Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M5 moottorilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jacek
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 552
    • Helsinki

    #76
    Re: alk.per me s38?

    Originally posted by qwe
    Vielä tuosta mahdollisesta ennenaikaisesta joululahjasta.
    Mä en kyllä innostuisi tosta - tuo on 99.99% tod näk puppua. Jos tuollaisia olisi TODELLA tehty niin kyllä niistä olisi tässä yli 10v aikana jossain muuallakin kun tuon Jampan kotisivuilla puhuttu.


    Originally posted by qwe
    Olin jo tuossa lähettämässä bmw mobile traditioniin sähköpostia asiasta
    Voinhan mä tarvittaessa sellasen kirjotella mutta katsotaan nyt eka mitä se kaveri vastaa. Oletko varma että Mobile Tradition on oikea osoite ? Eihän E30 kuulu vielä siihen.

    Ei siitä mitään kuluja tietenkään tule mutta oikeasti toi on liirumlaarumia. En hämmästyisi vaikka pellin alla ei olisi edes S38 moottoria, ihan kenen asentamana tahansa. On nimittäin outoa että kun se on auton erikoisuus niin sivuilla ei ole ainoatakaan kuvaa konehuoneesta...
    (M3 + M3) - M5 = M1 ?

    Osia myytävänä

    http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

    Comment

    • qwe
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 133
      • espoo

      #77
      Ok, tässä vähän vaan innostuin, mutta jos on pienikin mahdollisuus tollasen olemassaoloon niin se kyllä kannattaa tarkastaa.

      e28 on jo mobile tradition puolella, joten eiköhän e30 jo pikkuhiljaa ala sinne siirtymään, saman kauden autoja kummatkin. Uskoisin että sieltä ainakin neuvovat eteenpäin, käsittääkseni siellä on asiallista palvelua.
      vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

      Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

      Comment

      • Doni
        Moderator
        • Sep 2004
        • 2842
        • Kyrsälä

        #78
        Re: alk.per m3 s38?

        Originally posted by qwe

        Tuon jälkeen seuraavat raja-arvot e30:lle

        316hv* 1,2=379hv
        3535cm3*1.25=4419cm3
        painonlisäys ei ole enää ongelma
        Alkaa menemään hurjaks nää hommat.

        Täällä kans yks heinäperse joka osallistuu kustannuksiin jos sellaisia tulee.

        E30 S38B36 :roll:
        Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

        Comment

        • Saku
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 343
          • Jkl

          #79
          Originally posted by Jacek
          Keulapainoinen siitä kyllä S38 koneella tulee, ei siitä minnekään pääse vaikka otettiinkin konetta 7,5cm taaemmas kun Alpina B6 malleissa. Varta vasten teetätetyllä, säädetyllä alustalla keula saatiin kuriin eikä keulapainoisuus enään häirinny mainittavasti.

          BLE-431 nykyinen omistaja on ymmärtääkseni ahkera kiertämään ratapäivillä ja muistan kuulleeni hänen ajaneen matalia 1.35 aikoja. Sanoisin että ahveniston tiukoissa mutkissa tulee äkkiä pidonpuute vastaan eikä tehoa pääse pahemmin hyödyntämään.

          Yksi E30 S38 oli 51-52% etuakselilla ilman kuskia. 50/50 jakaumaan pääsee kohtuullisella työmäärällä, tosin se ei yksinään takaa mitään mutkakäytöstä.

          Tuo BLE lienee Hyvinkäältä. Paras aika Ahvenistolta lienee 1:32 alkuinen. Tosin slickseillä. Potentiaalia on vielä käyttämättä, joten mielenkiintoista nähdä mitä kulkee jos omistaja aikansa harrastaa.
          E30 "339" 1380hv - E30 "316" 749hv - E36 328T 505hv - 335i N54 464hv - Vette C3 LS TT 1210hv - Vette C6 TT 1022hv- R-Motorsport

          Comment

          • pt.
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 122
            • Kouvola

            #80
            Originally posted by qwe
            clip-Hier seht ihr mein absolutes Einzelstück... einen M3/M5 Evolution Limited Edition... .. die 335i 24S E.L.E. existiert in einer weltweiten Auflage von 9 Stück, mein Baby ist die Nummer 6 der Sonderserie!!! ...

            Tiedän kyllä että esim. Hartge on tehnyt E30 M3:n jossa M5 moottori. Olihan tuollainen aikoinaan esittelyssäkin Tekniikan Maailmassa. Mutta onko BMW:n tehdas tehnyt myös myyntiin astio tuollaisia E30 M3/M5 autoja? -clip



            clip-Laitoinpa huvikseni Dannylle mailia tosta sen EVOsta jossa selitin problematiikkaa täällä katsastusten kanssa ja pyytelin apuja sen osottamisessa että tuollainen auto on tullut tehtaalta ulos. As if, mutta katsotaan mitä se vastaa, jos vastaa-clip



            Jos tästä aukeaisi polku, niin oispa JOULU tullut etuajassa. Toivottavasti Danny on todellinen kaveri ja sivut totta.

            tuossa ratkeaisi teho-ongelma, iskutilavuusongelma ja m3 s38 lupien ongelma, sitten vain pitää saada ake aukottomasti sille kannalle että m3 tulkitaan samaan mallisarjaan e30:n kanssa.
            Tätä Hartgen M5 homman esille tuloa jotenkin odotellut. Silloin joskus tuon lehdessä olon yhteydessä kun siinä kuitenkin oli jo varmistettu ks laitteelle jo suomen hintakin ja myyjä. Myyntiliike oli espoossa(?) joku "ei maahantuojan" liike.

            Se että avaako tämä mitään sen uudempia ovia en tiedä, mutta jos maahantuonti on ollut silloin varmaa(ilman sen alkamista sitten) niin jotain tipsejä mahdollista saada sieltä muodossa paperi. Henkilön nimikin oli mainittu jutussa.. Arkistoihin siis, mutta kyseisen ajattelu mallin saa tyrmätä kyllä tai rivien välistä lukemalla saadu ajatuksen tuoda julki.

            Comment

            • tepabmw
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 834
              • LAITAMAA

              #81
              Ilmeisesti jopa lastu voisi jo riittää "modifioinniksi" jolla moottorin teho pitää/saadaan osottaa mittaamalla. S38 moottoriinhan ei ihmeellistä tehoa lastulla tulekaan mutta vääntöä kyllä ja sehän vaan kävisi. Multa sattuu löytymään S38B36 koneeseen nimenomaan tommonen lastu.[/QUOTE]

              itelläni s38b36 karalan räätälöimällä boxilla,ennen räätälöintiä 314,8hv/359,4nm,jälkeen 330hv/380nm...minusta ainakin jo ihan kiva lisäys lastulle...
              -Tepan Paja-
              Veikkola city
              0405203098
              Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19178
                • -

                #82
                Originally posted by pt.
                Tätä Hartgen M5 homman esille tuloa jotenkin odotellut. Silloin joskus tuon lehdessä olon yhteydessä kun siinä kuitenkin oli jo varmistettu ks laitteelle jo suomen hintakin ja myyjä. Myyntiliike oli espoossa(?) joku "ei maahantuojan" liike.

                Se että avaako tämä mitään sen uudempia ovia en tiedä, mutta jos maahantuonti on ollut silloin varmaa(ilman sen alkamista sitten) niin jotain tipsejä mahdollista saada sieltä muodossa paperi. Henkilön nimikin oli mainittu jutussa.. Arkistoihin siis, mutta kyseisen ajattelu mallin saa tyrmätä kyllä tai rivien välistä lukemalla saadu ajatuksen tuoda julki.
                Muistaakseni Bayermann oli se firma jota kautta tuollaisen olisi aikanaan saanut. Jos kiinnostaa lukea tuosta Hartgesta niin kannattaa kaivaa esille 1991 vuosimallin Tekniikan Maailman vuosikerta. Samalta vuodelta löytyy myös BMW E30 M3 Sport Evo mallin vertailu Mersun vastaavaa laitetta vastaan.
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • Doni
                  Moderator
                  • Sep 2004
                  • 2842
                  • Kyrsälä

                  #83
                  Nyt se on täällä. Kauan odotettu video.

                  Videossa on 635CSI, M535i ja M3/S38B36.

                  Koko 105 megaa. Kaapattu vanhalta VHS-C kasetilta ja pakattu Div-X 5:lla.

                  Jos video ei näy, niin www.divx.com:sta codecit koneelle.

                  Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                  Comment

                  • jeps
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1986
                    • Espoo

                    #84
                    Originally posted by Doni
                    Nyt se on täällä. Kauan odotettu video.

                    Videossa on 635CSI, M535i ja M3/S38B36.

                    Koko 105 megaa. Kaapattu vanhalta VHS-C kasetilta ja pakattu Div-X 5:lla.

                    Jos video ei näy, niin www.divx.com:sta codecit koneelle.

                    http://fin-bombers.org/Doni/Video/NytSutii.avi
                    aike jees pätkä!
                    Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

                    Comment

                    • eeki
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 1966
                      • HKI

                      #85
                      Kiitoksia, vihdoinkin! Ei hullumpi pätkä tollaseks sekalaiseksi kotivideoksi, BEM-300:ssa taitaa rajoitin toimia? Aika hurjaa menoa tuossa jossain vaiheessa kun vedetään vasenta kaistaa 250 ja oikealla kaistalla jopa on sitä porukkaa jonkin verran.

                      Pistää vaan miettimään miksi mulla on puolet liian pieni pata mun autossa.
                      Ducati 998 -02 //

                      Comment

                      • Iikoo
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 230
                        • Finland

                        #86
                        Harvinaisen asialliset kiesit, rispekt!

                        Mikä oli auto millä lopussa ajeltiin hieman normaalia kovempaa vahtia?
                        Perhekuljetin VW Passat Variant 2.5TDI 4MOTION
                        Ex:E36 325i Coupe
                        Ex:Talvilintta VW Jetta

                        Comment

                        • jwiren
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 205
                          • Tampere

                          #87
                          Originally posted by Iikoo
                          Harvinaisen asialliset kiesit, rispekt!

                          Mikä oli auto millä lopussa ajeltiin hieman normaalia kovempaa vahtia?


                          M635csi:hän se!



                          KIITOKSIA VIDEOSTA kaikille sen toteuttajille!!

                          AIVAN HELMI!!

                          Comment

                          • jrbeemer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 1844
                            • Muurame

                            #88
                            Lämmitti mieltä enemmän kaikki GISsit yhteensä! Hienoa!

                            E61 535D M-SPORT LCI ALPINWEISS III
                            Myydään munuaiset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331983
                            Myydään E6x LCI M-Sport ratti
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=348466

                            Comment

                            • Karzah
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 303
                              • Rovaniemi

                              #89
                              Aivan loistava...
                              Pitää laittaa jonain päivänä oma video esille, kunhan saan kuvattua enemmän matskuu...
                              Ex. Toyota Carina2 1.6 -86
                              Ex. Audi 80 1.8s -87
                              Ex. Ford Escort 1.6i -88
                              Ex. Bmw E30 320i -88
                              Ex. Mazda 323 GT-X -90/91
                              Ex. Kawasaki 600 zzr(figter) -92/93
                              Ex. volkswagen jetta 1.6 -90
                              Ex. Opel Calibra 2.0 16v -92
                              BMW E30 320i/323i Turbo

                              Älkää Syökö KeltaistaLunta... :(=)

                              Comment

                              • Juhis
                                BTCF Honorary Member
                                • Jul 2002
                                • 19178
                                • -

                                #90
                                mukava pätkä. varsinkin alkupuoli oli hauskaa katsottavaa. tulee omatkin kikkailut jotenkin kummasti mieleleen...
                                All good things come to those who wait.

                                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                                Sound Factory Bar & Nightclub

                                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎