Originally posted by Saku
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 M5 moottorilla
Collapse
X
-
Mitenkäs sellanen homma että jos ostais saksasta e30 s38:lla varustettuna ja alkais sitä suomeen katsastamaan niin saako kilpiin? Ahdettuja vähäpäästöisiä ainakin saa niin miten on tällasen laita? Lukee varmasti jossain mutta ei jaksa alkaa ettimäänex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by JonskuMitenkäs sellanen homma että jos ostais saksasta e30 s38:lla varustettuna ja alkais sitä suomeen katsastamaan niin saako kilpiin? Ahdettuja vähäpäästöisiä ainakin saa niin miten on tällasen laita? Lukee varmasti jossain mutta ei jaksa alkaa ettimään2020 G20 320i xdrive
Comment
-
-
Pääsääntöhän siinä tosiaan on että auton täytyy täyttää suomen rakentelusäännökset vaikka se onkin saksassa kilvitetty ko. muutoksilla. M5:n pata + e30-kori ei ole mahdollinen yhdistelmä, ilman poikkeuslupaa!
Tai sitten jos joku saa aken uskomaan että tuo etelä-afrikan malli olisi tosi kiva vertailukohde, mutta se homma taisi jäädä Jacekilta yms hepuilta kesken?
[edit]
Niin tosiaan se jyrkan 328 kompressorihan meni kilpiin niin että siitä penkitettiin +20% tehot. Löytyy searchillakin showroomista juttua, piti pastettaa se linkki tähän mutta kämmäsin enkä jaksa enää.Last edited by eeki; 09-09-2005, 15:50.Ducati 998 -02 //
Comment
-
-
Jaahas, tulipahan selailtua netti-ETK:ta ja vertailin E30 325 cabriota (kovakatossa on samat alustan osat) E30 320iS:ään.. Taka-akseli on 320iS:ssä sama kuin M3:ssa samoin kuin takakallistuksenvakaaja, 12mm 325 vs 14,5mm M3/320is. Jarrupääsylinteri on 325:ssä 5/1987 --> sama kuin 320iS:ssä (halk. 22mm). Muuten jarrut, etuakseliston osat ja taka-akseliston osat ovat samat. 320iS perää ei ole saanut 325:seen (eri välityksillä) mutta se ei ole ongelma.
Eli ei sitä 320iS:ää ihan suoraan pysty vertailumallina käyttämään...
Tossa vielä linkit:
320iS:
Taka-akseli
Takakallistuksenvakaaja
Jarrupääsylinteri
325:
Taka-akseli
Takakallistuksenvakaaja
Jarrupääsylinteri
M3:
Taka-akseli
Takakallistuksenvakaaja
Ja edittiä: näin tarkemmin ajateltuna ei toi nyt välttämättä mikään ylitsepääsemätön ongelma ole.. Uudemman E30:sen jarrupääsylinteri, vallilan takomosta kallistuksenvakaaja ja taka-akselihan tuppaa ruostumaan niin ettei niitä numeroita aina niin erota sieltäLast edited by Jonsku; 26-10-2005, 12:21.ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by JonskuJaahas, tulipahan selailtua netti-ETK:ta ja vertailin E30 325 cabriota (kovakatossa on samat alustan osat) E30 320iS:ään.. Taka-akseli on 320iS:ssä sama kuin M3:ssa samoin kuin takakallistuksenvakaaja, 12mm 325 vs 14,5mm M3/320is. Jarrupääsylinteri on 325:ssä 5/1987 --> sama kuin 320iS:ssä (halk. 22mm). Muuten jarrut, etuakseliston osat ja taka-akseliston osat ovat samat. 320iS perää ei ole saanut 325:seen (eri välityksillä) mutta se ei ole ongelma.
Eli ei sitä 320iS:ää ihan suoraan pysty vertailumallina käyttämään...
Ja edittiä: näin tarkemmin ajateltuna ei toi nyt välttämättä mikään ylitsepääsemätön ongelma ole.. Uudemman E30:sen jarrupääsylinteri, vallilan takomosta kallistuksenvakaaja ja taka-akselihan tuppaa ruostumaan niin ettei niitä numeroita aina niin erota sieltäSanomattakin selvää, että löytää paikkansa omasta autosta.
Comment
-
-
Originally posted by MazaJaapajaa.. en välttämättä lähtisi viemään tuota akselipalkin eroa edes katsastusinssin tietoisuuteen. Tuossa m3/320is osassa tuskin on eroa 325i osaan.. ehkä joku pakoputken kannake on erilainen. Siitä johtuen eri varaosanro. Jarrupääsylinteriä turhaan lähdet vaihtamaan. Itse jarruthan on iS:ssä samat ku 325i:ssä. Perustele tuo pääsylinterin erikokoisuus autojen akselimassojen erolla. Sano, että 320iS on tasapainoisempi kuin keulapainoinen 325i (saati sitten "335"). Perävälityksen eroavaisuus menee sillä perustelulla, että 320iS:ssä on sporttilaatikko 1:1 5. vaihteella, kun taas 325i:ssä ylivaihdelaatikko 0.81:1. Lisäksi voi vielä tuoda esiin moottoreiden eri käyttökierrosalueet, mutta lienee turha tässä tapauksessa. Takavakaajan sitten joudutkin vaihtamaan. Toki sitäkin voi yrittää perustella erilaisella painojakaumalla, mutta helpointa varmaan vaihtaa tuo mtech alustaisen vakaaja.
Kyllä tuon jarrupääsylinterin vois vaihtaa.. eipä tartte alkaa siitä(kin) vääntämään katsastuksessa, eikös jarrutustehonkin pitäisi kasvaa samalla
Mtech-alustassa on myös tuo M3 takavakaaja, pitääpä alkaa metsästämäänex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
ainakin omassa 325i cabriossa on 21mm etuvakaaja ja 14.5mm takavakaaja...mistä olet saanut tuon 12mm takavakaajan tiedon kun ite katoin tuon etk:ltakin ja sen pitäisi olla sama 14.5mm kaikissa cabrioissa...
Pitääkin asennella tuo uusiksi kun yks päivä vahingossa delasin sysadm:in ja tarkistaa asia. Omaan ei tartte jokatapauksessa vakaajaa vaihtaa...
ja ottaa papruja mukaan noista varalta, mutta turha siellä on mitään ylimäärästä esitellä jos eivät kysele. Yleensä riittää kun jarrut on samat ja ei ne taida noita pääsylinterin mittoja kysellä kovin usein...
sama pätee taka-akselipalkkiin...Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Originally posted by Suutariainakin omassa 325i cabriossa on 21mm etuvakaaja ja 14.5mm takavakaaja...mistä olet saanut tuon 12mm takavakaajan tiedon kun ite katoin tuon etk:ltakin ja sen pitäisi olla sama 14.5mm kaikissa cabrioissa...
Comment
-
-
Netti-ETK:sta kattelin, täytyy vielä mittailla jos se sattuis olee 14,5mm niin ei tarttis alkaa vaihtelemaan..ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
Comment