E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomba87
    replied
    Originally posted by erä-koira View Post
    eiköhän se nollaamalla häviä valo
    Ei hävinnyt. Vikakoodi suomennettuna: "kuljettajan airbagin resistanssi liian suuri" tjsp. Tuossa compactissa on samanlainen ratti niin taidan kokeilla tuota avon bägiä vompattiin, jos sytyttää vompatissa vikavalon niin silloinhan se vika on bägissä?

    Leave a comment:


  • erä-koira
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Tjooh, lie nuo vissiin oikein kytketty. No huomenna merkkihuoltoon () ihmettelemään saisiko tuon valon sammumaan ihan kuittaamalla ja löytyykö sieltä mitään vikakoodia.
    eiköhän se nollaamalla häviä valo

    Leave a comment:


  • Mmake
    replied
    Toinen maadotusjohto putsattu mut ei mitään vaikutusta valot vilkkuu käynnin mukaa ja jännitearvot samois kuin ennenki. Paras varmaan antaa olla.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Aika tarkkaan nollan ja 1000 rpm puolessa välissä. Ehkä karvan verran yli. 700 taitaa olla tyhjäkäynti, mut yleensä mittari näyttää vähemmän.

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    E36 325i, paljonko tyhjäkäynti kierrokset pitäisi olla mittariston mukaan? Miulla vissiin käytetty mittarin neula irti ja laitettu väärään kohtaan takas niin näyttää +1000rpm. Samaten rajotin löytyy mittarin mukaan jostain +7000rpm

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Kokeile. Kyllä sen huomaa jos on väärinpäin

    Leave a comment:


  • Lkanasuo
    replied
    Pitäs viikonloppuna laittaa vaihdekeppi kiinni, niin kumpaan suuntaan sen pitikään "nojaa"?
    Eteen vai taaksepäin

    Leave a comment:


  • Throttle
    replied
    Sulakerasiasta tuleva alipaineletkun näköinen, onko se pakoputken läppäsysteemiin kuuluva? Siitä menee letku sinne mötikkään startin viereen ja siitä imusarjaan. Ajatuksena deletoida koko systeemi.
    Autona 328i.

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by erä-koira View Post
    ootko ton lukassut http://www.frankies-bmw.com/3series/...ring_wheel.php siel on ohjeet nuihin johtoihin
    Tjooh, lie nuo vissiin oikein kytketty. No huomenna merkkihuoltoon () ihmettelemään saisiko tuon valon sammumaan ihan kuittaamalla ja löytyykö sieltä mitään vikakoodia.

    Leave a comment:


  • erä-koira
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Mikähän hässäkkä tuossa cäbin airbagissa on, slipringiltä tulee 4 johtoa, autolta 3 johtoa. Sininen johto slipringin liittimessä menee ratin sisällä maihin, sitä ei ole kytketty mihinkään.

    Auton johtojen värit: Puna-ruskea (musta liitin), sini-valkoinen ja ruskea-valkoinen (oranssi liitin)

    Slipringin johtojen värit: Punainen ja valkoinen (oranssi liitin), ruskea (musta liitin), sininen (ei mene mihinkään).

    Slipringin mittasin noista oranssin liittimen johdoista ja yhteys on koko ajan. Mikä tuo sininen on?

    edit: realoemin mukaan tuo tuossa oleva slipring on 9/1994 ylöspäin olevasta autosta, tuo miun on ´93. Auton ostaessa oli bägivalo poistettu, laitoin takas ja nyt vilkuttaa muutaman minuutin ja sitten jää palamaan.

    Ratti on siis tämän mallinen:

    ootko ton lukassut http://www.frankies-bmw.com/3series/...ring_wheel.php siel on ohjeet nuihin johtoihin

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Mikähän hässäkkä tuossa cäbin airbagissa on, slipringiltä tulee 4 johtoa, autolta 3 johtoa. Sininen johto slipringin liittimessä menee ratin sisällä maihin, sitä ei ole kytketty mihinkään.

    Auton johtojen värit: Puna-ruskea (musta liitin), sini-valkoinen ja ruskea-valkoinen (oranssi liitin)

    Slipringin johtojen värit: Punainen ja valkoinen (oranssi liitin), ruskea (musta liitin), sininen (ei mene mihinkään).

    Slipringin mittasin noista oranssin liittimen johdoista ja yhteys on koko ajan. Mikä tuo sininen on?

    edit: realoemin mukaan tuo tuossa oleva slipring on 9/1994 ylöspäin olevasta autosta, tuo miun on ´93. Auton ostaessa oli bägivalo poistettu, laitoin takas ja nyt vilkuttaa muutaman minuutin ja sitten jää palamaan.

    Ratti on siis tämän mallinen:

    Last edited by Tomba87; 07-05-2015, 12:38.

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Originally posted by Couja View Post
    En ainakaan itse ole säätöjä löytänyt kahvaa kädessä pitäessäni. Sosittelen purkamaan kahvan irti ja tarkastamaan sen kunnon
    Ok näin täytyy tehdä. onko e34 kahvat muuten samanlaiset? Ainakin päällisin puolin näyttävät. Helppo olisi vaan tuosta omasta purkuautosta ne vaihtaa.

    Leave a comment:


  • Couja
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    Saako tuota ovenkahvaa jotenkin "säädettyä"? Nyt aika jämäkkä ja pitää nostaa ylös asti ennen kuin ovi aukeaa.
    En ainakaan itse ole säätöjä löytänyt kahvaa kädessä pitäessäni. Sosittelen purkamaan kahvan irti ja tarkastamaan sen kunnon

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Saako tuota ovenkahvaa jotenkin "säädettyä"? Nyt aika jämäkkä ja pitää nostaa ylös asti ennen kuin ovi aukeaa.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by antti.. View Post
    Mikähän mahtaa olla ongelmana kun vanos ei toimi automaattisesti, mutta saa kytkettyä inpalla manuaalisesti päälle, toimii silloin normaalisti. Nokkaakselina asentotunnistin antaa vikakoodia vaikka vaihdettu uuteen. Mistähän kannattaisi ruveta vikaa etsimään? Moottorina m52b28
    Johto poikki?

    Leave a comment:

Working...
X