E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ssamuu
    replied
    Vikakoodit C9: Oxygen sensor voltage stroke, sensor 2 (cylinder 4-6; before cat) ja CB: Oxygen - sensor control limit, cylinder 4-6.

    Onko tässä nyt sitten vain yksi lambda rikki, jonka osanro 11781427884?

    Leave a comment:


  • katiska
    replied
    Toki jos vaan löytyy niin mielellään sinne oikean perän laittaisi. Auto vaan päivittäisessä käytössä joten vähän kiire olisi saada takaisin ajoon ja sattuu tuossa lyhyen matkan päässä olemaan yksi purku 325 mistä perä joutaisi sopivaan hintaan. Toki olisi tuossa naapuri kaupungissa myös ihan 328 peräkin jonka myynti ilmotuksen täältä löysinkin. Sehän tässä tarkotus oli hakeakkin muttakun ei ole myyjän numeroa eikä ole täällä btcf:lä vastaillut mitään niin ei viittisi kovin kauaksi aikaa jäädä oottelemaan.

    Painoa kuitenkin tuomoisella perällä jonkin verran ja jos joutuu matkahuollon kautta alkaa lähettelemään niin lähetyskulut jo varmaan sitä luokkaa että nakkaa sen muutaman euron lisää niin voi itse paikan päältä hakea tuon toimivan 325 perän.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by katiska View Post
    Mitäs sanoo arvon raati. Tuliko nyt perä tiensä päähän. Tuli tuossa e36 328 annettua vähän parkkipaikalla kenkää 2 vaihe päällä ja jonku ringin jälkeen kuului takaa sellainen aika pirun kova ulahdus jolloin lopetin ja sen jälkeen mutkaan kun ajoi niin takaa aivan jumalaton pauke. Suoraan mentäessä ei äännä mutta aina kääntäessä todella kova pauke ja koko auto nykii kun pauke alkaa. Sen verran katoin että mitään sieltä ei roiku ja kaikki osat kiinni. Kyllä taas saa miettiä näin jälkiviisaana että olis nuoki parkkipaikka pyöritykset voinu jättää tekemättä.

    Toinen asia että käykös esim. 325 perä tuohon 328 ?
    miksi et laittaisi sellaista osaa joka siihen kuuluu? Tälläkin foorumilla ehjä perä myynnissä satasella.

    Leave a comment:


  • Lapin nopein
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Öljymäärä on tietenkin tarkistettu ?
    Kyllä öljyä oikea määrä on eli voiskohan laatikossa olla joku anturivika koska kun laatikko menee vikatilaan nii silloin se kolmonen menee päälle.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by katiska View Post
    Kuinka radikaalisti tuo välityksen tihentyminen vaikuttaa ajoon? Harvemmin tulee matka-ajoa kovin pitkiä matkoja ajettua joten en usko että itseä häiritsee jos moottoritie ajossa kierrokset hieman korkeammalla verrattuna 328 omaan perään.
    Sen verran että 323i:ssä lisäs keskikulutusta maantiellä 0,5-1l/100Km.

    Leave a comment:


  • 525std
    replied
    Bensapumppujen vuosimallierot?

    Eli -96 vuoden 320i coupesta hajosi gasopumppu.. Schmiedmanni myy alle 96 ja yli 96 eri punppua. kuinka paljon noissa on eroa? Meneekö ristiin?

    Leave a comment:


  • katiska
    replied
    Kuinka radikaalisti tuo välityksen tihentyminen vaikuttaa ajoon? Harvemmin tulee matka-ajoa kovin pitkiä matkoja ajettua joten en usko että itseä häiritsee jos moottoritie ajossa kierrokset hieman korkeammalla verrattuna 328 omaan perään.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Tasauspyörästön rattaat silppuna. Käy 325i perä, välitykset vähä lyhyemmät.
    Jep. 328i 2,93 vs. 325i 3,15.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by katiska View Post
    Mitäs sanoo arvon raati. Tuliko nyt perä tiensä päähän. Tuli tuossa e36 328 annettua vähän parkkipaikalla kenkää 2 vaihe päällä ja jonku ringin jälkeen kuului takaa sellainen aika pirun kova ulahdus jolloin lopetin ja sen jälkeen mutkaan kun ajoi niin takaa aivan jumalaton pauke. Suoraan mentäessä ei äännä mutta aina kääntäessä todella kova pauke ja koko auto nykii kun pauke alkaa. Sen verran katoin että mitään sieltä ei roiku ja kaikki osat kiinni. Kyllä taas saa miettiä näin jälkiviisaana että olis nuoki parkkipaikka pyöritykset voinu jättää tekemättä.

    Toinen asia että käykös esim. 325 perä tuohon 328 ?
    Tasauspyörästön rattaat silppuna. Käy 325i perä, välitykset vähä lyhyemmät.

    Leave a comment:


  • katiska
    replied
    Mitäs sanoo arvon raati. Tuliko nyt perä tiensä päähän. Tuli tuossa e36 328 annettua vähän parkkipaikalla kenkää 2 vaihe päällä ja jonku ringin jälkeen kuului takaa sellainen aika pirun kova ulahdus jolloin lopetin ja sen jälkeen mutkaan kun ajoi niin takaa aivan jumalaton pauke. Suoraan mentäessä ei äännä mutta aina kääntäessä todella kova pauke ja koko auto nykii kun pauke alkaa. Sen verran katoin että mitään sieltä ei roiku ja kaikki osat kiinni. Kyllä taas saa miettiä näin jälkiviisaana että olis nuoki parkkipaikka pyöritykset voinu jättää tekemättä.

    Toinen asia että käykös esim. 325 perä tuohon 328 ?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Lapin nopein View Post
    Onko kellaan mulla 325 automaati tehny semmosta eli kun lähdet ajamaan nii ykkönen ja kakkonen pelaa aivan normaalisti mutta silloin kun automaatti vaihtas kolmoselle menee periaatteessa vapaa päälle jonka jälkeen syttyy laatikon vikavalo ja vaihde menee kolmoselle niinku yleensäki vikatilassa...
    Itellä semmonen tunne että voisko olla vaan öljyn vähyydestä johtuva homma vai onkohan jotaki isompaa menny ja tosiaan vika ilmeni yhtäkkiä vaan ajossa ei varotellu mitään laatikko pelas ihan normaalisti ennen sitä eikä myöskään ole nykiny eikä kolissu ku pakosti joutu vielä auton hallille ajam
    Öljymäärä on tietenkin tarkistettu ?

    Leave a comment:


  • Lapin nopein
    replied
    Onko kellaan mulla 325 automaati tehny semmosta eli kun lähdet ajamaan nii ykkönen ja kakkonen pelaa aivan normaalisti mutta silloin kun automaatti vaihtas kolmoselle menee periaatteessa vapaa päälle jonka jälkeen syttyy laatikon vikavalo ja vaihde menee kolmoselle niinku yleensäki vikatilassa...
    Itellä semmonen tunne että voisko olla vaan öljyn vähyydestä johtuva homma vai onkohan jotaki isompaa menny ja tosiaan vika ilmeni yhtäkkiä vaan ajossa ei varotellu mitään laatikko pelas ihan normaalisti ennen sitä eikä myöskään ole nykiny eikä kolissu ku pakosti joutu vielä auton hallille ajamaan
    Last edited by Lapin nopein; 06-05-2015, 12:13.

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Koiranluita vaihtaessa huomasin, oikealla puolella olevan vasemalle puolelle tarkoitetun raidetangonpään. Vaikuttaako tämä johonkin ja onko syytä vaihtaa oikea osa paikoilleen.
    Last edited by Spiddu; 02-05-2015, 22:33.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Mmake View Post
    Tuli tällänen vika huomattua äsken, elikkä auto lähtee heikosti käyntiin lämpösenä ja tyhjäkäynti jää vähän normaalia alemmas. Kylmänä ei mitään vikaa käynnistyksessä ja tyhjäkäynnissä. Autoon on hetki sitten vaihdettu orggis lamba,imuvuodot korjattu, tulpat vaihdettu. Mistähän lähtis vikaa metsästämään :think Ja viellä semmonen että kaikki auton valot vilkkuu voisiko se aiheuttaa ton?
    Mittaa latausjännite = mittarin piuhat akun napoihin valojen vilkkuessa.

    Leave a comment:


  • Mmake
    replied
    Tuli tällänen vika huomattua äsken, elikkä auto lähtee heikosti käyntiin lämpösenä ja tyhjäkäynti jää vähän normaalia alemmas. Kylmänä ei mitään vikaa käynnistyksessä ja tyhjäkäynnissä. Autoon on hetki sitten vaihdettu orggis lamba,imuvuodot korjattu, tulpat vaihdettu. Mistähän lähtis vikaa metsästämään :think Ja viellä semmonen että kaikki auton valot vilkkuu voisiko se aiheuttaa ton?

    Leave a comment:

Working...
X