E30 puslat. Mitkä ovat kestävimmät?
Vaihdettiin noin 3v sitten etupäähän tukivarsiin 4kpl palloniveliä. Ne oli ostettu jostain tarvikeliikkeestä. Puslien merkkiä en muista. Yksi niitä on nyt täysin paskana. Minkä merkkiset osat on parhaita vai pitääkö ostaa suoraan alkuperäistä? Takapään isot puslat ei myöskään kestänyt tarvikkeena 2v kauempaa. Niihin olen jo ostanut alkuperäiset tilalle. Powerflexiä en ole siitä syystä ajatellut jos ne pilaavat ajomukavuuden liiallisella melulla. Vai onko sekin huhupuhetta?:think
E30 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ai, lukihäiriö. Oletko katsonut ettei hanskikaslokeron valo pala kokoajan?Originally posted by Smiik View PostAi 0.5A toleranssin sisälle?
Ehkä ei kumminkaan. Tais olla 50mA tollanen normaali kulutus. Mulla vaan on 10x enemmän virrankulutus. Normaalisti ajossa toimii ja käy, mitä nyt satunnaisesti pätkäsee lyhyesti.
E: Onko mahdollista, että akku on sellasessa jamassa et se purkaa ittensä sillon ku se on yhdistetty auton sähköjärjestelmään ilman et mikään kuluttaa sitä muu kuin kello? Kuulostaa kyl uskomattomalta ja tyhmältä..
Tuli mieleen tämä, aika huomaamaton kyllä olisi.
Leave a comment:
-
no se pelas hienosti 4 vuotta. meni jopa koteloon ja kansi kiinni ilman apuja. ja toisinpäin. ilman apuvoimiaki. nyt taas iski kuukautiset.Originally posted by Tonton View Postjotain hämminkiä siinä sitten on:think ootko kattonu niitä liikkuvia osia kun joku muu painaa nappulaa
mulla nimittäin riittää että ottaa etureunan auki ja hiukan voi kevittää alkuun mutta lähtee kyllä ilmankin
Leave a comment:
-
Käy ja ei. 4D-etuvyöt on alhaalta kiinni penkissä pultin alla, kun ne 2D:ssä on kiinni vyön lenkistä siinä liukutangossa. Eli jos laitat 4D:n etuvyöt 2D:hen on taakse kulkeminen perin hankalaa, kun vyö ei pääse liikkumaan alhaalta taakse.Originally posted by Throttle View PostKäykö 4D etuturvavyöt 2D eteen?
2D:n etuvyötä ei sitten saa asennettua nelioviseen.
Leave a comment:
-
Eikö näin selvään asiaan ole kellään tietoa vai onko tiedon panttaukseen joku syy? Minulla itsellä ei ole asiaan tietoa, mutta jonnin verran säästäs jos ostaa 4x 8 eeron kumeja verrattuna 30 euron kumeihin.Originally posted by pablo View Post325 Vetoakselin suojakumeista tarttis selvyys.
Käykö ulko ja sisänivelen kumit ristiin? Motonet tarjoaa samaa sisä ja ulkopäähän. Kl taaseen sekoittaa pakkaa niin valinnalla, kuin hinnoilla. Noita pelti kuppeja en tarvi sisäpäähän eli lienekköhän toi 8,40e å Kl:n kumi sopiva myös sisäpäähänkin?
14386
30.70€
Vetoakselin suojakumi
13531
8.40€
Vetoakselin suojakumi ulompi
23137
45.60€
Vetoakselin suojakumi ulompi (manual -9/95+automaatti)
3491
30.70€
Vetoakselin suojakumi+kiinnikepelti sisempi
-Anssi
-Anssi
Leave a comment:
-
jotain hämminkiä siinä sitten on:think ootko kattonu niitä liikkuvia osia kun joku muu painaa nappulaaOriginally posted by EGoman View Postkaton etureunaa pitää nostaa kunnolla samalla kun nappia painaa. jos ei nosta niin moottori vääntää tuon tangon sijoiltaan väkisellä ja samalla se vääntyy. Mulla ei niitä pikku ruuveja ole ollu tuon takia paikoillaan. Pelannu hyvin ilman. Nyt tänään nostin kattoa ylös yksinään niin ei tullut nostettua etureunaa tarpeeksi ja tanko pamahti irti.
mulla nimittäin riittää että ottaa etureunan auki ja hiukan voi kevittää alkuun mutta lähtee kyllä ilmankin
Leave a comment:
-
katon etureunaa pitää nostaa kunnolla samalla kun nappia painaa. jos ei nosta niin moottori vääntää tuon tangon sijoiltaan väkisellä ja samalla se vääntyy. Mulla ei niitä pikku ruuveja ole ollu tuon takia paikoillaan. Pelannu hyvin ilman. Nyt tänään nostin kattoa ylös yksinään niin ei tullut nostettua etureunaa tarpeeksi ja tanko pamahti irti.Originally posted by Tonton View Post
mikä siellä kanittaa?
mulla oli joku ite tehny ton tangon huonekaluputkesta ja nyt ostin uuden
se huonekaluputken reikä meni väljäksi sieltä moottorin päästä mut tässä orkkis tangossa näyttäs olevan joku vaihdettava sisus
Leave a comment:
-
[QUOTE=EGoman;2732862]mikä siellä kanittaa?Originally posted by Tonton View Post
kiitos, auttaa! toisen kerran meni jo tuo tanko paskaksi tässä autossa. toisaalta toimii nopeammin ilman tuota tankoa kun käsin nykäsee katon vaan koteloon ja sitten napilla painaa hevosenkengän alas
mulla oli joku ite tehny ton tangon huonekaluputkesta ja nyt ostin uuden
se huonekaluputken reikä meni väljäksi sieltä moottorin päästä mut tässä orkkis tangossa näyttäs olevan joku vaihdettava sisus
Leave a comment:
-
[QUOTE=Tonton;2732858]kiitos, auttaa! toisen kerran meni jo tuo tanko paskaksi tässä autossa. toisaalta toimii nopeammin ilman tuota tankoa kun käsin nykäsee katon vaan koteloon ja sitten napilla painaa hevosenkengän alasOriginally posted by EGoman View PostVoisko joku (jolla on ehjänä) mitata kulman asteluvun josta tanko numero 3 taittuu tuossa keskellä? eli cabrion katon työntötanko. jos saisi edes sinnepäin niin voisi suoristella tuon oman
asteista en tiedä mut jos tästä on apua
Leave a comment:
-
[QUOTE=EGoman;2732692]Voisko joku (jolla on ehjänä) mitata kulman asteluvun josta tanko numero 3 taittuu tuossa keskellä? eli cabrion katon työntötanko. jos saisi edes sinnepäin niin voisi suoristella tuon oman
asteista en tiedä mut jos tästä on apua
nuolien osoittamista kohdista suoralinja (vihreä)
ja nimen omaan tuosta tangon kohdalta ei siitä prässätystä päästä
niin tuohon väliin jää 17mm (sinisellä)
mitta otetaan tangon keskellä olevasta prässätystä kohdasta uniballiin päin 60mmLast edited by Tonton; 10-08-2014, 11:30.
Leave a comment:
-
Ai 0.5A toleranssin sisälle?
Ehkä ei kumminkaan. Tais olla 50mA tollanen normaali kulutus. Mulla vaan on 10x enemmän virrankulutus. Normaalisti ajossa toimii ja käy, mitä nyt satunnaisesti pätkäsee lyhyesti.
E: Onko mahdollista, että akku on sellasessa jamassa et se purkaa ittensä sillon ku se on yhdistetty auton sähköjärjestelmään ilman et mikään kuluttaa sitä muu kuin kello? Kuulostaa kyl uskomattomalta ja tyhmältä..Last edited by Smiik; 16-06-2012, 20:23.
Leave a comment:
-
Sisävalojen ovikytkimet ? Eikö pari sivua taakse joku maininnut että toi 0,5A menee vielä toleranssin sisälle.
Leave a comment:
-
Akunpurkaus ongelma 318i:ssä.Jos auto seisoo esim 6-8h niin ei toivoakaan et startti jaksais pyörähtää. Virrankulutusta mittaillut ilman virtoja päällä tossa niin näyttää 0.5A eli 500mA,käsittämättömän iso kulutus "levossa". Olen samaan aikaan myös kokeiltu napsia sulakkeita ja releitä vuorotellen pois ja ainoa vaikutus oli sulake numero 21, eli sisävalo/kello, jolloin laski virrankulutus n.0.45A. Kokeiltu myös availla ja sulkea kaikki ovet ja luukut vuorotellen,ja silti jää aina toi mystinen 0.5A.Soitin käynnistyy virtalukolta käännettäessä.(Soitin ja subi nyt irti) Nyt vaan loppuu niksit kesken. Ideoita mikä kuluttaa ton puol ampeeria? :think
E: Ja akku latautuu normaalisti, reilu 14V näyttää.Last edited by Smiik; 16-06-2012, 19:58.
Leave a comment:
-
Voisko joku (jolla on ehjänä) mitata kulman asteluvun josta tanko numero 3 taittuu tuossa keskellä? eli cabrion katon työntötanko. jos saisi edes sinnepäin niin voisi suoristella tuon oman

Leave a comment:
Leave a comment: