E36 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • wsq´_
    replied
    Mikäs olis helppo etujarrupäivitys 320iA vakiojarruihin? Lähinnä jostain toisesta bemarista isommat levyt ja satulat jotka menis suht helposti kumminkin autoon? Itellä olis E38 740iA purkuautona niin onkohan iso homma noita veivailla toiseen autoon, adaptereita varmaan joutuu teettäilemään:think

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by e36ville View Post
    Okei. Sitä vaan tulee vainoharhaseksi sen suhteen että onko ilmaa järjestelmässä kun niitä tapauksia taitaa olla missä kansi on mennyt hajalle sen takia että ilmaa on jäänyt. Lämmöt mulla kyllä pysyy siellä puolessa välissä.
    Kovaa ajoa vaan. Näissä kun ei ole erikseen sähköistä kiertovesipumppua niin ei jaksa tyhjäkäynnillä kuumaa puhaltaa.

    Leave a comment:


  • e36ville
    replied
    Originally posted by Vii83 View Post
    ihan normaalia ettei tyhjäkäynnillä pukkaa kuumaa, tyhjäkäynnillä ei meinaa vesipumppu jaksaa tarpeeksi kierrättää vettä moottorissa.
    Okei. Sitä vaan tulee vainoharhaseksi sen suhteen että onko ilmaa järjestelmässä kun niitä tapauksia taitaa olla missä kansi on mennyt hajalle sen takia että ilmaa on jäänyt. Lämmöt mulla kyllä pysyy siellä puolessa välissä.

    Leave a comment:


  • Vii83
    replied
    Originally posted by e36ville View Post
    Näin tein ilmauksen. Tosin tuntuu että vähän jäi vielä ilmaa kun tyhjäkäynnillä tulee haalean lämmintä ja noin 900rpm tulee sitten kuumaa

    ihan normaalia ettei tyhjäkäynnillä pukkaa kuumaa, tyhjäkäynnillä ei meinaa vesipumppu jaksaa tarpeeksi kierrättää vettä moottorissa.

    Leave a comment:


  • e36ville
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Riittää kun laittaa lämmityslaitteen kuumalle, avaa ilmausruuvin ja paisarin korkin, täyttää rauhallisesti kunnes ilmausruuvista tulee nestettä, ja sulkee ilmausruuvin. Ajaa pienen lenkin ja varmistaa että nestettä on sopivasti.

    Ei merkkihuollossakaan mitään pullon puolikkaita teippailla.

    Aiheesta taitaa kyllä olla jo toinen miljoona viestiä pitkä ketju ...
    Näin tein ilmauksen. Tosin tuntuu että vähän jäi vielä ilmaa kun tyhjäkäynnillä tulee haalean lämmintä ja noin 900rpm tulee sitten kuumaa

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Riittää kun laittaa lämmityslaitteen kuumalle
    Ja tätäkään ei tarvitse tehdä, jos virta ei ole päällä niin vesiventtiili on silloin auki.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Mä en oo koskenutkaan ilmaruuviin. Joku pullo vaan mistä pohja pois ja vähän teippii siihen kaulaan että pysyy tiiviisti paisarin päällä ylösalasin ja kaataa sen mitä menee ja vähän puristelee alavesiletkua samalla. Sitten käyntiin ja lisäilee mitä menee kunnes on termari auki. Sen jälkeen vaan puristelee letkusta kunnon pitkiä puristuksia. Kuplia tulee varmaan useamman minuutin hiljalleen. En ole mitään tunkkipelleilyä ite kokenut tarpeelliseksi. Tuollai se ilmaantuu alle 10minuutin. Lopuksi voi antaa happea kunnolla niin vesi kiertää kunnolla ja tulee loputkin kuplat pois jos on tullakseen.
    Riittää kun laittaa lämmityslaitteen kuumalle, avaa ilmausruuvin ja paisarin korkin, täyttää rauhallisesti kunnes ilmausruuvista tulee nestettä, ja sulkee ilmausruuvin. Ajaa pienen lenkin ja varmistaa että nestettä on sopivasti.

    Ei merkkihuollossakaan mitään pullon puolikkaita teippailla.

    Aiheesta taitaa kyllä olla jo toinen miljoona viestiä pitkä ketju ...

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Mä en oo koskenutkaan ilmaruuviin. Joku pullo vaan mistä pohja pois ja vähän teippii siihen kaulaan että pysyy tiiviisti paisarin päällä ylösalasin ja kaataa sen mitä menee ja vähän puristelee alavesiletkua samalla. Sitten käyntiin ja lisäilee mitä menee kunnes on termari auki. Sen jälkeen vaan puristelee letkusta kunnon pitkiä puristuksia. Kuplia tulee varmaan useamman minuutin hiljalleen. En ole mitään tunkkipelleilyä ite kokenut tarpeelliseksi. Tuollai se ilmaantuu alle 10minuutin. Lopuksi voi antaa happea kunnolla niin vesi kiertää kunnolla ja tulee loputkin kuplat pois jos on tullakseen.

    Leave a comment:


  • e36ville
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tuleeko kabiiniin lämmintä ? Ja ilmausruuvia ei pidetä auki koneen käydessä, aina sama laulu kun joku ilmaa systeemiä.
    Ei tule lämmintä

    Leave a comment:


  • Jesse93
    replied
    Originally posted by e36ville View Post
    Vesiventtiili tiivisteet on nyt vaihdettu, kiitokset vinkeistä pazq ja energy. Koitin ilmata jäähdytysjärjestelmää, mutta sieltä ei ala tulemaan mitään. Ainoastaan jos puristelee letkuja niin tulee nestettä ja kuplia. Katselin youtubesta että pitäisi tulla ihan reilusti kuplia keula ylhäällä, auto käynnissä, lämppäri täysillä, paisari täytettynä ja ilmausruuvi auki. Ja näin siis itsekin tein.
    Tähän on monia mielipiteitä ja ainaista taistelua mutta omasta mielestä toimiva cocispullo pohja auki ja syylärin korkkiin ylösaöasin ja täyteen nestettä ja käymään ja puristelee letkuja

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by e36ville View Post
    Vesiventtiili tiivisteet on nyt vaihdettu, kiitokset vinkeistä pazq ja energy. Koitin ilmata jäähdytysjärjestelmää, mutta sieltä ei ala tulemaan mitään. Ainoastaan jos puristelee letkuja niin tulee nestettä ja kuplia. Katselin youtubesta että pitäisi tulla ihan reilusti kuplia keula ylhäällä, auto käynnissä, lämppäri täysillä, paisari täytettynä ja ilmausruuvi auki. Ja näin siis itsekin tein.
    Tuleeko kabiiniin lämmintä ? Ja ilmausruuvia ei pidetä auki koneen käydessä, aina sama laulu kun joku ilmaa systeemiä.

    Leave a comment:


  • e36ville
    replied
    Vesiventtiili tiivisteet on nyt vaihdettu, kiitokset vinkeistä pazq ja energy. Koitin ilmata jäähdytysjärjestelmää, mutta sieltä ei ala tulemaan mitään. Ainoastaan jos puristelee letkuja niin tulee nestettä ja kuplia. Katselin youtubesta että pitäisi tulla ihan reilusti kuplia keula ylhäällä, auto käynnissä, lämppäri täysillä, paisari täytettynä ja ilmausruuvi auki. Ja näin siis itsekin tein.
    Last edited by e36ville; 28-09-2019, 21:52.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Keskuslukitus takkuillut sedanissa toisessa takaovessa jo pitemmän aikaa vaihtelevalla menestyksellä. Onko tämä osa 11 se joka takkuaa? Uusi tilalle ja rock´n roll? Nyt ei nimittäin reagoi enää mitenkään keskuslukitukseen vaan ovea joutuu käyttämään lukkoon ja lukosta pois manuaalisesti.

    http://bmwfans.info/parts-catalog/E3..._2/#8353011_11
    Itellä samaa vikaa, uusi käytetty actuator odottaa asennusta. Katon jos kerkiän viikonloppuna vaihtamaan. Omassa takkusi kans noin kuin sulla, mutta nyt on pelannut jo pidemmän aikaa. Sen verran kerenny uutta osaa vilkasta, että en ihmettelis jos se autossa oleva vaan jumittelee.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Keskuslukitus takkuillut sedanissa toisessa takaovessa jo pitemmän aikaa vaihtelevalla menestyksellä. Onko tämä osa 11 se joka takkuaa? Uusi tilalle ja rock´n roll? Nyt ei nimittäin reagoi enää mitenkään keskuslukitukseen vaan ovea joutuu käyttämään lukkoon ja lukosta pois manuaalisesti.

    Leave a comment:


  • truibeli
    replied
    M42b18 jakopää alko rallattaan,jos vielä hiljenis ketjun kiristimen vaihdolla..Semmosta kyselisin,ku kuullu juttua että kannattaa suoraan laittaa sinne m44 kiristin että pittääkö paikkaansa? :think Miten se on parempi?

    Leave a comment:

Working...
X