Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 Cabrio soft top

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1814
    • N/A

    #31
    Originally posted by mikkod View Post
    Ei auta vaikka auttaisi kädellä? Eli kun avaan, nostat samalla kädellä ja pidät nappia pohjassa? Jos näin lähtee toimimaan -> tension strapit vaihtoon.
    On nimittäin erittäin pienestä kiinni, mulla se jää alle 0.5cm vajaaksi
    Onko kenelläkään käsitystä millainen homma nuo tension strapit on vaihtaa?
    Nyt:
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • mikkod
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 5200
      • Stadi

      #32
      Originally posted by bmw323it View Post
      Onko kenelläkään käsitystä millainen homma nuo tension strapit on vaihtaa?
      Jotkut sanoo että todella helppo ja toiset että erittäin vittumainen.

      Pitäisi pystyä vaihtamaan ilman sisäkaton irroitusta, tiedä sitten :think
      Mulla edelleen odottaa tekemistä
      Helkama S3000
      Myydään kutosen alustaosia
      This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

      Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

      Comment

      • jonde1231
        BTCF Member
        • Jan 2014
        • 19
        • Vantaa

        #33
        Originally posted by mikkod View Post
        Ei auta vaikka auttaisi kädellä? Eli kun avaan, nostat samalla kädellä ja pidät nappia pohjassa? Jos näin lähtee toimimaan -> tension strapit vaihtoon.
        On nimittäin erittäin pienestä kiinni, mulla se jää alle 0.5cm vajaaksi
        Kiitoksia vinkistä pitänee kokeilla. en viimeksi viittinyt väkisin mitään alkaa tekemään kun ensinmäinen avoauto kyseessä ja tietoa aika vähän miten niitä saa kohdella

        Edit: kokeilin kädellä nostaa kattoa samalla kun painoin nappia niin kyllähän se siitä pienen alkukankeuksien jälkee lähti vetämään kattoa konttiin. vaikuttaa kyllä todella kuluneilta remmeiltä, sai avittaa kattoa aika reilusti. elikkä täytyy ruveta niitä tension strappeja vaihtamaan. kiitokset vinkistä!
        Last edited by jonde1231; 29-05-2015, 13:08.
        e46 320d touring -03

        Ex:
        e36 325i cabriolet -94
        e36 320i coupe -92

        Comment

        • AnttiJuhani
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 2056
          • Kittilä

          #34
          Mulla rupes katto takkuilemaan (automaattinen) siinä puolivaiheilla alas laskemista. Se luukku mikä aukeaa ottaa kiinni kattoon, ikään kuin se ei nousisi tarpeeksi pystyyn. Joku löysällä? En ole vielä kyllä ehtinyt ollenkaan vilkuilla mitä tuo mekanismi on syönyt sisälleen mutta luulis että täältäkin löytyy siihen vastaus?

          Comment

          • bmw323it
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1814
            • N/A

            #35
            Originally posted by AnttiJuhani View Post
            Mulla rupes katto takkuilemaan (automaattinen) siinä puolivaiheilla alas laskemista. Se luukku mikä aukeaa ottaa kiinni kattoon, ikään kuin se ei nousisi tarpeeksi pystyyn. Joku löysällä? En ole vielä kyllä ehtinyt ollenkaan vilkuilla mitä tuo mekanismi on syönyt sisälleen mutta luulis että täältäkin löytyy siihen vastaus?
            Tension strapit.
            Nyt:
            BMW 530e (g30)
            BMW 335i (e90)
            BMW 323iC (e36)
            BMW 850i (e31)
            Golf GTE
            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

            Comment

            • AJS
              Newbiemmer
              • Oct 2013
              • 8
              • Finland

              #36
              Mistä kannataa tilata uusi rätti avoon? Näitähän löytyy kyllä, mutta onko kenelläkään kokemuksia kestävyydestä/istuvuudesta?

              Tässä muutamia mitä löytyi:
              TopsOnline.com sells replacement convertible tops for 1994 - 1999 BMW 318i, 323i, 325i, 328i, and M3 (E36 Body). Soft tops available in original Haartz Twillfast cloth and Haartz Stayfast cloth.




              Näitä on kehuttu?
              When BMW launched the E36 in 1994 there was a relief pocket sewn into the side of the hood as in the picture above, after a frame modification in 1996 they stopped using them, the hoods are not interchangeable between frames.
              Last edited by AJS; 08-06-2015, 17:53.

              Comment

              • Jakuza
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 516
                • Brisbane

                #37
                Originally posted by AnttiJuhani View Post
                Mulla rupes katto takkuilemaan (automaattinen) siinä puolivaiheilla alas laskemista. Se luukku mikä aukeaa ottaa kiinni kattoon, ikään kuin se ei nousisi tarpeeksi pystyyn. Joku löysällä? En ole vielä kyllä ehtinyt ollenkaan vilkuilla mitä tuo mekanismi on syönyt sisälleen mutta luulis että täältäkin löytyy siihen vastaus?
                Itse huomasin että tuo moottorin tanko ei työnnä kattoa aivan loppuun asti vaikka säädöt olivat jo tapissa. Itse korvasin alla olevass kuvassa tuon sinisen nuolen alapuolella sokan alla olevan pyöreän osan tavallisella 3-4 prikalla (olikohan m10). Osa vaikuttaa vasemmalla puolella olevan tangon liikkeeseen ja nostaa katon takareunan pystyyn. Prikat toivat alkuperäiseen kuluneeseen osaan ehkä pari milliä lisää "nostoa". Välitysten kautta tuosta tulee katon takareunan liikkeeseen jo huomattava muutos. Kannattaa toki tarkistaa, että operaation jälkeen tankojen liikeradat ovat puhtaat eivätkä väännä tai kanita mistään. Itsellä oli liikeradoissa väljää sen verran, että tuo homma luultavasti palautti radat alkuperäistä vastaavaksi. Ainakaan tämän jälkeen ei ole taas ottanut kattokotelon kansi kattoon kiinni.

                Edit: Taidatkin puhua kattokotelon kannesta mikä ei nouse tarpeeksi pystyyn? No siinä tapauksessa joudut vaihtamaan kattokotelon kaasujouset. Jätetään ylempi tarina kuitenkin tuohon, jos se hyödyttäisi jotain muuta.

                Comment

                • Meta
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 528
                  • Salo

                  #38
                  Originally posted by Jakuza View Post
                  Itse huomasin että tuo moottorin tanko ei työnnä kattoa aivan loppuun asti vaikka säädöt olivat jo tapissa. Itse korvasin alla olevass kuvassa tuon sinisen nuolen alapuolella sokan alla olevan pyöreän osan tavallisella 3-4 prikalla (olikohan m10). Osa vaikuttaa vasemmalla puolella olevan tangon liikkeeseen ja nostaa katon takareunan pystyyn. Prikat toivat alkuperäiseen kuluneeseen osaan ehkä pari milliä lisää "nostoa". Välitysten kautta tuosta tulee katon takareunan liikkeeseen jo huomattava muutos. Kannattaa toki tarkistaa, että operaation jälkeen tankojen liikeradat ovat puhtaat eivätkä väännä tai kanita mistään. Itsellä oli liikeradoissa väljää sen verran, että tuo homma luultavasti palautti radat alkuperäistä vastaavaksi. Ainakaan tämän jälkeen ei ole taas ottanut kattokotelon kansi kattoon kiinni.

                  Edit: Taidatkin puhua kattokotelon kannesta mikä ei nouse tarpeeksi pystyyn? No siinä tapauksessa joudut vaihtamaan kattokotelon kaasujouset. Jätetään ylempi tarina kuitenkin tuohon, jos se hyödyttäisi jotain muuta.

                  [img]Kuva]
                  Missä noi kattokotelon kaasujouset sijaitsee? Mun cääpriös on just se ongelma ettei kattokotelo nouse tarpeeks pystyyn...
                  Ajossa: Lada 1200L -89, Solifer 3speed ,
                  Ex:e36 325iA coupe, e30 325i 2d, e36 Taxi M3 3.2 -97, e36 318is coupe -93, e34 530i -93, e36 328ia touring m-tech -96 , e46 330d m-sport touring -04, e36 328i m-tech cabrio-96, e93 M3 Cabrio -08

                  -Salo Connection-

                  Comment

                  • Sasumeil
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2015
                    • 67
                    • Jyväskylä

                    #39
                    Heps! Mulla juuri samainen ongelma kun ylempänä. Elikkäs kun kattoa laskee niin katon takaosa nappaa luukkuun kiinni, mutta lipsahtaa kuitenkin paikoilleen. Nostaessa katon takaosa ottaa kiinni tuohon luukkuun. Mistä tiedän kummassa päässä vika on? Jotenkin omaan järkeen ei mene miten tuota itse katon liikerataa voisi muuttaa niin etteikö se osuisi siihen luukkuun.

                    Luukkukin tuntuu jotenkin olevan löysä, elikkäs kun siihen sen verta hipasee että se aavistuksen nousee menee katto kiinni erittäin hyvin.

                    Kaasujouset vaihtoon vai mikä? Mistäs näitä saisi edullisesti?

                    Kertooko kaasujousien huonosta kunnosta jos ilman moottoreita luukku ei pysy paikoillaan ylhäällä, vai onko tämä normaalia? Moottoreiden kanssa vain nyökähtää alaspäin, jos on kädellä avittanut luukkua ylemmäs.

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1814
                      • N/A

                      #40
                      Originally posted by Sasumeil View Post
                      Heps! Mulla juuri samainen ongelma kun ylempänä. Elikkäs kun kattoa laskee niin katon takaosa nappaa luukkuun kiinni, mutta lipsahtaa kuitenkin paikoilleen. Nostaessa katon takaosa ottaa kiinni tuohon luukkuun. Mistä tiedän kummassa päässä vika on? Jotenkin omaan järkeen ei mene miten tuota itse katon liikerataa voisi muuttaa niin etteikö se osuisi siihen luukkuun.

                      Luukkukin tuntuu jotenkin olevan löysä, elikkäs kun siihen sen verta hipasee että se aavistuksen nousee menee katto kiinni erittäin hyvin.

                      Kaasujouset vaihtoon vai mikä? Mistäs näitä saisi edullisesti?

                      Kertooko kaasujousien huonosta kunnosta jos ilman moottoreita luukku ei pysy paikoillaan ylhäällä, vai onko tämä normaalia? Moottoreiden kanssa vain nyökähtää alaspäin, jos on kädellä avittanut luukkua ylemmäs.
                      Nyt:
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • Sasumeil
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2015
                        • 67
                        • Jyväskylä

                        #41
                        Kiitos neuvoista, pitääpä alkaa googlettaa kaasujousia, vai onko jollakulla tietoa edullisista?
                        Last edited by Sasumeil; 17-06-2015, 18:48.

                        Comment

                        • mikkod
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 5200
                          • Stadi

                          #42
                          Originally posted by Sasumeil View Post
                          Kiitos neuvoista, pitääpä alkaa googlettaa kaasujousia, vai onko jollakulla tietoa edullisista?
                          Saattaisi löytyä tallista
                          Helkama S3000
                          Myydään kutosen alustaosia
                          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                          Comment

                          • AnttiJuhani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 2056
                            • Kittilä

                            #43
                            Kiitos. Kokeilemisen arvoinen seikka. Juurikin tuo itse katto ei nouse tarpeeksi pystyyn, luukku kyllä nousee. Huonosti selittänyt tuon oman vaivani niinku aina.


                            Originally posted by Jakuza View Post
                            Itse huomasin että tuo moottorin tanko ei työnnä kattoa aivan loppuun asti vaikka säädöt olivat jo tapissa. Itse korvasin alla olevass kuvassa tuon sinisen nuolen alapuolella sokan alla olevan pyöreän osan tavallisella 3-4 prikalla (olikohan m10). Osa vaikuttaa vasemmalla puolella olevan tangon liikkeeseen ja nostaa katon takareunan pystyyn. Prikat toivat alkuperäiseen kuluneeseen osaan ehkä pari milliä lisää "nostoa". Välitysten kautta tuosta tulee katon takareunan liikkeeseen jo huomattava muutos. Kannattaa toki tarkistaa, että operaation jälkeen tankojen liikeradat ovat puhtaat eivätkä väännä tai kanita mistään. Itsellä oli liikeradoissa väljää sen verran, että tuo homma luultavasti palautti radat alkuperäistä vastaavaksi. Ainakaan tämän jälkeen ei ole taas ottanut kattokotelon kansi kattoon kiinni.

                            Edit: Taidatkin puhua kattokotelon kannesta mikä ei nouse tarpeeksi pystyyn? No siinä tapauksessa joudut vaihtamaan kattokotelon kaasujouset. Jätetään ylempi tarina kuitenkin tuohon, jos se hyödyttäisi jotain muuta.

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1962
                              • Seinäjoki

                              #44
                              Sorvailin omaan avoon tuon kyseisen rullan. Nyt katon takareuna nousee tarpeeksi ylös eikä kattokotelo osu enää tuohon katon takareunaan. Mikähän siihen ongelmaan auttaisi kun katon avausvaiheessa ensimmäiseksi nostan puoliautomaattisesta katosta sen etureunan ylös ja kaikki menee hyvin sihen asti kun katon takareuna tippuu alas koteloon. Sen jälkeen lässähtää tuo ekassa vaiheessa nostami katon etureuna alas ja sen joutuu nostamaan käsin uudestaan yläasentoon ennenkuin moottori jaksaa taas vetää kattoa kasaan.

                              Olisko tuossa nyt ne tension stärip väsähtäneet vaiko mikähän mättää?
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • mikkod
                                BTCF Member
                                • Aug 2007
                                • 5200
                                • Stadi

                                #45
                                Originally posted by joko View Post
                                Sorvailin omaan avoon tuon kyseisen rullan. Nyt katon takareuna nousee tarpeeksi ylös eikä kattokotelo osu enää tuohon katon takareunaan. Mikähän siihen ongelmaan auttaisi kun katon avausvaiheessa ensimmäiseksi nostan puoliautomaattisesta katosta sen etureunan ylös ja kaikki menee hyvin sihen asti kun katon takareuna tippuu alas koteloon. Sen jälkeen lässähtää tuo ekassa vaiheessa nostami katon etureuna alas ja sen joutuu nostamaan käsin uudestaan yläasentoon ennenkuin moottori jaksaa taas vetää kattoa kasaan.

                                Olisko tuossa nyt ne tension stärip väsähtäneet vaiko mikähän mättää?
                                Juurikin näin. Remmit vaihtoon.
                                Helkama S3000
                                Myydään kutosen alustaosia
                                This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                                Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎