Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16463
    • Asikkala

    #16
    Originally posted by tryfor View Post
    Mitäs tavaraa suosittelisitte m52b28 koneelle moottoriöljyksi?
    Teboil Diamond 5w-40 ? Tai motonetista Motox samalla viskositeetilla ?

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #17
      Käykö e30 ikkunaveivit e36 boorien ja kiinityksen puolesta? Vakiopahvien kanssa ei käy varmasti mutta tulossa ratapeliin joten vähn erilaiset pahvit
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Tumppi106
        Newbiemmer
        • Feb 2014
        • 6
        • Jyväskylä

        #18
        M50B25 kaasuläppärunko

        Kertoisko joku mihin menee Kaasuläppärungon pohjasta takimmainen letkulähtö (vesiletku lähtöjen vieressä?). Tästä Letkulähdöstä menee reikä kaasuläpän taakse. Auto ollu purettuna viime syksystä ja kisapeli tekeillä niin osia jäänyt paljon pois ja tuohon paikkaan ei löytynyt sopivaa letkua tai mihin se johtaa.

        Comment

        • BiltemaMotorWork
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2013
          • 460
          • Joensuu

          #19
          jäi tuohon toiseen topikkiin tuo kysymys.





          eli käykö nuo pölysuojat tuning-toloppaan, jos on nuo uudemman yläpäät (6/92 eteenpäin)?

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11125
            • Oulu

            #20
            No käy käy. Ja eipä tuo suuri menetys ole, jos ei jostain syystä passaakkaan.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Henkkaap
              Bimmer Rookie
              • Apr 2012
              • 100
              • Espoo

              #21
              Minkäslaiset johdot tulee m3 sedanissa sähköpenkeille ja mihin ne menee?
              Oisin semmosia ostamassa omaan 320:seen ja mietin että tarviiko myyjältä kysyä johtosarjoja mukaan ja mahdollisesti jotain muutakin että sais toimiin?

              Comment

              • QUASIMODO
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2542
                • Pirkkala

                #22


                Miten nro 4 vaihdetaan?
                Mitä pitää purkaa?

                Miten nro 4:n väljyys/kunto vaikuttaa camberiin?
                sigpic

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11125
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by QUASIMODO View Post


                  Miten nro 4 vaihdetaan?
                  Mitä pitää purkaa?

                  Miten nro 4:n väljyys/kunto vaikuttaa camberiin?
                  Ei vaikuta camberiin käytännössä mitenkään. Ainoastaan auraukseen. Purkaa tarvii lähinnä osan 17 verran, mutta vielä helpompi, kun ottaa koko tukivarren pöydälle ja vaihtelee siinä.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Adky
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2013
                    • 250
                    • Turku

                    #24
                    Eli kuskin oven keskuslukitus on mykkä, ajonesto pysyy päällä siitä siis myös. Tarvii käyttää vänkärin ovesta auki.
                    Missä on toi johtoboksi oikeen takakontissa minkä kaikki käskivät tsekkaamaan? Ilmeisesti kuskin jalkotilassa jossain mattojenkin alla on jotain keskuslukituksen johtoja?

                    Comment

                    • QUASIMODO
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2542
                      • Pirkkala

                      #25
                      Originally posted by QUASIMODO View Post


                      Miten nro 4 vaihdetaan?
                      Mitä pitää purkaa?

                      Miten nro 4:n väljyys/kunto vaikuttaa camberiin?
                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Ei vaikuta camberiin käytännössä mitenkään. Ainoastaan auraukseen. Purkaa tarvii lähinnä osan 17 verran, mutta vielä helpompi, kun ottaa koko tukivarren pöydälle ja vaihtelee siinä.
                      Ongelmana on, että kaikki kuvassa näkyvät puslat/nivelet on vaihdettu pois lukien nro 4, ja kulmien säätöjä ei saada niin kuin haluan

                      Miten on mahdollista, kun kaikki missä voi olla väljää niin on vaihdettu!

                      Etupään kanssa ei ole ongelmaa paitsi että onko aurausta liikaa?

                      Edessä:
                      camber -2°00' (ohjearvo -0°16'...-1°16')
                      auraus 0°10' (ohjearvo 0°08...0°12)

                      Takana:
                      camber -1°24' (ohjearvo -1°35'...1°55')
                      auraus 0°10' (ohjearvo 0°08'...0°12')

                      Haluaisin taakse camberia -2°...-2,5°, mutta kun ei onnistu!?
                      Autoa on madallettu jonkun verran. Mielestäni reilusti.

                      Asentaja sai taakse asetettua 1,45°, kun pultin säädöstä otti kaiken irti, mutta sitten ei saatu aurausta tarpeeksi pieneksi.
                      Vaikuttaako tuo siihen?

                      Mitä tuolta perästä pitää vielä vaihtaa, että nuo saisi kohdalleen?
                      Vai onko vika säätäjässä? Tukivarsissä ei näy mitään. Kaikki näyttäisi olevan kunnossa?!
                      Mietin jo, että onko perä joskus osunut johonkin (esim. kanttariin) , mutta kun ongelma on sama molemmilla puolilla.

                      Miten saisin tuon perän camberin mitattua kotikonstein?
                      sigpic

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11125
                        • Oulu

                        #26
                        Jos samat arvot on molemmin puolin, niin tuskin siellä mikään on vääntyny. Auraukseen saa lisää säätövaraa pirraamalla osan 17 uria pidemmiksi.

                        Camberia saa lisää joko säädettävillä tukivarsilla (jotka ei sulla auta, jos auraussäätö loppuu kesken) tai tekemällä sinne ylempään tukivarteen samanlaisen säädön kuin alaskin:


                        Camberin voi mitata kotikonstein laittamalla vatupassin pystyyn vannetta vasten siten että alapää on kiinni vanteessa ja ylhäällä sen verran rakoa, mitä siihen nyt tulee kun kupla on keskellä. Sitten vaan mitataan paljo se rako on ja paljonko on etäisyys vanteen ala ja yläreunan välillä. Lopuksi ala-asteen trigonometrian oppien perusteella laskee sinne alas jäävän camberkulma

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • QUASIMODO
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 2542
                          • Pirkkala

                          #27
                          Mutta miten on mahdollista, että camberia ei saa enempää kuin -1,5°.
                          Ihan kuin tukivarsi olisi lyhempi kuin normaali...
                          mutta se ei ole mahdollista:think

                          Täytyy mitatatuo camberi, että onko se sinnepäinkään mitä säätäjän paperit ja laitteet näyttää. Nuo ohjearvotkin on eri kuin skannaamassasi lapussa
                          sigpic

                          Comment

                          • Matuh
                            BTCF Member
                            • Apr 2013
                            • 3702
                            • Kouvola

                            #28
                            Elikkäs Sellanen vika kaverilla kun nosteli lämpöjä niin ilmattiin, ja nyt ei enää puhalla kuumaa kabiiniin? Missä vika? Ilmattu tuolla pumppaamalla... Kyseessä m52b28 kone.
                            E36 328i M50B30 turbo
                            Skoda vRS
                            Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                            Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                            EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                            Comment

                            • Playpig
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 889
                              • Iisalmi

                              #29
                              Noista pyöränkulmista vielä...
                              Kerroppas Pazi88 onko nämäkin arvot vielä liian kaukana nollasta aurauksen osalta? Renkaat edessä 215/35 ja takana 225/35 ja auto on matala.



                              Uskaltaako nuita ominpäin mennä muuttamaan jollain kikalla, vai onko selvää että meneevät vituiksi? Ei kehtois maksaa uudelleen 70€ suuntauksesta...
                              Nyt: E39 530DA Touring -98

                              ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11125
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by QUASIMODO View Post
                                Mutta miten on mahdollista, että camberia ei saa enempää kuin -1,5°.
                                Ihan kuin tukivarsi olisi lyhempi kuin normaali...
                                mutta se ei ole mahdollista:think

                                Täytyy mitatatuo camberi, että onko se sinnepäinkään mitä säätäjän paperit ja laitteet näyttää. Nuo ohjearvotkin on eri kuin skannaamassasi lapussa
                                Mitä korkeempi sulla on, niin sitä vähemmän camberia sinne saa. Toki vähän kummalta kuulostaa noi sun arvot ja hankala sanoa tarkkaa syytä näkemättä.

                                Ja ohjearvot näyttäs olevan käytännössä samat. Mun lapussa on vaan eri tavalla ilmotettu. Esim. max taka camber on sulla 1 aste ja 55 minuuttia = 1,916666 astetta ~ 1,92 astetta mun lapussa.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎