Originally posted by mikkod
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 Cabrio soft top
Collapse
X
-
Originally posted by bmw323it View PostOnko kenelläkään käsitystä millainen homma nuo tension strapit on vaihtaa?
Pitäisi pystyä vaihtamaan ilman sisäkaton irroitusta, tiedä sitten :think
Mulla edelleen odottaa tekemistäHelkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by mikkod View PostEi auta vaikka auttaisi kädellä? Eli kun avaan, nostat samalla kädellä ja pidät nappia pohjassa? Jos näin lähtee toimimaan -> tension strapit vaihtoon.
On nimittäin erittäin pienestä kiinni, mulla se jää alle 0.5cm vajaaksi
Edit: kokeilin kädellä nostaa kattoa samalla kun painoin nappia niin kyllähän se siitä pienen alkukankeuksien jälkee lähti vetämään kattoa konttiin. vaikuttaa kyllä todella kuluneilta remmeiltä, sai avittaa kattoa aika reilusti. elikkä täytyy ruveta niitä tension strappeja vaihtamaan. kiitokset vinkistä!Last edited by jonde1231; 29-05-2015, 14:08.e46 320d touring -03
Ex:
e36 325i cabriolet -94
e36 320i coupe -92
Comment
-
-
Mulla rupes katto takkuilemaan (automaattinen) siinä puolivaiheilla alas laskemista. Se luukku mikä aukeaa ottaa kiinni kattoon, ikään kuin se ei nousisi tarpeeksi pystyyn. Joku löysällä? En ole vielä kyllä ehtinyt ollenkaan vilkuilla mitä tuo mekanismi on syönyt sisälleen mutta luulis että täältäkin löytyy siihen vastaus?
Comment
-
-
Originally posted by AnttiJuhani View PostMulla rupes katto takkuilemaan (automaattinen) siinä puolivaiheilla alas laskemista. Se luukku mikä aukeaa ottaa kiinni kattoon, ikään kuin se ei nousisi tarpeeksi pystyyn. Joku löysällä? En ole vielä kyllä ehtinyt ollenkaan vilkuilla mitä tuo mekanismi on syönyt sisälleen mutta luulis että täältäkin löytyy siihen vastaus?Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Mistä kannataa tilata uusi rätti avoon? Näitähän löytyy kyllä, mutta onko kenelläkään kokemuksia kestävyydestä/istuvuudesta?
Tässä muutamia mitä löytyi:
TopsOnline.com sells replacement convertible tops for 1994 - 1999 BMW 318i, 323i, 325i, 328i, and M3 (E36 Body). Soft tops available in original Haartz Twillfast cloth and Haartz Stayfast cloth.
Näitä on kehuttu?
Last edited by AJS; 08-06-2015, 18:53.
Comment
-
-
Originally posted by AnttiJuhani View PostMulla rupes katto takkuilemaan (automaattinen) siinä puolivaiheilla alas laskemista. Se luukku mikä aukeaa ottaa kiinni kattoon, ikään kuin se ei nousisi tarpeeksi pystyyn. Joku löysällä? En ole vielä kyllä ehtinyt ollenkaan vilkuilla mitä tuo mekanismi on syönyt sisälleen mutta luulis että täältäkin löytyy siihen vastaus?
Edit: Taidatkin puhua kattokotelon kannesta mikä ei nouse tarpeeksi pystyyn? No siinä tapauksessa joudut vaihtamaan kattokotelon kaasujouset. Jätetään ylempi tarina kuitenkin tuohon, jos se hyödyttäisi jotain muuta.
Comment
-
-
Originally posted by Jakuza View PostItse huomasin että tuo moottorin tanko ei työnnä kattoa aivan loppuun asti vaikka säädöt olivat jo tapissa. Itse korvasin alla olevass kuvassa tuon sinisen nuolen alapuolella sokan alla olevan pyöreän osan tavallisella 3-4 prikalla (olikohan m10). Osa vaikuttaa vasemmalla puolella olevan tangon liikkeeseen ja nostaa katon takareunan pystyyn. Prikat toivat alkuperäiseen kuluneeseen osaan ehkä pari milliä lisää "nostoa". Välitysten kautta tuosta tulee katon takareunan liikkeeseen jo huomattava muutos. Kannattaa toki tarkistaa, että operaation jälkeen tankojen liikeradat ovat puhtaat eivätkä väännä tai kanita mistään. Itsellä oli liikeradoissa väljää sen verran, että tuo homma luultavasti palautti radat alkuperäistä vastaavaksi. Ainakaan tämän jälkeen ei ole taas ottanut kattokotelon kansi kattoon kiinni.
Edit: Taidatkin puhua kattokotelon kannesta mikä ei nouse tarpeeksi pystyyn? No siinä tapauksessa joudut vaihtamaan kattokotelon kaasujouset. Jätetään ylempi tarina kuitenkin tuohon, jos se hyödyttäisi jotain muuta.
[img]Kuva]Ajossa: Lada 1200L -89, Solifer 3speed ,
Ex:e36 325iA coupe, e30 325i 2d, e36 Taxi M3 3.2 -97, e36 318is coupe -93, e34 530i -93, e36 328ia touring m-tech -96 , e46 330d m-sport touring -04, e36 328i m-tech cabrio-96, e93 M3 Cabrio -08
-Salo Connection-
Comment
-
-
Heps! Mulla juuri samainen ongelma kun ylempänä. Elikkäs kun kattoa laskee niin katon takaosa nappaa luukkuun kiinni, mutta lipsahtaa kuitenkin paikoilleen. Nostaessa katon takaosa ottaa kiinni tuohon luukkuun. Mistä tiedän kummassa päässä vika on? Jotenkin omaan järkeen ei mene miten tuota itse katon liikerataa voisi muuttaa niin etteikö se osuisi siihen luukkuun.
Luukkukin tuntuu jotenkin olevan löysä, elikkäs kun siihen sen verta hipasee että se aavistuksen nousee menee katto kiinni erittäin hyvin.
Kaasujouset vaihtoon vai mikä? Mistäs näitä saisi edullisesti?
Kertooko kaasujousien huonosta kunnosta jos ilman moottoreita luukku ei pysy paikoillaan ylhäällä, vai onko tämä normaalia? Moottoreiden kanssa vain nyökähtää alaspäin, jos on kädellä avittanut luukkua ylemmäs.
Comment
-
-
Originally posted by Sasumeil View PostHeps! Mulla juuri samainen ongelma kun ylempänä. Elikkäs kun kattoa laskee niin katon takaosa nappaa luukkuun kiinni, mutta lipsahtaa kuitenkin paikoilleen. Nostaessa katon takaosa ottaa kiinni tuohon luukkuun. Mistä tiedän kummassa päässä vika on? Jotenkin omaan järkeen ei mene miten tuota itse katon liikerataa voisi muuttaa niin etteikö se osuisi siihen luukkuun.
Luukkukin tuntuu jotenkin olevan löysä, elikkäs kun siihen sen verta hipasee että se aavistuksen nousee menee katto kiinni erittäin hyvin.
Kaasujouset vaihtoon vai mikä? Mistäs näitä saisi edullisesti?
Kertooko kaasujousien huonosta kunnosta jos ilman moottoreita luukku ei pysy paikoillaan ylhäällä, vai onko tämä normaalia? Moottoreiden kanssa vain nyökähtää alaspäin, jos on kädellä avittanut luukkua ylemmäs.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by Sasumeil View PostKiitos neuvoista, pitääpä alkaa googlettaa kaasujousia, vai onko jollakulla tietoa edullisista?Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Kiitos. Kokeilemisen arvoinen seikka. Juurikin tuo itse katto ei nouse tarpeeksi pystyyn, luukku kyllä nousee. Huonosti selittänyt tuon oman vaivani niinku aina.
Originally posted by Jakuza View PostItse huomasin että tuo moottorin tanko ei työnnä kattoa aivan loppuun asti vaikka säädöt olivat jo tapissa. Itse korvasin alla olevass kuvassa tuon sinisen nuolen alapuolella sokan alla olevan pyöreän osan tavallisella 3-4 prikalla (olikohan m10). Osa vaikuttaa vasemmalla puolella olevan tangon liikkeeseen ja nostaa katon takareunan pystyyn. Prikat toivat alkuperäiseen kuluneeseen osaan ehkä pari milliä lisää "nostoa". Välitysten kautta tuosta tulee katon takareunan liikkeeseen jo huomattava muutos. Kannattaa toki tarkistaa, että operaation jälkeen tankojen liikeradat ovat puhtaat eivätkä väännä tai kanita mistään. Itsellä oli liikeradoissa väljää sen verran, että tuo homma luultavasti palautti radat alkuperäistä vastaavaksi. Ainakaan tämän jälkeen ei ole taas ottanut kattokotelon kansi kattoon kiinni.
Edit: Taidatkin puhua kattokotelon kannesta mikä ei nouse tarpeeksi pystyyn? No siinä tapauksessa joudut vaihtamaan kattokotelon kaasujouset. Jätetään ylempi tarina kuitenkin tuohon, jos se hyödyttäisi jotain muuta.
Comment
-
-
Sorvailin omaan avoon tuon kyseisen rullan. Nyt katon takareuna nousee tarpeeksi ylös eikä kattokotelo osu enää tuohon katon takareunaan. Mikähän siihen ongelmaan auttaisi kun katon avausvaiheessa ensimmäiseksi nostan puoliautomaattisesta katosta sen etureunan ylös ja kaikki menee hyvin sihen asti kun katon takareuna tippuu alas koteloon. Sen jälkeen lässähtää tuo ekassa vaiheessa nostami katon etureuna alas ja sen joutuu nostamaan käsin uudestaan yläasentoon ennenkuin moottori jaksaa taas vetää kattoa kasaan.
Olisko tuossa nyt ne tension stärip väsähtäneet vaiko mikähän mättää?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostSorvailin omaan avoon tuon kyseisen rullan. Nyt katon takareuna nousee tarpeeksi ylös eikä kattokotelo osu enää tuohon katon takareunaan. Mikähän siihen ongelmaan auttaisi kun katon avausvaiheessa ensimmäiseksi nostan puoliautomaattisesta katosta sen etureunan ylös ja kaikki menee hyvin sihen asti kun katon takareuna tippuu alas koteloon. Sen jälkeen lässähtää tuo ekassa vaiheessa nostami katon etureuna alas ja sen joutuu nostamaan käsin uudestaan yläasentoon ennenkuin moottori jaksaa taas vetää kattoa kasaan.
Olisko tuossa nyt ne tension stärip väsähtäneet vaiko mikähän mättää?Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
Comment