Originally posted by petrolhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by EGoman View PostHarmi kun nuo on ihan järjettömissä hinnoissaan. Noh, köyhälle on kaikki kallista
Ja ei , tonnilla kasattu M20 turbo ei ole mitenkään sama asia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JJT View PostOn, 90-kurvin keskeltä mitattuna.
Nokan/kampuran lukitustyökaluista ei haittaakaan ole, vaikka ilmankin homma onnistuu.
Viskossa on tosiaan vasenkätinen kierre. Aukee useimmiten ihan vasaralla avaimeen napakasti lyömällä.
Noista kiristysohjeista en sitten ota vastuuta, mutta noin on vaihdettu ja toiminut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Luoti View PostJeps. No täytyy jostain jonkunalainen "kalavaaka" hommata. Mites se kohta siinä 8mm kuusiokoloavaimessa, tuolla ilmoitettiin se 85mm, onko se mitattuna siitä 90 asteen kurvista sinne suoralle osuudelle päin avaimesta?
Ja flektissä tais olla vääränkätinen kierre, eli aukee ns. myötäpäivään päin? Ja milläs sitä saisi helposti pidettyä jollakin vastaan?
Ja tuosta nokan lukitustyökalusta ei vieläkään ole tullut oikeen kunnon vastatusta että tarvitseeko sitä. Mutta voisin sen teettää itselle koululla metallipuolella.
Nokan/kampuran lukitustyökaluista ei haittaakaan ole, vaikka ilmankin homma onnistuu.
Viskossa on tosiaan vasenkätinen kierre. Aukee useimmiten ihan vasaralla avaimeen napakasti lyömällä.
Noista kiristysohjeista en sitten ota vastuuta, mutta noin on vaihdettu ja toiminut.
Leave a comment:
-
-
Ja flektissä tais olla vääränkätinen kierre, eli aukee ns. myötäpäivään päin? Ja milläs sitä saisi helposti pidettyä jollakin vastaan?
Ja tuosta nokan lukitustyökalusta ei vieläkään ole tullut oikeen kunnon vastatusta että tarvitseeko sitä. Mutta voisin sen teettää itselle koululla metallipuolella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View PostEikö kukaan tiiä ?
Lootan vuoksi kyselen
Molemmissa "samanlaiset" lohkot ja öljypumput. Ja se pumpun imusihtihän kuuluu olla suorassa. Joten tuskin on eroa kalistuskulmissa.
Eli ihan sama iskekko siihen M10:n perään 240, 265 tai 280 lootan, hyvin toimii. Laatikko on suorassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kytölä View PostOsta multa S14 ni ei tarvi murehtia
Ja mitä S14-moottoriin tulee , M10 soveltuu tämänhetkiseen käyttötarkoitukseen paremmin. Kiitos tarjouksesta.
- J
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View PostOnko E30:ssä M10 ja S14 samassa tai lähes samassa kulmassa kallellaan?
Lootan vuoksi kyselen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Luoti View PostNyt ois M40-myllyn jakopääremppa pian ajankohtainen. 30tkm tuli juuri täyteen nykyisellä hihnalla, mut aattelin täs piakkoin varmuuden vuoks vaihtaa jo.
Tarjouslaskelmia jakopäänosista tehny tässä muutamalla varaosaliikkeellä ja halvimman sain hintaan 190€, joka sisältää jakop. hihnasarj., vesipumppu, venakopan tiiviste ja termostaatti. Termostaatti siksi kun ei ole huoltokirjaan ikinä sitä merkitty että olisi vaihdettu.
Olisko jotai "tärkeitä'" juttuja jota ottaa huomioon ym. niksejä? Onko esim. nokka-akselin lukitustyökalu pakollinen tässä hommassa? Ja mistä löytyy kammen lukituksen reikä? Autodata:lta oon "ohjeet" jo tulostanu. Entä hihnan kireys, en kyllä millään kireysmittarilla tjsp. ala laittelemaan kun ei sellaista edes ole. Eikö sen ihan perustuntumalla saa sopivalle kireydelle (pisimmältä suoralta hihna kääntyy juuri ja juuri sen 90 astetta)? :think
Tässäpä jotain ohjetta.
Laita kireys ennemmin vaikka vaa'alla tai 2kg puntilla kuin näppituntumalla. M40 on suht tarkka oikeasta kireydestä.
Leave a comment:
-
-
Nyt ois M40-myllyn jakopääremppa pian ajankohtainen. 30tkm tuli juuri täyteen nykyisellä hihnalla, mut aattelin täs piakkoin varmuuden vuoks vaihtaa jo.
Tarjouslaskelmia jakopäänosista tehny tässä muutamalla varaosaliikkeellä ja halvimman sain hintaan 190€, joka sisältää jakop. hihnasarj., vesipumppu, venakopan tiiviste ja termostaatti. Termostaatti siksi kun ei ole huoltokirjaan ikinä sitä merkitty että olisi vaihdettu.
Olisko jotai "tärkeitä'" juttuja jota ottaa huomioon ym. niksejä? Onko esim. nokka-akselin lukitustyökalu pakollinen tässä hommassa? Ja mistä löytyy kammen lukituksen reikä? Autodata:lta oon "ohjeet" jo tulostanu. Entä hihnan kireys, en kyllä millään kireysmittarilla tjsp. ala laittelemaan kun ei sellaista edes ole. Eikö sen ihan perustuntumalla saa sopivalle kireydelle (pisimmältä suoralta hihna kääntyy juuri ja juuri sen 90 astetta)? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _pukki_ View Postgooglea on poltettu jo kauan aikaa ja sen mukaan tota pumppua on käytetty vain -90 luvun 900 saabissa onkohan tohon saatavilla joku muu numeroinen pumppu :think
eikö noita pumppuja sitten ole maailma väärällään?
Leave a comment:
-
Leave a comment: