Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petrolhead
    replied
    Originally posted by smpovers View Post
    Kerran olen ajanu 320i:tä. Oli siinä ainakin äänimailma eri sekä koneen käynnin tasaisuus. m40:iin en perus huoltojen lisäksi aio pistää yhtään enempää rahaa. 318is:ää en ole ajanut. Pitäisi sekin joskus kokeilla jos olisi mahdollisuus..

    Varmaa pitää haudata tääkin idea...
    Siivu pois M40:n kannesta ja vähän nokkaa sinne. Palaako tonnia? Kyllä sellasenkin paukkumaan saa , aivan varmasti.

    Kutoskoneessa sen kattilan painon huomaa ajellessa näin pienessä autossa , itse en ykkää siitä yhtään..

    Leave a comment:


  • T-N
    replied
    Noniiin ja kaikki bemaristit menkääs penkomaan tallinpohjalta jos jollain sattuis löytymään 2 rivinen motronicci ylimääräisenä niin täällä olisi ostaja !!

    Omassa vanhassa rikkinäisessä on numero 0 261 200 081 !!

    Auttakaas kaveria hädässä ja tarjotkaa jos löytyy

    Leave a comment:


  • smpovers
    replied
    Kerran olen ajanu 320i:tä. Oli siinä ainakin äänimailma eri sekä koneen käynnin tasaisuus. m40:iin en perus huoltojen lisäksi aio pistää yhtään enempää rahaa. 318is:ää en ole ajanut. Pitäisi sekin joskus kokeilla jos olisi mahdollisuus..

    Varmaa pitää haudata tääkin idea...

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by smpovers View Post
    Varmasti paljon fiksumpi.. Jos semmonen on jossai kohtuu hintaan tarjolla niin varmaan pitäisi lunastaa pois.
    Se miinus tuossa on että ei ole kutos kone. Varmaan silti paljon parempi kone kun m40. Vääntö tuossa paskassa on hyvää mutta ei oikein mikään muu...
    Eli luulet mutta et tiedä. Mene ihmeessä ajamaan 320:iä ja totea itsekkin sen jälkeen että vaihdossa ei ole mitään järkeä. Ja ei se M20B25:kään mitää ihmeellistä euforiaa ja onnea tuo, mutta kyllä se M20B20 on niin väsynyt moottori että eihän siinä ole mitään muuta hyvää kuin hinta millä niitä saa ostaa (Koska kuka hullu sellasen haluaa).
    Mun neuvo on että remppaa se M40 ja ajele sen kanssa. Jos mielit tehokkaampaa niin M42 on varmasti hyvä vaihtoehto sen M40 tilalle tai osta vaikka valmiiksi aito 325. Rahaahan niistä joutuu maksamaan mutta sellasta se on jos E30 kori niin miellyttää..

    Leave a comment:


  • Luoti
    replied
    Mikä neuvoksi jakkaroiden kippi-toiminnon kanssa.
    Eli ongelma niissä sellainen, kun siellä toiminnossahan liikkuu sellainen "kieli", niin kun tuolin kääntää normaaliin asentoon, niin se kieli jumiutuu siihen pyöreään niin, että kun nostat vipua, niin vaijeri hajoaa ennenmmin kuin se kieli nousee sieltä jumiksesta pois. Siihen pyörylään on kulunut oikein lovi. Eli millä saisi toimimaan?

    Leave a comment:


  • smpovers
    replied
    Jossai vanhassa tekniikan maailman artikkelissa oltiin sitä mieltä että m40b18 on juuri oikea kone e34 korimaalliin ja yks tyyppi kehui bmw clubin lehdessä kuinka hyvä tuo m40 on e34 korissa

    Pitäisikö sen olla hyvä sit e30:ssäkin

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by smpovers View Post
    On siinä sen verran, ettei tarvii koko ajan olla hämmentämässä vaihteita kun ajelee. Ei oikeastaan edes kärry perässä tarvitse kummemmin vaihdella vaihteita..
    niimpä niin

    Leave a comment:


  • smpovers
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    eipä siinä sitä vääntöäkään juuri ole
    On siinä sen verran, ettei tarvii koko ajan olla hämmentämässä vaihteita kun ajelee. Ei oikeastaan edes kärry perässä tarvitse kummemmin vaihdella vaihteita..

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    eipä siinä sitä vääntöäkään juuri ole
    Ei mutta hyvä perus sitkeys mikä tekee ajamisesta miellyttävää perus kaupunki ajelussa. Jos vääntöä haluaa, niin sitten jostain 122hv 325e kone pellin alle.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by smpovers View Post
    Varmasti paljon fiksumpi.. Jos semmonen on jossai kohtuu hintaan tarjolla niin varmaan pitäisi lunastaa pois.
    Se miinus tuossa on että ei ole kutos kone. Varmaan silti paljon parempi kone kun m40. Vääntö tuossa paskassa on hyvää mutta ei oikein mikään muu...
    eipä siinä sitä vääntöäkään juuri ole

    Leave a comment:


  • smpovers
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    mites olisi sen m42:n laita
    ei vaadi juuri enempää muutoksia kuin m20
    hankinta hinta voi olla jotain € kovempi mutta sen säästää äkkiä jo pelkässä kulutuksessa ja muut hilppeet siihen päälle. vanha laatikkokin taitaa käydä tuon kanssa muttei m20:iin
    Varmasti paljon fiksumpi.. Jos semmonen on jossai kohtuu hintaan tarjolla niin varmaan pitäisi lunastaa pois.
    Se miinus tuossa on että ei ole kutos kone. Varmaan silti paljon parempi kone kun m40. Vääntö tuossa paskassa on hyvää mutta ei oikein mikään muu...

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by smpovers View Post
    Tarvii vähemmän muutostöitä kun m20b25 ja olen tullut siihen loppututlokseen että m40 on perseestä. Ei tommosta neloskoneen säksätystä pysty kuunteleen...
    m20 on paremmin viritettävissä kun m40.
    mites olisi sen m42:n laita
    ei vaadi juuri enempää muutoksia kuin m20
    hankinta hinta voi olla jotain € kovempi mutta sen säästää äkkiä jo pelkässä kulutuksessa ja muut hilppeet siihen päälle. vanha laatikkokin taitaa käydä tuon kanssa muttei m20:iin

    Leave a comment:


  • smpovers
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Pakko myös ihmetellä, miksi paskempi kone tilalle ?
    M40B18 on paljon sivistyneempi käyttömoottori kuin tollanen M20B20 mosa.
    Ja mitä virittämiseen tulee, kumpaankaan ei kannata uhrata lanttiakaan.
    m20 kyllä painaa enemmän ja alavääntöä taitaa olla vähemmän. Kuulostaisi sillai suhteellisen helpolta vaihdolta ja olisi sitten jo kutoskone.

    Isompaa konetta varten pitäisi sitten jo vaihtaa levyt taakse, asentaa abs, isot tolpat, iso perä ym...

    Jos tässä tommosta rojektia rupean tekemään niin pitäisi varmaan suoraan laittaa m50 kone nokalle tai ehkäpä m60. m60 jää varmaa haaveiluksi...

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by smpovers View Post
    Tässä hetken aika olen etsiskellyt tietoa tekniikan vaihdosta
    Jos m40B18 moottorin tilalle laittaa m20b20 moottorin niin tarvitseeko mitään muuta vaihtaa kun vaihdelaatikko ja etujarrut?

    Tietysti sitten vielä checkpaneelit ym tielpehööri päälle...
    Pakko myös ihmetellä, miksi paskempi kone tilalle ?
    M40B18 on paljon sivistyneempi käyttömoottori kuin tollanen M20B20 mosa.
    Ja mitä virittämiseen tulee, kumpaankaan ei kannata uhrata lanttiakaan.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by zoonas View Post
    Kun olette vaihtanut pierupurkin tilalle werberin kaasarin,
    niin mites se ilmaputsarissa oleva imuilman säätöläppä, toimiiko se enää mitenkään?
    Kannattaako se lukita niin että ottaa kylmää ilmaa kokoajan? :think

    Edit: Ja pitääkö tukkia se letku siitä, mitkä tulee ilmanputsarin koteloon?
    Toimi ainakin e21:ssä. Jos kuitenkin jätät pois käytöstä letku pitää tukkia ettei vedä ylim. ilmaa imusarjaan, eikös siinä letkussa ole alipaine kokoajan koneen käydessä ?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎