E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AnttiJuhani
    replied
    M3 Cabrio 3.2 etupäähän madaltavia jousilautasia? Haluttaisi saada tuo sentti tai kaks pois ettei auto keulisi. Onko olemassakaan kun ei näytä löytyvän m3:een, vai onko eroa normi e36 lautasiin?

    http://www.jmtech.fi/kauppa/index.ph...c708d4646ed548

    Tuostakin käy kyllä selvästi ilmi että ei ämmäläiseen... :/

    -Antti-

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Originally posted by ssamuu View Post
    Eipä näkyny tommosta osaa eikä letkua.. Mistä se letku lähtee pöntölle?
    En muista ihan tarkkaan ja nyt kännykän päässä, mutta imusarjan tienoilta kuitenkin, n. 5 mm paksu musta letku. Kulkee muistaakseni auton perään asti kuskin puolella. Voi olla edellisen omistajan poistama mutta kannattaa tarkistaa että on muistettu tukkia...

    Leave a comment:


  • ssamuu
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    328:ssa on takapöntössä alipaineella ohjattu läppä, joka avaa/sulkee toista kanavaa kierrosten mukaan



    Tuo voisi rikki ollessaan aiheuttaa imuvuodon (koko auton läpi kulkee alipaineletku). Epätodennäköistä, mutta kannattaa tarkistaa. Kannattaa myös tarkistaa, että letku on tukittu jos takapönttö on vaihdettu esim. 325-malliseen jossa läppää ei ole.
    Eipä näkyny tommosta osaa eikä letkua.. Mistä se letku lähtee pöntölle?

    Leave a comment:


  • peette
    replied
    Originally posted by TeiniDX View Post
    Miten ne puolat on tsekattu? Vikakoodit? Itellä teki nimittäin vähän vastaavaa oiretta ja 1 puola rikki

    eilen tosiaa luettii vikakoodit ja ensin anto imm ja 1 puolalle vikakoodit ja nollattiin ne ja ei antanu enään. 1 pytty sielä pimeenä on. vaihettii vanha tulppa. nyt toimii kierroksilla mutta tyhjäkäynnillä tippuu ykkös pytty pois. kokeiltiin toista puolaakin

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Originally posted by ssamuu View Post
    M52B28 ja tyhjäkäynti ei oo ihan semmonen ku pitäis. Maffin haitariputki vaihdettu ehjään, ei vaikutusta. Antoi vikakoodin 34/02 - solenoid valve, exhaust flap, nopeella googlaamisella löysin pari osanumeroa: 11 74 1 742 712 ja 11 74 7 810 83. Onko noista nyt kumpikaan asian korjaava osa ja missä päin se suunnilleen sijaitsee?
    328:ssa on takapöntössä alipaineella ohjattu läppä, joka avaa/sulkee toista kanavaa kierrosten mukaan



    Tuo voisi rikki ollessaan aiheuttaa imuvuodon (koko auton läpi kulkee alipaineletku). Epätodennäköistä, mutta kannattaa tarkistaa. Kannattaa myös tarkistaa, että letku on tukittu jos takapönttö on vaihdettu esim. 325-malliseen jossa läppää ei ole.

    Leave a comment:


  • ssamuu
    replied
    M52B28 ja tyhjäkäynti ei oo ihan semmonen ku pitäis. Maffin haitariputki vaihdettu ehjään, ei vaikutusta. Antoi vikakoodin 34/02 - solenoid valve, exhaust flap, nopeella googlaamisella löysin pari osanumeroa: 11 74 1 742 712 ja 11 74 7 810 83. Onko noista nyt kumpikaan asian korjaava osa ja missä päin se suunnilleen sijaitsee?

    Leave a comment:


  • Tikkunen85
    replied
    Originally posted by peette View Post
    Elikkä E36 M52B28 ravistaa tyhjäkäynnistä 2000rpm asti. vähän niinkuin kävisi viidellä. Tulpat vasta vaihdettu ja puolat tsekattu. maffin ja kaasuläpän väliin putki vaihettu. Mistä lähteä vikaa etsimään? sytkä vai imupuolella vika? onko muilla ollut vastaavaa?
    Miten ne puolat on tsekattu? Vikakoodit? Itellä teki nimittäin vähän vastaavaa oiretta ja 1 puola rikki

    Leave a comment:


  • peette
    replied
    Elikkä E36 M52B28 ravistaa tyhjäkäynnistä 2000rpm asti. vähän niinkuin kävisi viidellä. Tulpat vasta vaihdettu ja puolat tsekattu. maffin ja kaasuläpän väliin putki vaihettu. Mistä lähteä vikaa etsimään? sytkä vai imupuolella vika? onko muilla ollut vastaavaa?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Tarvitset 328 vivuston ja kardaanin. Tai ainakin etupätkän.

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Tilasin nyt saksasta e34 525i peräisin olevan zf:n joka voisi osanumeron perusteella olla s5d320z. Tarvitsenko nyt 328i:n vaihteensiirto vivuston? Entä kardaanin laippa, käyköhän suoraan?

    Leave a comment:


  • Haggis
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    ylipainejärjestelmän säätöyksikön ohjaussolenoidin kierroslukuanturi
    Onko tämmöinen oikeesti olemassa?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei se ihan sama taida olla, vaikka ulkoisesti samalta näyttää. Mun käsittääkseni se kun on s5d-310z malliltaan, kun tämä 328/m3 loota on s5d-320z. Mut eiköhän silläkin ajele mieluummin, kuin jollain rutisevalla 250 getragilla
    Eli toinen kestää vääntöä 310 Nm ja toinen 320 Nm, eipä ole iso ero :think

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei se ihan sama taida olla, vaikka ulkoisesti samalta näyttää. Mun käsittääkseni se kun on s5d-310z malliltaan, kun tämä 328/m3 loota on s5d-320z. Mut eiköhän silläkin ajele mieluummin, kuin jollain rutisevalla 250 getragilla
    Joo näin taitaa olla, ilmeisesti e34 525i on voinut olla S5D-320Z, mutta myös 310Z, ainakin realoemin mukaan. Ota näistä selvää.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Onkos se alkupään 325i / 525i / 325tds käytetty ZF nyt se sama "ydinsodan kestävä" laatikko kuin 328i/3,0 M3?
    Ei se ihan sama taida olla, vaikka ulkoisesti samalta näyttää. Mun käsittääkseni se kun on s5d-310z malliltaan, kun tämä 328/m3 loota on s5d-320z. Mut eiköhän silläkin ajele mieluummin, kuin jollain rutisevalla 250 getragilla

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Onkos se alkupään 325i / 525i / 325tds käytetty ZF nyt se sama "ydinsodan kestävä" laatikko kuin 328i/3,0 M3?

    Leave a comment:

Working...
X