Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M5 moottorilla

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jacek
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 552
    • Helsinki

    #31
    Re: poikkeusluvasta

    Originally posted by TONI_VAAN
    sitä ei irtoa kuullema nykyää ollenkaa.
    Olis mielenkiintoista kuulla jos joku on todellakin itse hakenut erikoislupaa eikä vain "kuullut" asioita. Faktat auttavat mutta MuTusta on yleensä vain haittaa :roll:
    (M3 + M3) - M5 = M1 ?

    Osia myytävänä

    http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

    Comment

    • NHB
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 1120

      #32
      Hölmöltä kuulostaisi sellainen poikkeuslupakäsittely josta ei voi saada poikkeuslupaa.

      Comment

      • Tykki
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 197
        • Ii

        #33
        Originally posted by NHB
        Hölmöltä kuulostaisi sellainen poikkeuslupakäsittely josta ei voi saada poikkeuslupaa.
        kyllä ne luvat saa aika koviinkin projekteihin. pitää olla vain hyvät perustelut ja aukottomat faktat. ja tietysti hieman käteistä.
        "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
        -Andy McCoy

        Comment

        • energy
          BTCF Member
          • May 2003
          • 1697
          • Haukipudas, Oulu

          #34
          Originally posted by Jacek
          Eli jakeluun laitan kun valmiiksi saan :lol:
          Multa löytyy aina tuota vapaata tilaa palvelimelta hyviin tarkoituksiin, pistä privaa kunhan saat videon :wink:
          :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
          :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
          :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

          Comment

          • jwiren
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 205
            • Tampere

            #35
            Viteoo kehiin :!:

            Comment

            • Jacek
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 552
              • Helsinki

              #36
              Originally posted by jwiren
              Viteoo kehiin :!:
              Ei ole löytynyt kaveria jolla olisi mahdollisuus siirtää VHS -nauhalta videoa koneelle. Erään kaverin koneella yritettäessä se epäonnistui -> kuvasta tuli nykivää ja äänisynkka meni poskelleen.

              Jos joku HKI lähistöllä asuva osaa / pystyy tekemään sen niin kiikutan ilomielin nauhan sinne koneelle siirrettäväksi.
              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

              Osia myytävänä

              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

              Comment

              • Daa Daa
                BTCF Member
                • Aug 2004
                • 910
                • Jyväskylä

                #37
                Hmm.. Osaatkos Jacek kertoa että minkä takia AKE tyrmää tämän koko homman vedoten tuohon 7kg/hv. sääntöön. Heidän mukaan suurin moottori saa olla 2.7l+20% ja 218hv. Kun muuten menee tuon 7kg. säännön alle... :?

                AKE:n tarkastaja oli antanut rapsut paikalliselle katsastuskonttorille kun olivat muutoskatsastaneet 70.lukulaiseen camaroon pikkulohkon tilalle isolohkon. Vaikka tuon kyseisen isolohkon on saanut tämän auton moottoritilaan jo tehtaalta jos on halunnut, mutta kun se sattui alittamaan tuon 7kg. säännön niin rapsut tuli. Eikä sillä ollut mitään merkitystä että se camaro on alittanut sen 7kg./hv jo uutena pikkulohkollakin hihnalta tullessaan!

                Näin siis kuukausi sitten..

                Comment

                • Doni
                  Moderator
                  • Sep 2004
                  • 2842
                  • Kyrsälä

                  #38
                  Originally posted by Jacek
                  Originally posted by jwiren
                  Viteoo kehiin :!:
                  Ei ole löytynyt kaveria jolla olisi mahdollisuus siirtää VHS -nauhalta videoa koneelle. Erään kaverin koneella yritettäessä se epäonnistui -> kuvasta tuli nykivää ja äänisynkka meni poskelleen.

                  Jos joku HKI lähistöllä asuva osaa / pystyy tekemään sen niin kiikutan ilomielin nauhan sinne koneelle siirrettäväksi.
                  Mulla on Video IN. Pitkään aikaan käyttäny sitä, mutta kyllä se varmaan toimii ku vähän configuroi.

                  Eli ota mukaan jos huiskitaan Royal Blauta joku päivä.
                  Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                  Comment

                  • Jacek
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 552
                    • Helsinki

                    #39
                    Originally posted by Doni
                    Mulla on Video IN. Pitkään aikaan käyttäny sitä, mutta kyllä se varmaan toimii ku vähän configuroi.

                    Eli ota mukaan jos huiskitaan Royal Blauta joku päivä.
                    Hienoa. Jos viittisit testata sitä etukäteen futaako niin ei mene 8t sen kanssa. Katsotaan ens viikolla kun sulla on aikaa värittää.
                    (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                    Osia myytävänä

                    http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                    Comment

                    • Jacek
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 552
                      • Helsinki

                      #40
                      Originally posted by Daa Daa
                      Hmm.. Osaatkos Jacek kertoa että minkä takia AKE tyrmää tämän koko homman vedoten tuohon 7kg/hv. sääntöön. Heidän mukaan suurin moottori saa olla 2.7l+20% ja 218hv. Kun muuten menee tuon 7kg. säännön alle... :?
                      Tyrmää sen siksi koska laissa lukee tuo 7kg/kW painosuhde-ehto. Ainoa S38 moottori joka mahtuu järkevästi vakiotehoisena tuohon on M5 E28 Kat ja M635CSi Kat. Molemmat 191kW eli omapainon pitää olla 1337kg.

                      M3 kohdalla tuo osuu aika lailla nappiin mutta tavallisen E30 kohdalla joutuu lisäämään painoa.

                      210kW vaatii jo 1470kg omapainon joka on hyvin hankalaa. Kantavuus korkeammalle oikeanlaisen alustasarjan TüV -todistuksella ja paino kohdalleen leimaan. Leiman jälkeen painot pois. Henkilöluku kyllä varmasti putoaa tossa projektissa.

                      Toinen tie on katsastaa 260hv moottori autoon, kasvattaa tilavuutta 10% ja muutoskatsastaa uusi tilavuus ja teho autoon. -> 286hv. 10% tai alle ei rinnasteta moottorinvaihtoon.

                      Kevyin E30 M3 S38B36 moottorilla painoi 1294kg kun minimoimme painon (turvakaaret tosin sisällä n 20kg). Normaalikunnossa sellainen painaa noin 1320kg eli 17kg lisää tulee helposti.

                      Tavallista E30 S38 moottorilla en ole koskaan punninnut. Hyvin ikävä sääntö tuo 7kg/Kw, varsinkin kun moni vakioautokin alittaa sen kuten mainitsit.
                      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                      Osia myytävänä

                      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                      Comment

                      • hannuk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 2136
                        • Capital

                        #41
                        Originally posted by Jacek
                        Hyvin ikävä sääntö tuo 7kg/Kw, varsinkin kun moni vakioautokin alittaa sen kuten mainitsit.
                        On, se tyrmää esim. kaikki hauskat tehonlisäysprojektit esim. 540/e39:iin.
                        - BMW x5 f15 m50d "navetta"
                        - Porsche Cayenne S
                        - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
                        - plus pari muuta

                        Comment

                        • S.P.R
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 1009
                          • Oulu area

                          #42
                          what

                          Jacek wrote:

                          Hyvin ikävä sääntö tuo 7kg/Kw, varsinkin kun moni vakioautokin alittaa sen kuten mainitsit.


                          On, se tyrmää esim. kaikki hauskat tehonlisäysprojektit esim. 540/e39:iin.
                          Millasia projekteja mietit? Turbot ja ruuvithan saa sellaset paperit kun haluaa vai meinasitko laittaa jonkun muun koneen? Tai esim. Hartgen virityssarjan? Jos painon voi laskettaa otteesta niin 540 saa olla 328hv?
                          Ei tosiaan paljon kärsi kutitella.

                          Comment

                          • Daa Daa
                            BTCF Member
                            • Aug 2004
                            • 910
                            • Jyväskylä

                            #43
                            Re: what

                            Originally posted by Wackot
                            Jos painon voi laskettaa otteesta niin 540 saa olla 328hv?
                            Kyllä se otteessa lukeva paino kelpaa mainiosti..

                            Comment

                            • Jacek
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 552
                              • Helsinki

                              #44
                              Jokainen mun tekemä M30 tai S38 E30 punnittiin kyllä tarkkaan leimalla mutta siinähän olikin kyse moottorinvaihdoista jne teknisistä muutoksista jotka nostavat painoa paljon.

                              Ahtaminen rinnastetaan myös moottorinvaihtoon joten voisin kuvitella että teho/painosuhde lasketaan myös punnitusta painosta, ei otteeseen merkitystä. Sehän on tyyppikatsastuksessa todettu, vakiovarusteisen auton paino joka voi poiketa paljonkin todellisesta, alkuperäisenä tehtaalta tulleen auton painosta.

                              Jokaisella konttorilla pitäisi olla vaaka - äkkiäkös siellä käy punnituttamassa oman autonsa ennenkun muuttelee mitään niin tietää missä mennään
                              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                              Osia myytävänä

                              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                              Comment

                              • jhietala
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2003
                                • 70

                                #45
                                siis....oletko nyt laittamassa mitä m5 moottoria e30 perusmalliin vai e30 m3:een? Ja mitä käytät vertailumallina?

                                etelä-afrikan jne... muiden mannerten autoja ei pysty käyttämään vertailumallina ainakaan täällä suomessa, vaikkakin sitä olisi tuotu tuontiautona tai erikoistilauksena tänne tai muuhun euroopan maahan.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎