E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Joo, kyllä noissa tarvikemalleissa tuntuu tulevan. Itse kans katellu, kun pitäs jollain nuo sumarinreiät tukkia etupuskurista vaikka etusumareita ei oo autossa ollukkaan. OE lookkerit maksas 24,9e+18e rahtia.

    Kalliit on silti pelkät reiän tukkijat.
    Last edited by zener; 24-05-2015, 22:38.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Kyllä noossa yleensä tulee se mukana.

    Leave a comment:


  • Hiittos
    replied
    Tietääkö joku tuleeko näissä asennuskehikko mukana?

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Originally posted by Saleen View Post
    Itsellä ihan sama tilanne, alussa tilasin uuden Topranin joka herjas tota määrää kokoajan käynnistäessä,
    sitten siirryin tuohon Febi/Bilstein merkkiin ja se toimikin sen 5kk ennenkuin on taas alkanut herjaamaan käynnistyksessä tuosta tasosta
    Joko huonoa tuuria mulla tai sitten ei vain toimi noi tarvikeanturit.
    Ja johdot/liittimet on putsattu ja tarkastettu
    Febin anturi on liian nafti ainakin jonnein tarvikesyyläreihin, omasta kiinnitin pari kertaa sen kohon kunnes viskasin vesilintua koko töttöröllä. Hyöty olisi vähän konkreettisempi jos se hokaisi että nesteet katoaa ajossa..

    Leave a comment:


  • Saleen
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Ok. Laitoin johdot yhteen ja pitää tilailla febi/bilstein anturi.
    Itsellä ihan sama tilanne, alussa tilasin uuden Topranin joka herjas tota määrää kokoajan käynnistäessä,
    sitten siirryin tuohon Febi/Bilstein merkkiin ja se toimikin sen 5kk ennenkuin on taas alkanut herjaamaan käynnistyksessä tuosta tasosta
    Joko huonoa tuuria mulla tai sitten ei vain toimi noi tarvikeanturit.
    Ja johdot/liittimet on putsattu ja tarkastettu

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Ok. Laitoin johdot yhteen ja pitää tilailla febi/bilstein anturi.
    Kiitti vinkistä..

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    ei se kyllä ajaessa herjaa muutenkaan. Jos taso käy alhaalla ajon aikana niin varoitus tulee vasta sammutettaessa.

    yleensä vika on alhainen taso, anturi rikki tai huono kontakti. Sulla tais jo vika selvitä.
    Ok. Laitoin johdot yhteen ja pitää tilailla febi/bilstein anturi.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Mistähän johtuu että CC herjaa käynnistäessä/sammuttaessa auton jäähdytysnesteen tasosta? Anturi on vaihdettu uuteen ja todettu että toimii. Jos vika olisi johtosarjassa niin eikös se silloin valittaisi nesteen tasosta myös auton ollessa käynnissä? CCM:ssä vika?

    edit: anturi oli kyllä halpis Topran -merkkinen ja muistelen että pari käynnistystä se toimi kun laitoin sen paikalleen. Liekkö voisi olla niin paskaa laatua ettei enää toimi?

    Edit2: Johdot yhdistämällä ei herjaa eli älkää ostako tarvikeantureita...
    ei se kyllä ajaessa herjaa muutenkaan. Jos taso käy alhaalla ajon aikana niin varoitus tulee vasta sammutettaessa.

    yleensä vika on alhainen taso, anturi rikki tai huono kontakti. Sulla tais jo vika selvitä.

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Mistähän johtuu että CC herjaa käynnistäessä/sammuttaessa auton jäähdytysnesteen tasosta? Anturi on vaihdettu uuteen ja todettu että toimii. Jos vika olisi johtosarjassa niin eikös se silloin valittaisi nesteen tasosta myös auton ollessa käynnissä? CCM:ssä vika?

    edit: anturi oli kyllä halpis Topran -merkkinen ja muistelen että pari käynnistystä se toimi kun laitoin sen paikalleen. Liekkö voisi olla niin paskaa laatua ettei enää toimi?

    Edit2: Johdot yhdistämällä ei herjaa eli älkää ostako tarvikeantureita...
    Last edited by Tomba87; 23-05-2015, 18:30.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Ai m40 on kaksoismassa? Muistelen että ei ole..
    Aah, tosiaan.. Enpä osaa sanoa tuosta moottorista.

    Leave a comment:


  • JoSa
    replied
    Originally posted by JoSa View Post
    Kaikki ehdotukset on nyt tervetulleita ennen ku epätoivosena raakasti startilla koitan ja hommaan uuden koneen sitten jos losahtaa

    Tosiaan hihna on irti ja niitä pulttejakin ajattelin jos ois liian pitkät niin otin sen uloimman hihnapyörän kokonaan irti ja aivan yhtälailla tökkää kun koittaa pyörittää.
    Pystyykö ne pultit menemään niin pitkälle että ei kone pyöris?

    Leave a comment:


  • JoSa
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Tyhmiä ehdotuksia parempien puutteessa: onko hihna paikallaan? Eli entäs jos siellä jumittaakin joku lisälaite?

    Millaisilla pulteilla laitoit sen kiinni? Eihän sattuisi olemaan liian pitkät?

    Kaikki ehdotukset on nyt tervetulleita ennen ku epätoivosena raakasti startilla koitan ja hommaan uuden koneen sitten jos losahtaa

    Tosiaan hihna on irti ja niitä pulttejakin ajattelin jos ois liian pitkät niin otin sen uloimman hihnapyörän kokonaan irti ja aivan yhtälailla tökkää kun koittaa pyörittää.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by JoSa View Post
    M51D25 ja kone jumitta. Eli lähti kampuran ulompi hihnapyörä mikä pienillä pulteilla kiinni irti ja sen jälkeen auto kyllä kävi hyvin ja pystyi kotiin ajamaankin. Hihnapyörä takaisin paikalleen ja avaimella kun koittaa moottoria pyörittää kampuran pultista niin pyörähtää noin puoli kierrosta ja siihen tyssää. Pikkuisen kun ottaa takasin päin niin jonkinlainen loksahus kuuluu. Mikähän sieltä nyt on voinu mennä? Outo homma kun autolle ei tosiaan muuta tehty kuin vain se hihnapyörä asennettiin takaisin. Ei ole uskaltanu startilla kokeilla jos siellä nyt on jotain pahemmin vikana
    Tyhmiä ehdotuksia parempien puutteessa: onko hihna paikallaan? Eli entäs jos siellä jumittaakin joku lisälaite?

    Millaisilla pulteilla laitoit sen kiinni? Eihän sattuisi olemaan liian pitkät?

    Leave a comment:


  • JoSa
    replied
    M51D25 ja kone jumitta. Eli lähti kampuran ulompi hihnapyörä mikä pienillä pulteilla kiinni irti ja sen jälkeen auto kyllä kävi hyvin ja pystyi kotiin ajamaankin. Hihnapyörä takaisin paikalleen ja avaimella kun koittaa moottoria pyörittää kampuran pultista niin pyörähtää noin puoli kierrosta ja siihen tyssää. Pikkuisen kun ottaa takasin päin niin jonkinlainen loksahus kuuluu. Mikähän sieltä nyt on voinu mennä? Outo homma kun autolle ei tosiaan muuta tehty kuin vain se hihnapyörä asennettiin takaisin. Ei ole uskaltanu startilla kokeilla jos siellä nyt on jotain pahemmin vikana

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    prkl, onko oikeasti niin että lukkosylinteriä ei saa irti ilman orkkisavainta? Tossa olisi yksi kahva, mutta ei avainta.

    Leave a comment:

Working...
X