Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • duuk
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Jatketaan offtopickia.. Saahan tuota mihin vaan kattilaan helposti ammuttua yhden perus-S14:n jälleenmyyntihinnan jos haluaa saada karjuntaa ja pauketta.

    Ja ei , tonnilla kasattu M20 turbo ei ole mitenkään sama asia.
    No miks sen tonnin M20 turbon pitäis edes olla sama asia? Kun ei sitä eheää täydellistä S14 tosissaan millään tonnilla saa kuin ei saa myöskään toimivaa ahdettua M20:iä

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by EGoman View Post
    Harmi kun nuo on ihan järjettömissä hinnoissaan. Noh, köyhälle on kaikki kallista
    Jatketaan offtopickia.. Saahan tuota mihin vaan kattilaan helposti ammuttua yhden perus-S14:n jälleenmyyntihinnan jos haluaa saada karjuntaa ja pauketta.

    Ja ei , tonnilla kasattu M20 turbo ei ole mitenkään sama asia.

    Leave a comment:


  • Luoti
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    On, 90-kurvin keskeltä mitattuna.
    Nokan/kampuran lukitustyökaluista ei haittaakaan ole, vaikka ilmankin homma onnistuu.
    Viskossa on tosiaan vasenkätinen kierre. Aukee useimmiten ihan vasaralla avaimeen napakasti lyömällä.
    Noista kiristysohjeista en sitten ota vastuuta, mutta noin on vaihdettu ja toiminut.
    Jees. No täytyy näillä ohjeilla koittaa mennä.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Luoti View Post
    Jeps. No täytyy jostain jonkunalainen "kalavaaka" hommata. Mites se kohta siinä 8mm kuusiokoloavaimessa, tuolla ilmoitettiin se 85mm, onko se mitattuna siitä 90 asteen kurvista sinne suoralle osuudelle päin avaimesta?
    Ja flektissä tais olla vääränkätinen kierre, eli aukee ns. myötäpäivään päin? Ja milläs sitä saisi helposti pidettyä jollakin vastaan?
    Ja tuosta nokan lukitustyökalusta ei vieläkään ole tullut oikeen kunnon vastatusta että tarvitseeko sitä. Mutta voisin sen teettää itselle koululla metallipuolella.
    On, 90-kurvin keskeltä mitattuna.
    Nokan/kampuran lukitustyökaluista ei haittaakaan ole, vaikka ilmankin homma onnistuu.
    Viskossa on tosiaan vasenkätinen kierre. Aukee useimmiten ihan vasaralla avaimeen napakasti lyömällä.
    Noista kiristysohjeista en sitten ota vastuuta, mutta noin on vaihdettu ja toiminut.

    Leave a comment:


  • EGoman
    replied
    Originally posted by Kytölä View Post
    Osta multa S14 ni ei tarvi murehtia
    Harmi kun nuo on ihan järjettömissä hinnoissaan. Noh, köyhälle on kaikki kallista

    Leave a comment:


  • Luoti
    replied
    Originally posted by JJT View Post

    Tässäpä
    jotain ohjetta.

    Laita kireys ennemmin vaikka vaa'alla tai 2kg puntilla kuin näppituntumalla. M40 on suht tarkka oikeasta kireydestä.
    Jeps. No täytyy jostain jonkunalainen "kalavaaka" hommata. Mites se kohta siinä 8mm kuusiokoloavaimessa, tuolla ilmoitettiin se 85mm, onko se mitattuna siitä 90 asteen kurvista sinne suoralle osuudelle päin avaimesta?
    Ja flektissä tais olla vääränkätinen kierre, eli aukee ns. myötäpäivään päin? Ja milläs sitä saisi helposti pidettyä jollakin vastaan?
    Ja tuosta nokan lukitustyökalusta ei vieläkään ole tullut oikeen kunnon vastatusta että tarvitseeko sitä. Mutta voisin sen teettää itselle koululla metallipuolella.

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Eikö kukaan tiiä ?

    Lootan vuoksi kyselen
    Suht samassa ovat. Ite ainakaan ole niissä mitään eroa huomannut.

    Molemmissa "samanlaiset" lohkot ja öljypumput. Ja se pumpun imusihtihän kuuluu olla suorassa. Joten tuskin on eroa kalistuskulmissa.

    Eli ihan sama iskekko siihen M10:n perään 240, 265 tai 280 lootan, hyvin toimii. Laatikko on suorassa.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Kytölä View Post
    Osta multa S14 ni ei tarvi murehtia
    Enpä tuota murehdikaan. Vaihteensiirtovivuston ja öljymäärän vuoksi kysyin.

    Ja mitä S14-moottoriin tulee , M10 soveltuu tämänhetkiseen käyttötarkoitukseen paremmin. Kiitos tarjouksesta.

    - J

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by hirvo1 View Post
    bensapumpun hintoja?
    KL-Varaosat, merkkiliike, Motonet, yms yms varaosapisteet.. Soita ja kysy. Myös google/netti löytää ko. toimipisteiden osien hintoja kunhan ne sivustot sieltä löytää.

    Leave a comment:


  • hirvo1
    replied
    e30 318i -91

    bensapumpun hintoja?

    Leave a comment:


  • Kytölä
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Eikö kukaan tiiä ?

    Lootan vuoksi kyselen
    Osta multa S14 ni ei tarvi murehtia

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Onko E30:ssä M10 ja S14 samassa tai lähes samassa kulmassa kallellaan?
    Eikö kukaan tiiä ?

    Lootan vuoksi kyselen

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Luoti View Post
    Nyt ois M40-myllyn jakopääremppa pian ajankohtainen. 30tkm tuli juuri täyteen nykyisellä hihnalla, mut aattelin täs piakkoin varmuuden vuoks vaihtaa jo.
    Tarjouslaskelmia jakopäänosista tehny tässä muutamalla varaosaliikkeellä ja halvimman sain hintaan 190€, joka sisältää jakop. hihnasarj., vesipumppu, venakopan tiiviste ja termostaatti. Termostaatti siksi kun ei ole huoltokirjaan ikinä sitä merkitty että olisi vaihdettu.
    Olisko jotai "tärkeitä'" juttuja jota ottaa huomioon ym. niksejä? Onko esim. nokka-akselin lukitustyökalu pakollinen tässä hommassa? Ja mistä löytyy kammen lukituksen reikä? Autodata:lta oon "ohjeet" jo tulostanu. Entä hihnan kireys, en kyllä millään kireysmittarilla tjsp. ala laittelemaan kun ei sellaista edes ole. Eikö sen ihan perustuntumalla saa sopivalle kireydelle (pisimmältä suoralta hihna kääntyy juuri ja juuri sen 90 astetta)? :think

    Tässäpä
    jotain ohjetta.

    Laita kireys ennemmin vaikka vaa'alla tai 2kg puntilla kuin näppituntumalla. M40 on suht tarkka oikeasta kireydestä.

    Leave a comment:


  • Luoti
    replied
    Nyt ois M40-myllyn jakopääremppa pian ajankohtainen. 30tkm tuli juuri täyteen nykyisellä hihnalla, mut aattelin täs piakkoin varmuuden vuoks vaihtaa jo.
    Tarjouslaskelmia jakopäänosista tehny tässä muutamalla varaosaliikkeellä ja halvimman sain hintaan 190€, joka sisältää jakop. hihnasarj., vesipumppu, venakopan tiiviste ja termostaatti. Termostaatti siksi kun ei ole huoltokirjaan ikinä sitä merkitty että olisi vaihdettu.
    Olisko jotai "tärkeitä'" juttuja jota ottaa huomioon ym. niksejä? Onko esim. nokka-akselin lukitustyökalu pakollinen tässä hommassa? Ja mistä löytyy kammen lukituksen reikä? Autodata:lta oon "ohjeet" jo tulostanu. Entä hihnan kireys, en kyllä millään kireysmittarilla tjsp. ala laittelemaan kun ei sellaista edes ole. Eikö sen ihan perustuntumalla saa sopivalle kireydelle (pisimmältä suoralta hihna kääntyy juuri ja juuri sen 90 astetta)? :think

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Originally posted by _pukki_ View Post
    googlea on poltettu jo kauan aikaa ja sen mukaan tota pumppua on käytetty vain -90 luvun 900 saabissa onkohan tohon saatavilla joku muu numeroinen pumppu :think
    varmastihan siihen käy muunkin numeroinen pumppu mutta sitä en tiiä että minkä numeroinen ja tuskin kannattaa kokeilla yritä ja erehdy taktiikkaa
    eikö noita pumppuja sitten ole maailma väärällään?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎