Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • evilracer
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2015
    • 218
    • Suomi

    Originally posted by MikkoJII View Post
    Onkos LUKin kaksoismassavauhtipyöristä kokemusta?

    Antaa Realoemin osanumerolla nämä vaihtoehdoksi:
    Halvempi: https://www.autodoc.fi/luk/970731
    Kalliimpi: https://www.autodoc.fi/luk/970801

    Ainoat erot näiden välillä löydän suurimassa päästökulmassa (halvemmassa 14 ja kalliimmassa 15 astetta) sekä hammaslukumäärässä (halvemmassa 4 ja kalliimmassa 5). LUkin tuotenumerotkin näyttää olevan myös erilaiset. Noilla kahdella ensin mainitulla on tuskin mitään merkitystä? Viisaammat valaiskoot :think

    Vaihtoehtoisesti alkuperäinen Schmiedmannilta 900 ja risat.


    EDIT:
    Täällä oli vielä näköjään koko kytkinpaketti vauhtipyörineen:
    https://www.autodoc.fi/luk/971791
    Tuo halvempi LuK on katalogin mukaan korvaava tuote tuolle kalliimmalle, eli ilmeisesti tuon kalliimman valmistus on lopetettu ja siksi hinta noussut (?). Eli halvempi toiminee ihan yhtä lailla kuin kalliimpikin.
    Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

    Comment

    • wsq´_
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 458
      • Lohja

      E36 bensatankin kannatin pannat mistä muualta kun marmorilta? Sopiiko kaikki mallin keskenään paitsi compact?
      e36 m60

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16463
        • Asikkala

        Originally posted by wsq´_ View Post
        E36 bensatankin kannatin pannat mistä muualta kun marmorilta? Sopiiko kaikki mallin keskenään paitsi compact?
        Esim. https://www.schmiedmann.fi/fi/catn-ol?q=16111180449 tai kl-varaosat, merteil, bemator

        Comment

        • Hexodus
          Bimmer Rookie
          • May 2013
          • 74
          • LTI

          Kyselläänpäs tyhmiä vaikka osaan melkein aavistaakin vastauksen:

          Viikonloppuna pitäisi käynnistellä tuota M52-prokkista ensimmäisen kerran, ja tietty vasta tänään huomasin että ohjaustehostimen pumpulta lähtevät letkut ovat eri paria korin edellisen M43 voimanpesän kanssa (M52 pumpulla molemmat linjat ovat banjolla). Ja tietty näin pääsiäisenä ei ole toivoakaan saada tähän hätään vastaavaa letkua.

          Joten mikä kikkakolmonen eteen? Voinko kierrättää pumpun molemmat lähdöt pelkästään loopilla yhden banjoletkun läpi vai kerääkö liikaa painetta tms? Tai voiko pumppua pyörittää lyhyen aikaa tyhjänä? Auto on siis pukeilla, kaikki tehostimen ja ohjauksen osat muutenkin irti, ja autoa käytetään tyhjäkäynnillä max. 5min pätkiä.
          IG: https://www.instagram.com/weirdbeardgarage/

          Comment

          • BiltemaMotorWork
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2013
            • 460
            • Joensuu

            Originally posted by Hexodus View Post
            Kyselläänpäs tyhmiä vaikka osaan melkein aavistaakin vastauksen:

            Viikonloppuna pitäisi käynnistellä tuota M52-prokkista ensimmäisen kerran, ja tietty vasta tänään huomasin että ohjaustehostimen pumpulta lähtevät letkut ovat eri paria korin edellisen M43 voimanpesän kanssa (M52 pumpulla molemmat linjat ovat banjolla). Ja tietty näin pääsiäisenä ei ole toivoakaan saada tähän hätään vastaavaa letkua.

            Joten mikä kikkakolmonen eteen? Voinko kierrättää pumpun molemmat lähdöt pelkästään loopilla yhden banjoletkun läpi vai kerääkö liikaa painetta tms? Tai voiko pumppua pyörittää lyhyen aikaa tyhjänä? Auto on siis pukeilla, kaikki tehostimen ja ohjauksen osat muutenkin irti, ja autoa käytetään tyhjäkäynnillä max. 5min pätkiä.
            Ei kannata käyttää pumppu tyhjänä. Ja voihan sitä ilman hihnaa käytellä, jos pakko. Seuraa vaan ettei käytä niin pitkään että lämmöt karkaa.

            Comment

            • puliukk0
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 71
              • Helsinki

              Onko E36 saatavilla tietoa, jos vaihtaa mm. ilmastoinnin sisäkennon ja kuivaimen niin paljonko lisätään öljyä ilmastointijärjestelmään?

              (Toisin sanoen onko näihin netissä jotain tehtaan service manuaalia?)

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16463
                • Asikkala

                Eikö olisi hyvä huoltaa sillä ilmastointiaparaatilla koko systeemi ? Se osaa laittaa öljyä oikean määrän.

                Comment

                • puliukk0
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2010
                  • 71
                  • Helsinki

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Eikö olisi hyvä huoltaa sillä ilmastointiaparaatilla koko systeemi ? Se osaa laittaa öljyä oikean määrän.
                  Mahdotonta niistä (kohta) irtonaisista komponenteista valuttaa laitteen vaa'alle sitä öljyä.

                  Jos pistän vain koneen perus "huollon" niin öljyä puuttuu neljäsosa koko järjestelmän öljyistä.
                  Ne (kaikki) öljyt ei imeydy laitteeseen (muutakuin venttiilien läheltä/kaasusta), vaan suurin osa kompurassa ja eri komponenteissa.

                  Tämän takia tiedustelinkin onko saatavilla manuaalia, vai mennäänkö silmämääräisellä arvioinilla.

                  Tosin voihan jossain olla sellanen kone, että osaa laskea komponenttien vaihdon jälkeen lisäysöljyn. Epäilen kyllä... :think

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by puliukk0 View Post
                    Mahdotonta niistä (kohta) irtonaisista komponenteista valuttaa laitteen vaa'alle sitä öljyä.

                    Jos pistän vain koneen perus "huollon" niin öljyä puuttuu neljäsosa koko järjestelmän öljyistä.
                    Ne (kaikki) öljyt ei imeydy laitteeseen (muutakuin venttiilien läheltä/kaasusta), vaan suurin osa kompurassa ja eri komponenteissa.

                    Tämän takia tiedustelinkin onko saatavilla manuaalia, vai mennäänkö silmämääräisellä arvioinilla.

                    Tosin voihan jossain olla sellanen kone, että osaa laskea komponenttien vaihdon jälkeen lisäysöljyn. Epäilen kyllä... :think
                    Tuskin osaa kun aika montaa erinäköistä komponenttia noissa ilmastoinneissa on.

                    Comment

                    • topiiz
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2011
                      • 329
                      • Rovaniemi

                      E36 coupe -97. Alkuperänen varashälytin alkaa huutamaan ovien avauksen jälkeen. Ei vaikutusta onko konepellin katkaisija kytkettynä ja avaimessa uusi patteri. Talviseisonnan (lämpimässä) jälkeen alkoi tekemään tätä. :think

                      Ideoita?
                      e61 530xd Msport Lci

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Originally posted by topiiz View Post
                        E36 coupe -97. Alkuperänen varashälytin alkaa huutamaan ovien avauksen jälkeen. Ei vaikutusta onko konepellin katkaisija kytkettynä ja avaimessa uusi patteri. Talviseisonnan (lämpimässä) jälkeen alkoi tekemään tätä. :think

                        Ideoita?
                        Kannattanee aloittaa inpalla/disillä ihmettelystä.
                        E: Mulla on cabrio tehnyt noin 1-2krt/vuosi noin ja hälyt menee pois kun käyttää ovet uudestaan lukossa. Kuskin oven lukon moottori temppuili kanssa välillä ennen kuin pimeni kokonaan, en muista onko moottorin vaihdon jälkeen huudattanu hälyjä kertaakaan.
                        Last edited by JJT; 22-04-2019, 18:45.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Vartiomies
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2017
                          • 125
                          • Jyväskylä

                          Joo eli edelleen vuotaa öljyä pakosarjan päälle ja savuttaa aika melkoisesti kun kone ollut käynnissä 5-10 min.

                          Toissa talvena vaihdettu venakopan tiiviste, tulppien tiivisteet ja kumiprikat ja silti jostain vuotaa. Venakopan tiivisteen reunaa kun kokeilee sormella niin hiukan kastuu öljystä mutta ei nyt mahottomasti. Mistä muualta se voisi vuotaa? Vai onko kenties venttiilikopan tiivisteen vaihdossa jokin mennyt pieleen ja täytyisi vaihtaa uusiks? Ja kyse tosiaan taaemmasta pakosarjasta.

                          Viime keväänä teki sen että aluksi vuoti ja savutti. Sitten se lakkas kun ajeli autolla ja ei haissut/kärynnyt palanut öljy. :think
                          Wrapped e36 cabriolet

                          Comment

                          • Jesse93
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2012
                            • 940
                            • Mustio

                            Originally posted by Vartiomies View Post
                            Joo eli edelleen vuotaa öljyä pakosarjan päälle ja savuttaa aika melkoisesti kun kone ollut käynnissä 5-10 min.

                            Toissa talvena vaihdettu venakopan tiiviste, tulppien tiivisteet ja kumiprikat ja silti jostain vuotaa. Venakopan tiivisteen reunaa kun kokeilee sormella niin hiukan kastuu öljystä mutta ei nyt mahottomasti. Mistä muualta se voisi vuotaa? Vai onko kenties venttiilikopan tiivisteen vaihdossa jokin mennyt pieleen ja täytyisi vaihtaa uusiks? Ja kyse tosiaan taaemmasta pakosarjasta.

                            Viime keväänä teki sen että aluksi vuoti ja savutti. Sitten se lakkas kun ajeli autolla ja ei haissut/kärynnyt palanut öljy. :think
                            Mikä auto olikaan? Mikäli m50 niin venttiilikoppa kun on sitä mitälie metalliseosta niin omasta oli tiivistepinta osittain syöpynyt kraatereille eikä pitänyt. Laitoin m52 muovisen venttiilikopan niin siinä parempi tiivistemalli sekä tietty paremman näkönen
                            E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                            Comment

                            • Vartiomies
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2017
                              • 125
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Jesse93 View Post
                              Mikä auto olikaan? Mikäli m50 niin venttiilikoppa kun on sitä mitälie metalliseosta niin omasta oli tiivistepinta osittain syöpynyt kraatereille eikä pitänyt. Laitoin m52 muovisen venttiilikopan niin siinä parempi tiivistemalli sekä tietty paremman näkönen

                              Joo eli 325 eli M50. Täytyy varmaan uusia toi venakopan tiiviste :think Voisiko olla myös siinä vika etten käyttänyt tiivistesilikonia niin vuotaa sitten jostain?
                              Wrapped e36 cabriolet

                              Comment

                              • Jesse93
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2012
                                • 940
                                • Mustio

                                Originally posted by Vartiomies View Post
                                Joo eli 325 eli M50. Täytyy varmaan uusia toi venakopan tiiviste :think Voisiko olla myös siinä vika etten käyttänyt tiivistesilikonia niin vuotaa sitten jostain?
                                Jos lähet availemaan niin kato se kopan tiivistepinta onko tasanen ja omaa m50 kantta koitin myös liimailla huonolla menestyksellä
                                E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎