E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jesse93
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Suutarilla teettäminen olis just ajatuksena :think Ei oo kyllä kokemusta.
    Ite olen - 92 teettänyt avaimia suutarilla

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Saako näitä avaimia uritettua jollain suutarilla? Olen aina ollut siinä käsityksessä, että ei saisi.

    Kiinnostaa siis itseäkin, koska molemmat avaimet aika kuluneita.
    Suutarilla teettäminen olis just ajatuksena :think Ei oo kyllä kokemusta.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Pitäs uus avain tilata Ebaystä. Mitä taajuutta tuo keskuslukituksen kauko-ohjaus tottelee -96 323i?
    Saako näitä avaimia uritettua jollain suutarilla? Olen aina ollut siinä käsityksessä, että ei saisi.

    Kiinnostaa siis itseäkin, koska molemmat avaimet aika kuluneita.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Pitäs uus avain tilata Ebaystä. Mitä taajuutta tuo keskuslukituksen kauko-ohjaus tottelee -96 323i?

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    E30 ja e36 tukivarret on kyllä samalla mitoituksella joten se ei camberiin vaikuta.
    no e30 varret nuo ei ole kuitenkaan.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Ite ihmettelin pitkään e30 avossa (jotkut ehkä muistaa) tuota camberia. Sitä on aika reilusti, ja totesin että e36 tukivarret siellä on, ja on edelleen. Hyvä viedä luisussa voi olla hyvinkin että tässä on väärät bumerangit tai epäkeskot takapuslana..
    E30 ja e36 tukivarret on kyllä samalla mitoituksella joten se ei camberiin vaikuta.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Olikos se niin, että M52 venakopan tiivisteen vaihdossa kannatti käyttää liimaa jossain kohtaa? En vaan muista missä :think

    Mitä liimaa ootte käyttänyt?
    Puolikuiden kulmissa ja jakokopan saumoissa.
    Ei kauhean paljoa kuitenkaan.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Olikos se niin, että M52 venakopan tiivisteen vaihdossa kannatti käyttää liimaa jossain kohtaa? En vaan muista missä :think

    Mitä liimaa ootte käyttänyt?

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Ite ihmettelin pitkään e30 avossa (jotkut ehkä muistaa) tuota camberia. Sitä on aika reilusti, ja totesin että e36 tukivarret siellä on, ja on edelleen. Hyvä viedä luisussa voi olla hyvinkin että tässä on väärät bumerangit tai epäkeskot takapuslana..

    Rautaa ovat alatukivarret ja takapuslat normit. Ulkomaan foorumi väitti että alkupään e46 voisi olla rautaiset alatuvarret. Alkaa olla vaihtoehdot vähissä.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    E46 tolpat ei käy e36 olka-akseliin mitenkään mutta e46 tukivarret taitaa olla pidemmät kuin e36 ja ne tunnistaa siitä että ne on alumiinia. Silloin on vaihdettu myös takimmaisen puslan tikkarit, ehkä, koska kaikenlaisia seppiä tuntuu löytyvän.
    Ite ihmettelin pitkään e30 avossa (jotkut ehkä muistaa) tuota camberia. Sitä on aika reilusti, ja totesin että e36 tukivarret siellä on, ja on edelleen. Hyvä viedä luisussa voi olla hyvinkin että tässä on väärät bumerangit tai epäkeskot takapuslana..

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    Prikkavirityksiä ei löytynyt ja pultti on oikean kokoinen. Onko esim e46 tolpat sellaiset, että aiheuttaisivat lisää negatiivista camberia? Ei jää oikeestaan enää muita vaihtoehtoja kun, että tolpat tai alatukivarret olisivat väärät.
    E46 tolpat ei käy e36 olka-akseliin mitenkään mutta e46 tukivarret taitaa olla pidemmät kuin e36 ja ne tunnistaa siitä että ne on alumiinia. Silloin on vaihdettu myös takimmaisen puslan tikkarit, ehkä, koska kaikenlaisia seppiä tuntuu löytyvän.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Onko tolpan yläpäät vakiot ? Rikkaviritys tolpan alapään alemmissa pulteissa tai ylempi pultti vaihdettu ohuempaan tai reikä kairattu soikeaksi/isommaksi ? Pyörät pois ja tutkimaan.
    Prikkavirityksiä ei löytynyt ja pultti on oikean kokoinen. Onko esim e46 tolpat sellaiset, että aiheuttaisivat lisää negatiivista camberia? Ei jää oikeestaan enää muita vaihtoehtoja kun, että tolpat tai alatukivarret olisivat väärät.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Ei oo koskaan tarvinu abs antureita vaihtaa mihinkään autoon. Tuohon uuteen Taka akselistoon tarvii ostaa uudet anturit. Toimiiko tarvikkeet autodocilta vai onko nuo yhtä herkkiä vikaantuun kuin kammen ja nokan tunnistimet ja näin oltava orkkikset?
    Last edited by janne[l; 05-08-2019, 10:12.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    Amerikan foorumilla on puhuttu, että iskarin yläpää vaihtui 1996. Onkohan tämä huuhaata vai onko tähän joskus joku asentanut väärät yläpäät?
    Huuhaata, yläpää vaihtuu 6->7/92 mutta ei se camberiin vaikuta eikä mihinkään muuhunkaan kulmaan. Jousi vaihtuu samalla koska yläpään muoto on eri mutta ei liity pyöränkulmiin tämäkään.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Iskarin yläpäässä n. 11 mm liike on aste eli ei.
    Amerikan foorumilla on puhuttu, että iskarin yläpää vaihtui 1996. Onkohan tämä huuhaata vai onko tähän joskus joku asentanut väärät yläpäät?

    Leave a comment:

Working...
X