Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M5 moottorilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jacek
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 552
    • Helsinki

    #61
    Tässä skannattu 333i varaosafilmi
    (M3 + M3) - M5 = M1 ?

    Osia myytävänä

    http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

    Comment

    • Guest's Avatar

      #62
      Originally posted by Jacek
      Tässä skannattu 333i varaosafilmi
      hmm... olisikos tuosta tarkoitus saada selvää muutakin kuin alareunan teksti?

      Comment

      • Jacek
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 552
        • Helsinki

        #63
        Originally posted by Henski
        hmm... olisikos tuosta tarkoitus saada selvää muutakin kuin alareunan teksti?
        Ei 8) Kuten aiemmin topicissa mainitsin niin filmin siirto sähköiseen muotoon on työn alla
        (M3 + M3) - M5 = M1 ?

        Osia myytävänä

        http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

        Comment

        • Guest's Avatar

          #64
          Originally posted by Jacek
          Originally posted by Henski
          hmm... olisikos tuosta tarkoitus saada selvää muutakin kuin alareunan teksti?
          Ei 8) Kuten aiemmin topicissa mainitsin niin filmin siirto sähköiseen muotoon on työn alla
          Hyvä alku jo ainakin... Ja saahan tuotakin ihmetellä ja zoomailla jo :lol:

          Comment

          • Daa Daa
            BTCF Member
            • Aug 2004
            • 910
            • Jyväskylä

            #65
            Eikös sitten synny muutettu moottori kun siihen yhdistää pari pientä hyrrää?

            Nii sittenhän riittää 333i vertailu kohteeksi.. :?

            Comment

            • Jacek
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 552
              • Helsinki

              #66
              Originally posted by Daa Daa
              Eikös sitten synny muutettu moottori kun siihen yhdistää pari pientä hyrrää?

              Nii sittenhän riittää 333i vertailu kohteeksi.. :?
              Syntyy toki. Ongelma on vaan siinä ettei teho saa nousta yhtään eli en voi suositella hyrriä. Toiset nokat voi olla järkevämpi optio ja tehonnousun asemasta niillä voisi hakea parempaa alavääntöä.

              Ilmeisesti jopa lastu voisi jo riittää "modifioinniksi" jolla moottorin teho pitää/saadaan osottaa mittaamalla. S38 moottoriinhan ei ihmeellistä tehoa lastulla tulekaan mutta vääntöä kyllä ja sehän vaan kävisi. Multa sattuu löytymään S38B36 koneeseen nimenomaan tommonen lastu.
              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

              Osia myytävänä

              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19178
                • -

                #67


                Hier seht ihr mein absolutes Einzelstück... einen M3/M5 Evolution Limited Edition... .. die 335i 24S E.L.E. existiert in einer weltweiten Auflage von 9 Stück, mein Baby ist die Nummer 6 der Sonderserie!!! ...

                Tiedän kyllä että esim. Hartge on tehnyt E30 M3:n jossa M5 moottori. Olihan tuollainen aikoinaan esittelyssäkin Tekniikan Maailmassa. Mutta onko BMW:n tehdas tehnyt myös myyntiin astio tuollaisia E30 M3/M5 autoja?

                Taatusti liian kaukaa haettu.. mutta jos on niin olisikohan noista saatavilla mitään papereita jotka kenties auttaisi projektia? :wink:
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6769
                  • PK-seutu

                  #68
                  Originally posted by Juhis
                  http://bmw-style.de/homepage/style_daniel_m3.htm

                  Hier seht ihr mein absolutes Einzelstück... einen M3/M5 Evolution Limited Edition... .. die 335i 24S E.L.E. existiert in einer weltweiten Auflage von 9 Stück, mein Baby ist die Nummer 6 der Sonderserie!!! ...

                  Tiedän kyllä että esim. Hartge on tehnyt E30 M3:n jossa M5 moottori. Olihan tuollainen aikoinaan esittelyssäkin Tekniikan Maailmassa. Mutta onko BMW:n tehdas tehnyt myös myyntiin astio tuollaisia E30 M3/M5 autoja?

                  Taatusti liian kaukaa haettu.. mutta jos on niin olisikohan noista saatavilla mitään papereita jotka kenties auttaisi projektia? :wink:
                  Ainakin yksi gyntteri dtmpowerin jenkkifoorumilla kovasti väittää omistavansa aidon ja alkuperäisen tehtaalla kasatun M3/M5 auton. "Evo V" nimitys tais olla häiskän itsensä keksimä kuitenkin.
                  S65, S85, H1, N63TU, IB1

                  Comment

                  • L.H
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2481
                    • Lohja

                    #69
                    Originally posted by Juhis
                    http://bmw-style.de/homepage/style_daniel_m3.htm

                    Hier seht ihr mein absolutes Einzelstück... einen M3/M5 Evolution Limited Edition... .. die 335i 24S E.L.E. existiert in einer weltweiten Auflage von 9 Stück, mein Baby ist die Nummer 6 der Sonderserie!!! ...

                    Tiedän kyllä että esim. Hartge on tehnyt E30 M3:n jossa M5 moottori. Olihan tuollainen aikoinaan esittelyssäkin Tekniikan Maailmassa. Mutta onko BMW:n tehdas tehnyt myös myyntiin astio tuollaisia E30 M3/M5 autoja?

                    Taatusti liian kaukaa haettu.. mutta jos on niin olisikohan noista saatavilla mitään papereita jotka kenties auttaisi projektia? :wink:
                    Ainakin bemaristissa olleessa e30 m3 jutussa sanottiin, että niitä ei alettu valmistamaan, koska ne todettiin yksin kertaisesti liian tehokkaiksi.. ..tai jotain sinne päin..
                    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                    Comment

                    • Jacek
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 552
                      • Helsinki

                      #70
                      Taitaa olla kaveri ihan itse keksinyt oman Evo-mallinsa Tekeehän tehdas kaikenlaisia prototyyppejä ja testailee uusia moottoreita vanhoissa korimalleissa (esim M70 moottori E24 korissa) mutta vaikka tuollaista olisikin Günther ja Dieter viikonloppuisin Dingolfingin takapihalla kasaillut niin ei sellaista olisi ikinä päästetty myyntiin asti.

                      Ns Versuchswagen puretaan yleensä atomeihin ja tutkitaan mitä ne on syönyt. Nollasarjan autoja päästetään kyllä liikenteeseen, esim vaikka ensimmäiset M3 E30 mallit vuodelta 1984 (muistaakseni 4 kpl). Löytyy valmistenumerofilmiltä tuo data.

                      Mukava ajatus mutta taitaa pudota tonne fiktion puolelle. Hartgenkin valmistamat H35-24 olivat kaikki TüV -Einzelabnahmeja joten siitäkään ei ole apua. Alpina taasen on virallinen autonvalmistaja mutta heillä on sopimus etteivät koske tehtaan M-mallien moottoreihin esim B6 S

                      335i touringin kävin eilen näyttämässä tullissa ja tarkastaja kummasteli kuinkas tässä lukee 160kW. Sanoin että täällähän on tämmöinen moottori, kuten otteessakin lukee ja avasin peltiä. Hän siihen että onkos tämä sitten 335i vai mikä. Minä että eihän se malli sitä moottoria vaihtamalla muutu (Harmi ). Saapa nähdä mitä keksivät sille veroiksi. Kovasti ainakin räpsivät kuvia.

                      EDIT:

                      Laitoinpa huvikseni Dannylle mailia tosta sen EVOsta jossa selitin problematiikkaa täällä katsastusten kanssa ja pyytelin apuja sen osottamisessa että tuollainen auto on tullut tehtaalta ulos. As if, mutta katsotaan mitä se vastaa, jos vastaa
                      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                      Osia myytävänä

                      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #71
                        m3

                        onko Jacekilla tietoa montako e30 M3:sta tuli tehtaalta WBA alkuisella valmistenumerolla?
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • Jacek
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 552
                          • Helsinki

                          #72
                          Re: m3

                          Originally posted by jannmann
                          onko Jacekilla tietoa montako e30 M3:sta tuli tehtaalta WBA alkuisella valmistenumerolla?
                          Pitäisi laskea valmistenumerofilmiltä. ETKsta en ole keksinyt keinoa päästä selaamaan valmistenumerolistaa. Ainakin Matin auto on WBA ja pari M5 E28 mitä mulla on ollu oli myös WBA , samoin kymmenkunta M635CSi. Jokainen näkemäni M5 E34 on ollut WBS. Mattihan voisi äkkiä osata kaivaa ETKlta sen valmistenumerolistan esille ?

                          Sehän tosin vain kertoo että virallinen valmistaja on BMWn tytäryhtiö BMW Motorsport, nykyinen M GmbH. On mahdollista että käyttävät tuota argumenttinä AKElla mutta eihän se mallisarja siitä miksikään muutu vaikka sitä eri firman nimen alla valmistetaankin.

                          E30 M3 kohdalla tuo ei kumminkaan tule toimimaan koska niitä on WBA -alkuisella valmistenumerolla.
                          (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                          Osia myytävänä

                          http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #73
                            wba

                            tota just meinasin, tuo wba todistaa valmistajan ja ei ainakaan vaikeuta kädenvääntöä mallisarjasta...

                            Matti oli jostain netistä nähny artikkelint että niitä olisi valmistettu vain 200kpl.
                            sillä wba alkuisella numerolla, mutta varmuutta asiaan ei ole..
                            valmistenumeron perusteella Matin auton pitäis olla jotain 90 paikkeilla valmistetuista....
                            Tiedätkö tuliko kolmosen koriin jotain muutoksia alkuvuosina?
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • qwe
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2004
                              • 133
                              • espoo

                              #74
                              clip-Hier seht ihr mein absolutes Einzelstück... einen M3/M5 Evolution Limited Edition... .. die 335i 24S E.L.E. existiert in einer weltweiten Auflage von 9 Stück, mein Baby ist die Nummer 6 der Sonderserie!!! ...

                              Tiedän kyllä että esim. Hartge on tehnyt E30 M3:n jossa M5 moottori. Olihan tuollainen aikoinaan esittelyssäkin Tekniikan Maailmassa. Mutta onko BMW:n tehdas tehnyt myös myyntiin astio tuollaisia E30 M3/M5 autoja? -clip



                              clip-Laitoinpa huvikseni Dannylle mailia tosta sen EVOsta jossa selitin problematiikkaa täällä katsastusten kanssa ja pyytelin apuja sen osottamisessa että tuollainen auto on tullut tehtaalta ulos. As if, mutta katsotaan mitä se vastaa, jos vastaa-clip



                              Jos tästä aukeaisi polku, niin oispa JOULU tullut etuajassa. Toivottavasti Danny on todellinen kaveri ja sivut totta.

                              tuossa ratkeaisi teho-ongelma, iskutilavuusongelma ja m3 s38 lupien ongelma, sitten vain pitää saada ake aukottomasti sille kannalle että m3 tulkitaan samaan mallisarjaan e30:n kanssa.
                              vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

                              Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

                              Comment

                              • qwe
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2004
                                • 133
                                • espoo

                                #75
                                alk.per m3 s38?

                                Vielä tuosta mahdollisesta ennenaikaisesta joululahjasta. Olin jo tuossa lähettämässä bmw mobile traditioniin sähköpostia asiasta, mutta olisiko vastaus varmempi jos tiedustelun tekisi saksaksi, eli voisitko Jacek kysyä tuolta kun sinulla on hyvin kieli hallussa. Siinä voisi viitata vaikka tuohon kotisivuun, ja olla liikkeellä luonnollisesti vain bmw:n historian takia eikä hirveesti mainostaa asian liittyvän tekniikanvaihtoihin. Jos sieltä saa vielä autojen runkonumerot niin vielä parempi. Jos tuo olisi totta niin sitten vain sama kirjeitse vahvistettuna bmw:n leimoilla suomeen ja oikeaksi todistettu kopio toimitetaan AKE:lle.

                                Tuon jälkeen seuraavat raja-arvot e30:lle

                                316hv* 1,2=379hv
                                3535cm3*1.25=4419cm3
                                painonlisäys ei ole enää ongelma

                                Ja nuo kaikki ilman poikkeuslupaa, ainut ongelma on 7kg/kw eli ultimatekevyttä ei voi tehdä.

                                tuossa vielä mobile tradition -yhteystiedot, vai onko sinulla parempi kontakti? Jos asiasta aiheutuu kustannuksia, osallistun niihin mielelläni.


                                Contact.
                                BMW Mobile Tradition.

                                BMW Mobile Tradition
                                Schleißheimer Straße 416
                                Corner of BMW Allee
                                80 935 Munich
                                Germany
                                Fax: +49 (0) 89 38 22 70 22
                                E-Mail: [email protected]
                                vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

                                Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎