Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M5 moottorilla

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J.A.Camber
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 2

    Originally posted by Saku
    Yksi E30 S38 oli 51-52% etuakselilla ilman kuskia. 50/50 jakaumaan pääsee kohtuullisella työmäärällä, tosin se ei yksinään takaa mitään mutkakäytöstä.

    Tuo BLE lienee Hyvinkäältä. Paras aika Ahvenistolta lienee 1:32 alkuinen. Tosin slickseillä. Potentiaalia on vielä käyttämättä, joten mielenkiintoista nähdä mitä kulkee jos omistaja aikansa harrastaa.
    BMW E30 M3 S38B36 mottorilla on kyllä tietenkin hiukan nenäpainoinen enkä jaksa nyt muistaa kuinpaljon oli etuakselilla kuskin kanssa. Tosin kulmapainot saimme (kuskin kanssa) aika kivasti kohdalleen Cross weight 50,1%.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Tuo Hyvinkään punainen m3/m5 on noin 100 kertaa parempi kuin bem-300...

      Comment

      • mikko
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1762
        • kotona

        onkohan bem-300 vaihtanut omistajaa...

        Comment

        • mikke
          Bimmer Fanatic
          • May 2003
          • 450
          • .

          Originally posted by mikko
          onkohan bem-300 vaihtanut omistajaa...
          on useita kertoja, mutta viimeisin uusi omistaja taisi hakea auton tässä kuukauden sisällä.

          Comment

          • L.H
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2479
            • Lohja

            Originally posted by Bmw Master
            Tuo Hyvinkään punainen m3/m5 on noin 100 kertaa parempi kuin bem-300...
            Mihinkähän tämä väite perustuu... ...vai onko bem-300 tosiaan niin pommi nykyisin kun jotkut ovat puhuneet...
            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4647
              • Tuusula

              Mitenkäs sellanen homma että jos ostais saksasta e30 s38:lla varustettuna ja alkais sitä suomeen katsastamaan niin saako kilpiin? Ahdettuja vähäpäästöisiä ainakin saa niin miten on tällasen laita? Lukee varmasti jossain mutta ei jaksa alkaa ettimään
              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Heksula
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 2285
                • Porvoo

                Originally posted by Jonsku
                Mitenkäs sellanen homma että jos ostais saksasta e30 s38:lla varustettuna ja alkais sitä suomeen katsastamaan niin saako kilpiin? Ahdettuja vähäpäästöisiä ainakin saa niin miten on tällasen laita? Lukee varmasti jossain mutta ei jaksa alkaa ettimään
                Ei taida saada, ellei ole M3. Vertailuteho on 320is mallista 325 alustalla ja abseilla 237hv. M3 korisen sais leimaan jenkkimallin koneella, tai s50b30 myllyllä. Tosin nää sä nyt varmaan tiesitkin.
                2020 G20 320i xdrive

                Comment

                • eeki
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 1966
                  • HKI

                  Pääsääntöhän siinä tosiaan on että auton täytyy täyttää suomen rakentelusäännökset vaikka se onkin saksassa kilvitetty ko. muutoksilla. M5:n pata + e30-kori ei ole mahdollinen yhdistelmä, ilman poikkeuslupaa!

                  Tai sitten jos joku saa aken uskomaan että tuo etelä-afrikan malli olisi tosi kiva vertailukohde, mutta se homma taisi jäädä Jacekilta yms hepuilta kesken?

                  [edit]
                  Niin tosiaan se jyrkan 328 kompressorihan meni kilpiin niin että siitä penkitettiin +20% tehot. Löytyy searchillakin showroomista juttua, piti pastettaa se linkki tähän mutta kämmäsin enkä jaksa enää.
                  Last edited by eeki; 09-09-2005, 15:50.
                  Ducati 998 -02 //

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    .............
                    Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:25.
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4647
                      • Tuusula

                      Jaahas, tulipahan selailtua netti-ETK:ta ja vertailin E30 325 cabriota (kovakatossa on samat alustan osat) E30 320iS:ään.. Taka-akseli on 320iS:ssä sama kuin M3:ssa samoin kuin takakallistuksenvakaaja, 12mm 325 vs 14,5mm M3/320is. Jarrupääsylinteri on 325:ssä 5/1987 --> sama kuin 320iS:ssä (halk. 22mm). Muuten jarrut, etuakseliston osat ja taka-akseliston osat ovat samat. 320iS perää ei ole saanut 325:seen (eri välityksillä) mutta se ei ole ongelma.
                      Eli ei sitä 320iS:ää ihan suoraan pysty vertailumallina käyttämään...

                      Tossa vielä linkit:

                      320iS:
                      Taka-akseli
                      Takakallistuksenvakaaja
                      Jarrupääsylinteri

                      325:
                      Taka-akseli
                      Takakallistuksenvakaaja
                      Jarrupääsylinteri

                      M3:
                      Taka-akseli
                      Takakallistuksenvakaaja

                      Ja edittiä: näin tarkemmin ajateltuna ei toi nyt välttämättä mikään ylitsepääsemätön ongelma ole.. Uudemman E30:sen jarrupääsylinteri, vallilan takomosta kallistuksenvakaaja ja taka-akselihan tuppaa ruostumaan niin ettei niitä numeroita aina niin erota sieltä
                      Last edited by Jonsku; 26-10-2005, 12:21.
                      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      • Maza
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 4321
                        • Kannus/Kokkola

                        Originally posted by Jonsku
                        Jaahas, tulipahan selailtua netti-ETK:ta ja vertailin E30 325 cabriota (kovakatossa on samat alustan osat) E30 320iS:ään.. Taka-akseli on 320iS:ssä sama kuin M3:ssa samoin kuin takakallistuksenvakaaja, 12mm 325 vs 14,5mm M3/320is. Jarrupääsylinteri on 325:ssä 5/1987 --> sama kuin 320iS:ssä (halk. 22mm). Muuten jarrut, etuakseliston osat ja taka-akseliston osat ovat samat. 320iS perää ei ole saanut 325:seen (eri välityksillä) mutta se ei ole ongelma.
                        Eli ei sitä 320iS:ää ihan suoraan pysty vertailumallina käyttämään...

                        Ja edittiä: näin tarkemmin ajateltuna ei toi nyt välttämättä mikään ylitsepääsemätön ongelma ole.. Uudemman E30:sen jarrupääsylinteri, vallilan takomosta kallistuksenvakaaja ja taka-akselihan tuppaa ruostumaan niin ettei niitä numeroita aina niin erota sieltä
                        Jaapajaa.. en välttämättä lähtisi viemään tuota akselipalkin eroa edes katsastusinssin tietoisuuteen. Tuossa m3/320is osassa tuskin on eroa 325i osaan.. ehkä joku pakoputken kannake on erilainen. Siitä johtuen eri varaosanro. Jarrupääsylinteriä turhaan lähdet vaihtamaan. Itse jarruthan on iS:ssä samat ku 325i:ssä. Perustele tuo pääsylinterin erikokoisuus autojen akselimassojen erolla. Sano, että 320iS on tasapainoisempi kuin keulapainoinen 325i (saati sitten "335"). Perävälityksen eroavaisuus menee sillä perustelulla, että 320iS:ssä on sporttilaatikko 1:1 5. vaihteella, kun taas 325i:ssä ylivaihdelaatikko 0.81:1. Lisäksi voi vielä tuoda esiin moottoreiden eri käyttökierrosalueet, mutta lienee turha tässä tapauksessa. Takavakaajan sitten joudutkin vaihtamaan. Toki sitäkin voi yrittää perustella erilaisella painojakaumalla, mutta helpointa varmaan vaihtaa tuo mtech alustaisen vakaaja. Onneks sattuu itsellä olemaan sellainen varalla. Sanomattakin selvää, että löytää paikkansa omasta autosta.

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4647
                          • Tuusula

                          Originally posted by Maza
                          Jaapajaa.. en välttämättä lähtisi viemään tuota akselipalkin eroa edes katsastusinssin tietoisuuteen. Tuossa m3/320is osassa tuskin on eroa 325i osaan.. ehkä joku pakoputken kannake on erilainen. Siitä johtuen eri varaosanro. Jarrupääsylinteriä turhaan lähdet vaihtamaan. Itse jarruthan on iS:ssä samat ku 325i:ssä. Perustele tuo pääsylinterin erikokoisuus autojen akselimassojen erolla. Sano, että 320iS on tasapainoisempi kuin keulapainoinen 325i (saati sitten "335"). Perävälityksen eroavaisuus menee sillä perustelulla, että 320iS:ssä on sporttilaatikko 1:1 5. vaihteella, kun taas 325i:ssä ylivaihdelaatikko 0.81:1. Lisäksi voi vielä tuoda esiin moottoreiden eri käyttökierrosalueet, mutta lienee turha tässä tapauksessa. Takavakaajan sitten joudutkin vaihtamaan. Toki sitäkin voi yrittää perustella erilaisella painojakaumalla, mutta helpointa varmaan vaihtaa tuo mtech alustaisen vakaaja.
                          Jees, lueskelin vielä tuota AKE:n "soveltamisohjeita.." niin siinä todetaan että ".... tulee auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen olennaisesti vaikuttavat osat muuttaa vastaamaan..." joten eipä siinä sen kummempaa.. toivon mukaan

                          Kyllä tuon jarrupääsylinterin vois vaihtaa.. eipä tartte alkaa siitä(kin) vääntämään katsastuksessa, eikös jarrutustehonkin pitäisi kasvaa samalla
                          Mtech-alustassa on myös tuo M3 takavakaaja, pitääpä alkaa metsästämään
                          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          • Suutari
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 3064
                            • Suomi

                            ainakin omassa 325i cabriossa on 21mm etuvakaaja ja 14.5mm takavakaaja...mistä olet saanut tuon 12mm takavakaajan tiedon kun ite katoin tuon etk:ltakin ja sen pitäisi olla sama 14.5mm kaikissa cabrioissa...

                            Pitääkin asennella tuo uusiksi kun yks päivä vahingossa delasin sysadm:in ja tarkistaa asia . Omaan ei tartte jokatapauksessa vakaajaa vaihtaa...

                            ja ottaa papruja mukaan noista varalta, mutta turha siellä on mitään ylimäärästä esitellä jos eivät kysele. Yleensä riittää kun jarrut on samat ja ei ne taida noita pääsylinterin mittoja kysellä kovin usein...
                            sama pätee taka-akselipalkkiin...
                            Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                            -Official BTCF-Sauna Team-
                            -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                            -Team BTCF Top Alcohol-
                            -Team Pimp My Bride-
                            TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                            R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                            R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                            526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                            Comment

                            • Maza
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 4321
                              • Kannus/Kokkola

                              Originally posted by Suutari
                              ainakin omassa 325i cabriossa on 21mm etuvakaaja ja 14.5mm takavakaaja...mistä olet saanut tuon 12mm takavakaajan tiedon kun ite katoin tuon etk:ltakin ja sen pitäisi olla sama 14.5mm kaikissa cabrioissa...
                              Kyllä ainakin netti-ETK antaa cabriolla takavakaajaksi ainoastaan 12mm. Mielestäni kyllä silti pitäisi tuo 14,5mm (mtech) vakaajakin olla saatavilla. Mulla on omassa cabriossa 21mm etuvakaaja ja 12mm takavakaaja. Tietysti ku taaksekin valaa tarpeeksi massaa päälle niin äkkiä seki vaikuttaa 14,5mm:ltä.

                              Comment

                              • Jonsku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 4647
                                • Tuusula

                                Netti-ETK:sta kattelin, täytyy vielä mittailla jos se sattuis olee 14,5mm niin ei tarttis alkaa vaihtelemaan..
                                ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                                ... and many more

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎