E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mikähän mahtaa olla ongelmana kun vanos ei toimi automaattisesti, mutta saa kytkettyä inpalla manuaalisesti päälle, toimii silloin normaalisti. Nokkaakselina asentotunnistin antaa vikakoodia vaikka vaihdettu uuteen. Mistähän kannattaisi ruveta vikaa etsimään? Moottorina m52b28
-
Eli öljyymärä laatikosta on tarkistettu ja öljyä laatikossa oli.Originally posted by Lapin nopein View PostOnko kellaan mulla 325 automaati tehny semmosta eli kun lähdet ajamaan nii ykkönen ja kakkonen pelaa aivan normaalisti mutta silloin kun automaatti vaihtas kolmoselle menee periaatteessa vapaa päälle jonka jälkeen syttyy laatikon vikavalo ja vaihde menee kolmoselle niinku yleensäki vikatilassa...
Itellä semmonen tunne että voisko olla vaan öljyn vähyydestä johtuva homma vai onkohan jotaki isompaa menny ja tosiaan vika ilmeni yhtäkkiä vaan ajossa ei varotellu mitään laatikko pelas ihan normaalisti ennen sitä eikä myöskään ole nykiny eikä kolissu ku pakosti joutu vielä auton hallille ajamaan
Eli mikähän tässä vois olla alkaa kohta usko loppua ja toivoki on menetetty.
Leave a comment:
-
Juu tutkin tuon maadoituksen ja yms piuhat huomenna. Poppivehkeitä ei ole mikä on kai aika harvinaistaOriginally posted by jr66 View Post12,2 on liian vähän vaikka olisi mitä subbareita ym. vakiosähköjen lisäksi. Jos ei ole miljoonan watin vahvistinta niin jossakin on häikkää ja kuten totesit niin maadoitus kuntoon ja tutki akun ja laturin + piuhat samalla.
Leave a comment:
-
Kysymys nro 1.
Mikä virka on osalla nro 25 tässä kuvassa?

Kysymys nro 2.
Mitkä kallistuksenvakaajan päät käy madallettuun autoon? Tilasin "käypäset" osat, mutta ovatkin n.10cm liian pitkät? :think
Leave a comment:
-
Originally posted by mize View PostNyt tarvitaan apuja perän kasaamiseen, kyseessä e36 m3 evo ja ongelmana on perän laippojen asennot. Elikkä noissa laipoissa on yhdessä kohtaa tommonen syvennys josta menee reikä läpi, ilmeisesti joku öljyn paluu tms. :think
Osaisko joku kertoa mihin asentoon se kuuluu siis laittaa kun ei tullu katottua stefoja vaihtaessa missä oli.
Kellään muulla apuja tähän!? :think kai nyt joku voisi vähän ryömiä oman kiesinsä alla vilkaisemassa kun sen asennon näkee myös ulkoa päinOriginally posted by Pazi88 View PostTais olla reikä ylös. Ainakin typ188 perässä. Olen kerran laittanu väärin päin ja tuloksena työnsi öljyt stefojen läpi pihalle.
Leave a comment:
-
12,2 on liian vähän vaikka olisi mitä subbareita ym. vakiosähköjen lisäksi. Jos ei ole miljoonan watin vahvistinta niin jossakin on häikkää ja kuten totesit niin maadoitus kuntoon ja tutki akun ja laturin + piuhat samalla.Originally posted by Mmake View Post14.6-14.8 pelkät lyhkäset päällä ja kaikki sähkövermeet päällä 12.2 Eikös nuo ole ihan normaalit arvot?
Seuraavaks varmaan voisi maadotuskaapelin tarkistaa :think
Leave a comment:
-
14.6-14.8 pelkät lyhkäset päällä ja kaikki sähkövermeet päällä 12.2 Eikös nuo ole ihan normaalit arvot?Originally posted by jr66 View PostMittaa latausjännite = mittarin piuhat akun napoihin valojen vilkkuessa.
Seuraavaks varmaan voisi maadotuskaapelin tarkistaa :think
Leave a comment:
-
Anybody?Originally posted by ilpopi View PostViitsisikö joku vakioalustaisen Compactin omistaja mitata edestä ja takaa mitan navasta kaareen?
Auttaa mittatiedot myös madalletusta mikäli tiedossa sarjan malli / madallus.
Omassa joku vanha Eibachin sarja, joka omaan käyttööni liian matala ja pari kolme senttiä korkeampi voisi olla passeli. Säädettävää en mielellään laittaisi.
Leave a comment:
-
Tais olla reikä ylös. Ainakin typ188 perässä. Olen kerran laittanu väärin päin ja tuloksena työnsi öljyt stefojen läpi pihalle.
Leave a comment:
-
Nyt tarvitaan apuja perän kasaamiseen, kyseessä e36 m3 evo ja ongelmana on perän laippojen asennot. Elikkä noissa laipoissa on yhdessä kohtaa tommonen syvennys josta menee reikä läpi, ilmeisesti joku öljyn paluu tms. :think
Osaisko joku kertoa mihin asentoon se kuuluu siis laittaa kun ei tullu katottua stefoja vaihtaessa missä oli.
Leave a comment:
-
Todennäköisemmin sulla on imuvuoto siellä.Originally posted by ssamuu View PostVikakoodit C9: Oxygen sensor voltage stroke, sensor 2 (cylinder 4-6; before cat) ja CB: Oxygen - sensor control limit, cylinder 4-6.
Onko tässä nyt sitten vain yksi lambda rikki, jonka osanro 11781427884?
Ei m50 maf:ia missään nimessä. Se on boschin valmistama ja ei yhteensopiva m52:n siemenssin kanssa. Uuden orggis siemenssin maf:n sinne voi kyllä vaihtaa, jos kilsoja on paljon > 300tkm. Ne kun kuluu ja uudella saa palautettua hukkuneita hevosia.Originally posted by katiska View PostMites onko oikeasti jotain hyötyä vaihtaa m52b28 moottoriin samalla m50b25 ilmamäärämittari kun vaihtaa b25 imusarjan? Itellä tällä hetkellä siis m50 imusarja tuossa m52 moottorissa ja jotain vanhoja imusarja keskusteluja luin missä tuli vastaan kommentti että samalla kun imusarjan vaihtaa niin kannattaa vaihtaa m50 imm. Myös se että tarviiko ecu säätöä kun vaihdetaan ilmämäärämittari eristä moottorista?
Leave a comment:
-
Mites onko oikeasti jotain hyötyä vaihtaa m52b28 moottoriin samalla m50b25 ilmamäärämittari kun vaihtaa b25 imusarjan? Itellä tällä hetkellä siis m50 imusarja tuossa m52 moottorissa ja jotain vanhoja imusarja keskusteluja luin missä tuli vastaan kommentti että samalla kun imusarjan vaihtaa niin kannattaa vaihtaa m50 imm. Myös se että tarviiko ecu säätöä kun vaihdetaan ilmämäärämittari eristä moottorista?
Leave a comment:
-
Lainataan omaa tekstiä uudelleen kun ei kukaan noteerannut.Originally posted by Tuuks- View PostNojoo, 320i -91 projektissa semmonen homma että tyhjäkäynillä niinkuin olisi hiukan rikkaalla tai sitten joku sylinteri siinä hilkulla pudota pois pelistä. Kun lisää kaasua niin moottori nostaa kierroksia aivan normaalisti, niin ajossa kuin paikallaan. Vedotkin on hyvin tallella verrattuna aikaisempaan samanlaiseen värkkiin verrattuna. Kysymys kuuluu, onkohan joku puola/tulppa menossa? IMM:ikin kaiketi voisi myös olla... Mielipiteitä!
Kitooos!!
Nykimis/röpötys vikaa diagnosoitu vähän tarkemmin eli tyhjäkännillä kaasua polkaistessa rivakammin aivastaa välillä putsariin ja välillä pötsäyttää putkeen. Kylmällä moottorilla välillä myös räpeltää about 2-2500rpm:n kohdilla, vaikea sanoa käykö viidellä kuin tuota ei kestä kuin jotain sekunteja. Myös taysillä vedoilla havaittavissa hieman aaltomaista kiihtyvyyttä. Moottori on siis m50b20. Apua kaivataan ja mielipiteitä vian aiheuttajasta.
Leave a comment:
Leave a comment: