Originally posted by Slazha
View Post
E30 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
pumpusta kun kaivelet boschin numeron ylös ja eikun google tulilleOriginally posted by _pukki_ View PostSöörtsi ei toimi joten kokeillaan täältä.. Elikkä omasta kolmekakskympistä on boschin abs pumppu rikki ja pitäisi hankkia toinen tilalle.. mutta mistä tietää mitkä kaikki pumput sopii tuohon kyseiseen autoon:think
Leave a comment:
-
Söörtsi ei toimi joten kokeillaan täältä.. Elikkä omasta kolmekakskympistä on boschin abs pumppu rikki ja pitäisi hankkia toinen tilalle.. mutta mistä tietää mitkä kaikki pumput sopii tuohon kyseiseen autoon:think
Leave a comment:
-
Tilaat vain nuo patruunat, ei tarvi vaihtaa lautasia. Sensijaan voisit tarkistaa pohjaanlyöntikumien kunnon ja tilata nekin samalla, kun eivät maksaa juuri mitään.Originally posted by janne30 View PostRiittääkö että tilaa pelkästään tolpat vai täytyykö tilata koko paska lautasineen päivineen, ja kuinka ton laittamine paikallee onnistuu
Vaihtotyö on helppo, ei vaadi suuria ponnisteluja, mutta olisihan siinä hyvä olla mukana joku, joka on ennenkin homman tehnyt, niin osaa sitten neuvoa ja katsoa vähän perään.
Leave a comment:
-
Elikkäs, käytin auton öljynvaihdossa ja siinä sivussa kattelin etuiskareita kun auto oli ilmassa. Niin molemmat etuiskarit vuosi nestettä ja auto pomputtaa törkeästi töyssyissä. autossa 60/40 H&R madallussarja ja ajattelin hankkia eteen uudet tolpat.
Riittääkö että tilaa pelkästään tolpat vai täytyykö tilata koko paska lautasineen päivineen, ja kuinka ton laittamine paikallee onnistuu.
Kokemuksia lowtecin iskareista yleensäkään?
Leave a comment:
-
Nyt kun tarkemmin mietin, niin niinhän tuo taitaapi tosiaan olla. Onko taustalevykin tosiaan sama kuin etuovissa? No, tuo metallista väkerretty on kuitenkin kestävämpi ja jos se vaan sinne nätisti istuu niin on sitä kautta myös parempi - ja varmasti kestävämpi - vaihtoehto.Originally posted by Nipsu View PostTuo kahva on muistaakseni repsikan kahva ylösalaisin. Omaan cäbiin ostin aikoinaan vahingossa kuskinpuolen kahvan, mutta kuten sanoit, vain taustalevy on usein rikki. Vaihdoin siis kuskin ovesta taustalevyn ja käytin vanhan kahvan.
Leave a comment:
-
Tuo kahva on muistaakseni repsikan kahva ylösalaisin. Omaan cäbiin ostin aikoinaan vahingossa kuskinpuolen kahvan, mutta kuten sanoit, vain taustalevy on usein rikki. Vaihdoin siis kuskin ovesta taustalevyn ja käytin vanhan kahvan.Originally posted by nigster View PostPäädyin kuitenkin (toivottavasti) parempaan ratkaisuun. Purin tuon mekanismin autosta irti ja huomasin, että rikki on vain se "taustalevy" jossa kampi on kiinni. Kampi jolla siis vapautetaan takaluukun päällä oleva lippa mistä/minne katto rullataan auki/kiinni. Eikä ihme, tuo palikka on muovia (tämä osa pitäisi ehdottomasti olla täysin metallista valmistettu). Suunnittelin sitten uuden vastaavanlaisen kikkareen metallista ja se on nyt valmistuksessa. Kohta pääsee siis sovittelemaan sitä paikoilleen. Eipähän mene ainakaan ihan heti uudestaan halki.
Jos tämä osoittautuu onnistuneeksi projektiksi, voin myydä valmistuskuvia käypään hintaan niitä tarvitseville (tuo samainen osa on useimmista E30 avoista rikki, tai ainakin menossa rikki).
Leave a comment:
-
Päädyin kuitenkin (toivottavasti) parempaan ratkaisuun. Purin tuon mekanismin autosta irti ja huomasin, että rikki on vain se "taustalevy" jossa kampi on kiinni. Kampi jolla siis vapautetaan takaluukun päällä oleva lippa mistä/minne katto rullataan auki/kiinni. Eikä ihme, tuo palikka on muovia (tämä osa pitäisi ehdottomasti olla täysin metallista valmistettu). Suunnittelin sitten uuden vastaavanlaisen kikkareen metallista ja se on nyt valmistuksessa. Kohta pääsee siis sovittelemaan sitä paikoilleen. Eipähän mene ainakaan ihan heti uudestaan halki.Originally posted by nigster View PostE30 cabriolet.
Onko joku vaihtanut/korjannut/tehnyt uuden katon avausmekanismin? Eli sen, joka sijaitsee vasemman takapenkin sivupaneelissa kiinni (joka avaa sen luukun jonne katto rullataan). Itseltäni on se kampi/kammen kiinnitys mennyt scheisseksi ja siihen pitäisi joku uusi viritys tehdä. Ehdotuksia/ideoita/jo toteutettuja vaihtoehtoja?
Kiitos.
Originally posted by jannmann View PostUudet / käytetyt tehdas osat ?
Vai purukumilla ja rautalangalla meinasit ?Originally posted by Tonton View PostJalosella on manuaali kattoinen cäbi käy sieltä purkamassa tarvittavat osat
Jos tämä osoittautuu onnistuneeksi projektiksi, voin myydä valmistuskuvia käypään hintaan niitä tarvitseville (tuo samainen osa on useimmista E30 avoista rikki, tai ainakin menossa rikki).
Leave a comment:
-
En kyllä itsekkään uskoisi että mitää hirveää eroa niissä voi olla.Originally posted by duuk View PostNii-i paha sanoo. Voisin kyllä kuvitella että suurinpiirtein samanlainen se on on sitten automaatista tai manuaalista.
Nii meet vaikka jaloselta köljäämään tarvit kuitenki kampuran päähän hihnapyöränki ohjaustehostimella varustetusta mallista
Ai niin perkules tarvii sen hihna pyörän. Pitää sit varmaa tutkiskella jotai purku 518i autoja...
Leave a comment:
-
Nii-i paha sanoo. Voisin kyllä kuvitella että suurinpiirtein samanlainen se on on sitten automaatista tai manuaalista.Originally posted by smpovers View Posthttp://bmwfans.info/parts/catalog/E3...g_vane_pump-2/
Ihmettelin vaan mitä tässä meinataan kun lukee "Version with catalysator Only with automatic transmission"
Tässä taas ei lue...
Noh kai sen jalan sit tekee jos semmosta ei löydä...
Nii meet vaikka jaloselta köljäämään tarvit kuitenki kampuran päähän hihnapyöränki ohjaustehostimella varustetusta mallista
Leave a comment:
-
Ei kai oo.. Mutta M20 koneisen kiinnitys pumpulle on erillainen kuin M40Originally posted by smpovers View PostKysymys ohjaustehostimesta.
Oma auto 318i-88 ja varaosa-auto 320ia -88 ohjaustehostimella.
Onko melkeimpä plug/play homma asentaa tehostin m40:n seuraksi?
Onko automaatin tehostin jollain lailla erilainen?
Leave a comment:
-
Kysymys ohjaustehostimesta.
Oma auto 318i-88 ja varaosa-auto 320ia -88 ohjaustehostimella.
Onko melkeimpä plug/play homma asentaa tehostin m40:n seuraksi?
Onko automaatin tehostin jollain lailla erilainen?
Leave a comment:
-
Älä sitten hävitä sitä sun perämurikkaa vaikka olisi rikkikin. typ 188 E30 kuoria ei tunnu olevan ihan jokaisella kiusaksi asti. Tai ennenkuin heität roskiin ni heitä Postiin ni maksan sulle ehjistä kuorista vaikka kympin :POriginally posted by betti View PostTuli tossa hommattua vuode -87 mallinen 325 pieni muotoiseks projektiks ja nyt tuli semmone ongelma jo eteen, että perä klappaa. Eli kun kardaanista pyörittää niin pyörii noin puoli kierrosta tyhjää enne ku ottaa kiinni, eli perä sökö? Tämä tuntuu myös ajaessa ja vaihteita vaihtaessa "kolahduksena". Eli eli nyt aattelin sitte lukkoperää hommailla, joten kertokaas viisaammat millasta perää sinne nyt laittas?:think
Nyt vaa kaikki tarjoomaa sitte HYVÄ kuntoisia lukkoperiä tähän suuntaan!1
Leave a comment:
Leave a comment: