E36 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• JJT
    replied
    Ainakin 318is:n motronic M1.7:n kanssa toimii tuo minun piuha.

Leave a comment:

• JiiVee92
    replied
    Minulla on vastaavanlainen keltaisella kuorella ja do it auton tarralla, ainoastaan moottorit tökkii, muuten ei ongelmaa inpalla. Dis:sillä pääsee kyllä sisään moottorinohjauksiin, mutta yhteys tökkii. Ongelmaton yhteys moottoreihin vaatinee ihan sen virallisen diagnostiikkapään.

Leave a comment:

• Kaimu
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Mulla on nyt ollu Inpa ja tällanen ja tuntuu kuun asennon mukaan vaihtelevan yhteydet. Tässä -94-mallisessa (Motronic) asiat on käsittääkseni yleisesti vähän hankalampia.

Tänään kävin Gurun luona ja tuntui, että ehkä se DIS voisi olla se paras :think. Ei vaan meinaa vanha mies enää jaksaa näitä asennuksia missä tarvii kovin paljoo Notepadia .
    Motronic on todella haastava päästä sisään oikeastaan millään ohjelmistolla, itsellä kokeiltu vähän kaikkea alkuperäiseen ämmään, eikä sieltä mitään irti saa.
    Esimerkiksi Vikakoodimuisti näyttää tyhjää aina, vaikka mitä tekisi.
    Jos siihen haluaa parannusta, niin paras vaihtoehto on jokin aftermarket ohjaus, esimerkiksi maxxeculta pitäisi löytyä säädettävä ohjaus johtosarjoineen suoraan s50 moottoriin.

Leave a comment:

• JH.
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Minulla on ebaystä tiny ads-kaapeli, hyvin pääsee inpalla käsiksi eri moduuleihin -96 M3:ssa.
    usb-obd-kaapelilla onnistui lähinnä dme:n, abs:n ja airbagin ihmettely.
    Mulla on nyt ollu Inpa ja tällanen ja tuntuu kuun asennon mukaan vaihtelevan yhteydet. Tässä -94-mallisessa (Motronic) asiat on käsittääkseni yleisesti vähän hankalampia.

Tänään kävin Gurun luona ja tuntui, että ehkä se DIS voisi olla se paras :think. Ei vaan meinaa vanha mies enää jaksaa näitä asennuksia missä tarvii kovin paljoo Notepadia .

Leave a comment:

• JJT
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    Minkäslaiset diagnostiikkavehkeet pitäisi hommata, että saisi luotettavasti yhteyden sigun M3:een? Aina tuntuu olevan melkoista taistelua & epävakautta. Toimiiko kaikki oleelliset ADS-kaapelilla & Inpalla vai pitääkö olla myös OBD-kaapeli?
    Minulla on ebaystä tiny ads-kaapeli, hyvin pääsee inpalla käsiksi eri moduuleihin -96 M3:ssa.
    usb-obd-kaapelilla onnistui lähinnä dme:n, abs:n ja airbagin ihmettely.

Leave a comment:

• JH.
    replied
    Minkäslaiset diagnostiikkavehkeet pitäisi hommata, että saisi luotettavasti yhteyden sigun M3:een? Aina tuntuu olevan melkoista taistelua & epävakautta. Toimiiko kaikki oleelliset ADS-kaapelilla & Inpalla vai pitääkö olla myös OBD-kaapeli?

Leave a comment:

• afafaf
    replied
    Onko kellään kokemuksia näistä kykä paketeista, meniskö rahat hukkaan?ahdettuun olis tulossa..

https://www.ebay.com/itm/GRIP-STAGE-...6+clutch&rt=nc
    Last edited by afafaf; 06-08-2018, 09:53.

Leave a comment:

• Matuh
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Vanos.
    Originally posted by makkis View Post
    Vanos
    Noniin kiitoksia

Leave a comment:

• makkis
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    M52b28 johtosarja. Mikäs liitin tulee suuttimien johtosarjan päähän kiinni?
    Vanos

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Vanos.

Leave a comment:

• Matuh
    replied

Leave a comment:

• Peteyz
    replied
    Tuli vaihdettua vm. 95 sedaniin uusi virtalukon runko mutta uus virtalukon patruuna ei ota jäädäkseen kiinni koloonsa. Samassa asennossahan se pitäis sinne sujahtaa ku lähti poiskin avaimen kanssa mutta ei. Mikähän avuksi? Avainkin on täysin uus tai uus ja uus mut saman auton alkup varaavain.

Sen poisottaminen oli jo yks operaatio kerrassaan niinku on tuntunu oleva monella muullakin ja takasilaittoha nyt luulis olevan senku laittaa vaan.

Leave a comment:

• JonttuPeke
    replied
    Onko kellään muulla pettänyt avon "luukun" saranan hitsaukset korista, ja millainen homma korjata?

Leave a comment:

• JH.
    replied
    Tuohon E36 yleiseen arvostukseen vielä. Mitä itse näitä olen n. 10v seuraillut niin on selkeää, että koneesta riippumatta hyväkuntoisten hinnat on nousussa. Tuttu etsi juuri e36:sta kilpuriaihioksi ja nosti hintarajaa monenmonta kertaa ennen kuin sopiva alkoi löytyä.

Ei E36:sta valmistusmääristä johtuen tule nopeasti mitään e30:n tapaista klassikkoa, mutta hinnat ovat kuitenkin nousussa ja ruoste huolehtii siitä, että se ei hevillä pysähdy. Esim. tuolla Japanin tuontiketjussa on ollut paljon asiaa ja jo pitkän aikaa sitten E46/E39 vaihtuneet suhteessa halvemmaksi kategoriaksi kuin E36/E34.

Leave a comment:

• very heavy
    replied
    tarviiko -98 mallin hanskalokeron alla majaileva abs/acs purkki koodata autoon vai onko se blug and play juttu näissä kivikautisissa,mulla tosin Z3 mutta tossa "ryhmässä" tieto/vastaus aktiivisuus on varsin heikko joten..

Leave a comment:

Working...