pumpusta kun kaivelet boschin numeron ylös ja eikun google tulille
googlea on poltettu jo kauan aikaa ja sen mukaan tota pumppua on käytetty vain -90 luvun 900 saabissa onkohan tohon saatavilla joku muu numeroinen pumppu :think
Söörtsi ei toimi joten kokeillaan täältä.. Elikkä omasta kolmekakskympistä on boschin abs pumppu rikki ja pitäisi hankkia toinen tilalle.. mutta mistä tietää mitkä kaikki pumput sopii tuohon kyseiseen autoon:think
pumpusta kun kaivelet boschin numeron ylös ja eikun google tulille
Söörtsi ei toimi joten kokeillaan täältä.. Elikkä omasta kolmekakskympistä on boschin abs pumppu rikki ja pitäisi hankkia toinen tilalle.. mutta mistä tietää mitkä kaikki pumput sopii tuohon kyseiseen autoon:think
Riittääkö että tilaa pelkästään tolpat vai täytyykö tilata koko paska lautasineen päivineen, ja kuinka ton laittamine paikallee onnistuu
Tilaat vain nuo patruunat, ei tarvi vaihtaa lautasia. Sensijaan voisit tarkistaa pohjaanlyöntikumien kunnon ja tilata nekin samalla, kun eivät maksaa juuri mitään.
Vaihtotyö on helppo, ei vaadi suuria ponnisteluja, mutta olisihan siinä hyvä olla mukana joku, joka on ennenkin homman tehnyt, niin osaa sitten neuvoa ja katsoa vähän perään.
Elikkäs, käytin auton öljynvaihdossa ja siinä sivussa kattelin etuiskareita kun auto oli ilmassa. Niin molemmat etuiskarit vuosi nestettä ja auto pomputtaa törkeästi töyssyissä. autossa 60/40 H&R madallussarja ja ajattelin hankkia eteen uudet tolpat.
Tuo kahva on muistaakseni repsikan kahva ylösalaisin. Omaan cäbiin ostin aikoinaan vahingossa kuskinpuolen kahvan, mutta kuten sanoit, vain taustalevy on usein rikki. Vaihdoin siis kuskin ovesta taustalevyn ja käytin vanhan kahvan.
Nyt kun tarkemmin mietin, niin niinhän tuo taitaapi tosiaan olla. Onko taustalevykin tosiaan sama kuin etuovissa? No, tuo metallista väkerretty on kuitenkin kestävämpi ja jos se vaan sinne nätisti istuu niin on sitä kautta myös parempi - ja varmasti kestävämpi - vaihtoehto.
Päädyin kuitenkin (toivottavasti) parempaan ratkaisuun. Purin tuon mekanismin autosta irti ja huomasin, että rikki on vain se "taustalevy" jossa kampi on kiinni. Kampi jolla siis vapautetaan takaluukun päällä oleva lippa mistä/minne katto rullataan auki/kiinni. Eikä ihme, tuo palikka on muovia (tämä osa pitäisi ehdottomasti olla täysin metallista valmistettu). Suunnittelin sitten uuden vastaavanlaisen kikkareen metallista ja se on nyt valmistuksessa. Kohta pääsee siis sovittelemaan sitä paikoilleen. Eipähän mene ainakaan ihan heti uudestaan halki.
Jos tämä osoittautuu onnistuneeksi projektiksi, voin myydä valmistuskuvia käypään hintaan niitä tarvitseville (tuo samainen osa on useimmista E30 avoista rikki, tai ainakin menossa rikki).
Tuo kahva on muistaakseni repsikan kahva ylösalaisin. Omaan cäbiin ostin aikoinaan vahingossa kuskinpuolen kahvan, mutta kuten sanoit, vain taustalevy on usein rikki. Vaihdoin siis kuskin ovesta taustalevyn ja käytin vanhan kahvan.
Onko joku vaihtanut/korjannut/tehnyt uuden katon avausmekanismin? Eli sen, joka sijaitsee vasemman takapenkin sivupaneelissa kiinni (joka avaa sen luukun jonne katto rullataan). Itseltäni on se kampi/kammen kiinnitys mennyt scheisseksi ja siihen pitäisi joku uusi viritys tehdä. Ehdotuksia/ideoita/jo toteutettuja vaihtoehtoja?
Jalosella on manuaali kattoinen cäbi käy sieltä purkamassa tarvittavat osat
Päädyin kuitenkin (toivottavasti) parempaan ratkaisuun. Purin tuon mekanismin autosta irti ja huomasin, että rikki on vain se "taustalevy" jossa kampi on kiinni. Kampi jolla siis vapautetaan takaluukun päällä oleva lippa mistä/minne katto rullataan auki/kiinni. Eikä ihme, tuo palikka on muovia (tämä osa pitäisi ehdottomasti olla täysin metallista valmistettu). Suunnittelin sitten uuden vastaavanlaisen kikkareen metallista ja se on nyt valmistuksessa. Kohta pääsee siis sovittelemaan sitä paikoilleen. Eipähän mene ainakaan ihan heti uudestaan halki.
Jos tämä osoittautuu onnistuneeksi projektiksi, voin myydä valmistuskuvia käypään hintaan niitä tarvitseville (tuo samainen osa on useimmista E30 avoista rikki, tai ainakin menossa rikki).
Nii-i paha sanoo. Voisin kyllä kuvitella että suurinpiirtein samanlainen se on on sitten automaatista tai manuaalista.
Nii meet vaikka jaloselta köljäämään tarvit kuitenki kampuran päähän hihnapyöränki ohjaustehostimella varustetusta mallista
En kyllä itsekkään uskoisi että mitää hirveää eroa niissä voi olla.
Ai niin perkules tarvii sen hihna pyörän. Pitää sit varmaa tutkiskella jotai purku 518i autoja...
Hydro steering-vane pump | BMW 3' E30 320i M20 Europe
Tässä taas ei lue...
Noh kai sen jalan sit tekee jos semmosta ei löydä...
Nii-i paha sanoo. Voisin kyllä kuvitella että suurinpiirtein samanlainen se on on sitten automaatista tai manuaalista.
Nii meet vaikka jaloselta köljäämään tarvit kuitenki kampuran päähän hihnapyöränki ohjaustehostimella varustetusta mallista
Tuli tossa hommattua vuode -87 mallinen 325 pieni muotoiseks projektiks ja nyt tuli semmone ongelma jo eteen, että perä klappaa. Eli kun kardaanista pyörittää niin pyörii noin puoli kierrosta tyhjää enne ku ottaa kiinni, eli perä sökö? Tämä tuntuu myös ajaessa ja vaihteita vaihtaessa "kolahduksena". Eli eli nyt aattelin sitte lukkoperää hommailla, joten kertokaas viisaammat millasta perää sinne nyt laittas?:think
Nyt vaa kaikki tarjoomaa sitte HYVÄ kuntoisia lukkoperiä tähän suuntaan!1
Älä sitten hävitä sitä sun perämurikkaa vaikka olisi rikkikin. typ 188 E30 kuoria ei tunnu olevan ihan jokaisella kiusaksi asti. Tai ennenkuin heität roskiin ni heitä Postiin ni maksan sulle ehjistä kuorista vaikka kympin :P
Leave a comment: