Originally posted by tryfor
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 Kysymyksiä ja vastauksia VII
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 M50B25 kaasuläppärunko
 
 Kertoisko joku mihin menee Kaasuläppärungon pohjasta takimmainen letkulähtö (vesiletku lähtöjen vieressä?). Tästä Letkulähdöstä menee reikä kaasuläpän taakse. Auto ollu purettuna viime syksystä ja kisapeli tekeillä niin osia jäänyt paljon pois ja tuohon paikkaan ei löytynyt sopivaa letkua tai mihin se johtaa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 jäi tuohon toiseen topikkiin tuo kysymys.
 
 
 
 
 
 eli käykö nuo pölysuojat tuning-toloppaan, jos on nuo uudemman yläpäät (6/92 eteenpäin)?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No käy käy. Ja eipä tuo suuri menetys ole, jos ei jostain syystä passaakkaan.
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei vaikuta camberiin käytännössä mitenkään. Ainoastaan auraukseen. Purkaa tarvii lähinnä osan 17 verran, mutta vielä helpompi, kun ottaa koko tukivarren pöydälle ja vaihtelee siinä.Originally posted by QUASIMODO View Post 
 
 Miten nro 4 vaihdetaan?
 Mitä pitää purkaa?
 
 Miten nro 4:n väljyys/kunto vaikuttaa camberiin?
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Eli kuskin oven keskuslukitus on mykkä, ajonesto pysyy päällä siitä siis myös. Tarvii käyttää vänkärin ovesta auki.
 Missä on toi johtoboksi oikeen takakontissa minkä kaikki käskivät tsekkaamaan? Ilmeisesti kuskin jalkotilassa jossain mattojenkin alla on jotain keskuslukituksen johtoja?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by QUASIMODO View Post 
 
 Miten nro 4 vaihdetaan?
 Mitä pitää purkaa?
 
 Miten nro 4:n väljyys/kunto vaikuttaa camberiin?Ongelmana on, että kaikki kuvassa näkyvät puslat/nivelet on vaihdettu pois lukien nro 4, ja kulmien säätöjä ei saada niin kuin haluanOriginally posted by Pazi88 View PostEi vaikuta camberiin käytännössä mitenkään. Ainoastaan auraukseen. Purkaa tarvii lähinnä osan 17 verran, mutta vielä helpompi, kun ottaa koko tukivarren pöydälle ja vaihtelee siinä. 
 
 Miten on mahdollista, kun kaikki missä voi olla väljää niin on vaihdettu!
 
 Etupään kanssa ei ole ongelmaa paitsi että onko aurausta liikaa?
 
 Edessä:
 camber -2°00' (ohjearvo -0°16'...-1°16')
 auraus 0°10' (ohjearvo 0°08...0°12)
 
 Takana:
 camber -1°24' (ohjearvo -1°35'...1°55')
 auraus 0°10' (ohjearvo 0°08'...0°12')
 
 Haluaisin taakse camberia -2°...-2,5°, mutta kun ei onnistu!?
 Autoa on madallettu jonkun verran. Mielestäni reilusti.
 
 Asentaja sai taakse asetettua 1,45°, kun pultin säädöstä otti kaiken irti, mutta sitten ei saatu aurausta tarpeeksi pieneksi. 
 Vaikuttaako tuo siihen?
 
 Mitä tuolta perästä pitää vielä vaihtaa, että nuo saisi kohdalleen?
 Vai onko vika säätäjässä? Tukivarsissä ei näy mitään. Kaikki näyttäisi olevan kunnossa?!
 Mietin jo, että onko perä joskus osunut johonkin (esim. kanttariin) , mutta kun ongelma on sama molemmilla puolilla.
 
 Miten saisin tuon perän camberin mitattua kotikonstein?sigpic
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos samat arvot on molemmin puolin, niin tuskin siellä mikään on vääntyny. Auraukseen saa lisää säätövaraa pirraamalla osan 17 uria pidemmiksi.
 
 Camberia saa lisää joko säädettävillä tukivarsilla (jotka ei sulla auta, jos auraussäätö loppuu kesken) tai tekemällä sinne ylempään tukivarteen samanlaisen säädön kuin alaskin:
  
 
 Camberin voi mitata kotikonstein laittamalla vatupassin pystyyn vannetta vasten siten että alapää on kiinni vanteessa ja ylhäällä sen verran rakoa, mitä siihen nyt tulee kun kupla on keskellä. Sitten vaan mitataan paljo se rako on ja paljonko on etäisyys vanteen ala ja yläreunan välillä. Lopuksi ala-asteen trigonometrian oppien perusteella laskee sinne alas jäävän camberkulma  
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mutta miten on mahdollista, että camberia ei saa enempää kuin -1,5°.
 Ihan kuin tukivarsi olisi lyhempi kuin normaali... 
 mutta se ei ole mahdollista:think
 
 Täytyy mitatatuo camberi, että onko se sinnepäinkään mitä säätäjän paperit ja laitteet näyttää. Nuo ohjearvotkin on eri kuin skannaamassasi lapussa sigpic sigpic
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Elikkäs Sellanen vika kaverilla kun nosteli lämpöjä niin ilmattiin, ja nyt ei enää puhalla kuumaa kabiiniin? Missä vika? Ilmattu tuolla pumppaamalla... Kyseessä m52b28 kone.E36 328i M50B30 turbo
 Skoda vRS
 Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
 Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
 
 EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Noista pyöränkulmista vielä...
 Kerroppas Pazi88 onko nämäkin arvot vielä liian kaukana nollasta aurauksen osalta? Renkaat edessä 215/35 ja takana 225/35 ja auto on matala.
 
  
 
 Uskaltaako nuita ominpäin mennä muuttamaan jollain kikalla, vai onko selvää että meneevät vituiksi? Ei kehtois maksaa uudelleen 70€ suuntauksesta...Nyt: E39 530DA Touring -98
 
 ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mitä korkeempi sulla on, niin sitä vähemmän camberia sinne saa. Toki vähän kummalta kuulostaa noi sun arvot ja hankala sanoa tarkkaa syytä näkemättä.Originally posted by QUASIMODO View PostMutta miten on mahdollista, että camberia ei saa enempää kuin -1,5°.
 Ihan kuin tukivarsi olisi lyhempi kuin normaali... 
 mutta se ei ole mahdollista:think
 
 Täytyy mitatatuo camberi, että onko se sinnepäinkään mitä säätäjän paperit ja laitteet näyttää. Nuo ohjearvotkin on eri kuin skannaamassasi lapussa 
 
 Ja ohjearvot näyttäs olevan käytännössä samat. Mun lapussa on vaan eri tavalla ilmotettu. Esim. max taka camber on sulla 1 aste ja 55 minuuttia = 1,916666 astetta ~ 1,92 astetta mun lapussa.
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
Comment