E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _pukki_
    replied
    Originally posted by Slazha View Post
    pumpusta kun kaivelet boschin numeron ylös ja eikun google tulille
    googlea on poltettu jo kauan aikaa ja sen mukaan tota pumppua on käytetty vain -90 luvun 900 saabissa onkohan tohon saatavilla joku muu numeroinen pumppu :think
    Last edited by _pukki_; 04-04-2011, 19:38.

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Originally posted by _pukki_ View Post
    Söörtsi ei toimi joten kokeillaan täältä.. Elikkä omasta kolmekakskympistä on boschin abs pumppu rikki ja pitäisi hankkia toinen tilalle.. mutta mistä tietää mitkä kaikki pumput sopii tuohon kyseiseen autoon:think
    pumpusta kun kaivelet boschin numeron ylös ja eikun google tulille

    Leave a comment:


  • _pukki_
    replied
    Söörtsi ei toimi joten kokeillaan täältä.. Elikkä omasta kolmekakskympistä on boschin abs pumppu rikki ja pitäisi hankkia toinen tilalle.. mutta mistä tietää mitkä kaikki pumput sopii tuohon kyseiseen autoon:think

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by janne30 View Post
    Riittääkö että tilaa pelkästään tolpat vai täytyykö tilata koko paska lautasineen päivineen, ja kuinka ton laittamine paikallee onnistuu
    Tilaat vain nuo patruunat, ei tarvi vaihtaa lautasia. Sensijaan voisit tarkistaa pohjaanlyöntikumien kunnon ja tilata nekin samalla, kun eivät maksaa juuri mitään.
    Vaihtotyö on helppo, ei vaadi suuria ponnisteluja, mutta olisihan siinä hyvä olla mukana joku, joka on ennenkin homman tehnyt, niin osaa sitten neuvoa ja katsoa vähän perään.

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Elikkäs, käytin auton öljynvaihdossa ja siinä sivussa kattelin etuiskareita kun auto oli ilmassa. Niin molemmat etuiskarit vuosi nestettä ja auto pomputtaa törkeästi töyssyissä. autossa 60/40 H&R madallussarja ja ajattelin hankkia eteen uudet tolpat.



    Riittääkö että tilaa pelkästään tolpat vai täytyykö tilata koko paska lautasineen päivineen, ja kuinka ton laittamine paikallee onnistuu.

    Kokemuksia lowtecin iskareista yleensäkään?

    Leave a comment:


  • nigster
    replied
    Originally posted by Nipsu View Post
    Tuo kahva on muistaakseni repsikan kahva ylösalaisin. Omaan cäbiin ostin aikoinaan vahingossa kuskinpuolen kahvan, mutta kuten sanoit, vain taustalevy on usein rikki. Vaihdoin siis kuskin ovesta taustalevyn ja käytin vanhan kahvan.
    Nyt kun tarkemmin mietin, niin niinhän tuo taitaapi tosiaan olla. Onko taustalevykin tosiaan sama kuin etuovissa? No, tuo metallista väkerretty on kuitenkin kestävämpi ja jos se vaan sinne nätisti istuu niin on sitä kautta myös parempi - ja varmasti kestävämpi - vaihtoehto.

    Leave a comment:


  • Nipsu
    replied
    Originally posted by nigster View Post
    Päädyin kuitenkin (toivottavasti) parempaan ratkaisuun. Purin tuon mekanismin autosta irti ja huomasin, että rikki on vain se "taustalevy" jossa kampi on kiinni. Kampi jolla siis vapautetaan takaluukun päällä oleva lippa mistä/minne katto rullataan auki/kiinni. Eikä ihme, tuo palikka on muovia (tämä osa pitäisi ehdottomasti olla täysin metallista valmistettu). Suunnittelin sitten uuden vastaavanlaisen kikkareen metallista ja se on nyt valmistuksessa. Kohta pääsee siis sovittelemaan sitä paikoilleen. Eipähän mene ainakaan ihan heti uudestaan halki.

    Jos tämä osoittautuu onnistuneeksi projektiksi, voin myydä valmistuskuvia käypään hintaan niitä tarvitseville (tuo samainen osa on useimmista E30 avoista rikki, tai ainakin menossa rikki).
    Tuo kahva on muistaakseni repsikan kahva ylösalaisin. Omaan cäbiin ostin aikoinaan vahingossa kuskinpuolen kahvan, mutta kuten sanoit, vain taustalevy on usein rikki. Vaihdoin siis kuskin ovesta taustalevyn ja käytin vanhan kahvan.

    Leave a comment:


  • nigster
    replied
    Originally posted by nigster View Post
    E30 cabriolet.

    Onko joku vaihtanut/korjannut/tehnyt uuden katon avausmekanismin? Eli sen, joka sijaitsee vasemman takapenkin sivupaneelissa kiinni (joka avaa sen luukun jonne katto rullataan). Itseltäni on se kampi/kammen kiinnitys mennyt scheisseksi ja siihen pitäisi joku uusi viritys tehdä. Ehdotuksia/ideoita/jo toteutettuja vaihtoehtoja?

    Kiitos.

    Originally posted by jannmann View Post
    Uudet / käytetyt tehdas osat ?
    Vai purukumilla ja rautalangalla meinasit ?
    Originally posted by Tonton View Post
    Jalosella on manuaali kattoinen cäbi käy sieltä purkamassa tarvittavat osat
    Päädyin kuitenkin (toivottavasti) parempaan ratkaisuun. Purin tuon mekanismin autosta irti ja huomasin, että rikki on vain se "taustalevy" jossa kampi on kiinni. Kampi jolla siis vapautetaan takaluukun päällä oleva lippa mistä/minne katto rullataan auki/kiinni. Eikä ihme, tuo palikka on muovia (tämä osa pitäisi ehdottomasti olla täysin metallista valmistettu). Suunnittelin sitten uuden vastaavanlaisen kikkareen metallista ja se on nyt valmistuksessa. Kohta pääsee siis sovittelemaan sitä paikoilleen. Eipähän mene ainakaan ihan heti uudestaan halki.

    Jos tämä osoittautuu onnistuneeksi projektiksi, voin myydä valmistuskuvia käypään hintaan niitä tarvitseville (tuo samainen osa on useimmista E30 avoista rikki, tai ainakin menossa rikki).

    Leave a comment:


  • smpovers
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    Nii-i paha sanoo. Voisin kyllä kuvitella että suurinpiirtein samanlainen se on on sitten automaatista tai manuaalista.
    Nii meet vaikka jaloselta köljäämään tarvit kuitenki kampuran päähän hihnapyöränki ohjaustehostimella varustetusta mallista
    En kyllä itsekkään uskoisi että mitää hirveää eroa niissä voi olla.


    Ai niin perkules tarvii sen hihna pyörän. Pitää sit varmaa tutkiskella jotai purku 518i autoja...

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by smpovers View Post
    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...g_vane_pump-2/
    Ihmettelin vaan mitä tässä meinataan kun lukee "Version with catalysator Only with automatic transmission"



    Tässä taas ei lue...



    Noh kai sen jalan sit tekee jos semmosta ei löydä...
    Nii-i paha sanoo. Voisin kyllä kuvitella että suurinpiirtein samanlainen se on on sitten automaatista tai manuaalista.
    Nii meet vaikka jaloselta köljäämään tarvit kuitenki kampuran päähän hihnapyöränki ohjaustehostimella varustetusta mallista

    Leave a comment:


  • smpovers
    replied

    Ihmettelin vaan mitä tässä meinataan kun lukee "Version with catalysator Only with automatic transmission"



    Tässä taas ei lue...



    Noh kai sen jalan sit tekee jos semmosta ei löydä...

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by smpovers View Post
    Kysymys ohjaustehostimesta.
    Oma auto 318i-88 ja varaosa-auto 320ia -88 ohjaustehostimella.

    Onko melkeimpä plug/play homma asentaa tehostin m40:n seuraksi?

    Onko automaatin tehostin jollain lailla erilainen?
    Ei kai oo.. Mutta M20 koneisen kiinnitys pumpulle on erillainen kuin M40

    Leave a comment:


  • smpovers
    replied
    Kysymys ohjaustehostimesta.
    Oma auto 318i-88 ja varaosa-auto 320ia -88 ohjaustehostimella.

    Onko melkeimpä plug/play homma asentaa tehostin m40:n seuraksi?

    Onko automaatin tehostin jollain lailla erilainen?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by betti View Post
    Tuli tossa hommattua vuode -87 mallinen 325 pieni muotoiseks projektiks ja nyt tuli semmone ongelma jo eteen, että perä klappaa. Eli kun kardaanista pyörittää niin pyörii noin puoli kierrosta tyhjää enne ku ottaa kiinni, eli perä sökö? Tämä tuntuu myös ajaessa ja vaihteita vaihtaessa "kolahduksena". Eli eli nyt aattelin sitte lukkoperää hommailla, joten kertokaas viisaammat millasta perää sinne nyt laittas?:think
    Nyt vaa kaikki tarjoomaa sitte HYVÄ kuntoisia lukkoperiä tähän suuntaan!1
    Älä sitten hävitä sitä sun perämurikkaa vaikka olisi rikkikin. typ 188 E30 kuoria ei tunnu olevan ihan jokaisella kiusaksi asti. Tai ennenkuin heität roskiin ni heitä Postiin ni maksan sulle ehjistä kuorista vaikka kympin :P

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by betti View Post
    Nyt vaa kaikki tarjoomaa sitte HYVÄ kuntoisia lukkoperiä tähän suuntaan!1
    Löytyy hyvä 325i:n lukkoperä. Eikä klonksu, tai vingu. Numeron löydät varmasti foorumin hakua käyttäen.

    Leave a comment:

Working...
X