E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • antti..
    replied
    Mikähän mahtaa olla ongelmana kun vanos ei toimi automaattisesti, mutta saa kytkettyä inpalla manuaalisesti päälle, toimii silloin normaalisti. Nokkaakselina asentotunnistin antaa vikakoodia vaikka vaihdettu uuteen. Mistähän kannattaisi ruveta vikaa etsimään? Moottorina m52b28

    Leave a comment:


  • Mmake
    replied
    Originally posted by Mmake View Post
    Juu tutkin tuon maadoituksen ja yms piuhat huomenna. Poppivehkeitä ei ole mikä on kai aika harvinaista
    Maadoitus tutkittu ja putsattu ei vaikutusta. Voiko jännitteensäädin olla viallinen?

    Leave a comment:


  • Lapin nopein
    replied
    Originally posted by Lapin nopein View Post
    Onko kellaan mulla 325 automaati tehny semmosta eli kun lähdet ajamaan nii ykkönen ja kakkonen pelaa aivan normaalisti mutta silloin kun automaatti vaihtas kolmoselle menee periaatteessa vapaa päälle jonka jälkeen syttyy laatikon vikavalo ja vaihde menee kolmoselle niinku yleensäki vikatilassa...
    Itellä semmonen tunne että voisko olla vaan öljyn vähyydestä johtuva homma vai onkohan jotaki isompaa menny ja tosiaan vika ilmeni yhtäkkiä vaan ajossa ei varotellu mitään laatikko pelas ihan normaalisti ennen sitä eikä myöskään ole nykiny eikä kolissu ku pakosti joutu vielä auton hallille ajamaan
    Eli öljyymärä laatikosta on tarkistettu ja öljyä laatikossa oli.
    Eli mikähän tässä vois olla alkaa kohta usko loppua ja toivoki on menetetty.

    Leave a comment:


  • Mmake
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    12,2 on liian vähän vaikka olisi mitä subbareita ym. vakiosähköjen lisäksi. Jos ei ole miljoonan watin vahvistinta niin jossakin on häikkää ja kuten totesit niin maadoitus kuntoon ja tutki akun ja laturin + piuhat samalla.
    Juu tutkin tuon maadoituksen ja yms piuhat huomenna. Poppivehkeitä ei ole mikä on kai aika harvinaista

    Leave a comment:


  • Babitzin
    replied
    Kysymys nro 1.


    Mikä virka on osalla nro 25 tässä kuvassa?



    Kysymys nro 2.

    Mitkä kallistuksenvakaajan päät käy madallettuun autoon? Tilasin "käypäset" osat, mutta ovatkin n.10cm liian pitkät? :think

    Leave a comment:


  • mize
    replied
    Originally posted by mize View Post
    Nyt tarvitaan apuja perän kasaamiseen, kyseessä e36 m3 evo ja ongelmana on perän laippojen asennot. Elikkä noissa laipoissa on yhdessä kohtaa tommonen syvennys josta menee reikä läpi, ilmeisesti joku öljyn paluu tms. :think

    Osaisko joku kertoa mihin asentoon se kuuluu siis laittaa kun ei tullu katottua stefoja vaihtaessa missä oli.

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tais olla reikä ylös. Ainakin typ188 perässä. Olen kerran laittanu väärin päin ja tuloksena työnsi öljyt stefojen läpi pihalle.
    Kellään muulla apuja tähän!? :think kai nyt joku voisi vähän ryömiä oman kiesinsä alla vilkaisemassa kun sen asennon näkee myös ulkoa päin

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Mmake View Post
    14.6-14.8 pelkät lyhkäset päällä ja kaikki sähkövermeet päällä 12.2 Eikös nuo ole ihan normaalit arvot?

    Seuraavaks varmaan voisi maadotuskaapelin tarkistaa :think
    12,2 on liian vähän vaikka olisi mitä subbareita ym. vakiosähköjen lisäksi. Jos ei ole miljoonan watin vahvistinta niin jossakin on häikkää ja kuten totesit niin maadoitus kuntoon ja tutki akun ja laturin + piuhat samalla.

    Leave a comment:


  • Mmake
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Mittaa latausjännite = mittarin piuhat akun napoihin valojen vilkkuessa.
    14.6-14.8 pelkät lyhkäset päällä ja kaikki sähkövermeet päällä 12.2 Eikös nuo ole ihan normaalit arvot?

    Seuraavaks varmaan voisi maadotuskaapelin tarkistaa :think

    Leave a comment:


  • ilpopi
    replied
    Originally posted by ilpopi View Post
    Viitsisikö joku vakioalustaisen Compactin omistaja mitata edestä ja takaa mitan navasta kaareen?
    Auttaa mittatiedot myös madalletusta mikäli tiedossa sarjan malli / madallus.
    Omassa joku vanha Eibachin sarja, joka omaan käyttööni liian matala ja pari kolme senttiä korkeampi voisi olla passeli. Säädettävää en mielellään laittaisi.
    Anybody?

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Hammastangon leveys kiinnostas.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Tais olla reikä ylös. Ainakin typ188 perässä. Olen kerran laittanu väärin päin ja tuloksena työnsi öljyt stefojen läpi pihalle.

    Leave a comment:


  • mize
    replied
    Nyt tarvitaan apuja perän kasaamiseen, kyseessä e36 m3 evo ja ongelmana on perän laippojen asennot. Elikkä noissa laipoissa on yhdessä kohtaa tommonen syvennys josta menee reikä läpi, ilmeisesti joku öljyn paluu tms. :think

    Osaisko joku kertoa mihin asentoon se kuuluu siis laittaa kun ei tullu katottua stefoja vaihtaessa missä oli.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by ssamuu View Post
    Vikakoodit C9: Oxygen sensor voltage stroke, sensor 2 (cylinder 4-6; before cat) ja CB: Oxygen - sensor control limit, cylinder 4-6.

    Onko tässä nyt sitten vain yksi lambda rikki, jonka osanro 11781427884?
    Todennäköisemmin sulla on imuvuoto siellä.

    Originally posted by katiska View Post
    Mites onko oikeasti jotain hyötyä vaihtaa m52b28 moottoriin samalla m50b25 ilmamäärämittari kun vaihtaa b25 imusarjan? Itellä tällä hetkellä siis m50 imusarja tuossa m52 moottorissa ja jotain vanhoja imusarja keskusteluja luin missä tuli vastaan kommentti että samalla kun imusarjan vaihtaa niin kannattaa vaihtaa m50 imm. Myös se että tarviiko ecu säätöä kun vaihdetaan ilmämäärämittari eristä moottorista?
    Ei m50 maf:ia missään nimessä. Se on boschin valmistama ja ei yhteensopiva m52:n siemenssin kanssa. Uuden orggis siemenssin maf:n sinne voi kyllä vaihtaa, jos kilsoja on paljon > 300tkm. Ne kun kuluu ja uudella saa palautettua hukkuneita hevosia.

    Leave a comment:


  • katiska
    replied
    Mites onko oikeasti jotain hyötyä vaihtaa m52b28 moottoriin samalla m50b25 ilmamäärämittari kun vaihtaa b25 imusarjan? Itellä tällä hetkellä siis m50 imusarja tuossa m52 moottorissa ja jotain vanhoja imusarja keskusteluja luin missä tuli vastaan kommentti että samalla kun imusarjan vaihtaa niin kannattaa vaihtaa m50 imm. Myös se että tarviiko ecu säätöä kun vaihdetaan ilmämäärämittari eristä moottorista?

    Leave a comment:


  • Tuuks-
    replied
    Originally posted by Tuuks- View Post
    Nojoo, 320i -91 projektissa semmonen homma että tyhjäkäynillä niinkuin olisi hiukan rikkaalla tai sitten joku sylinteri siinä hilkulla pudota pois pelistä. Kun lisää kaasua niin moottori nostaa kierroksia aivan normaalisti, niin ajossa kuin paikallaan. Vedotkin on hyvin tallella verrattuna aikaisempaan samanlaiseen värkkiin verrattuna. Kysymys kuuluu, onkohan joku puola/tulppa menossa? IMM:ikin kaiketi voisi myös olla... Mielipiteitä!
    Kitooos!!
    Lainataan omaa tekstiä uudelleen kun ei kukaan noteerannut. Nykimis/röpötys vikaa diagnosoitu vähän tarkemmin eli tyhjäkännillä kaasua polkaistessa rivakammin aivastaa välillä putsariin ja välillä pötsäyttää putkeen. Kylmällä moottorilla välillä myös räpeltää about 2-2500rpm:n kohdilla, vaikea sanoa käykö viidellä kuin tuota ei kestä kuin jotain sekunteja. Myös taysillä vedoilla havaittavissa hieman aaltomaista kiihtyvyyttä. Moottori on siis m50b20. Apua kaivataan ja mielipiteitä vian aiheuttajasta.

    Leave a comment:

Working...
X