No onko kukaan käynyt muutoskatsastamassa turboa e30 ja verrannut sitä e30 M3....Niin simppeliä se on, eikö. Sitten saa sitä faktaa pöytää:think:think
e30 eroavaisuustodistus (abs jarruista selvityspaperi löytyy nyt)
Collapse
X
-
Se tässä trafissa on hienoa että se ei puutu näihin aiemmin hyväksyttyihinOriginally posted by Jolli View PostKyllähän mäkin voin sanoa foorumilla et mulla on metrinen mulkku ja miljoona tilillä. Foorumikirjoittelun kun ei tarvitse olla mitenkään katsastusasemaa tai muuta sitovaa, se on ainoastaan spekulaatioita, kyseisten nimimerkkien omia mielipiteitä, mutta jos BMW nordic antaa todistuksen, jossa kerrotaan että asiat on näin, niin ei siihen auta itku foorumilla kun E30 M3 alustan osat jne maksavat niin paljon että on pakko jättää tonnin budjetilla suunniteltu turborakennelma haaveeksi. [/sarkasmi]
Koska muita virallisia todisteita/todistuksia ei ole tullut, voimme varmasti yhdessä olla sitä mieltä että E30 M3 kuuluu E30 mallisarjaan. Ei muuta kuin hommaamassa lappuja, jossa BMWltä todistetaan erillisellä paperilla että
A) olivat väärässä tämän lapun kanssa ja B) M3 kuuluu eri mallisarjaan, jolloin vertailuautoksi tulisikin 325i.
ps. Aika moni E30turbo taitaa saada vähän katsastusremppaa, kunhan eka auto leimataan tuon lapun mukaan ja Trafille tulee tiedot vertailukohteista ja vaatimuksista. :think
Eikä perusteluna voi käyttää sitä että "tää on aiemmin hyväksytty", sillä mallisarjan tehokkain-säännös ei ole muuttunut, BMWltä on vain tarkennettu että virheellisesti on trafissa kuviteltu 325i olevan tehokkain E30, kun se oikeasti onkin M3.
Esim Jos muutat autoa jossa on tehona a niin sinne ei jää enään a
Mutta jos autoa ei muuta niin teho pysyy aina a:na vaikka ohjeet muuttuusigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
Jos eilen on tullut paperi, niin aika vikkelään olisi pitänyt toimia. :thinkOriginally posted by Sädde View PostNo onko kukaan käynyt muutoskatsastamassa turboa e30 ja verrannut sitä e30 M3....Niin simppeliä se on, eikö. Sitten saa sitä faktaa pöytää:think:think
Kannattaa huomioida että turboluvallisia koskee tuo 7kg/hp-rajoitus. Mitäs se 2d E30 painoikaan.. :think
Kyllä kyllä, mutta nythän tilanne on se, että ohjeet eivät ole muuttuneet, ainoastaan mallisarjan tehokkain on tarkentunut valmistajan toimesta, jolloin mielestäni jää herran haltuun (=katsastusmiehen tarkkuudeksi) tarkistaa että säännöt täyttyvät.Originally posted by Tonton View PostSe tässä trafissa on hienoa että se ei puutu näihin aiemmin hyväksyttyihin
Esim Jos muutat autoa jossa on tehona a niin sinne ei jää enään a
Mutta jos autoa ei muuta niin teho pysyy aina a:na vaikka ohjeet muuttuu
Kokemuksesta nimittäin tiedän että aiemmin leimattuja autoja (katsurin virheen takia), on joutunutkin muuttamaan, kun joku huomannut että ehdot eivät täytykkään. (Esim EP3 TypeR Civic ja madaltaminen, autoon hyväksytty coilover-sarja, joka laskee autoa sen verran että sivutörmäyssuojaus korissa ei täytäkkään lain vaatimusta)Last edited by Jolli; 28-07-2013, 19:00.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
Aaaa, kun tätäkin on vatvottu, siis olen seurannut tätä noin 3 vuotta.Originally posted by Jolli View PostJos eilen on tullut paperi, niin aika vikkelään olisi pitänyt toimia. :think
Kannattaa huomioida että turboluvallisia koskee tuo 7kg/hp-rajoitus. Mitäs se 2d E30 painoikaan.. :think
Wikipedia antaa 990–1320 kg,Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
No kyllähän se muuttuu koska se on nyt merkitty erimallisarjaan ja se pitäisi muuttaa/tarkentaa ohjeistukseen kuulumaan samaanOriginally posted by Jolli View PostJos eilen on tullut paperi, niin aika vikkelään olisi pitänyt toimia. :think
Kannattaa huomioida että turboluvallisia koskee tuo 7kg/hp-rajoitus. Mitäs se 2d E30 painoikaan.. :think
Kyllä kyllä, mutta nythän tilanne on se, että ohjeet eivät ole muuttuneet, ainoastaan mallisarjan tehokkain on tarkentunut valmistajan toimesta, jolloin mielestäni jää herran haltuun (=katsastusmiehen tarkkuudeksi) tarkistaa että säännöt täyttyvät.
Kokemuksesta nimittäin tiedän että aiemmin leimattuja autoja (katsurin virheen takia), on joutunutkin muuttamaan, kun joku huomannut että ehdot eivät täytykkään.
Ja Siitä eteenpäin se vaaditaan, Kyse ei ole inssin virheestä. Ihan ohjeiden mukaansigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
Tuossa yksi lukema http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...4&postcount=23Originally posted by Jolli View PostKannattaa huomioida että turboluvallisia koskee tuo 7kg/hp-rajoitus. Mitäs se 2d E30 painoikaan.. :think
Comment
-
Cabrion omamassa 1310kg
Josta tulee 254,5hvsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
Jepsan, eli tehorajat nousevat cabrioissa, sillä mallisarjan tehokkaimmaksi löydän itse on sport evo, 238hp, jolloin ainut raja on tuo 7kg / KW (aiemmin virheellisesti sanoin hp).Originally posted by Tonton View PostCabrion omamassa 1310kg
Josta tulee 254,5hv
Hyvä tarkennus muuten tuo yllä mainittu, todennäköisesti siis aiemmin hyväksyttyjä ei laitettaisi muutettavaksi, tulkinnan varainen juttu tietenkin.
2dssä ne ovat täynnä jo ilman mitään virityksiä kun mallisarjan tehokkaimmasta löytyy enemmän kuin tuo 218hpLast edited by Jolli; 28-07-2013, 19:45.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
Niin kuka tuohon nyt sitten viitsii lähteä väittelemään trafin kanssa kun hyötyjinä on vain e30 cabrio ja tourigien, 320 ja 325:n omistajatOriginally posted by Jolli View PostJepsan, eli tehorajat nousevat cabrioissa, sillä mallisarjan tehokkaimmaksi löydän itse on sport evo, 238hp, jolloin ainut raja on tuo 7kg / KW (aiemmin virheellisesti sanoin hp).
Hyvä tarkennus muuten tuo yllä mainittu, todennäköisesti siis aiemmin hyväksyttyjä ei laitettaisi muutettavaksi, tulkinnan varainen juttu tietenkin.
2dssä ne ovat täynnä jo ilman mitään virityksiä kun mallisarjan tehokkaimmasta löytyy enemmän kuin tuo 218hp
Ehkä parempi jos tilanne pysyy ennallaan?sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
Nimenomaan näin, harmi vaan että tuollainen paperi on pyöräytetty maailmalle, jolloin Trafi varmasti vaatii muutokset tehokkaimman mukaan, liikenneturvallisuuden nimissä, ja tällöin tehokkain on M3 Sport Evo.Originally posted by Tonton View PostNiin kuka tuohon nyt sitten viitsii lähteä väittelemään trafin kanssa kun hyötyjinä on vain e30 cabrio ja tourigien, 320 ja 325:n omistajat
Ehkä parempi jos tilanne pysyy ennallaan?
Hyötyjinä nimenomaan yllämainitut tehon suhteen, sekä näitä SE alustan osia omaavat (rahallinen arvo nousi juuri raketin lailla) menettäjinä kaikki muut.
Harmi kun täällä ei väitellä maastureiden katsastuksesta, se nimittäin on sellaista hiuksenhalkomista jo.
Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
Sitähän tuo paperi tarkoittaa, mallisarjan tehokkainta vastaava on M3. Sanoin aiemmin näistä hintojen noususta tietyissä osissa, sekä toteutumattomista projekteista.Originally posted by grab_ View Postsiis tuon paperin mukaanko mun pitää nyt verrata sit m3 malliin jos haluan leimata e30 m50 turbolla..sehä se hauskaa olis alkaa noita m3 alusta osia ettimää ja pankkilainanha siinä saa samalla hakea
Aiemmin mainittua:
BMW nordic antaa todistuksen, jossa kerrotaan että asiat on näin, niin ei siihen auta itku foorumilla kun E30 M3 alustan osat jne maksavat niin paljon että on pakko jättää tonnin budjetilla suunniteltu turborakennelma haaveeksi. [/sarkasmi]Last edited by Jolli; 28-07-2013, 20:33.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
mä meen kyllä kokeilemaan ihan 325 alustalla jos ei tuu leimaa niillä ni sit en tiiä mennää vaikka siirtolapuilla kunnes saa myytyy talot sun muut et on varaa ostella m3 alustoja..Originally posted by Jolli View PostSitähän tuo paperi tarkoittaa, mallisarjan tehokkainta vastaava on M3. Sanoin aiemmin näistä hintojen noususta tietyissä osissa, sekä toteutumattomista projekteista.Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
Kannattaa olla nopea, veikkaan että tuo paperi eksyy liiankin nopeasti Trafin tietoon, täälläkin noita katsastusinssejä nimittäin pyörii.Originally posted by grab_ View Postmä meen kyllä kokeilemaan ihan 325 alustalla jos ei tuu leimaa niillä ni sit en tiiä mennää vaikka siirtolapuilla kunnes saa myytyy talot sun muut et on varaa ostella m3 alustoja..Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
Ei tuo nyt tarkoittanut ja että pitää olla m3 osat. Voi olla paremmatkin vaikkapaOriginally posted by grab_ View Postmä meen kyllä kokeilemaan ihan 325 alustalla jos ei tuu leimaa niillä ni sit en tiiä mennää vaikka siirtolapuilla kunnes saa myytyy talot sun muut et on varaa ostella m3 alustoja..
E36stasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
Comment