytännössä juurikaan.
                                Vups Tarkoitin tosiaan tekstini Kwame:lle..

                                Joo näistä M60-jutuistasi olenkin foorumilta lueskellut, onko homma miten edennyt?
                                Kirjottele vaikka privaattiin..
                                Sähköposti.
                                IG: janzki_

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎