Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luoti
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 159
    • Home

    Mikä paikka jäähdyttimissä näissä vehkeissä on tyypillinen mistä alkaa vuotamaan?
    Havaitsin viikkoja sitten pienen vuodon, mutta se korjaantui ilmeisesti alaletkua (joka meni johkin suoraan lohkoon) klemmaria kiristämällä, sillä se oli löyhällä. Vuoto loppui kiristämisen jälkeen.
    No nyt kun oli nuo kovat pakkaset ja seisoi tallissa muutaman päivän ettei käynyt, niin suunnilleen samasta kohasta oli ruikannu taas vähän nestettä. Lemmarin kireyttä en koittanu vielä, mutta tuskin se olisi löyhtynyt.
    Mutta jäähdyttimen täyttöaukon päästä oli kyljestä hieman märkä, suunnilleen niistä liitoksista kun siinä on se läpinäkyvä säiliö. Täytyy nyt illalla mennä katsomaan uudestaan kun tänään tuli ajettua.
    -BMW F10 530D M-sport

    Comment

    • Janne.L
      BTCF Member
      • Aug 2005
      • 356
      • Savonlinna

      Originally posted by duuk View Post
      Ei kai sitä kierroslukumittaria tarvitse pelkästään vaihtaa, kun vaihdat koko mittariston. Tai näin itse ainakin tekisin.
      Jos mittarilukeman vääryys mietityttää ni e30 tapauksessa ei kauheen vaikeaa ole napsutella oikeita lukemia sinne tauluun.
      Sen mittarilukeman takia mä mietin, että jos vaihtais vaan sen kiekan. Mites se mittarilukema on sinetöity?
      Nyt

      Köyhä

      Ennen

      E39 528i Sedan M-sport Orientblau Metallic -00
      E46 325i Touring M-Sport II Imolarot -04
      E39 528i Sedan Schwarz II -97
      E36 318i Touring Farngruen Metallic -98
      E34 525ia Touring Macaoblau Metallic -92
      E36 325i Sedan Fjordgrau Metallic -94
      E30 320i 2d Sedan Delphin Metallic -88
      E32 730i Granitsilber -92
      E36 316i Sedan Dunkelgrün -93

      Comment

      • wsq´_
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 458
        • Lohja

        Kokeileppa vaihtaa ne mittariston akut. Itellä autto kun vaihdoin ne niin alko toimimaan lämpömittari.
        e36 m60

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10494
          • Saaressa

          Originally posted by Janne.L View Post
          Sen mittarilukeman takia mä mietin, että jos vaihtais vaan sen kiekan. Mites se mittarilukema on sinetöity?
          Ei mitenkää. Ihan mekaanisesti pyörivät numerot siellä on. Että siitä rukarilla naksuttelemaan oikeat lukemat tauluun

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • Janne.L
            BTCF Member
            • Aug 2005
            • 356
            • Savonlinna

            No en mä sit rupee enää mitään irrottelemaan.
            Nyt

            Köyhä

            Ennen

            E39 528i Sedan M-sport Orientblau Metallic -00
            E46 325i Touring M-Sport II Imolarot -04
            E39 528i Sedan Schwarz II -97
            E36 318i Touring Farngruen Metallic -98
            E34 525ia Touring Macaoblau Metallic -92
            E36 325i Sedan Fjordgrau Metallic -94
            E30 320i 2d Sedan Delphin Metallic -88
            E32 730i Granitsilber -92
            E36 316i Sedan Dunkelgrün -93

            Comment

            • muuris
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 3501
              • Jyväskylä

              Originally posted by jouni.325 View Post
              BMW 324 Turbodiesel farmari mitkä on kyseisen auto mallin tyyppiviat? Ruosteen alku paikat on samat kuin sedanissa? Onko moottorissa heikkoa paikkaa?
              Touringissa lisäks takaluukku, ruostuu tosi hyvin.

              Kone aika peruskauraa, sähköinen jakajapumppu oikuttelee jollain asteella melko varmasti (kts tds topicit) mutta ei estä menoa. Kansiongelmat melko yleisiä, jos ehjä niin asiallisella käytöllä kestää kyllä.
              E30 325iX '86
              Instagram

              Comment

              • [-Make-]
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 68
                • Suomi

                Osaiskos ketää sanoo et missä vika ku ei tuu virtaa ollenkaan bensapumpulle? Mitattu myös bensapumpun sulake ja rele ja kumpaankaan ei tule virtaa. Kipinä myös kadoksissa. Voisiko johtua kampiakselin asentoanturista? Missäs se mahtaa sijaita? Auto on siis 325i ja vm.-86. Auttakaas ny joku?
                Last edited by [-Make-]; 16-12-2010, 23:42.

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  Originally posted by [-Make-] View Post
                  Osaiskos ketää sanoo et missä vika ku ei tuu virtaa ollenkaan bensapumpulle? Mitattu myös bensapumpun sulake ja rele ja kumpaankaan ei tule virtaa. Kipinä myös kadoksissa. Voisiko johtua kampiakselin asentoanturista? Missäs se mahtaa sijaita? Auto on siis 325i ja vm.-86. Auttakaas ny joku?
                  Mitä tarkoitat sillä ettei releelle tule virtaa? Mistä releen johdosta mittasit?
                  Olli.

                  Comment

                  • [-Make-]
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2009
                    • 68
                    • Suomi

                    Originally posted by Rocla View Post
                    Mitä tarkoitat sillä ettei releelle tule virtaa? Mistä releen johdosta mittasit?
                    Otin releen irti ja mittasin kaikki liittimet ja yhteenkään ei tule virtaa,kai niihin jonkinlainen virta kuuluisi tulla? Ja tuleeko sihen ylipäätään virtaa kun virrat on 2 asennossa vai tuleeko sihen virta sitten vasta kun starttaa?

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      Originally posted by [-Make-] View Post
                      Otin releen irti ja mittasin kaikki liittimet ja yhteenkään ei tule virtaa,kai niihin jonkinlainen virta kuuluisi tulla? Ja tuleeko sihen ylipäätään virtaa kun virrat on 2 asennossa vai tuleeko sihen virta sitten vasta kun starttaa?
                      Noh siellähän on 4 johtoa.

                      Kahteen tulee +12v, kun virrat on kytketty(puna/valkeat, toinen voi olla myös pelkkä punainen), yksi menee bensapumpulle + napaan(vihreä violetti) ja yksi menee boksille(ruske/joku) ja boksi maadoittaa sen johdon hetkeksi kun virta kytketään ja kokonaan silloin kun kone käy.

                      Eli kun konetta pyörittää niin vihreä/violettiin pitäisi tulla virta.
                      Olli.

                      Comment

                      • [-Make-]
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 68
                        • Suomi

                        Originally posted by Rocla View Post
                        Noh siellähän on 4 johtoa.

                        Kahteen tulee +12v, kun virrat on kytketty(puna/valkeat, toinen voi olla myös pelkkä punainen), yksi menee bensapumpulle + napaan(vihreä violetti) ja yksi menee boksille(ruske/joku) ja boksi maadoittaa sen johdon hetkeksi kun virta kytketään ja kokonaan silloin kun kone käy.

                        Eli kun konetta pyörittää niin vihreä/violettiin pitäisi tulla virta.
                        Okei,no mul tulee n. +1V kahteen ku virrat päällä ja sit ku konetta pyörittää ni sama paitsi vihreä /violettiin ei tule ollenkaan virtaa. Ja bensapumpun sulakkeelle ei tule virtaa missään vaiheessa. Pumppu kyllä pyörii kun laittaa + navasta johdon sulakkeelle. Eli missäköhä vika mahtais olla? Ja toine homma on et puolalle kyllä tulee virta,mutta kipinää ei tule. Missä siinä mahtais olla vika?

                        Comment

                        • jkan
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2007
                          • 320
                          • uusikaupunki

                          Onko kenelläkään 320i (A-5137) luokitustodistusta koneella? tai tietääkö joku mistä saa?
                          Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

                          Comment

                          • [-Make-]
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2009
                            • 68
                            • Suomi

                            Originally posted by [-Make-] View Post
                            Okei,no mul tulee n. +1V kahteen ku virrat päällä ja sit ku konetta pyörittää ni sama paitsi vihreä /violettiin ei tule ollenkaan virtaa. Ja bensapumpun sulakkeelle ei tule virtaa missään vaiheessa. Pumppu kyllä pyörii kun laittaa + navasta johdon sulakkeelle. Eli missäköhä vika mahtais olla? Ja toine homma on et puolalle kyllä tulee virta,mutta kipinää ei tule. Missä siinä mahtais olla vika?
                            Olisko mahdollist että vika olis kampiakselin asentoanturis? Kävin motonetist hakemas uuden mutta se on erillainen kun tuossa omassa on vaihdelaatikossa ne ja se mikä tungetaa sinne vaihdelaatikon sisälle niin se on 2 kertaa pidempi ku se minkä motonetist ostin. Eli onko tuo nyt sit väärä? Ja mistäs mahtaisi sellaisen uuden löytää tästä turun seudulta?

                            Comment

                            • Lehtafi
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2008
                              • 151
                              • Helsinki

                              mikä ihme on kun nostaa edelleen tuo m40 lämpöjä.
                              Uutta on vesipumppu ja termostaatti ja jakopääremppa samassa tehty.
                              Ilmattu yritetty vaikka kuin ja keulaa nostaa,että ilmaantuisi, mutta ei!
                              Aiemmin vaihettuja osia oli samaa ongelmaa ajoittain.
                              Visko toimii kun sanomalehdellä kokeilin, niin ei pysähtynyt.
                              Juuri äsken ajoin niin puhallinta ja lämpöä taytyy pitää täysillä muuten nousee lämmöt.

                              Kävi mielessä,että eihän termostaattia voi asentaa väärinpäin?

                              ??

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

                                Originally posted by Lehtafi View Post
                                mikä ihme on kun nostaa edelleen tuo m40 lämpöjä.
                                Uutta on vesipumppu ja termostaatti ja jakopääremppa samassa tehty.
                                Ilmattu yritetty vaikka kuin ja keulaa nostaa,että ilmaantuisi, mutta ei!
                                Aiemmin vaihettuja osia oli samaa ongelmaa ajoittain.
                                Visko toimii kun sanomalehdellä kokeilin, niin ei pysähtynyt.
                                Juuri äsken ajoin niin puhallinta ja lämpöä taytyy pitää täysillä muuten nousee lämmöt.

                                Kävi mielessä,että eihän termostaattia voi asentaa väärinpäin?

                                ??
                                Ei näissä neloskoneissa tarvitse mitään keulaa nostella, eikä muutenkaan kikkailla, kun järjestelmää ilmataan. Termostaatin asentaminen ei onnistu väärinpäin, se ei mahdu M40:ssä sen letkukotelon alle väärinpäin. Ylösalaisin sen toki voi asentaa, että nuoli osoittaa väärään suuntaan. Nuolihan pitäisi aina osoittaa ylöspäin ja ellei se ole alkuperäinen (Wahler) termostaatti, vaan joku tarvike, esim. Calorstat, niin silloin tekstit ylöspäin. Mutta, vaikka se nuoli osoittaisi sielä mihinkä, ei lämpöjen kuitenkaan pitäisi nousta liiaksi, jossain muualla on silloin vikaa, ellei se termostaatti sitten ole jumissa, ettei se aukea ollenkaan. Tuntuis vaan aika hassulta, että uusi termostaatti olis jumissa.

                                Onhan lämmityslaitteen kennolle menevä ja sieltä lähtevä letku varmasti oikeinpäin? Kannelta lähtevä letku kennon alempaan putkeen ja kennon ylemmästä putkesta paluu takaisin moottorille päin. Jos nuo ovat väärinpäin, ei ilmaaminen onnistu, vaan lämmityslaitteen kennolle jää takuuvarmasti ilmaa.

                                Helpoimmalla pääset, kun myyt mulle sen koko auton.
                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎