Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Jesse93 View Post
    Jos lähet availemaan niin kato se kopan tiivistepinta onko tasanen ja omaa m50 kantta koitin myös liimailla huonolla menestyksellä
    Ja muovikannen suoruus kannattaa tarkistaa.

    Eikä tarvitse silikonia kuin määrättyihin paikkoihin.

    Comment

    • topiiz
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2011
      • 329
      • Rovaniemi

      Originally posted by JJT View Post
      Kannattanee aloittaa inpalla/disillä ihmettelystä.
      E: Mulla on cabrio tehnyt noin 1-2krt/vuosi noin ja hälyt menee pois kun käyttää ovet uudestaan lukossa. Kuskin oven lukon moottori temppuili kanssa välillä ennen kuin pimeni kokonaan, en muista onko moottorin vaihdon jälkeen huudattanu hälyjä kertaakaan.
      Koodien luku ei tällä hetkellä onnistu..
      Tekee tuon saman vaikka käyttäisi uudestaan lukossa. Keskuslukitus toimii muuten mutta ei mene kuskin ovesta lukkoon tai auki avaimella. Kaukosäätimellä ja muista lukoista avaimella kaikki menee lukkoon ja aukeaa.


      Elikkä vois kait olla syy tuo kuskin oven lukko, en kyllä tiedä oliko se toimimaton jo syksyllä kun hälyt toimi sillä auto ei ole ollut kauaa..:think
      Last edited by topiiz; 24-04-2019, 14:32.
      e61 530xd Msport Lci

      Comment

      • wsq´_
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 458
        • Lohja

        Vinkkejä mistä aloittaa tutkiminen kun sisälle puhaltaa pelkästään kuumaa? Auto ajettu vuosi sitten talliin m50-->m60 swappia varten ja tekniikan vaihdon jälkeen ei puhalla kun kuumaa. Kennon letkuja kokeiltu toisin päin mutta ei vaikutusta.
        e36 m60

        Comment

        • JiiVee92
          BTCF Member
          • Mar 2017
          • 929
          • Kouvola/Myllykoski

          Vesiventtiili jumittunut auki.
          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
          NYT: E61 530xd -08 käyttis
          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16445
            • Asikkala

            Originally posted by JiiVee92 View Post
            Vesiventtiili jumittunut auki.
            Jos näin niin ei auta piuhan irrotus kokeilumielessä koska venttiili on auki kun sinne ei mene virtaa tai piuha on irti. Onko ilmastointia ? Meinaan sen mallin venttiilissä on 2 kennolle lähtevää letkua/venttiiliä jolloin molempien pitäisi olla auki koko ajan.

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16355
              • Leppävirta

              Vaatiiko erikoisia holkkeja tms kun vaihtaa alatukivarren molemmat pallonivelet? Prässi jos on käytettävissä. Ei oo tarvinnut moiselle tapahtumalle ajatusta luoda ennen.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Vartiomies
                Bimmer Rookie
                • Jan 2017
                • 125
                • Jyväskylä

                Eilen käytin autoa ohjauskulmien säädöis ku oli tarkoitus muutoskatsastaa jomin alustasarja ni jäi oikealta puolelta etupää miinukselle 1.3astetta ja säätäjä ei saanut arvoja kohilleen vaan ehdotti jos ruuvais alustaa 15-20mm ylöspäin ni vois sit onnistua. Jos ruuvaisin vaikka 25mm ylöspäin ni saako se sit arvot kohilleen vai tarviiko tehdä jtn muuta vippaskonstia? Yläpäässä ei ole camber säätöä. Vaikuttaako tulevaisuudes paljoosellasia jos ruuvaan autonhuolto takas omaan haluamaani korkeuteen katsastuksen jälkeen eli varmaan samaan miaaä se oli nyt eli oikea puoli tulee olee hieman miinuksella.
                Wrapped e36 cabriolet

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16445
                  • Asikkala

                  Originally posted by Vartiomies View Post
                  Eilen käytin autoa ohjauskulmien säädöis ku oli tarkoitus muutoskatsastaa jomin alustasarja ni jäi oikealta puolelta etupää miinukselle 1.3astetta ja säätäjä ei saanut arvoja kohilleen vaan ehdotti jos ruuvais alustaa 15-20mm ylöspäin ni vois sit onnistua. Jos ruuvaisin vaikka 25mm ylöspäin ni saako se sit arvot kohilleen vai tarviiko tehdä jtn muuta vippaskonstia? Yläpäässä ei ole camber säätöä. Vaikuttaako tulevaisuudes paljoosellasia jos ruuvaan autonhuolto takas omaan haluamaani korkeuteen katsastuksen jälkeen eli varmaan samaan miaaä se oli nyt eli oikea puoli tulee olee hieman miinuksella.
                  Foorumilla on paljon juttua e36:n pyöränkulmista ja säätämisestä.

                  Comment

                  • Roisto
                    BTCF Member
                    • Nov 2010
                    • 2542
                    • Kajaani

                    Foorumilla on myös paljon postauksia mistä ei ole apua mihinkään kysymykseen, tämäkin on yksi semmoinen
                    2001 E39 525iA
                    1992 E34 "540i/5"

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16445
                      • Asikkala

                      Originally posted by Roisto View Post
                      Foorumilla on myös paljon postauksia mistä ei ole apua mihinkään kysymykseen, tämäkin on yksi semmoinen
                      Kuin myös.

                      Comment

                      • wsq´_
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 458
                        • Lohja

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Jos näin niin ei auta piuhan irrotus kokeilumielessä koska venttiili on auki kun sinne ei mene virtaa tai piuha on irti. Onko ilmastointia ? Meinaan sen mallin venttiilissä on 2 kennolle lähtevää letkua/venttiiliä jolloin molempien pitäisi olla auki koko ajan.
                        Ei ole ilmastointia autossa. Kiitos vinkeistä!
                        e36 m60

                        Comment

                        • hencca89
                          BTCF Member
                          • Sep 2011
                          • 619
                          • ikaalinen

                          Originally posted by Vartiomies View Post
                          Eilen käytin autoa ohjauskulmien säädöis ku oli tarkoitus muutoskatsastaa jomin alustasarja ni jäi oikealta puolelta etupää miinukselle 1.3astetta ja säätäjä ei saanut arvoja kohilleen vaan ehdotti jos ruuvais alustaa 15-20mm ylöspäin ni vois sit onnistua. Jos ruuvaisin vaikka 25mm ylöspäin ni saako se sit arvot kohilleen vai tarviiko tehdä jtn muuta vippaskonstia? Yläpäässä ei ole camber säätöä. Vaikuttaako tulevaisuudes paljoosellasia jos ruuvaan autonhuolto takas omaan haluamaani korkeuteen katsastuksen jälkeen eli varmaan samaan miaaä se oli nyt eli oikea puoli tulee olee hieman miinuksella.
                          Alustaa ylemmäs nii negatiivinen camber pienenee. Helpottaa kummasti jos hommaa ne säädettävät yläpäät.

                          Ediittiä: vielä sen verran että itse kävin kerran naapuripaikkakunnas leimaamassa autoa ja katsuri nappas mitan käteen ja hylky tuli kun ei ollut rekkariotteessa merkittyä napa/kaari mittaa. Jäi kyll pieni &@)#n maku. Tuvi lapuissa sallituissa min/maks arvoissa oli ja vein suuntauslapunki konttorille sillä asenteella että korjatkaa turha hylky. Korjashan ne, 170€ otti rahaa että muutoskatsasti uuden napa/kaari mitan paprulle...

                          Ehkä meni jo OT. Mutta pointti oli että halutessaan voi ilmeisesti puuttua kaikkiin muutoksiin mitä teet.
                          Last edited by hencca89; 26-04-2019, 23:22.
                          BMW E91 320
                          MB W108 280SE
                          SUZUKI GSX-R
                          BMW K100 "cafe"

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15240
                            • Ajamisen Iloa

                            Originally posted by Vartiomies View Post
                            Eilen käytin autoa ohjauskulmien säädöis ku oli tarkoitus muutoskatsastaa jomin alustasarja ni jäi oikealta puolelta etupää miinukselle 1.3astetta ja säätäjä ei saanut arvoja kohilleen vaan ehdotti jos ruuvais alustaa 15-20mm ylöspäin ni vois sit onnistua. Jos ruuvaisin vaikka 25mm ylöspäin ni saako se sit arvot kohilleen vai tarviiko tehdä jtn muuta vippaskonstia? Yläpäässä ei ole camber säätöä. Vaikuttaako tulevaisuudes paljoosellasia jos ruuvaan autonhuolto takas omaan haluamaani korkeuteen katsastuksen jälkeen eli varmaan samaan miaaä se oli nyt eli oikea puoli tulee olee hieman miinuksella.
                            Se vaikuttaa ajettavuuteen ja ne pitäis olla identtiset kummallakin puolella. Kun säätöjä ei ole ja ne poikkeavat toisistaan niin toi viittaisi siihen että joku alustan osa on oikealla puolella pettänyt, esim alatukivarsi saanut kolauksen ja vääntynyt jonka oire tuo ois. Tuo geometriaa muuttava vika pitää löytää ihan ensiksi ja korjata. Tuollaiset alatukivarret saat vaikka autovaraosat24.fi tai vastaavasta puljusta noin 50€ per kpl hintaan tarvikkeena ja laadukkaampana OEM tasoisena tarvikkeena noin 60-70€ per kpl. Kevyemmät E30 M3 alumiiniset on sit 500€ kpl.

                            Laadukkaat säädettävät yläpäät on kivat, esim AST 400€, Millway 300€. Mutta camberia voi myös säätää ns. prikkavirityksellä mikä maksaa 2€.
                            Mutta tää menee ohi aiheen jo sit. :P
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • jj5
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1338
                              • pks

                              Originally posted by Remotion View Post
                              Se vaikuttaa ajettavuuteen ja ne pitäis olla identtiset kummallakin puolella. Kun säätöjä ei ole ja ne poikkeavat toisistaan niin toi viittaisi siihen että joku alustan osa on oikealla puolella pettänyt, esim alatukivarsi saanut kolauksen ja vääntynyt jonka oire tuo ois. Tuo geometriaa muuttava vika pitää löytää ihan ensiksi ja korjata. Tuollaiset alatukivarret saat vaikka autovaraosat24.fi tai vastaavasta puljusta noin 50€ per kpl hintaan tarvikkeena ja laadukkaampana OEM tasoisena tarvikkeena noin 60-70€ per kpl. Kevyemmät E30 M3 alumiiniset on sit 500€ kpl.

                              Laadukkaat säädettävät yläpäät on kivat, esim AST 400€, Millway 300€. Mutta camberia voi myös säätää ns. prikkavirityksellä mikä maksaa 2€.
                              Mutta tää menee ohi aiheen jo sit. :P
                              Käytännössä pyöränkulmissa on mitattaessa monesti pientä eroa oik. Vs vas. Ihan uusissakin autoissa ja ilman mitään varsinaista vikaa. Tilanne voi muuttua kuormatessa ja monesti mittauksessa pitäiskin auto olla tietyllä tapaa kuormattu. Tätä varmaan kuitenkin harvoin todellisuudessa tehdään. Jos eroa puolten välillä ei ole paljon, en olisi huolissaan. :think
                              sigpic

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16445
                                • Asikkala

                                Originally posted by jj5 View Post
                                Käytännössä pyöränkulmissa on mitattaessa monesti pientä eroa oik. Vs vas. Ihan uusissakin autoissa ja ilman mitään varsinaista vikaa. Tilanne voi muuttua kuormatessa ja monesti mittauksessa pitäiskin auto olla tietyllä tapaa kuormattu. Tätä varmaan kuitenkin harvoin todellisuudessa tehdään. Jos eroa puolten välillä ei ole paljon, en olisi huolissaan. :think
                                Tämä, ja tosiaan ei tiedetä paljonko on se toinen camber kun toinen on -1,3. Esim. jos ero on 1 ast niin koko pirusti saa tukivarsi olla mutkalla että ero siitä johtuu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎