Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • QUASIMODO
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2542
    • Pirkkala

    #46
    Originally posted by |foder| View Post
    Juurikin ne pultit jouduin uusimaan ja kyllä se on sen verran tiukka sovite että juuri ja juuri mahtuu pyörimään noiden nystyröiden välissä.
    Eli ongelmana on ollut jo pari viikkoa,että taakse ei saa tarpeeksi miinus camberia..

    Nyt löytyi ainakin yksi vika



    Olin aluksi, että oujee, vika löytyi...

    ..,mutta mitä vit***?

    Jos vaihdan uudet tukivarret, niin eikös ongelma pahene entisestään?!?

    Eli kuvassa auton perästä päin kuvattuna alatukivarsi ja camberin säätöpultti.
    Joku on molemmilta puolilta fiksannut toista "palkoa" pienemmäksi, jolloin pultti siirtyy lähemmäksi vannetta.

    Ei riitä enään järki

    Mitenkä tuo nyt vaikuttaa?

    Onko niin, että kun pultin kiinteän prikan leveämpi sivu on vanteen puolella, niin camper on suurimmillaan?:think eli enemmän plussalla?

    Eihss stana!
    Last edited by QUASIMODO; 31-05-2014, 12:09.
    sigpic

    Comment

    • |foder|
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 7085
      • Forssa

      #47
      Originally posted by QUASIMODO View Post
      Onko niin, että kun pultin kiinteän prikan leveämpi sivu on vanteen puolella, niin camper on suurimmillaan?:think
      Minun järkeilyn mukaan juurikin toisinpäin.
      Eli kuvassa kun väännät pultin 180-astetta ympäri niin menee camberi miinukselle.
      Nyt:
      E82 135i -11

      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

      Comment

      • QUASIMODO
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 2542
        • Pirkkala

        #48
        Eli kun vaihdan ehjän tukivarren ja pultti siirtyy vanteesta pois päin...,niin muuttuuko camber enemmän miinukselle vai plussalle?:think
        enemmän plussalle..eikö?
        sigpic

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7085
          • Forssa

          #49
          Originally posted by QUASIMODO View Post
          Eli kun vaihdan ehjän tukivarren ja pultti siirtyy vanteesta pois päin...,niin muuttuuko camber enemmän miinukselle vai plussalle?:think
          enemmän plussalle..eikö?
          E: En nyt enää ole ihan varma mitä selitän. Saa tulla kokeneemmat valaisemaan asian.
          Tarpeeksi kun pyörittää ajatusta niin alkaa jo epäilemään omaa päätä.
          Last edited by |foder|; 30-05-2014, 23:13.
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • QUASIMODO
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2542
            • Pirkkala

            #50

            alkaa olemaan jo hieman pää jäässä ja voisi olla fiksumpaa miettiä tätä huomenna lisää.
            Eli olemmeko samaa mieltä...

            Tilanne 1
            Käännän pultin 180-astetta ja pidän tuon modatun tukivarren

            Tilanne 2
            Käännän pultin 180-astetta ja uusin tukivarren

            Tilanteessa 1 minulla on camber enemmän miinuksella?
            sigpic

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7085
              • Forssa

              #51
              Originally posted by QUASIMODO View Post

              alkaa olemaan jo hieman pää jäässä ja voisi olla fiksumpaa miettiä tätä huomenna lisää.
              Eli olemmeko samaa mieltä...

              Tilanne 1
              Käännän pultin 180-astetta ja pidän tuon modatun tukivarren

              Tilanne 2
              Käännän pultin 180-astetta ja uusin tukivarren

              Tilanteessa 1 minulla on camber enemmän miinuksella?
              Jos muokatussa tukivarressa on myös keskireikää vingutettu "pidemmäksi" niin siinä on enemmän säätövaraa joten ei kai sitä tarvitse vaihtaa jos haluaa saada tarpeeksi rengasta vinoon eli näin //---\\
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • Samu_93
                BTCF Member
                • Jun 2012
                • 155
                • Espoo

                #52
                Pikainen kysymys. Käyvätkö e36 coupen ja sedanin penkit ristiin? Etupenkit ilmeisesti käyvät, coupessa vaan kipit erona, mutta entä takapenkit??
                e36 328 Cabriolet -95
                e36 318iS Coupe -92
                e36 325 Coupe -92

                Comment

                • QUASIMODO
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2542
                  • Pirkkala

                  #53
                  Jankataas vielä samaa aihetta...

                  Eli tässä kuvassa näkyvät osat

                  2, 3, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14

                  on uusittu.

                  Lisäksi osat

                  4, 7, 17, 18

                  odottavat vaihtoa.



                  Osan 17 reikiä tullaan vinguttamaan isommiksi, jolloin auraukseen saadaan lisää säätöä.

                  Mutta ongelmana on camber, jota ei jostain syystä saa tarpeeksi miinukselle!

                  Nytkin joku on modannut nroa 17, kuten aiemman viestini kuvasta voi todeta.
                  Uuden tukivarren vaihto pahentaa tilannetta entisestään.

                  Mikä voi olla vielä pielessä?!?
                  sigpic

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16460
                    • Asikkala

                    #54
                    Miten matala takapää on eli mitta navasta kaareen ? Itsellä 320 mm. ja vakio-osilla camber helposti -1,5. Ja ehjät tukivarret löytyisi täältä Tulevat kaverin kyydissä Tree:lle huomenna jos kelpaa.

                    Comment

                    • QUASIMODO
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2542
                      • Pirkkala

                      #55
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Miten matala takapää on eli mitta navasta kaareen ? Itsellä 320 mm. ja vakio-osilla camber helposti -1,5. Ja ehjät tukivarret löytyisi täältä Tulevat kaverin kyydissä Tree:lle huomenna jos kelpaa.
                      Käyn tänään mittaamassa mikä on etäisyys.
                      2 tuntia sitten hain uudet tukivarret KL:stä, joten ne löytyvät jo.
                      Kun auto oli säädössä, niin taakse saatiin n. 1,5 -astetta, joka oli maksimi noilla modatuilla varsilla. Tuolloin aurausta ei saatu tarpeeksi pieneksi, joten säätäjä muutti camberin lähemmäksi nollaa.
                      Osan nro 17 muokkauksen jälkeen auraukseen saadaan toivon mukaan lisää säätövaraa. Säädettäviä tukivarsia en haluaisi hankkia,koska olen kuullut että ne eivät kestä(?)..

                      Taakse haluaisin -2...-2,5-astetta.
                      Voiko perän ympärillä olevassa kehikossa, jossa tukivarret ovat kiinni, olla joku pielessä?
                      Last edited by QUASIMODO; 31-05-2014, 13:53.
                      sigpic

                      Comment

                      • QUASIMODO
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 2542
                        • Pirkkala

                        #56
                        Originally posted by QUASIMODO View Post
                        Käyn tänään mittaamassa mikä on etäisyys.
                        Mitta vanteen keskilätkän keskeltä kaareen on ~302mm
                        sigpic

                        Comment

                        • Aatos
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 149
                          • Helsinki

                          #57
                          Irrottelin parista M50b25 nonvanos-koneesta imusarjat ja aloin ihmettelemään kun ovat keskenään erinäköiset. Oisko kellään vinkkiä että mistä voisi olla kyse?

                          BRCF #12 - E36 325 -91

                          Comment

                          • JaHu85
                            BTCF Member
                            • Dec 2005
                            • 607
                            • vaasa

                            #58
                            Originally posted by Aatos View Post
                            Irrottelin parista M50b25 nonvanos-koneesta imusarjat ja aloin ihmettelemään kun ovat keskenään erinäköiset. Oisko kellään vinkkiä että mistä voisi olla kyse?

                            [
                            toiseen laitettu joskus m52 imusarja?
                            E30 318i M43 -88

                            Comment

                            • JonttuPeke
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 1130
                              • Juuka

                              #59
                              Mistä johtuu kun käsijarru on pois päältä niin kuuluu sellainen naputusääni ja kun nostaa 1 pykälän niin ei kuulu?
                              F06 640D "M6"
                              E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                              Comment

                              • Couja
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2012
                                • 582
                                • Valkeakoski

                                #60
                                Originally posted by JonttuPeke View Post
                                Mistä johtuu kun käsijarru on pois päältä niin kuuluu sellainen naputusääni ja kun nostaa 1 pykälän niin ei kuulu?
                                Avaa jarrut takaa, veikkaan että sulla on irronnut jarrukilvestä se tappi ja jousi mikä pitää käsijarrupalat paikoillaan ja ne kolisee siellä.
                                Nykyinen:
                                BMW e36 323i Touring :think

                                Ex:
                                BMW e36 328ia coupe
                                BMW e36 320i sedan

                                Originally posted by Miltzu
                                Joku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎