Ainoat erot näiden välillä löydän suurimassa päästökulmassa (halvemmassa 14 ja kalliimmassa 15 astetta) sekä hammaslukumäärässä (halvemmassa 4 ja kalliimmassa 5). LUkin tuotenumerotkin näyttää olevan myös erilaiset. Noilla kahdella ensin mainitulla on tuskin mitään merkitystä? Viisaammat valaiskoot :think
Vaihtoehtoisesti alkuperäinen Schmiedmannilta 900 ja risat.
Tuo halvempi LuK on katalogin mukaan korvaava tuote tuolle kalliimmalle, eli ilmeisesti tuon kalliimman valmistus on lopetettu ja siksi hinta noussut (?). Eli halvempi toiminee ihan yhtä lailla kuin kalliimpikin.
Kyselläänpäs tyhmiä vaikka osaan melkein aavistaakin vastauksen:
Viikonloppuna pitäisi käynnistellä tuota M52-prokkista ensimmäisen kerran, ja tietty vasta tänään huomasin että ohjaustehostimen pumpulta lähtevät letkut ovat eri paria korin edellisen M43 voimanpesän kanssa (M52 pumpulla molemmat linjat ovat banjolla). Ja tietty näin pääsiäisenä ei ole toivoakaan saada tähän hätään vastaavaa letkua.
Joten mikä kikkakolmonen eteen? Voinko kierrättää pumpun molemmat lähdöt pelkästään loopilla yhden banjoletkun läpi vai kerääkö liikaa painetta tms? Tai voiko pumppua pyörittää lyhyen aikaa tyhjänä? Auto on siis pukeilla, kaikki tehostimen ja ohjauksen osat muutenkin irti, ja autoa käytetään tyhjäkäynnillä max. 5min pätkiä.
Kyselläänpäs tyhmiä vaikka osaan melkein aavistaakin vastauksen:
Viikonloppuna pitäisi käynnistellä tuota M52-prokkista ensimmäisen kerran, ja tietty vasta tänään huomasin että ohjaustehostimen pumpulta lähtevät letkut ovat eri paria korin edellisen M43 voimanpesän kanssa (M52 pumpulla molemmat linjat ovat banjolla). Ja tietty näin pääsiäisenä ei ole toivoakaan saada tähän hätään vastaavaa letkua.
Joten mikä kikkakolmonen eteen? Voinko kierrättää pumpun molemmat lähdöt pelkästään loopilla yhden banjoletkun läpi vai kerääkö liikaa painetta tms? Tai voiko pumppua pyörittää lyhyen aikaa tyhjänä? Auto on siis pukeilla, kaikki tehostimen ja ohjauksen osat muutenkin irti, ja autoa käytetään tyhjäkäynnillä max. 5min pätkiä.
Ei kannata käyttää pumppu tyhjänä. Ja voihan sitä ilman hihnaa käytellä, jos pakko. Seuraa vaan ettei käytä niin pitkään että lämmöt karkaa.
Eikö olisi hyvä huoltaa sillä ilmastointiaparaatilla koko systeemi ? Se osaa laittaa öljyä oikean määrän.
Mahdotonta niistä (kohta) irtonaisista komponenteista valuttaa laitteen vaa'alle sitä öljyä.
Jos pistän vain koneen perus "huollon" niin öljyä puuttuu neljäsosa koko järjestelmän öljyistä.
Ne (kaikki) öljyt ei imeydy laitteeseen (muutakuin venttiilien läheltä/kaasusta), vaan suurin osa kompurassa ja eri komponenteissa.
Tämän takia tiedustelinkin onko saatavilla manuaalia, vai mennäänkö silmämääräisellä arvioinilla.
Tosin voihan jossain olla sellanen kone, että osaa laskea komponenttien vaihdon jälkeen lisäysöljyn. Epäilen kyllä... :think
Mahdotonta niistä (kohta) irtonaisista komponenteista valuttaa laitteen vaa'alle sitä öljyä.
Jos pistän vain koneen perus "huollon" niin öljyä puuttuu neljäsosa koko järjestelmän öljyistä.
Ne (kaikki) öljyt ei imeydy laitteeseen (muutakuin venttiilien läheltä/kaasusta), vaan suurin osa kompurassa ja eri komponenteissa.
Tämän takia tiedustelinkin onko saatavilla manuaalia, vai mennäänkö silmämääräisellä arvioinilla.
Tosin voihan jossain olla sellanen kone, että osaa laskea komponenttien vaihdon jälkeen lisäysöljyn. Epäilen kyllä... :think
Tuskin osaa kun aika montaa erinäköistä komponenttia noissa ilmastoinneissa on.
E36 coupe -97. Alkuperänen varashälytin alkaa huutamaan ovien avauksen jälkeen. Ei vaikutusta onko konepellin katkaisija kytkettynä ja avaimessa uusi patteri. Talviseisonnan (lämpimässä) jälkeen alkoi tekemään tätä. :think
E36 coupe -97. Alkuperänen varashälytin alkaa huutamaan ovien avauksen jälkeen. Ei vaikutusta onko konepellin katkaisija kytkettynä ja avaimessa uusi patteri. Talviseisonnan (lämpimässä) jälkeen alkoi tekemään tätä. :think
Ideoita?
Kannattanee aloittaa inpalla/disillä ihmettelystä.
E: Mulla on cabrio tehnyt noin 1-2krt/vuosi noin ja hälyt menee pois kun käyttää ovet uudestaan lukossa. Kuskin oven lukon moottori temppuili kanssa välillä ennen kuin pimeni kokonaan, en muista onko moottorin vaihdon jälkeen huudattanu hälyjä kertaakaan.
Joo eli edelleen vuotaa öljyä pakosarjan päälle ja savuttaa aika melkoisesti kun kone ollut käynnissä 5-10 min.
Toissa talvena vaihdettu venakopan tiiviste, tulppien tiivisteet ja kumiprikat ja silti jostain vuotaa. Venakopan tiivisteen reunaa kun kokeilee sormella niin hiukan kastuu öljystä mutta ei nyt mahottomasti. Mistä muualta se voisi vuotaa? Vai onko kenties venttiilikopan tiivisteen vaihdossa jokin mennyt pieleen ja täytyisi vaihtaa uusiks? Ja kyse tosiaan taaemmasta pakosarjasta.
Viime keväänä teki sen että aluksi vuoti ja savutti. Sitten se lakkas kun ajeli autolla ja ei haissut/kärynnyt palanut öljy. :think
Joo eli edelleen vuotaa öljyä pakosarjan päälle ja savuttaa aika melkoisesti kun kone ollut käynnissä 5-10 min.
Toissa talvena vaihdettu venakopan tiiviste, tulppien tiivisteet ja kumiprikat ja silti jostain vuotaa. Venakopan tiivisteen reunaa kun kokeilee sormella niin hiukan kastuu öljystä mutta ei nyt mahottomasti. Mistä muualta se voisi vuotaa? Vai onko kenties venttiilikopan tiivisteen vaihdossa jokin mennyt pieleen ja täytyisi vaihtaa uusiks? Ja kyse tosiaan taaemmasta pakosarjasta.
Viime keväänä teki sen että aluksi vuoti ja savutti. Sitten se lakkas kun ajeli autolla ja ei haissut/kärynnyt palanut öljy. :think
Mikä auto olikaan? Mikäli m50 niin venttiilikoppa kun on sitä mitälie metalliseosta niin omasta oli tiivistepinta osittain syöpynyt kraatereille eikä pitänyt. Laitoin m52 muovisen venttiilikopan niin siinä parempi tiivistemalli sekä tietty paremman näkönen
Mikä auto olikaan? Mikäli m50 niin venttiilikoppa kun on sitä mitälie metalliseosta niin omasta oli tiivistepinta osittain syöpynyt kraatereille eikä pitänyt. Laitoin m52 muovisen venttiilikopan niin siinä parempi tiivistemalli sekä tietty paremman näkönen
Joo eli 325 eli M50. Täytyy varmaan uusia toi venakopan tiiviste :think Voisiko olla myös siinä vika etten käyttänyt tiivistesilikonia niin vuotaa sitten jostain?
Joo eli 325 eli M50. Täytyy varmaan uusia toi venakopan tiiviste :think Voisiko olla myös siinä vika etten käyttänyt tiivistesilikonia niin vuotaa sitten jostain?
Jos lähet availemaan niin kato se kopan tiivistepinta onko tasanen ja omaa m50 kantta koitin myös liimailla huonolla menestyksellä
Comment