Cabin kuskin ikkuna jumissa
Ei putoa kahvasta eikä toimi napista kuulu kyllä joku napsahdus ja ihan kuin ikkuna ois 1 cm liian ylhäällä
					
					
					
				
			E36 kysymyksiä ja vastauksia XII
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
 Normi m-sportalustassa on saschit. Bilsteinit on merkitty nimellä motorspot suspension, jollainen on löytynyt esim. Class II -erikoismalleista.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Kysy rekkarilla merkkiliikkeestä.Originally posted by Hexodus View PostOliko jollain tästä tarkempaa tietoa? Ei millään jaksais käyttiksen jousia purkaa vaan mittailua varten. Jostain jenkkifoorumeilta lueskelin, että droppia on M-sportti alustalla noin tuuman verran vakioon nähden ja se näyttäisi pitävän paikkansa, kun tällä hetkellä etupää keulii juuri tuuman verran liikaa.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Oliko jollain tästä tarkempaa tietoa? Ei millään jaksais käyttiksen jousia purkaa vaan mittailua varten. Jostain jenkkifoorumeilta lueskelin, että droppia on M-sportti alustalla noin tuuman verran vakioon nähden ja se näyttäisi pitävän paikkansa, kun tällä hetkellä etupää keulii juuri tuuman verran liikaa.Originally posted by Hexodus View PostKatotaan hukkuuko tänne iskarikeskustelun sekaan, mutta onko kellään hajua mikä olisi oikea osanumero/speksit etujousille M-sport alustaiselle 316i toukalle (kyllä, joku on tosissaan tilannut mopoimmalla koneella olevan touringin m-sportti alustalla tehtaalta ). Kaikki RealOEMit ja WebETK:t kahlattu läpi ja ei vaan löydy. Ja minkä valmistajan iskarit tuolla pitäisi olla tehtaalta alla? Bilsteinit vai Sachsit? ). Kaikki RealOEMit ja WebETK:t kahlattu läpi ja ei vaan löydy. Ja minkä valmistajan iskarit tuolla pitäisi olla tehtaalta alla? Bilsteinit vai Sachsit?
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Okei, onko toi helppo parkkipaikalla?Originally posted by MikkoJII View PostKerran paketin käytät auki niin vaihda samalla vaivalla yläpäätkin uusiin.
 
 Vaihdoin äskettäin koko alustasarjan autoon (H&R Comfort Cup Kit) ja en käyttänyt asennuksessa jousipuristimia ollenkaan. Vakiojousilla voi joutua puristamaan jousia sen verran kasaan, että saat yläpäät laitettua paikoilleen ja ruuvattua yläpään mutterin kiinni. Vakiojousilla puristimia voi joutua myös käyttämään silloin, kun paketti asennetaan takaisin autoon. Ehkä.
 
 Asentaessani pakettia takaisin autoon, koitin aluksi käyttää perinteisiä jousipuristimia (mallia Biltema), mutta en saanut niitä aseteltua niin, että olisin saanut jousta puristettua tasaisesti kasaan. Lyhensin jopa puristimien kierretankoja, kun ne otti iskaritornin yläpäähän kiinni. En jaksanut niiden kanssa kovin kauan puuhailla ja lopulta otin etuvakaajan koiranluun irti alatukivarresta, jolloin alatukivarsi putosi sen verran alaspäin, että sain asennettua paketin paikoilleen ilman jousipuristimia. Vähän taisin joutua siltikin painamaan alatukivartta alaspäin. Toisenlaisilla puristimilla homma olisi voinut onnistuakin kun nuo Bilteman puristimet ovat melko "paksut" ja ottivat myös iskaritornin sivuille kiinni. Asennus onnistuu yksinkin, mutta onhan se aina mukavempi kun kaveri siinä apuna.
 
 Protip: Yläpään mutterin aukaisuun tarvitset kuusiokoloavaimen ja lisäksi kannattaa hommata (jos ei löydy) lenkkiavain mallia: KLIK niin kiristäminen on huomattavasti helpompaa kuin hylsy-lukkopihti -yhdistelmällä 
 Enräs irroitus?
 
 Joo kelasin suosialla hakea Uuden yläpään laakerin  
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Juu okei! Siirrän vakaajan palkin toiselle puolelle kuten e30, niin mahtuu kulkemaan paremmin kuin tollanen missä mutkat. M60 moottori ja öljypohjan takia ei saa siis orkkispaikalle vakaajaa ellei teetä toisenlaista.Originally posted by jr66 View PostMyös 318is on suoralla vakaajalla eli luult. kaikki 4-syl :think Onko tuo mutka jokin ongelma vai miksi pitää vaihtaa ?
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Joo kokeiltu onOriginally posted by Jesse93 View PostMetalliputki esim joka halkasijaltaa hiukan isompi kun lenkkiavain on näppärä  apparin puoleisen sain auki, mut tossa kuskin puoleisessa se ei enää oikein onnistukkaan, kun lenkki antaa sen verran periks että ottaa jo kiinni siihen jarruneste säiliöön ennen kun pääsis vääntämään. apparin puoleisen sain auki, mut tossa kuskin puoleisessa se ei enää oikein onnistukkaan, kun lenkki antaa sen verran periks että ottaa jo kiinni siihen jarruneste säiliöön ennen kun pääsis vääntämään. 
 Kai se on kokeiltava alakautta hylsyn, jatkon ja nivelien kanssa räikällä. Vai onnistuuko edes?
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Metalliputki esim joka halkasijaltaa hiukan isompi kun lenkkiavain on näppäräOriginally posted by DirtyDiesel View PostOishan tää mukava ilman imusarjaa tehä kunhan keksis tohon e12 lenkkiin jonkun jatkon että sais startin pulttia väännettyä on muuten niin helvetin jumissa. on muuten niin helvetin jumissa.  
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Oishan tää mukava ilman imusarjaa tehä kunhan keksis tohon e12 lenkkiin jonkun jatkon että sais startin pulttia väännettyäOriginally posted by Boomster View PostKyllähän sen saa sieltä, mut ite otin imusarjan kuikkaan ainakin edestä. Huomattavasti mukavampi ottaa sitten startti pois sieltä. Ei sen irroitukseen kauaa mene.  on muuten niin helvetin jumissa. on muuten niin helvetin jumissa.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Mulla ainaki m3ses suora vakaaja palkin kohdalta niinkuin kuvassa.Originally posted by wsq´_ View PostOnko kaikissa kolmekutosissa jotka on neloskoneella niin etuvakaajat suoria ilman mutkia etupalkin kohdalta, vai esim vaan 316i mallit? Tarvisin itse etuvakaan ilman turhia mutkia. Ainakin 320i mallista löytyy parit mutkat vakaajasta mitkä tavallaan kiertää öljypohjan.
 
 Eli tällänen on tällä hetkellä itsellä:
 
  
 
 Eli keskimmäisten kiinnitys kohtien kohdalla ei saisi olla noita mutkia vaan suoraa tavaraa koko matkasta tukivarsille asti, sellaista kaipalisin.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Tuollaisen samanlaisen oireen saa aikaan risalla kampianturilla.Originally posted by eezz View PostEli kävi sellainen vahinko että moottoriswapissa oli virtapiuha paljaana testikäynnistyksen ajan ja kun sen jälkeen menin laittelemaan ecua paikoilleen osui ecun runko siihen virtapiuhaan ja rätkäisi. Tämän jälkeen auto ei enää edes pyörittänyt starttia vaan naksahti vaan, laitoin toisen ecun kiinni missä on ajonesto ja startti alkoi pyörimään ja sen jälkeen laitoin sen vanhan takaisin ja lähti kyllä käyntiin mutta sekoilee ihan huolella, alkaa paukkumaan ja poksumaan 4 tonnissa mutta jos kaasua antaa vain pari milliä niin kierrokset kyllä nousee rajottimelle asti hitaasti jos sitten lyö kaasun pohjaan alkaa paukkumaan ja kierrokset tippuu 4-6 tonniin. todella ongelmallinen tilanne kun moottorin vaihdoin koska vittuili niin paljon ja olit tehot hukassa, kävi sitten ilmi että vanha omistaja ohittanut bensasuodammiten kokonaan... että onkohan nyt suuttimet tukossa vai ecu paskana? ekan käynnistyksen toimi todella hyvin. nyt tää auto on seissyt yli vuoden tallissa koska ei mielenkiintoa/taitoa ja pitäis nyt alkaa jotain tekemään asialle 
 
 Mikä moottori ja ohjaus? Pääseekö lukemaan vikakoodeja / livedataa?
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Eli kävi sellainen vahinko että moottoriswapissa oli virtapiuha paljaana testikäynnistyksen ajan ja kun sen jälkeen menin laittelemaan ecua paikoilleen osui ecun runko siihen virtapiuhaan ja rätkäisi. Tämän jälkeen auto ei enää edes pyörittänyt starttia vaan naksahti vaan, laitoin toisen ecun kiinni missä on ajonesto ja startti alkoi pyörimään ja sen jälkeen laitoin sen vanhan takaisin ja lähti kyllä käyntiin mutta sekoilee ihan huolella, alkaa paukkumaan ja poksumaan 4 tonnissa mutta jos kaasua antaa vain pari milliä niin kierrokset kyllä nousee rajottimelle asti hitaasti jos sitten lyö kaasun pohjaan alkaa paukkumaan ja kierrokset tippuu 4-6 tonniin. todella ongelmallinen tilanne kun moottorin vaihdoin koska vittuili niin paljon ja olit tehot hukassa, kävi sitten ilmi että vanha omistaja ohittanut bensasuodammiten kokonaan... että onkohan nyt suuttimet tukossa vai ecu paskana? ekan käynnistyksen toimi todella hyvin. nyt tää auto on seissyt yli vuoden tallissa koska ei mielenkiintoa/taitoa ja pitäis nyt alkaa jotain tekemään asialle  
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Myös 318is on suoralla vakaajalla eli luult. kaikki 4-syl :think Onko tuo mutka jokin ongelma vai miksi pitää vaihtaa ?Originally posted by wsq´_ View PostOnko kaikissa kolmekutosissa jotka on neloskoneella niin etuvakaajat suoria ilman mutkia etupalkin kohdalta, vai esim vaan 316i mallit? Tarvisin itse etuvakaan ilman turhia mutkia. Ainakin 320i mallista löytyy parit mutkat vakaajasta mitkä tavallaan kiertää öljypohjan.
 
 Eli keskimmäisten kiinnitys kohtien kohdalla ei saisi olla noita mutkia vaan suoraa tavaraa koko matkasta tukivarsille asti, sellaista kaipalisin.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Kerran paketin käytät auki niin vaihda samalla vaivalla yläpäätkin uusiin.Originally posted by Heletee View PostJeps, vielä pitäisi vaihtaa etuiskarit, niin lienee melkein samanlainen homma. Paitsi jousia pitää puristaa jousipuristimilla? Jotka sain lainaan kaverilta 
 
 Saas nähdä onko sielläkin huonot yläpäät...
 
 Vaihdoin äskettäin koko alustasarjan autoon (H&R Comfort Cup Kit) ja en käyttänyt asennuksessa jousipuristimia ollenkaan. Vakiojousilla voi joutua puristamaan jousia sen verran kasaan, että saat yläpäät laitettua paikoilleen ja ruuvattua yläpään mutterin kiinni. Vakiojousilla puristimia voi joutua myös käyttämään silloin, kun paketti asennetaan takaisin autoon. Ehkä.
 
 Asentaessani pakettia takaisin autoon, koitin aluksi käyttää perinteisiä jousipuristimia (mallia Biltema), mutta en saanut niitä aseteltua niin, että olisin saanut jousta puristettua tasaisesti kasaan. Lyhensin jopa puristimien kierretankoja, kun ne otti iskaritornin yläpäähän kiinni. En jaksanut niiden kanssa kovin kauan puuhailla ja lopulta otin etuvakaajan koiranluun irti alatukivarresta, jolloin alatukivarsi putosi sen verran alaspäin, että sain asennettua paketin paikoilleen ilman jousipuristimia. Vähän taisin joutua siltikin painamaan alatukivartta alaspäin. Toisenlaisilla puristimilla homma olisi voinut onnistuakin kun nuo Bilteman puristimet ovat melko "paksut" ja ottivat myös iskaritornin sivuille kiinni. Asennus onnistuu yksinkin, mutta onhan se aina mukavempi kun kaveri siinä apuna.
 
 Protip: Yläpään mutterin aukaisuun tarvitset kuusiokoloavaimen ja lisäksi kannattaa hommata (jos ei löydy) lenkkiavain mallia: KLIK niin kiristäminen on huomattavasti helpompaa kuin hylsy-lukkopihti -yhdistelmällä  
 Leave a comment:
 
					
Leave a comment: