E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MikkoV
    replied
    325i -93 on nähtävästi typ 188 perällä, ja 3.15 välityksellä...?

    Ja samoin nähtävästi kaikkien 188 perien välitykset käy ristiin, ainakin jos murikka seuraa mukana...?

    Löytyykö jostain dataa, missä mallissa mikäkin välitys? Jossain nelosen pintaan vois olla mieleinen.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by ///saMi View Post
    Pystyykö e36 etutukivarsien keskimmäiset nivelet vaihtamaan? Prässillä?

    Jos, niin mihin suuntaan nivel irtoaa, ylös vai alas?

    Näytti äkkiseltään aika yhtenäiseltä koko palikka.
    Pystyy prässillä. Alaspäin irtoaa. Näkee sen aika selvästi, kun tukivarsi on kädessä.

    Leave a comment:


  • ///saMi
    replied
    Pystyykö e36 etutukivarsien keskimmäiset nivelet vaihtamaan? Prässillä?

    Jos, niin mihin suuntaan nivel irtoaa, ylös vai alas?

    Näytti äkkiseltään aika yhtenäiseltä koko palikka.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Jespaa View Post
    Milläs laitteilla/ohjelmilla nyt näitä e36 koodeja pystyy lukemaan kunnolla? Kyseessä siis -92 320 ja hakusessa laite/ohjelma omaan käyttöön, ei huvittaisi käydä liikkeessä koodeja lukemassa aina kun tarvetta tulee. Ja mieluusti ei kuitenkaan markkinoiden kalleimpia laitteita ensimmäisinä ehdotuksina.
    Ads-kaapeli ja ja dis.

    Leave a comment:


  • Jespaa
    replied
    Milläs laitteilla/ohjelmilla nyt näitä e36 koodeja pystyy lukemaan kunnolla? Kyseessä siis -92 320 ja hakusessa laite/ohjelma omaan käyttöön, ei huvittaisi käydä liikkeessä koodeja lukemassa aina kun tarvetta tulee. Ja mieluusti ei kuitenkaan markkinoiden kalleimpia laitteita ensimmäisinä ehdotuksina.
    Last edited by Jespaa; 02-02-2016, 21:26.

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Originally posted by Aki T View Post
    Tokihan vika voi olla myös kammen tai nokan anturissa.
    Täällä on puitu kyseistä asiaa:
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....ht=abs&page=53
    Thänks, kokeilen anturit ja muut helpot ensin. Kuitenkin kun kylmänä löytää rajottimen niin epäilen että on jossain muualla vikaa. Eilen pääsin kuin pääsinkin boschin KTS- testerillä autoon kiinni, mutta ainoa vikakoodi moottorinohjauksessa oli joku ecun jännitejuttu. Luulis tuosta jäävän vikakoodi jos johtuu tuosta nopeustiedon puutteesta. Piru kun oon ostanu auton vasta ja yhden ainoan kerran ajanu niin en tiiä miten se on aiemmin pelannu. Mutta kylmiltään tosiaan kiertää niinku pitääkin ja lämmetessään alkaa turraamaan. Kahesta puolasta oli kyllä kumi rikki ja tulpat oli kaikki melko lopussa, täytyy nekin uusata samalla.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Osaisiko joku selvittää mitä reittejä s50b32 moottorin öljyntaso-anturin johto kulkee ja mihin se päättyy? Suoraan mittaristolle? :think
    Etm:stä näkynee, muistaakseni dme:n kautta menee.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Osaisiko joku selvittää mitä reittejä s50b32 moottorin öljyntaso-anturin johto kulkee ja mihin se päättyy? Suoraan mittaristolle? :think

    Leave a comment:


  • Aki T
    replied
    Originally posted by Fastpiksu View Post
    Ei oo abs hiluja enää.. Perhana millähän tuon sitten saa kiertämään, jännä kuitenkin kun välillä ottaa rajottimeen asti.
    Tokihan vika voi olla myös kammen tai nokan anturissa.
    Täällä on puitu kyseistä asiaa:

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    elikkä koitan keskulukkoa saada 93vm coupeen toimimaan ja on sen ohjainboxi kateissa...ilmeisestikkin sen pitäis olla hanskalokeron takana? vaan sieltä löysin ainoastaan absien ja bägin purkit..ja yhden mustan boxin jossa sulake ja päällä lukee hella..eli varmaan joku valojen juttu tuo..ja mitään ylimääräsiä liittimiä eikä johtojakaan sielä roikkunut..eli eli onko näissä sitten joku muu paikka missä kyseinen loota olisi? ja edellinen omistaja sanoi että kun k.lukko hajosi niin samalla alko ajonesto temppuilemaan..ja mun käsityksen mukaan tässä ei edes moista ole..muuta kun tuo että jos etulasien sulake on paikallaan niin auto ei käynnisty

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Originally posted by Aki T View Post
    Jos moottorinohjaukselta puuttuu nopeustieto abs:ltä, tulee rajoitin juurikin 5200 rpm kohdalla. Onko absit käytössä?
    Ei oo abs hiluja enää.. Perhana millähän tuon sitten saa kiertämään, jännä kuitenkin kun välillä ottaa rajottimeen asti.

    Leave a comment:


  • Aki T
    replied
    Originally posted by Fastpiksu View Post
    325i kilpuri kiertää 5200rpm ja rötää. Pätkälle lähtiessä saattaa 1 ja 2 vaihteella kiertää rajottimeen mutta sen jälkeen on sama mitä taikatemppuja tekisi niin ei kierrä tuon enempää. Puolen tunnin jäähtymisen jälkeen saattaa taas kiertää sen kerran tai kaks rajottimeen asti. Olisko nokan tai kampiakselin asentotunnistin syypää?
    Jos moottorinohjaukselta puuttuu nopeustieto abs:ltä, tulee rajoitin juurikin 5200 rpm kohdalla. Onko absit käytössä?

    Leave a comment:


  • ///JATKE
    replied
    Onko compactissa jotain "mukavuusboxia", relettä ei ollut ratin alla. Ongelma on ettei sähköikkunat pelaa, sulakkeet ehjät, nappien päässä virtaa on.

    Jos on tälläistä boxia, onko osanumeroa ja/tai sijaintia ?

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    325i kilpuri kiertää 5200rpm ja rötää. Pätkälle lähtiessä saattaa 1 ja 2 vaihteella kiertää rajottimeen mutta sen jälkeen on sama mitä taikatemppuja tekisi niin ei kierrä tuon enempää. Puolen tunnin jäähtymisen jälkeen saattaa taas kiertää sen kerran tai kaks rajottimeen asti. Olisko nokan tai kampiakselin asentotunnistin syypää?

    Leave a comment:


  • jesee
    replied
    Osaako joku sanoa minkä mittainen on e36 328 kardaanin etupätkä? ja onko manuaalin ja automaatin etupätkällä eroa?

    Leave a comment:

Working...
X